PR çalışmasının avantajları nelerdir diye merak edenler için bu konuyu inceledik. Tanınmış bir kişiyseniz, sizinle ilgili ya da işletmenizle ilgili sözleri açıklamayı umuyorsanız, PR çalışmaları bunun cevabıdır. Halkla ilişkiler ya da kısaltılmış haliyle PR çalışması, geniş bir kitleye ulaşma gücüne sahiptir ve işinizin istediğiniz gibi büyümesi için gereken platformu sağlar ve ürününüze veya şirketinize güvenilirlik kazandırmanızın önünü açar.
Ancak bununla da kalmaz PR çalışmalarının çeşitli avantajları vardır. Bu yazımızda PR çalışmasının avantajları konusuna değineceğiz. İşletmenizi genişletmek için PR çalışması yaptırmanızın kişiler ve firmalar için beş avantajına göz atalım.
Güvenilirlik
PR çalışmasının avantajlarının en önemli maddesi de güven sağlamaktır. Kabul edelim, bugün tüketiciler harcama yaparken daha temkinli. Bu nedenle, başarılı bir işletme için güvenilirliğe sahip olmak çok önemlidir. PR çalışmaları ve reklamcılık çok farklı şeyler olduğundan, tüketiciler medyada söylenenlerden ziyade, gerçek bir PR ile yapılan tanıtımlara ilgi gösterir ve bu PR haberlerine inanır. PR çalışmaları bu yüzden, müşterilerin reklam panolarınızı gördüklerine kıyasla işletmenize güvenilirlik kazandıracaktır. Araştırmalar, PR çalışmalarının tüketiciler arasında reklamdan 7 kat daha fazla güvenilirliğe sahip olduğunu gösteriyor!
Hedef Pazar
PR çalışmasının avantajları arasında bir diğer dikkat çekeni de hedef pazardır. PR çalışması ile, ulaşmayı umduğunuz hedef pazarı hedeflemek ve harekete geçmek çok daha kolay. Medya kaynakları, tüketiciler sokağına kadar olan bilgileri yerleştirebilir ve onlara ihtiyaç duydukları bilgileri verebilir. Yeni bir müşteri oluşturmayı ümit eden bir muhasebeciyseniz, genç bir dergiye reklam yerleştirmeniz size yardımcı olmaz. Ama iyi yazılmış bir makalenizin, derginin finans bölümünün ortasında yayınlanması ile sizi istediğiniz hedefe götürecektir. Bu hedef pazarlar özellikle sadece küçük bir hedef pazara hitap eden işletmeler için hayati öneme sahiptir. Ajans PR olarak firmaların kısa sürede atılım yapması ve müşterisi ile bağ kurmasına yardımcı oluyoruz.
Maliyet
PR çalışmasının avantajları içinde bir diğer dikkat çeken unsur da, maliyettir. Reklam vermek için on binlerce TL ödeyerek yaptığınız bir girişim yerine, daha az maliyetle yaptıracağınız bir PR çalışması, reklamdan çok daha etkili olabilecektir. PR çalışmaları hedef kitleye daha uygun çalışmalardır. Örnek olarak Hürriyet ana sayfasına bir aylık reklam verdiğinizi düşünün. Bunun maliyeti ortalama 100 bin TL + KDV şeklindedir. PR çalışmasının avantajları işte burada kendini gösterecek. Reklam, ilgili ilgisiz herkese görünecek ve reklama bakanlardan sadece hedef kitlesi olabilecek kişiler dönüş sağlayacaktır. Bu da genel olarak bakıldığında büyük sitelerde 1000 kişiden sadece 10’udur. Bu 10 da sadece potansiyel müşteridir ve sizinle çalışma ihtimali de değerlendirilmelidir. Ancak daha düşük meblağlarla yapabileceğiniz bir PR hizmetinin karşılığını fazlasıyla görebilirsiniz.
PR çalışması kaybolmuyor
PR çalışmasının avantajlarından biri de çalışmanızın kalıcılığıdır. PR çalışması ile aldığınız medya yerleşimi uzun sürelidir. Yayınlanan bir yayın, internette kalıcı olduğundan, 10 yıl sonra bile size müşteri kazandırmaya devam eder. PR çalışmalarında ilk zamanlar daha fazla bir dönüş olsa da zamanla bu dönüşler azalacak hama yok olmayacaktır.
PR çalışmasının avantajları yadsınamaz
PR, sadece bir eşyayı veya özel bir ürünü tanıtmakla kalmaz. PR tüm işinizi alır ve yukarılara taşır. Bu, şirketinizin bir imajının oluşturulmasına yardımcı olur ve markanızın daha kısa sürede oluşmasına katkı sağlar. Etkili Public Relations (PR) yani Halkla İlişkiler çalışması, şirketinize gelecekte her zaman yardımcı olacak olumlu bir imaj oluşturacaktır. PR çalışmasının avantajları bunlarla da sınırlı değildir. Ajans PR müşterisi olarak siz de PR çalışmasının avantajlarını test edebilirsiniz.
0/5
(0 Reviews)