Instagram mavi tik için haber yaptırma
Instagram mavi tik için haber çalışması ya da instagram PR haberleri için özel bir çalışmamız var. Mavi tik haber çalışması ile ilgili detaylar içeriğimizin devamında. Dünyada en çok rağbet gören sosyal medya platformu Instagram hesaplarının onaylanması ve mavi tik sahibi olabilmek için en önemli koşullardan biri “tanınmış kişi” ya da “bilindik marka” olduğunuzu ispatlamanız. Peki, bunu nasıl ispatlayabileceksiniz? Bu yazımızda Instagram mavi tik için haber yaptırma” yollarını inceleyelim. Instagram mavi tik ajansları aslında ne yapıyor ve hesabınızın onaylanması konusunda nasıl bir hizmet veriyor?
Bir Ajans PR kuruluşu olan mavitik.net’te sizlerin sosyal medya hesap onayları için gerekli hizmetler konusunda bilgilenmesi için yeni yazılar yayınlanıyor. Detaylı bilgi için maviitik.net’i ziyaret edebilirsiniz. “Garantili mavi tik alma” konusunda ajans ya da kişilere ulaşmaya çalışanlar bu konuda yüksek bir oranda, kötü niyetli kişilerin eline düşüyor. Instagram onaylı hesap satın almak için arama yaparak buldukları kişilerle onaylı hesap satın alma konusunda anlaşma yapan ve ödeme yapanların neredeyse tümünün dolandırıldığına şahit olduk. 3-5 bin TL karşılığında size instagram mavi tikli hesap satacağını söyleyen kişilere itibar etmeyin. Çünkü bir hesaba mavi tik alabilmek için bile en az 15-20 bin TL harcamanız gerekebiliyor. 2021 yılı itibari ile instagram mavi tikli onaylı hesapların fiyatları 30-70 bin TL arasında değişiyor takipçi sayısı ve kullanıcı adının kalitesine göre. Ancak size mavi tikli hesap almanızı tavsiye etmiyoruz. Çünkü bu konuda çok fazla mağdur olan müşterimiz oldu. En iyisi profilinizi profesyonel bir görüntüye kavuşturarak, organik şekilde büyüttükten sonra kendinizle ilgili ulusal ajanslarda ya da sitelerde PR haberleri yaptırıp bu haber linklerini başvuru sırasında forma ekleyerek göndermeniz olacaktır.
Instagram mavi tik için haber yaptırma
Instagram hesabınızın mavi tik alabilmesi yani onaylı hesap olarak doğrulanması için en önemli ki koşulu sağlaması gerekir. Detaylı koşullar olsa da bir hesabın doğrulanması için temelde iki şart vardır. İlki instagram hesabınızın belli bir etkileşime, takipçi sayısına sahip olması gerekir. Takipçi sayısı mavi tik için önemli değil diyenler olacaktır. Ancak 30 bin altında takipçisi olan hesapların daha çok reddedildiğini gördük. Bu yüzden hesap onayı için takipçi sayısı önemsiz diyenlere kulak asmamak gerekir. Ayrıca hesabın etkileşimi yüksek olmalı. Profilde fazlaca paylaşım yapılmış olmalı. Beğeniler ve yorumlar bot hesaplardan değil de daha dikkate değer hesaplardan yapılmalı. Mavi tikli hesaplardan yapılan yorumlar hem hesap onayı hem de etkileşimi artırmada etkili olabilir.
Instagram hesap onayı için, mavi tikli hesap sahibi olabilmek için bir diğer şart da kişi ya da markaya ait ulusal ya da küresel basında haberleri olması koşulu. Yani sizin tanınmış bir kişi ya da marka olabilmenizi, sizin hakkınızda dijital medyada (iha.com.tr, dha.com.tr hurriyet.com.tr, milliyet.com.tr, sabah.com.tr, takvim.com.tr vs. gibi siteler) çıkan haberlere göre değerlendirdiklerini unutmamalısınız. Eğer instagram mavi tik almak istiyorsanız Instagram mavi tik için haber yaptırmanız gerekir. Ajans PR ulusal ve uluslararası en otoriter haber ajanslarıyla çalışıyor. Google haberler sekmesinde sizinle ilgili arama yapıldığında burada sizinle ilgili özel haberler yapılmış olmalı. Instagram mavi tik için haber yaptırma fiyatları ile ilgili Ajans PR yetkilileri ile iletişim kurabilirsiniz.
Instagram mavi tik için haberleri nerelerde yapıyoruz?
En uygun fiyatlarla; bbc.com, thesun.com, Reuters.com Hürriyet.com.tr, Milliyet.com.tr, Cnnturk.com, Haberturk.com, Ensonhaber.com, Haber7, Aksam.com.tr, Sabah.com.tr, Gunes.com.tr, Takvim.com.tr, Tgrthaber.com.tr, Turkiyegazetesi.com.tr, Haberler.com, acunn.com, gazetevatan.com, sondakika.com, birgun.net, sozcu.com.tr, webtekno.com, webrazzi.com, shiftdelete.net, iha.com.tr, dha.com.tr, timeturk.com, karar.com, ortadogugazetesi.com ve daha birçok ulusal ve global haber sayfasında ya da haber sitesinde instagram için haberinizi yapalım.
Basın danışmanları ile özel PR çalışmaları
Basın danışmanlarının daha çok kamu kurumlarında yönetici statüsünde olanlar, milletvekilleri, milletvekili adayları, belediye başkanları, belediye başkan adayları ya da genel müdür koltuğunda oturanlar için hizmet verdikleri düşünülse de günümüzde özel sektörün hem yönetim kademesindekiler hem de markaların basın ve halkla ilişkiler çalışmaları için önemli bir istihdama sahip meslek kollarından biridir.
Ajans PR artık basın danışmanları ile da çalışmalar yürütüyor
Türkiye’nin en etkili PR ajanslarından Ajans PR önemli bir meslek haline gelen basın danışmanları ile PR çalışmalarında ortak çalışmalara başladı. Sizler de milletvekili, belediye başkanı ya da kurum müdürlerinin yanında markalar ya da önemli firmaların basın danışmanı olarak çalışmaktaysanız, Ajans PR ile iletişime geçerek çalıştığınız kurumlar ya da kişilerin basın açıklamalarını, toplantılarını, partilerini ya da özel günlerini tüm Türkiye’nin duymasını sağlayabilirsiniz.
Basın danışmanları ne yapar?
Basın danışmanı kimdir, basın danışmanı ne iş yapar? Basın danışmanı, kişi ya da işletmelerin, medya organları vasıtasıyla toplum gözünde olumlu bir kimlik oluşturmasını sağlayan kişidir.
Basın danışmanları nerelerde istihdam edilir?
