Basın bülteni

Ajans Bülteni Nedir? Basın Bülteni Faydaları

Ajans bülteni, benzer yayın çeşitleri ile ilişkili olarak kendi içerisinde disiplini var olan, anlatılmak istenilen konuyu ya da haberi doğrudan, tarafsız olacak şekilde hazırlanarak kurum, kuruluş ve şahıslar üzerinden hazırlanan tekst yazılarıdır.

Ajans bülteni, içerisinde hazırlanan bilgi, haber, reklam, değerlendirme mesajı, röportaj gibi çok çeşitli stillerde hazırlanabilir. Vurgulanmak istenen konu, daha çok ajans bülteninde yer edinen bilgilerin halkı, zaman zaman da çeşitli sektörlerden de çeşitli ilgilere sahip bir toplumu ilgilendiren konuların işleniyor olmasıdır. Ajans bültenleri; basın bildirisi, basın açıklaması veya haber bülteni denilecek şekilde de adlandırılabilir. Kısaca anlatılacak olursa ajans bülteni ya da diğer bir ifade ile basın bülteni bir şahsın ya da kuruluşun basına hazırladığı resmi bildirgedir.

Ajans Bülteni Nasıl Yazılır?

Bahsedildiği üzere gayet iyi yazılmış bir tekst, şahıslar, kurum ve kuruluşlar açısından önem arz eden vesileler içerir. Servis edilmeden önce basın bültenlerinin istenilen amaca yönelik bir dille yazılması ve ifade edilmesi gerekmektedir. Öncelikle başarılı bir ajans bülteni için fiil gerektiren ve çarpıcı bir başlık gerekmektedir. Başlık her metinde olduğu gibi okuyucuları ilk cezbedecek nitelikte olmalıdır. Çarpıcı bir başlıktan sonra 5n-1k’ ya cevap aranmalıdır. Bu doğrultuda gerçekleştirilen soruların yanıtlanması, basit bir dile sahip olması ve anlaşılması gerekmektedir.

Ajans Bülteni Nasıl Yazılır

Toplumun tüm kesimlerine ulaşılması hedeflendiğinden süslü, anlaşılması zor olabilecek türden cümlelerden de uzak durulmalıdır. Tüm bu detayların dışında kaliteli hazırlanmış ajans bültenini içerisinde alıntı yapılması da oldukça önemlidir. Örnek verecek olursak; bir kuruluş hakkında o kuruluşta emek veren bir işçinin düşünceleri önem arz etmektedir ve alıntı niteliği taşıyabilir.

Ajans Bülteni Hangi Konuları İçerir?

Çoğu zaman kısıtlı bir alana sahip olduğu düşünülse de ajans bültenleri çok çeşitli alanlarda yayınlanabilir. Örneğin; Kuruluşlar arası ortaklık veya satın alımlarında, ilk defa piyasa sürülecek veyahut farklı modeli tanıtılacak bir üründe, katılım oranı yüksek olması istenilen etkinliklerde, çalışma ortaklığı arayışında, proje geliştirme ve yeni projeler kapsamında, kendi dalında üstün başarı göstermiş kişilerin ödül törenlerinde… bu konular popülaritesi yüksek, tercih edilen konular arasında yer edinmektedir ve bunlara benzer nitelikte olan tüm konularda da ajans bültenleri hazırlanabilmektedir.

Ulusal gazetelerde PR haberleri yayınlıyoruz

Ulusal gazetelerde PR haberleri yayınlıyoruz

Son yüzyılın belki de en etkili PR mecralarından biri olarak sayılabilecek olan ulusal gazetelerde bir işletme ya da kişi ile ilgili yapılan haberler toplumun gözünde habere konu olan işletme ya da kişinin olumlu bir algıyla karşılanmasında etkili oluyor. İnternetin yaygın olarak kullanılmaya başlanmasının ardından eski etkisini yitirdiği sanılsa da bir gazetede çıkan haber her zaman kalıcı bir PR için olmazsa olmazdır. Bu etkiyi daha da perçinlemek isteyen bazı işletmelerin gazetede basılan haberlerini sosyal medya ya da internet sitelerindeki “basında biz” köşelerinde yayınladıklarına şahit oluyoruz. Bu da firmayı rakipleri karşısında daha avantajlı ve güvenilir bir konuma yükseltiyor.

