Basın danışmanlarının daha çok kamu kurumlarında yönetici statüsünde olanlar, milletvekilleri, milletvekili adayları, belediye başkanları, belediye başkan adayları ya da genel müdür koltuğunda oturanlar için hizmet verdikleri düşünülse de günümüzde özel sektörün hem yönetim kademesindekiler hem de markaların basın ve halkla ilişkiler çalışmaları için önemli bir istihdama sahip meslek kollarından biridir.
Ajans PR artık basın danışmanları ile da çalışmalar yürütüyor
Türkiye’nin en etkili PR ajanslarından Ajans PR önemli bir meslek haline gelen basın danışmanları ile PR çalışmalarında ortak çalışmalara başladı. Sizler de milletvekili, belediye başkanı ya da kurum müdürlerinin yanında markalar ya da önemli firmaların basın danışmanı olarak çalışmaktaysanız, Ajans PR ile iletişime geçerek çalıştığınız kurumlar ya da kişilerin basın açıklamalarını, toplantılarını, partilerini ya da özel günlerini tüm Türkiye’nin duymasını sağlayabilirsiniz.
Basın danışmanları ne yapar?
Basın danışmanı kimdir, basın danışmanı ne iş yapar? Basın danışmanı, kişi ya da işletmelerin, medya organları vasıtasıyla toplum gözünde olumlu bir kimlik oluşturmasını sağlayan kişidir.
Basın danışmanları nerelerde istihdam edilir?
Basın danışmanı mesleğini daha çok seçim dönemlerinde duyabiliriz. Milletvekili adayları, TBMM çalışanları, belediye başkanı adayları ya da henüz aday olamayan aday adayları kendileri hakkında topluma ulaşılmasını istedikleri konuları basın danışmanları vasıtasıyla kitlelerine duyururlar. Ancak sadece seçim döneminde değil, basın danışmanları hem kamu kurumlarında hem de özel kurumlarda önemli bir meslek olarak dikkat çekmektedir.
Basın Danışmanı Nasıl Çalışır, Hangi Görevleri Yerine Getirir?
Çalıştıkları kişiler ya da kurumlara göre görev alanları ve yaptıkları faaliyetler farklılık gösterse de genel olarak basın danışmanlarının görevleri şöyle sıralanabilir:
- Çalıştığı kişi ya da kurumun gereksinimlerini karşılamak için planlar oluşturmak,
- Çalışılan kuruma ait misyon ve vizyona göre oluşturulacak bültenlerin ya da açıklamaların kamuoyuna doğru ve akıllıca sunumlarını sağlamak,
- Markalar ya da kişilerin itibar yönetimine yönelik kampanyalar gerçekleştirmek,
- Basın toplantıları düzenlemek ya da müşterileri faaliyetleri ile ilgili basın bültenleri hazırlamak ve ilgili kurumlara ulaşmasını sağlamak,
- Kampanya ya da basın açıklamalarının etkilerini analiz etmek ve raporlamak,
- Basın bülteni, kurum haberleri ve dergi makaleleri hazırlamak ve bu çalışmaları basınla paylaşmak
- Gazete baskılarını ve dijital tüm medya kanallarını takip ederek kurum ya da kişi hakkında çıkan haberleri derlemek ve arşivleyerek gerektiğinde kullanmak,
- Müşteri eğer kamuoyuna seslenecekse bu konuda metin çalışması yapmak,
- Kurum yöneticileriyle medya çalışmaları hakkında toplantılar düzenlemek
- Ajans PR gibi PR şirketleri ile eşgüdüm içinde kişi ya da kurum için halkla ilişkiler çalışmaları yapmak,
- Marka ya da kişilerin imajının nasıl kazandırılacağı ve medya ilişkilerinin nasıl ele alacağı konusunda yöneticilere danışmanlık yapmak, PR ajansları ile görüşmeler düzenlemek,
- TV kanallarında yapılacak tanıtım ve PR yayınları için anlaşma yolları ve fırsatları takip etmek,
- Çalıştığı kurumların ya da kişilerin mahrem bilgilerini 3. Kişilerle paylaşmamak. Güvene dayalı çalışmanın en önemli gereği sadakattir. Sadakatinden şüphe duyulan basın danışmanları ile çalışmalar uzun vadeli olmayacaktır.
Basın Danışmanı Nasıl Olunur?
Türkiye’de basın danışmanı olmak için üniversitelerin dört yıllık eğitim veren, Medya ve İletişim bölümleri ile Sosyal Bilimler merkezli diğer lisans bölümleri vardır ve buradan mezun olanlar bu iş kollarında olan açıkları değerlendirerek istihdam fırsatı yakalayabilmektedir. Ancak Daha çok güven duyulacak kişilerin basın danışmanı olarak seçildiğini de dikkate almanız gerekir.
Basın Danışmanında Olması Gereken Özellikler
- Basın danışmanı olmak için teorik ve pratik birikime sahip olmak,
- Kamuoyu beklentilerinden haberdar olmak,
- Algı yönetimini gerçekleştirebilmek,
- Müşteri ihtiyaçlarını anlayıp çözümler oluşturabilecek analiz ve problem çözme yeteneklerine sahip olmak,
- Sözlü ve yazılı mükemmel iletişim becerisine sahip olmak,
- Ani durumlar karşısında etkili karar verebilmek,
- Diksiyon becerisine sahip olmak,
- Giyim kuşamına ve görünümüne dikkat etmek,
- Çalışma zamanlamasına sadık kalmak,
- İş ahlakına sahip olmak,
- Pozitif ve dinamik bir yapıya sahip olmak,
- Diğer çalışanlarla ortak çalışma potansiyeline sahip olmak,
- Çalışılan kişi ya da kuruma sadık olmak.
0/5
(0 Reviews)