Basın danışmanı mesleğini daha çok seçim dönemlerinde duyabiliriz. Milletvekili adayları, TBMM çalışanları, belediye başkanı adayları ya da henüz aday olamayan aday adayları kendileri hakkında topluma ulaşılmasını istedikleri konuları basın danışmanları vasıtasıyla kitlelerine duyururlar. Ancak sadece seçim döneminde değil, basın danışmanları hem kamu kurumlarında hem de özel kurumlarda önemli bir meslek olarak dikkat çekmektedir.
Basın Danışmanı Nasıl Çalışır, Hangi Görevleri Yerine Getirir?
Çalıştıkları kişiler ya da kurumlara göre görev alanları ve yaptıkları faaliyetler farklılık gösterse de genel olarak basın danışmanlarının görevleri şöyle sıralanabilir:
- Çalıştığı kişi ya da kurumun gereksinimlerini karşılamak için planlar oluşturmak,
- Çalışılan kuruma ait misyon ve vizyona göre oluşturulacak bültenlerin ya da açıklamaların kamuoyuna doğru ve akıllıca sunumlarını sağlamak,
- Markalar ya da kişilerin itibar yönetimine yönelik kampanyalar gerçekleştirmek,
- Basın toplantıları düzenlemek ya da müşterileri faaliyetleri ile ilgili basın bültenleri hazırlamak ve ilgili kurumlara ulaşmasını sağlamak,
- Kampanya ya da basın açıklamalarının etkilerini analiz etmek ve raporlamak,
- Basın bülteni, kurum haberleri ve dergi makaleleri hazırlamak ve bu çalışmaları basınla paylaşmak
- Gazete baskılarını ve dijital tüm medya kanallarını takip ederek kurum ya da kişi hakkında çıkan haberleri derlemek ve arşivleyerek gerektiğinde kullanmak,
- Müşteri eğer kamuoyuna seslenecekse bu konuda metin çalışması yapmak,
- Kurum yöneticileriyle medya çalışmaları hakkında toplantılar düzenlemek
- Ajans PR gibi PR şirketleri ile eşgüdüm içinde kişi ya da kurum için halkla ilişkiler çalışmaları yapmak,
- Marka ya da kişilerin imajının nasıl kazandırılacağı ve medya ilişkilerinin nasıl ele alacağı konusunda yöneticilere danışmanlık yapmak, PR ajansları ile görüşmeler düzenlemek,
- TV kanallarında yapılacak tanıtım ve PR yayınları için anlaşma yolları ve fırsatları takip etmek,
- Çalıştığı kurumların ya da kişilerin mahrem bilgilerini 3. Kişilerle paylaşmamak. Güvene dayalı çalışmanın en önemli gereği sadakattir. Sadakatinden şüphe duyulan basın danışmanları ile çalışmalar uzun vadeli olmayacaktır.
Basın Danışmanı Nasıl Olunur?
Türkiye’de basın danışmanı olmak için üniversitelerin dört yıllık eğitim veren, Medya ve İletişim bölümleri ile Sosyal Bilimler merkezli diğer lisans bölümleri vardır ve buradan mezun olanlar bu iş kollarında olan açıkları değerlendirerek istihdam fırsatı yakalayabilmektedir. Ancak Daha çok güven duyulacak kişilerin basın danışmanı olarak seçildiğini de dikkate almanız gerekir.
Basın Danışmanında Olması Gereken Özellikler
- Basın danışmanı olmak için teorik ve pratik birikime sahip olmak,
- Kamuoyu beklentilerinden haberdar olmak,
- Algı yönetimini gerçekleştirebilmek,
- Müşteri ihtiyaçlarını anlayıp çözümler oluşturabilecek analiz ve problem çözme yeteneklerine sahip olmak,
- Sözlü ve yazılı mükemmel iletişim becerisine sahip olmak,
- Ani durumlar karşısında etkili karar verebilmek,
- Diksiyon becerisine sahip olmak,
- Giyim kuşamına ve görünümüne dikkat etmek,
- Çalışma zamanlamasına sadık kalmak,
- İş ahlakına sahip olmak,
- Pozitif ve dinamik bir yapıya sahip olmak,
- Diğer çalışanlarla ortak çalışma potansiyeline sahip olmak,
- Çalışılan kişi ya da kuruma sadık olmak.
Etkili PR Çalışması Nasıl Olmalı?
PR (Public Relations) yani “Halkla İlişkiler” bir pazarlama stratejisi olup markanın imajını ve itibarını daha iyi bir seviyeye getirmek için yapılan çalışmaları kapsar. Buradaki amaç hedef kitlenin gözünde markanın güvenilirliğini ve değerini arttırmaya yöneliktir. Etkili PR çalışması markanın lehine olumlu gelişmelere yol açar.
Bu gelişmelere kısa bir şekilde değinirsek; buna:
- Markanın prestijinin artması,
- İmajının olumlu bir şekilde değişmesi,
- Güvenilirliğinin ve
- Tanınırlığının artması örnek olarak verilebilir.
PR Neden Önemlidir?
Bir markanın hedeflenen kitlenin beğenisini ve güvenilirliğini kazanması için etkili PR çalışması yapması gereklidir. Markalar kendi başlarına marka değildirler. Onları bilen ve seven bir kitleye muhtaçtırlar. PR yani halkla ilişkiler tam da bu konuyla ilgilidir. PR halkın ya da hedef kitlenin algısını markanın lehine çevirmeyi amaçlayan bir çalışmadır. Bu nedenle PR çok büyük bir önem arz etmektedir.
PR Çalışmasını Etkili Kılan 4 Önemli Adım
1. PR Çalışması Amacını Netleştirin
Yapacağınız PR çalışmasını amacını net bir şekilde belirlemelisiniz. Çünkü bütün yapacağınız çalışmalar bu hedef etrafında şekillenir. Sizin rotanızı bu madde belirleyecektir.
- Markayı Tanıtma
- Tüketici Bilinci Oluşturma
- Yatırımcı Farkındalığı
- Markayı Büyütme
2. Hedef Kitlenizi Belirleyin
Etkili PR çalışması içeriğiniz, hitap ettiğiniz hedef kitleye göre değişkenlik gösterir. Örneğin eğitimle ilgili bir PR çalışması için merkeze alacağınız kitle, öğrencilerdir. Hazırlayacağınız içeriğin belirlenmesinde öğrenci ve öğrencilik olgusuna uygun bir şekilde içerik hazırlamalısınız.
3. Silahınızı Belirleyin
Silahınızla en iyi atışı yapabilmek, amacınıza en iyi şekilde ulaşabilmek demektir. Silahlarınız olan kullandığınız kelimeler, sloganlarınız, görsel ve işitsel araçlarınızın uygunluğu hedef kitlenize ve amacınıza uygunsa iyi bir sonuç alırsınız.
4. Platformunuzu Amacınıza ve Markanıza Uygun Seçin
Etkili PR çalışması için platform ve içerik paralel giden unsurlardır. Eğer siz marka bilinirliğini arttırmak istiyorsanız ilk önceliğiniz, sosyal mecralarda mümkün olduğunca reklam faaliyetleriyle hedef kitlenizle iletişime geçerek bunu gerçekleştirmek olabilir.
