Instagram “Blue Tick” için koşullar neler?

Sosyal medya platformu denilince akla gelen uygulamalardan birisi olan Instagram, kullanıcıların, fotoğraf, video ve hikâye paylaşımında bulunabildiği canlı yayınlar açabildiği bir sosyal medya platformudur. Dünyada da oldukça popüler olan Instagram hakkında merak edilen en önemli konulardan bir tanesi hesapların onaylanmasıdır. Mavi tık nedir? Instagram’da mavi tik ne işe yarar? Mavi tik almak için neler yapmak gerekir? Gibi sorulara cevap arayacağız.

 

Mavi Tik Nedir?

 

Orijinal adı Instagram Account Verification Badge olan Instagram mavi tık, doğrulanmış rozet olarak da ifade edilir. Bir Instagram profilinin doğrulandığını gösteren işarettir. Instagram’da mavi tık daha çok futbolcular, siyasetçiler, gazeteciler, sanatçılar gibi ünlüler ile markalar tarafından kullanılmaktadır. Alınan mavi tik hesabın gerçek ve sahibi olan kişiye ait olduğunun göstergesidir. (1)

 

Mavi Tik Ne İşe Yarar?

 

Bir Instagram profilinde bulunan mavi tik, o profilin bizzat Instagram tarafından onaylandığı anlamına gelmektedir. Mavi tikli hesap sahibinin o hesabın gerçek hesap sahibi olup, mavi tike sahip markalar ise bir yönü ile güvenilir marka olduklarından günümüzde oldukça yaygın hale gelen Instagram üzerinden alışverişlerde bu mavi tikli hesap sahibi markalar rahatlıkla tercih edilebilir demektir.

 

Instagram’da Mavi Tik Alma Şartları Nelerdir?

 

Instagram’da mavi tık almak isteyen hesap sahiplerinin yerine getirmeleri gereken bir takım şartlar bulunmaktadır. Instagram mavi rozet (blue tick) başvurularını değerlendirirken ilk etapta hesabın kamu yararı açısından uygun olup olmadığına bakmaktadır. Bunun haricinde Instagram’ın doğrulamaya yönelik birtakım kriterlerini karşılayıp karşılamadığı da göz önünde bulundurulmaktadır. Instagram’ın kullanım koşullarına ve topluluk kurallarına uyan hesapların kamu yararı açısından da uygun bulunmasından sonra hesaplar, dikkat çekmek, özgün olmak, benzersiz olmak, eksiksiz olmak gibi birtakım kriterler açısından da değerlendirilir. (2)

 

  • Instagram, dikkat çekme kriterini değerlendirirken hesabınızın kullanıcılar tarafından ne kadar sıklıkla aratıldığına dikkat eder. Bir kişi ya da kuruma ait olabilen hesap için incelemede bulunurken haber kaynaklarında ön plana çıkan hesapların incelemesini yapar. Hesap, haber kaynaklarında ücretli ya da tanıtım amaçlı yer alıyorsa Instagram bunu bir inceleme kaynağı olarak kabul etmemektedir.

 

  • Özgünlük kriterinde Instagram, hesabın gerçek bir kişiye ya da tescillenmiş kurum ve kuruluşlara ait olmasını göz önünde bulundurur. Başka bir markayı taklit eden ya da telif hakkına tabi içerikleri paylaşan hesapların takipçi sayıları ne kadar fazla olursa olsun başvurularına genellikle ret yanıtı verilmektedir.

 

  • Benzersiz olmak kriterinde Instagram’da mavi tik almak için her gerçek kişinin, kurum ya da kuruluşun yalnızca bir hesabını doğrulamaktadır. Örneğin bazı sanatçılar kendi adlarına hem marka hesabı hem de kişisel hesap açıp bunlara mavi tik alabilmek için başvuru yapmalarına rağmen bu hesaplardan en fazla 1 tanesine onay verilmektedir.

 

  • Eksiksiz olmak kriterinde Instagram, hesabın herkese açık olması, profilde fotoğraf ve biyografinin bulunması, hesapta en az bir gönderinin paylaşılmış olması gibi kriterleri değerlendirir. Tüm bu şartları taşıyan hesabı eksiksiz olarak niteler.

 

  • Tüm bu şartları yerine getirmenin yanında Instagram hesabının aktif olarak kullanılması, takipçi sayısının artış göstermesi takipçiler ile gerçekleştirilen etkileşim gibi faktörlerde büyük önem arz etmektedir.

 

Doğal yollardan takipçi edinebilmek oldukça zahmetli ve zaman alan bir süreç olduğu için hesap sahipleri bu uzun ve zahmetli yolu kısaltabilmek adına çeşitli çekilişler ile takipçi sayılarında artış sağlama yolunu tercih etmektedirler. Yapılan bu çekiliş etkinliklerinde takipçi artışı sağlamak amacı ile her bir takipçiden bir ya da birkaç hesabı etiketleyip paylaşım yapmaları istenir.

 

Böylelikle çekilişin bir şartı olan takip etme sebebi ile hesap kısa sürede büyüme eğilimine girebilir ve Instagram’da mavi tık alabilmek için yeterli olan sayıya ulaşılabilir. Yalnız burada dikkat edilmesi gereken bir nokta çekiliş amacı ile takibe başlayan hesaplar çekiliş sonunda takipten de çıkabilirler. Çekiliş ile takipçi satın almak da mümkün olup bu konuda hizmet veren siteler üzerinden takipçi satın alımı gerçekleştirilebilmektedir. Organik olarak takipçi, beğeni ve yorum hizmeti için bizimle irtibata geçebilirsiniz.

 

Tanınmış bir profil için PR haberleri

 

Instagram, Facebook ve Twitter hesaplarınıza onay vermeden önce sizin tanınmış kişi ya da marka olduğunuzu kabul etmeli. Kişi ya da markaların “tanınmış” kişi ya da markalar olduğunu kanıtlamak için ulusal haber ajanslarında, sitelerde ya da gazetelerde haberlerinin yayınlanmış olması gerekiyor. Çok eski olmayan (son 6 ay içinde) farklı kaynaklarda yayınlanmış haberleriniz varsa ulusal mecralarda, sizin tanınmış kişi olduğunuza ikna olunabilir. Bunun için Ajans PR’den destek alabilirsiniz. Sizin ya da markanızın tüm Türkiye’de tanıtılması için yoğun çaba harcayabiliriz. Detaylar için bizimle iletişim kurabilirsiniz.