PR (Public Relations) yani “Halkla İlişkiler” bir pazarlama stratejisi olup markanın imajını ve itibarını daha iyi bir seviyeye getirmek için yapılan çalışmaları kapsar. Buradaki amaç hedef kitlenin gözünde markanın güvenilirliğini ve değerini arttırmaya yöneliktir. Etkili PR çalışması markanın lehine olumlu gelişmelere yol açar.
Bu gelişmelere kısa bir şekilde değinirsek; buna:
- Markanın prestijinin artması,
- İmajının olumlu bir şekilde değişmesi,
- Güvenilirliğinin ve
- Tanınırlığının artması örnek olarak verilebilir.
PR Neden Önemlidir?
Bir markanın hedeflenen kitlenin beğenisini ve güvenilirliğini kazanması için etkili PR çalışması yapması gereklidir. Markalar kendi başlarına marka değildirler. Onları bilen ve seven bir kitleye muhtaçtırlar. PR yani halkla ilişkiler tam da bu konuyla ilgilidir. PR halkın ya da hedef kitlenin algısını markanın lehine çevirmeyi amaçlayan bir çalışmadır. Bu nedenle PR çok büyük bir önem arz etmektedir.
PR Çalışmasını Etkili Kılan 4 Önemli Adım
1. PR Çalışması Amacını Netleştirin
Yapacağınız PR çalışmasını amacını net bir şekilde belirlemelisiniz. Çünkü bütün yapacağınız çalışmalar bu hedef etrafında şekillenir. Sizin rotanızı bu madde belirleyecektir.
- Markayı Tanıtma
- Tüketici Bilinci Oluşturma
- Yatırımcı Farkındalığı
- Markayı Büyütme
2. Hedef Kitlenizi Belirleyin
Etkili PR çalışması içeriğiniz, hitap ettiğiniz hedef kitleye göre değişkenlik gösterir. Örneğin eğitimle ilgili bir PR çalışması için merkeze alacağınız kitle, öğrencilerdir. Hazırlayacağınız içeriğin belirlenmesinde öğrenci ve öğrencilik olgusuna uygun bir şekilde içerik hazırlamalısınız.
3. Silahınızı Belirleyin
Silahınızla en iyi atışı yapabilmek, amacınıza en iyi şekilde ulaşabilmek demektir. Silahlarınız olan kullandığınız kelimeler, sloganlarınız, görsel ve işitsel araçlarınızın uygunluğu hedef kitlenize ve amacınıza uygunsa iyi bir sonuç alırsınız.
4. Platformunuzu Amacınıza ve Markanıza Uygun Seçin
Etkili PR çalışması için platform ve içerik paralel giden unsurlardır. Eğer siz marka bilinirliğini arttırmak istiyorsanız ilk önceliğiniz, sosyal mecralarda mümkün olduğunca reklam faaliyetleriyle hedef kitlenizle iletişime geçerek bunu gerçekleştirmek olabilir.
Sonuç olarak diyebiliriz ki bu 4 önemli adımı baz alarak; üzerinde ön çalışmalar yapmalısınız. Alt yapısını en iyi şekilde hazırlayarak uygun bir stratejiyle, planlı ve programlı bir çalışmayla gerçekleştirdiğiniz bir PR çalışması, sizi hedefinize götürür ve iyi bir geri dönüt (feedback) almanızı sağlar.
Etkili PR Çalışması Örnekleri
Etkili PR çalışmasına örnek olarak verilebilecek pek çok markanın reklam çalışmaları bulunmaktadır. Ünlü markaları temsil eden PR ajansları, markaların tanınırlığını ve değerini artıracak reklam çalışmalarına imza atarak sektörde isim yapmaktadırlar. Bunlara dünyadan birkaç örnek verecek olursak: Yerden 2100 metre yükseklikteki bir İtalyan Dolomites’e bile bir mağaza açan The North Face; böylece maceraperestlerin, yine ünlü maceraperestler tarafından giyilen koleksiyon parçalarını almak için 2 saatlik zorlu yollardan geçmesini sağladı. Böylece tanınırlığını ve prestijini yükselten firma başarılı bir şekilde hedef kitlesinin beğenisini kazanarak, farklı ve etkili bir PR çalışmasına imza attı.
Diğer bir örnek ise; bilindik Japon kozmetik mağazası AINZ & TULPE akıllı bir vitrin geliştirdi. Bu vitrin müşterilerinin yüzlerini okuyup hangi milletten olduğunu anlayan ve müşterinin dilinde konuşan bir yapay zekâya sahipti. Bu vitrin müşterilerin o kadar ilgisini çekti ki önünde metrelerce kuyruk oluştu. Böylesine etkili PR çalışması sayesinde hem ülke çapında hem de dünya çapında tanınmasına vesile oldu.
0/5
(0 Reviews)