Sonuç olarak diyebiliriz ki bu 4 önemli adımı baz alarak; üzerinde ön çalışmalar yapmalısınız. Alt yapısını en iyi şekilde hazırlayarak uygun bir stratejiyle, planlı ve programlı bir çalışmayla gerçekleştirdiğiniz bir PR çalışması, sizi hedefinize götürür ve iyi bir geri dönüt (feedback) almanızı sağlar.
Etkili PR Çalışması Örnekleri
Etkili PR çalışmasına örnek olarak verilebilecek pek çok markanın reklam çalışmaları bulunmaktadır. Ünlü markaları temsil eden PR ajansları, markaların tanınırlığını ve değerini artıracak reklam çalışmalarına imza atarak sektörde isim yapmaktadırlar. Bunlara dünyadan birkaç örnek verecek olursak: Yerden 2100 metre yükseklikteki bir İtalyan Dolomites’e bile bir mağaza açan The North Face; böylece maceraperestlerin, yine ünlü maceraperestler tarafından giyilen koleksiyon parçalarını almak için 2 saatlik zorlu yollardan geçmesini sağladı. Böylece tanınırlığını ve prestijini yükselten firma başarılı bir şekilde hedef kitlesinin beğenisini kazanarak, farklı ve etkili bir PR çalışmasına imza attı.
Diğer bir örnek ise; bilindik Japon kozmetik mağazası AINZ & TULPE akıllı bir vitrin geliştirdi. Bu vitrin müşterilerinin yüzlerini okuyup hangi milletten olduğunu anlayan ve müşterinin dilinde konuşan bir yapay zekâya sahipti. Bu vitrin müşterilerin o kadar ilgisini çekti ki önünde metrelerce kuyruk oluştu. Böylesine etkili PR çalışması sayesinde hem ülke çapında hem de dünya çapında tanınmasına vesile oldu.
Türkiye’de en çok ziyaret edilen internet siteleri
Türkiye’de en çok ziyaret edilen siteleri sizin için derledik. Sosyal medyanın yaygın olarak kullanılması ile internet siteleri bir bakıma geri planda kalsa da milyonlarca kişi birçok şey için internet siteleriniz ziyaret etmeye devam ediyor. En çok ziyaret edilen haber siteleri 2020 yılında olduğu gibi 2021 yılında da çok fazla değişmedi. Alexa ve similarweb aracılığıyla sitelerin ne kadar ziyaretçi tarafından tıklandığı konusunda fikir edinmek mümkün.
Ajans PR olarak Türkiye’nin en büyük haber siteleri ile çalışmaktayız. Ulusal haber ya da PR haberleri için çalıştığımız sitelerin ne kadar ziyaretçisi olduğunu siz de merak ediyorsanız, bu blog yazımız tam da sizin için yazılmış olabilir.
Alexa Türkiye ilk 20 site
Google.com
Youtube.com
Google.com.tr
Trendyol.com
Sahibinden.com
Turkiye.gov.tr
Facebook.com
Live.com
Ensonhaber.com
Netflix.com
Hurriyet.com.tr
Hepsiburada.com
Instagram.com
Milliyet.com.tr
Zoom.us
Sporx.com
Twitter.com
Eksisozluk.com
Wikipedia.org
N11.com
Alexa Türkiye ilk 15 haber sitesi
Ensonhaber.com
Hurriyet.com.tr
Milliyet.com.tr
Sporx.com
Sozcu.com.tr
Mynet.com
Trthaber.com
Yenisafak.com
Yeniakit.com.tr
Haberturk.com
Sabah.com.tr
Haberler.com
Haber7.com
Haberglobal.com.tr
Ntv.com.tr
Not: Alexa sıralaması maniple edilerek de yükseltilebilir. Yani Alexa sıralaması ilk sıralarda olmasına rağmen o sitelerin aslında en çok ziyaretçi alan siteler olduğu anlamı çıkarılmaması gerekir.
Türkiye’de hangi site ne kadar kişi tarafından ziyaret ediliyor? Çok merak edilen bu sorunun yanıtını aradık. Pandemi döneminde evlere kapanmanın etkisi ile film izleme siteleri Netflix ve Youtube’un ziyaretçi sayısında olağanüstü bir artış gözleniyor. Farklı kategorilere göre ziyaretçi sayılarını elde ettik. Nisan 2021 verilerine dayanarak çıkardığımız tablolardan siteleri bir ay içinde kaç kişinin ziyaret ettiğini görebilirsiniz.
Türkiye’de en çok ziyaretçi alan ilk 5 haber sitesi (1- 30 Nisan 2021 hitleri)
- Hurriyet.com.tr – 198,6 milyon ziyaretçi
- Sozcu.com.tr – 181,5 milyon ziyaretçi
- Milliyet.com.tr – 135,2 milyon ziyaretçi
- Sabah.com.tr – 110,4 milyon ziyaretçi
- Haberturk.com – 79,4 milyon ziyaretçi
Türkiye’de en çok ziyaretçi alan ilk 5 e-ticaret sitesi (1- 30 Nisan 2021)
- Trendyol.com – 197,8 milyon ziyaretçi
- Sahibinden.com – 112,3 milyon ziyaretçi
- Hepsiburada.com – 91,9 milyon ziyaretçi
- N11.com – 47,9 milyon ziyaretçi
- Gittigidiyor.com – 33,2 milyon ziyaretçi
Türkiye’de en çok ziyaretçi alan ilk 5 seyahat sitesi (1- 30 Nisan 2021)
- Obilet.com – 7,0 milyon ziyaretçi
- Enuygun.com – 5,6 milyon ziyaretçi
- Iett.istanbul – 3,3 milyon ziyaretçi
- Etstur.com – 2,7 milyon ziyaretçi
- Turkishairlines.com – 2,7 milyon ziyaretçi
Türkiye’de en çok ziyaretçi alan ilk 5 ekonomi/finans sitesi (1- 30 Nisan 2021)
- Binance.com – 28,9 milyon kişi
- Investing.com – 28,4 milyon kişi
- Altin.in – 21,4 milyon kişi
- Tradingview.com – 21,1 milyon kişi
- Doviz.com – 21,1 milyon kişi
Türkiye’de en çok ziyaretçi alan ilk 5 kültür/sanat/eğlence sitesi (1- 30 Nisan 2021)
- Youtube.com – 902,0 milyon ziyaretçi
- Netflix.com – 44,6 milyon ziyaretçi
- Ntv.com.tr – 35,6 milyon ziyaretçi
- Bloomberght.com – 16,2 milyon ziyaretçi
- 720pizle.org – 14,7 milyon ziyaretçi
Kaynak: Ajans PR / Alexa / Similarweb
Sosyal medya için ulusal PR haberleri çalışması nasıl yapılır?
21. Yüzyılda reklamın önüne geçen PR çalışmalarının en önemli alanlarından biri haline gelen dijital medya, sosyal medyada güven kazanmanız için de önemli bir mecra. Sosyal medya üzerinden yapacağınız e-ticaret faaliyetlerine önemli bir katkısı olan ulusal PR haberleri ile siz de güven duyulan bir platform olduğunuzu kanıtlayabilirsiniz.
Güvenilir e-ticaret hesaplarına ulaşmak gerçekten de çok zor. Dijital dünyada sürekli ve çok kazanabilmenin ilk şartı, insanların size güven duymasını sağlamanızdır. Eğer güven konusunda eksiğiniz varsa, çok uygun fiyatlarla tüketiciye yönelik yapacağınız kampanyalar bile yeterli düzeyde ilgi görmeyebilir. Güven duyulan bir platform olduğunuzu, sizinle ilgili ulusal basında çıkan haberlere bakarak sınar kullanıcılar. Eğer satış yaptığınız konum, faaliyette bulunan kişi ya da firma ile ilgili yeterli bilgiye ulaşılamazsa, sizin güvenilir bir satışı olduğunuz konusunda şüpheler oluşacaktır.
Ajans PR olarak ulusal ajanslarda, ulusal TV kanalların da ya da ulusal haber siteleri başta olmak üzere kayda değer sitelerde PR haberleri yayınlıyoruz. Firma olarak sizi kamuoyuna tanıttığımız için, güven duymadığımız kişiler ya da markalarla ilgili PR çalışma taleplerini reddediyoruz. NK Ajans Reklamcılık E-Ticaret Sanayi ve Ticaret LTD. ŞTİ. olarak yaptığımız çalışmalarla firmaların ya da markaların müşteri kitlesine ulaşmasında büyük bir avantaj sağlayacağımızın farkındayız. Ancak bizim etkimizle ulaşılması muhtemel müşteri kitlesinin, zarar görmemesini sağlamak da önemli bir kıstas bizim için.
Sosyal medya hesaplarınızın doğrulanması (account verification) ve mavi tik (Blue tick) olarak ifade edilen profil onayları için yaptığımız PR haberleri ile siz de sosyal medyada doğrulanmış bir profile sahip olabilirsiniz. Instagram, Facebook ve Twitter progfillerinin onaylanması konusunda önemli bir koşul olarak kabul edilen ulusal haber kanallarında haber olma şartını yerine getiriyoruz. Ulusal haber sitelerinde, haber başlığında marka / firma / şirket adı veya isim soyisim geçecek. Bunun yanında kendi fotoğrafınız ya da firma logonuz olacak şekilde haber yayınlıyoruz.
Ajans PR, PR çalışmalarında Türkiye’nin en etkili ajanslarından DHA (Demirören Haber Ajansı) ve İHA (İhlas Haber Ajansı) ile en tecrübeli internet medya organlarından Hurriyet.com.tr, Milliyet.com.tr, Haberturk.com, Aksam.com.tr, Gunes.com, Posta.som.tr, Star.com.tr. CNNTurk.com, Haber7.com, Haber3.com, Haberler.com, Sondakika.com, Yenisafak.com, Mynet.com, Onedio.com, Sozcu.com.tr, DailySabah.com, Gazetevatan.com. Spor siteleri Fanatik.com.tr, FOTOMac.com.tr dışında Ensonhaber.com, internethaber.com, Karar.com, Ahaber.com.tr, Acunn.com, Takvim.com.tr, Yeniakit.com.tr, TELE1.com.tr, ABCGazetesi.com gibi siteler. MilliGazete.com.tr, CafeSiyaset.com, Turkiyegazetesi.com.tr, Beyazgazete.com.tr, Tgrthaber.com.tr, Gazeteduvar.com.tr, Timeturk.com, Memurlar.net gibi sitelerle çalışmaktadır.
Ayrıca firmalara, markalara ya da kişilere yönelik PR hizmetimiz haber ajansları aracılığıyla TRT 1, TRT Haber, Star TV, Show TV, ATV, Kanal D, Kanal 7, FOX TV. Beyaz TV, A Haber, CNN Türk, Haber Global, Haber Türk, Halk TV, KRT Kültür, NTV, Tele1, TGRT Haber, TRT Haber, TV100, TVNET gibi kanallar ile. Ulusal Kanal ve Ülke TV gibi ulusal televizyon kanallarına da servis edilmekte ve kayda değer bulunması durumunda bu kanallarda da PR haberleriniz yayınlanmaktadır.
Google Bilgi Paneli (Knowledge Panel) Nasıl Açılır?
Google Knowledge panel, Google aramalarında sağ üst köşede çıkan sizin aramanızla ilgili hap bilginin yer aldığı kutucuğa verilen isimdir. Diğer bir adı da Google Bilgi Paneli olarak bilinir.
Türkiye Cumhuriyeti’nde Atatürk’ün önderliğinde ilk PR çalışması
Türkiye’nin ilk PR çalışmasının nasıl yapıldığını hiç merak ettiniz mi? Cumhuriyetin İlk PR Çalışması Karadeniz Gemisi ile yapıldı ve dünya çağdaş Türkiye’yi bu PR çalışması ile tanıdı.
Avrupa’nın günümüz Türkiye’sini tanıdığı bir gemi. Modern Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk PR çalışması olan ve Mustafa Kemal Atatürk’ün ne kadar vizyoner bir lider olduğunun ispatı bir fikirden bahsediyoruz.
Türkiye Cumhuriyeti ilan edildikten 2 yıl sonra Avrupa’nın büyük bir kısmı hala Osmanlı Devleti’nin devam ettiğini düşünüyordu ve demokratik yeni Türkiye rejimini bilmiyordu. Ayrıca genç Türkiye devletinin dış ticaretini de geliştirilmesi gerekiyordu. Türkiye’nin değişen çehresi, devrim sonrası yapılan tüm yeniliklerin Dünya basınında yer alması, tüm dünyanın çağdaş Türkiye’yi tanımasının yanı sıra sanayi ve tarım ürünlerimizin de tanıtılması gerekiyordu ve Cumhurbaşkanı Gazi Mustafa Kemal Atatürk bir fikir geliştirdi.
Türkiye’nin ilk PR çalışması diyebileceğimiz bu fikir bir seyyar gemiydi. Karadeniz Vapuru ismindeki bu gemi, seksen altı gün boyunca, birçok sanatçı, gazeteci, milletvekili, öğretmen, müzisyen ve denizciden oluşan 285 kişilik bir ekiple 14 ülkenin 16 limanını gezdi. Tam bir yıl boyunca hazırlıklarının sürdüğü bu gemi 12 Haziran 1926’da 86 günlük yolculuğuna başladı.
Gittiği her limanda toplamda 60 bin kişiyi ağırlayan gemide Türkiye’nin sanayi ürünleri, tarım ürünleri ve sanat ürünlerinin yanı sıra balolar, kutlamalar ve özel davetler de düzenlendi. Bu seyyar geminin bir amacı ticareti geliştirmek olsa da asıl büyük amacı Türkiye Cumhuriyeti’ni tüm dünyaya göstermekti.
Vapurda Türkiye’ye ait ürünlerin sunulduğu bir sergi bölümü yapıldı. Bu bölümde, Kütahya çinilerinden, Hacıbekir Lokumlarına, Bursa Hereke kumaş ve halılarından, tekel ürünlerine, kehribar ve kıymetli taşlarla yapılmış süslemelere kadar birçok ürüne yer verildi. Hatta dondurulmuş Ankara Tiftik keçisi bile vapurda yerini aldı.
Şimdiki adı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi olan Sanayi-i Nefise mektebi öğrencilerinin yaptığı heykel ve resim gibi sanat ürünleriyle vapur süslendi ve üzerlerine dört dilde bilgi veren etiketler yerleştirildi.
Karadeniz vapuru, Cezayir’de Bone, İspanya’da Barcelona, Fransa’da La Havre ve Marsilya İngiltere’de Londra, Hollanda’da Amsterdam, Almanya’da Hamburg, İsveç’te Stockholm, Finlandiya’da Helsinki, Sovyet Rusya’da Leningrad, Polonya’da Gdansk ve Gydania, Danimarka’da Kopenhag, Belçika’da Anvers, İtalya’da Cenova ve Napoli limanlarına uğrayan uzun bir yolculuk yaptı.
Gittiği her ülkede büyük bir ilgi gören gemi dünya basınında uzun süre yer edindi. Ünlü ressam İbrahim Çallı’nın yaptığı Mustafa Kemal’in yağlı boya resmi salonun baş köşesinde yer alırken, gemide İstiklal Marşı’nın bestecisi Zeki Üngör Bey’in de başında olduğu Cumhurbaşkanlığı Orkestrası da gidilen yerlerde konserler vermek için yerini aldı..
Doğudan gelen bir gemi olduğu için oryantalist esintiler barındıracağı düşünülen bu gemide modern görünümlü Türk kadınları, smokinli ve takım elbiseli Türk erkekleri herkeste şaşkınlık uyandırdı.
Tanıtılan birçok ürün için ticari anlaşmaların yapıldığı ve büyük ilgi uyandıran Karadeniz vapuru 86 günlük yolculuğunun ardından ülkeye döndü. Cumhuriyet tarihinin ilk PR çalışması olarak hafızalara kazınan bu seyahat medyanın henüz bu kadar aktif yoğun olarak kullanılmadığı 1920’lerde büyük başarı elde etti.
1920’lerden günümüze birçok teknolojik gelişme yaşandı. Bu süre zarfında reklam çalışmalarında oldukça ilerlerdik. Hem Dünyada hem Türkiye’de artık reklamcılık birçok farklı kola ayrılan bir mesleği tanımlıyor. Satış, pazarlama ve reklamın çok fazla kanal kullanarak yapıldığı günümüze ışık tutan bu hikayeyi sizlerle de paylaşmak istedik. (alıntıdır)
PR çalışmaları için ulusal ve global haber siteleri ile ajanslar
Türkiye’nin ve dünyanın en önemli ulusal gazetelerinde ve televizyon kanallarında haberinizi yapıyoruz. Bülten yayını şeklinde ya da reklam verme olarak da nitelenebilecek çalışmalarımızın asıl maksadı PR çalışmalarına yönelik hizmetlerdir. Ulusal ve global sitelerde haber yayını maliyetleri hakkında bu yazımızda bilgi veremesek de hangi kanallar ve internet haber siteleri ile çalıştığımızı bilmeniz adına bu yazıyı yayınlıyoruz. Dünyanın en önemli haber ajansları ve yüzyılları bulan basın hayatlarında milyonlarca haberin yayınlandığı uluslararası haber kanalları ve televizyonlarda da haberlerinizi yayınlayabiliyoruz. PR çalışmalarının önemli bir aşamasını oluşturan haber yayınları için öncelikle ülkemizde faaliyet gösteren gazeteler ve haber sitelerine göz atmakta fayda var.
Hürriyet.com.tr’de haber yaptırmak
Türkiye’de ulusal basının amiral gemisi olarak niteleniyor Hürriyet Gazetesi. Demirören grubu tarafından satın alındığında gazete tirajlarında ve internet sitesi hitlerinde bir nebze düşüş yaşansa da kısa sürede bu düşüşü telafi edip eski konumuna yerleşti. Hürriyet.com.tr’de haber yaptırmak tahmine edeceğiniz gibi Türkiye’de en pahalı yayınların başında geliyor. Eğer “burada haberiniz çıksın”, “Türkiye markamızı tanısın” diyorsanız bizimle irtibata geçebilirsiniz.
Milliyet internet sitesinde haber bülteni yayın
Milliyet Gazetesi de Türkiye’de basın yayın tarihinde en önemli organlardan biridir. Medya patronları arasında el değiştirse de Milliyet Gazetesi hala güven duyulan bir gazete. Milliyet.com.tr’de haberinizin olması, sizin gerçekten de önemli bir şahsiyet ya da, markanızın önemli bir marka olduğunu kanıtlar niteliktedir. Hürriyet ve Milliyet belli bir düzeyde olmayan kişiler ve markalarla ilgili haber yayınlamıyor. Bu da kaliteden ödün vermediklerini ispatlıyor denebilir.
Haber7.com’da tanıtım haberi yayınlatmak
Muhafazakâr kullanıcıların en çok takip ettiği haber sitesi olarak gösterilen haber7.com’da da haberinizi yayınlayabiliriz. Haber7’de haber yaptırmak muadillerine göre biraz daha pahalı olsa da tanınırlık ve marka bilinirliliği açısından tercih edebileceğiniz bir mecra. Haber7.com’da reklam ve tanıtım hizmetleri ile PR çalışmaları hakkında daha detaylı bilgi almak için Ajans PR yetkilileri ile temasa geçebilirsiniz.
Sözcü Gazetesi internet sitesinde haberiniz olsun
Muhalif kesim için en önemli gazete ve internet yayın organı olarak kabul edilen sozcu.com.tr hit bakımından da Türkiye’nin en çok ziyaret edilen internet sitesi konumunda. Diğer rakiplerinden çok çok sonra yayın hayatına girmesine rağmen Uğur Dündar, Yılmaz Özdil, Bekir Coşkun gibi kalemlerin etkisi ile kısa sürede Türkiye’nin en çok okunan basın organı olan Sözcü Gazetesi ve soczu.com.tr’de bülten yayınlamak, PR çalışması yaptırmak için bizimle irtibata geçebilirsiniz.
iha.com.tr ve İHA’da (İhlas Haber Ajansı) haberiniz yayınlansın
Türkiye’nin en büyük haber ajansı olan İhlas Haber Ajansı’nın 300’ü aşkın yerli ve yabancı abonesi bulunuyor. Burada yayınlanan haberler tüm abonelere de servis edildiğinden tüm Türkiye’nin gündemine gelebiliyor. Sadece iha.com.tr’de haberinizi yayınlayabileceğimiz gibi tüm abonelere de servis edebiliriz haberlerinizi. Dilerseniz İHA bülten yayını yanında İHA aracılığıyla televizyon kanallarına da haber servisinizi yapabiliyoruz. Sosyal medya hesapları instagram, twitter ve facebook hesap onayları için gerekli olan özellikle instagram mavi tik için haber siteleri arayışında olanlar için hem ajans haberleri hem de ulusal sitelerde haber yayınlarımız devam ediyor.
dha.com.tr ve DHA’da (Demirören Haber Ajansı) bülten yayını
Doğan Haber Ajansı olarak kurulan DHA, Demirören grubu tarafından satın alınınca Demirören Haber Ajansı olarak faaliyet göstermeye başladı. Profesyonel haber ajansı olarak yayın hayatına devam eden DHA’da haberlerinizi yayınlayabiliyoruz. Ajans PR olarak Türkiye’nin en önemli 2 haber ajansı ile olan anlaşmamız sayesinde bizimle irtibat kurarak haberlerinizi tüm Türkiye’ye duyurabilirsiniz.
TGRTHaber’de haber yapılması
İhlas Grubu yayın organlarından TGRT haber (tgrthaber.com.tr) ve Türkiye Gazetesi’nde (turkiyegazetesi.com.tr) de haberlerinizi yayınlıyoruz. Google Haberler (Google News) sekmesinde de yayınlanan haberler ile dilerseniz sosyal medya hesaplarınızın onayını da gerçekleştirebilirsiniz.
Posta’da bülten haberleri yayını
Türkiye’nin uzun bir süre en çok okunan gazetesi unvanını elinde bulunduran Posta Gazetesi ve posta.com.tr sayfasında markanızın ya da sizin haberinizi yayınlayabiliriz. Hala Türkiye’de önemli bir kesim tarafından takip edilen Posta’da haberinizin çıkması için iletişim yollarımızı kullanarak bize ulaşabilirsiniz.
Akşam Gazetesi tanıtım haber yayını
Akşam Gazetesi bir dönem Türkiye’de gündem belirleyen bir basın organıydı. Eski dönemlere göre etkisi azalmış olsa da aksam.com.tr hala Türkiye’de önemli bir ziyaretçi kitlesine sahip. Sizler de aksam.com.tr’de sizinle ilgili haberlerin yayınlanmasını isterseniz PR Uzmanı Necmettin Kar öncülüğünde kurulmuş olan Ajans PR yetkililerine ulaşabilirsiniz.
Yeni Akit Gazetesi tanıtım haberleri
Türkiye’de aşırı muhafazakâr kesimin dikkatle takip ettiği yayın organı olarak yıllardır kendi çizgisinde bir yayın anlayışı olan Yeni Akit Gazetesi internet sitesi yeniakit.com.tr Türkiye’nin en çok ziyaret edilen internet sayfaları arasında yer alıyor. Özellikle muhafazakâr kesimin ilgi alanında olan markaların tercih ettiği internet sitesi ile olan anlaşmamız sayesinde sizlerin de haberlerinizi bu mecrada yayınlayabiliyoruz. Tesettür ve muhafazakâr giyim gibi markaların önem verdiği yeniakit.com.tr’de haberinizin yer alması için iletişime geçebilirsiniz.
Acunn Medya’da PR haberleri
TV8’i satın almasının ardından Türkiye’de en çok takip edilen kanallardan biri olan, haber yayın organı olarak da acunn.com’u geliştiren Acun Ilıcalı’nın özellikle yarışma programlarının etkisi ile Türkiye’nin en çok ziyaret edilen internet siteleri sıralamasında önemli bir yere gelen acunn.com magazin dünyası tarafından da takip ediliyor. Şarkıcılar, yönetmenler ve oyuncuların haberlerini yayınlamak için tercih ettikleri bir mecra olan acunn.com’da eğer haberiniz olsun isterseniz bizimle iletişim kurabilirsiniz.
Yenişafak Gazetesi’nde tanıtım yazısı ve haber yayını
Muhafazakâr kesim tarafından takip edilmesine rağmen Türkiye’de SEO açısından da en etkili site olarak da gösterilen yenisafak.com.tr’de sadece bülten yayını değil aynı zamanda dofollow link çıkılabilecek şekilde tanıtım yazılarınızı da yayınlıyoruz. Domain otoritesi ve sayfa otoritesi en etkili haber sitelerinden biri olan Yenişafak’ta tanıtım ya da haber servisi için bizimle irtibata geçebilirsiniz.
Güneş Gazetesi’nde haber yaptırma nasıl olur
Magazin gündemini takip edenlerin özellikle takip ettiği Güneş Gazetesi astroloji ve magazin haberleri için tercih edilebilir. Son yıllarda siyasi ve ekonomik konularda da etkili olmaya başlayan gunes.com.tr’de yayınlanan haberleriniz Google haberler sayfasında yer alması bakımından dikkate değer görülebiliyor. Burada haberlerinizin yayınlanması için tek yapmanız gereken Ajans PR iletişim yollarını kullanarak bize ulaşmak olacaktır.
CNN Türk’te haber yayın fiyatları
Uluslararası bir kanalın Türkiye şubesi olarak faaliyet yürüten CNN Türk televizyon kanalı olduğu kadar internet sitesi ile de gündem haberlerinin takip edildiği önemli bir sitedir. Doğan grubu bünyesinde faaliyete başlayan CNN Türk şu anda Demirören yayın grubunda yer alıyor. Dikkate değer ulusal bir haber sitesi olan CNN Türk internet sitesi cnnturk.com haberleri içinde Ajans PR müşterilerinin de haberleri yayınlanıyor. Siz de bizimle bağlantı kurarak CNN Türk haber sitesinde yer bulabilirsiniz.
Haberler.com’da haber yaptırma maliyeti
Türkiye’de “haberler” dendiğinde ilk akla gelen haber sitesi olan haberler.com hem ulusal anlamda hem de yerel haberler konusunda milyonlarca haberin aktif olarak kullanıcıların hizmetine sunulduğu bir önemli mecra olarak dikkat çekiyor. Sosyal medya hesap doğrulama için de önemli görülen haberler.com haberlerinde yer almak için hem haberler.com iki farklı seçenek sunuyor. Hem editorial haberler hem de advertorial haberler yayınlayabiliyoruz burada.
Habertürk TV’de haber yayını
Habertürk TV kanalı olarak en çok takip edilen televizyon kanallarının başında geliyor. Turgay Ciner grubunda yer alan kanalın diğer kanallara göre kısmen bağımsız yayıncılık yaptığı algısı ile birçok farklı kesim tarafından izleniyor olması HaberTürk’ü bu zamanda önemli ve değerli kılıyor. Haberturk.com’da haber yaptırmak için kısa bir süre bülten yayınlarına ara veren kanal yönetimi, ajans haberlerinin sitede yayınlanması konusunda de seçici davranıyor. Habertürk ve Sabah Gazetesi (Sabah.com.tr) yerel haberler konusunda genellikle İHA, Anadolu Ajansı ya da DHA tarafından servis edilen haberleri tercih ediyor.
Sondakika.com’da bülten yayınlama
Türkiye’de “son dakika haberler” dendiğinde ilk akla gelen haber sitesi olan sondakika.com hem ulusal anlamda hem de yerel haberler konusunda milyonlarca haberin aktif olarak kullanıcıların hizmetine sunulduğu bir önemli mecra olarak dikkat çekiyor. Sosyal medya hesap doğrulama için de önemli görülen sondakika.com haberlerinde yer almak için hem sondakika.com iki farklı seçenek sunuyor. Hem editorial haberler hem de advertorial haberler yayınlayabiliyoruz burada. Haberler.com ile aynı yayın ekibi tarafından yönetilen sondakika.com’da bülten ve ADS içerik yayınları hakkında daha detaylı bilgi almak için bizimle irtibata geçebilirsiniz.
Star Gazetesi’nde bülten ne kadara yayınlanıyor?
Cem Uzan tarafından kurulan ancak daha sonra el değiştiren Star Gazetesi internet sitesinde haberinizin çıkması için tek yapmanız gereken burada haberinizin çıkmasına karar verip bizimle iletişim kurmak olacak.
Mynet.com’da tanıtım yazısı ya da haber bülteni
Türkiye’nin en eski sitelerinden biri mynet.com. Hem oyun hem mail hem de güncel haberler konusunda önemli bir platform olan Mynet, her geçen gün kendini daha da geliştiriyor. Burada sizin ya da firmanızın da haberlerinin yayınlanması hiç de fena olmaz. Çünkü Mynet, her haberi ya da markayı, firmayı gündemine almama konusunda çok titiz bir kurum. Bizimle irtibat kurarak Mynet haberler sayfasında yer bulabilirsiniz.
Karar Gazetesi’nde haber yayını
Ilımlı muhalifler tarafından kurulan KARAR.com kısa sürede önemli bir kitleye hitap etmeye başladı. Hem muhalefet hem de iktidar kanadı tarafından okunan gazetenin internet sitesi karar.com da Türkiye’de en çok ziyaret edilen 30 haber kanalından biri olarak dikkat çekiyor. Burada tanıtım yazısı ya da bülten yayını olarak iki farklı çalışmamız bulunuyor. Bülten yayınları kısmen daha uygun fiyatlı olsa da tanıtım yazısı fiyatlarının biraz daha yüksek olduğu yorumları yapılıyor.
BirGün Gazetesi’nde reklam ve tanıtım
Sözcü’den sonra muhalif kesim tarafından en çok dikkate alınan gazete olması bakımından önemli bir basın yayın organı olan Birgün Gazetesi internet sitesi ve sosyal medya hesaplarının da çok aktif bir biçimde kullanıldığı görülüyor. Birgün Gazetesi’nde haberinizin yer alması için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Cumhuriyet Gazetesi’nde haber yaptırma
Türkiye’nin en etkili, otoriter gazetelerinden biri olan Cumhuriyet Gazetesi yönetiminin değişmesinin ardından eski etkisini yitirse de hala SEO açısından en etkili sitelerden biri olarak kabul ediliyor. Cumhuriyet.com.tr sayfası hem arşiv olarak hem de güncel haber sayfaları olarak çok değerli bulunuyor.
Gazeteduvar’da reklam ve tanıtım
Aktif ve eleştirel haberciliğin önemli temsilcilerinden biri de Gazete Duvar. Belli bir okur kitlesi olan gazeteduvar.com.tr hem haberler konusunda seçiciliği hem de okur kitlesi bakımından diğer sitelerden ve gazetelerden ayrılıyor. Gazeteduvar.com.tr sayfasında önemli görülen ve yayın kurulunca onaylanan marka, kişi ya da firma bültenlerini yayınlayabiliyoruz.
Takvim Gazetesi internet sitesinde haber yapılması
Demirören grubu içinde yer alan Takvim Gazetesi internet sayfası takvim.com.tr ile yayın hayatını sürdürüyor. Ulusal gazeteler içinde kendine has bir kitlesi olan ve günlük ziyaretçisi bakımından hala dikkate değer bir kitleye hitap eden takvim.com.tr’de yayınlanan haberler Google ve Yahoo arama sonuç sayfalarında da yer alıyor.
Timetürk’te biyografi ya da bülten yayınlama
Hem İngilizce hem de Türkçe olarak yayın yapan timeturk.com milyonları geçen aylık ziyaretçi sayısı ile önemli bir internet sitesi. Instagram hesap onayları için yapılan yayınlarda dikkate alınan sitelerden biri olan timeturk.com’da haberinizin çıkmasını isterseniz AjansPR yetkililerine hemen ulaşabilirsiniz.
Ortadoğu Gazetesi’nde bülten yayını
Milliyetçi ve ülkücü kesimin önemle takip ettiği Ortadoğu Gazetesi’nin internet yayın organı ortadogugazetesi.com da Türkiye’de kaliteli bir haber sitesi. Özellikle SEO amaçlı tanıtım yazılarının da yayınlanabildiği sitede bülten yayınları da yapılmakta.
Türkgün Gazetesi’nde haber yayınlama
Ülkücü camianın ulusal çapta gazetesi olarak bilinen Türkgün Gazetesi henüz çok eski bir gazete olmadığından birçok kişi tarafından da bilinmiyor. Ancak ulusal haber sitelerinde haber konusunda tercih edilebilecek siteler arasında yer alıyor. Siz de turkgun.com sayfasında haberlerde yer almak için bizimle iletişim kurabilirsiniz.
Donanımhaber sayfasında tanıtım ve teknoloji haberi
Türkiye’nin en büyük forum siteleri içinde birinci sırada yer alan donanimhaber.com sayfasından hem backlink hem de haber bülteni yayınımız var. Özellikle teknoloji, sosyal medya ve internet konularında haberler için tercih edilebilecek önemli sitelerden biri donanımhaber forum ve blog sayfaları.
Webtekno haber bülteni yayını
Teknoloji haberleri dendiğinde ilk akla gelen webtekno internet sitesi daha çok yeniliğe açık internet kullanıcılarının takip ettiği bir teknoloji haber sitesi olarak tanımlanabilir. Alanında tek olan sitede güncel teknoloji ve geleceğe yönelik gelişmeler ile ilgili yayınları bulabilirsiniz. Gündem haberlerinin daha çok bilişim ve teknik konularında yer aldığı sitede markalar ve kişilerin haberleri için uygun kategoriler de bulunuyor.
Webrazzi haber yayınlama fiyatı
Alanında en etkili siteler içinde belki de Türkiye’de en farklı site diyebileceğimiz webrazzi’de bülten yayınlamak gerçekten de çok külfetli. Hürriyet ve Milliyet’ten daha pahalı bir site olmasına rağmen webtekno ziyaretçi sayısı tahmin edilenden çok çok az. Böyle olmasına rağmen katı kuralları olan ve kendi alanı dışına çıkmayan site özellikle global markaların Türkiye’de en çok aradığı mecra. Bu yönüyle hit değil de kalite arayanlar için bulunmaz bir site webrazzi. Burada da PR bültenleri yayınlıyoruz. Fiyatlar için bizimle iletişim kurabilirsiniz.
BBC internet sitesinde haber bülteni yayını
Ajans PR olarak sadece ulusal çapta çalışmalar yapmıyoruz. Global pazarın öncüleri olan BBC gibi sitelerde de haberinizi yapabiliyoruz. Fiyatlar Euro üzerinden değerlendirildiğinden Türkiye’deki fiyatlara göre astronomik fiyatlar ödemeniz gerekiyor. Ancak uluslararası arenada isim yapmak, markalarınızı tanıtmak için bbc.com üzerinden yayınlayacağımız haberlerin fazlasıyla etkili olacağını söyleyebiliriz.
Reuters haber ajansında bülten yayını
1851 yılında Paul Julius Reuter tarafından Londra’da kurulan ajans dünyada önemli bir marka haline geldi. İngiltere merkezli küresel haber ajansı Reuters Türkiye’de sadece birkaç ajansla işbirliği içinde. Ajans PR olarak biz de Reuters üzerinden haberlerinizi yapabiliyoruz. reuters.com adresinde yayınlanacak haberlerinizle Avrupa başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinden haberinizi okuyanlar olacaktır.
The SUN Gazetesinde haber yayınlama
İngiltere merkezli bir diğer uluslararası haber sitesi The SUN 1964 yılında Londra’da kuruldu. Günlük 3 milyondan fazla asılan gazete, Avrupa’nın bile en etkili gazetelerinden biri. Ajans PR olarak The SUN internet sayfası thesun.co.uk’ta bültenlerinizi yayınlayabiliyoruz.
Daily Mirror haber bülteni yayını
İngiltere’de 2 Kasım 1903 tarihinde Alfred Harmsworth tarafından kurulan Daily Mirror günlük gazete olarak yayın hayatına başlamıştı. Teknolojinin gelişmesine ayak uydurarak mirror.co.uk üzerinden online haber yayınına devam eden gazete Avrupa’da kayda değer bir kitle tarafından takip ediliyor.
The Times’ta global haber yayını
1785’te kurulup 1788 tarihinden itibaren The Times adını kullanan gazete bir Büyük Britanya gazetesidir. İngiltere’nin siyasi PR çalışmalarında önemli bir yayın organı olmasının yanında dünyanın ilk gazetelerinden biri oalrak gösterilen The Times John Witherow tarafından yayın hayatını sürdürüyor. Ajans PR global tanıtım ve PR çalışması isteyen müşterileri için The Times internet sitesi thetimes.co.uk üzerinden haberlerinizi dünyaya servis etmektedir.
Ajans Bülteni Nedir? Basın Bülteni Faydaları
Ajans bülteni, benzer yayın çeşitleri ile ilişkili olarak kendi içerisinde disiplini var olan, anlatılmak istenilen konuyu ya da haberi doğrudan, tarafsız olacak şekilde hazırlanarak kurum, kuruluş ve şahıslar üzerinden hazırlanan tekst yazılarıdır.
Ajans bülteni, içerisinde hazırlanan bilgi, haber, reklam, değerlendirme mesajı, röportaj gibi çok çeşitli stillerde hazırlanabilir. Vurgulanmak istenen konu, daha çok ajans bülteninde yer edinen bilgilerin halkı, zaman zaman da çeşitli sektörlerden de çeşitli ilgilere sahip bir toplumu ilgilendiren konuların işleniyor olmasıdır. Ajans bültenleri; basın bildirisi, basın açıklaması veya haber bülteni denilecek şekilde de adlandırılabilir. Kısaca anlatılacak olursa ajans bülteni ya da diğer bir ifade ile basın bülteni bir şahsın ya da kuruluşun basına hazırladığı resmi bildirgedir.
Ajans Bülteni Nasıl Yazılır?
Bahsedildiği üzere gayet iyi yazılmış bir tekst, şahıslar, kurum ve kuruluşlar açısından önem arz eden vesileler içerir. Servis edilmeden önce basın bültenlerinin istenilen amaca yönelik bir dille yazılması ve ifade edilmesi gerekmektedir. Öncelikle başarılı bir ajans bülteni için fiil gerektiren ve çarpıcı bir başlık gerekmektedir. Başlık her metinde olduğu gibi okuyucuları ilk cezbedecek nitelikte olmalıdır. Çarpıcı bir başlıktan sonra 5n-1k’ ya cevap aranmalıdır. Bu doğrultuda gerçekleştirilen soruların yanıtlanması, basit bir dile sahip olması ve anlaşılması gerekmektedir.
Toplumun tüm kesimlerine ulaşılması hedeflendiğinden süslü, anlaşılması zor olabilecek türden cümlelerden de uzak durulmalıdır. Tüm bu detayların dışında kaliteli hazırlanmış ajans bültenini içerisinde alıntı yapılması da oldukça önemlidir. Örnek verecek olursak; bir kuruluş hakkında o kuruluşta emek veren bir işçinin düşünceleri önem arz etmektedir ve alıntı niteliği taşıyabilir.
Ajans Bülteni Hangi Konuları İçerir?
Çoğu zaman kısıtlı bir alana sahip olduğu düşünülse de ajans bültenleri çok çeşitli alanlarda yayınlanabilir. Örneğin; Kuruluşlar arası ortaklık veya satın alımlarında, ilk defa piyasa sürülecek veyahut farklı modeli tanıtılacak bir üründe, katılım oranı yüksek olması istenilen etkinliklerde, çalışma ortaklığı arayışında, proje geliştirme ve yeni projeler kapsamında, kendi dalında üstün başarı göstermiş kişilerin ödül törenlerinde… bu konular popülaritesi yüksek, tercih edilen konular arasında yer edinmektedir ve bunlara benzer nitelikte olan tüm konularda da ajans bültenleri hazırlanabilmektedir.
Ulusal gazetelerde PR haberleri yayınlıyoruz
Türkiye’nin en etkili ulusal gazetelerinde haberinizi yapalım. Hem işletmeniz hem de kendiniz açısından önemli bir PR çalışması sayabileceğimiz çalışmanın detayları hakkında bilgi almak için bizimle irtibata geçebilirsiniz.