 

Ajans PR olarak artık ulusal gazetelerde baskı haberler de yapıyoruz. Dilerseniz tam sayfa röportaj ya da haberler ile dilerseniz de yarım ya da çeyrek sayfa haberlerle Türkiye’nin en etkili gazeteleri Hürriyet Gazetesi, Milliyet Gazetesi, Sabah Gazetesi, Posta Gazetesi, Akşam Gazetesi ve Star Gazetesi’nde haberlerinizi yayınlıyoruz. Gazetelerde yer alan haberleri aynı zamanda internet sitelerinde de dijital olarak yayınlıyoruz. PR haberimizde ilan ya da reklam ibaresi yer almadığından, bu haberler PR için bulunmaz bir imkan olarak nitelenebilir.

 

Hürriyet Gazetesi Milliyet Gazetesi Sabah Gazetesi Akşam Gazetesi Posta Gazetesi Star Gazetesi

 

Çalıştığımız ulusal gazeteler

  • Hürriyet Gazetesi
  • Milliyet Gazetesi
  • Sabah Gazetesi
  • Akşam Gazetesi
  • Posta Gazetesi
  • Star Gazetesi

 

Türkiye’nin en etkili PR ajansları içinde kendine özgü yer edinen Ajans PR ile PR ajansı arayışınıza son verebilirsiniz. Hem internet sitelerinde başlatılan kampanya paketleri ile hem de gazetelerde sürmanşetten verilen haberler için yerinizi ayırtabilirsiniz. Baskı haberler, dijital yayınların aksine birkaç gün sürebilmektedir. Haberinizi gazetede basmadan önce tüm olasılıklara karşı baskı ekran görüntüsünü sizlerin teyidine sunuyoruz.

 

Türkiye’de basın tarihinin en önemli gazetelerinde işletmeleriniz ya da sizinle ilgili çok detaylı haberlerinizi yayınlıyoruz. Dilerseniz tam sayfayı size ayırıyoruz ya da yarım sayfa veya çeyrek sayfaya haberinizi sığdırıyoruz. PR haberleri ile ilgili inşaat, teknoloji, magazin, sağlık, tarım, eğitim, sosyal medya ve daha birçok sektöre yönelik ulusal gazete haberlerine imza atıyoruz. Ajans PR ile çalışmak sizin işletmenize de fazlasıyla katkı sağlayacaktır. PR çalışmaları koşulları ve detayları için bizi arayabilirsiniz. Daha detaylı çalışmalar için ofisimizde sizleri ağırlamaktan mutluluk duyarız.

KOBİ’ler için PR çalışmalarının faydaları

KOBİ’ler için PR çalışmalarının faydaları

Halkla ilişkiler (PR), Küçük ve Orta Bütçeli İşletmeler (KOBİ) için müşteriler, iş ortakları ve potansiyel müşteriler tarafından fark edilmesini sağlamakla ilgili çalışmaların tümüdür. KOBİ yöneticilerinin pazarlama mesajında belirli kitleleri hedeflemek için PR ajansları ile etkili bir PR çalışması yapması önerilir.

Global PR Ajansları Derneği, PR çalışmalarını “Bir kuruluşun ve hedef kitlesinin karşılıklı olarak birbirine uyum sağlamasına yardımcı olan etkinlikler ve kamuoyuyla olumlu bağ kurma çalışmaları” olarak tanımlar. Diğer profesyoneller, halkla ilişkilerin, bir kuruluşun başarısının bağlı olduğu halkla olumlu bir ilişki kurmayı, sürdürmeyi ve geliştirmeyi amaçlayan faaliyetler ile kamuoyunda olumlu bir algı yaratmayı içerdiği şeklinde tanımlıyor.

Mavi tik PR çalışması

Türkiye’de küçük işletmelerin pazarlama alanında halkla ilişkileri daha çok basın yayın organlarında işletmelerle ilgili haberlerin yer alması, olumlu duyuruların ve gelişmelerin halka duyurulması şeklinde yapılsa da PR çalışmaları bundan daha geniş bir perspektifle ele alınmalıdır.

Aşağıda, PR çalışmalarının farklı alanlarının ve her birinin ne yaptığının bir listesini paylaşıyoruz.

Medya ilişkileri: Misafir yazıları ve başyazılar sunarak, medya röportajlarına, forumlara ve etkinliklerine katılarak editoryal bağlantılar kurun, haber bültenleri ve hikaye fikirleri dağıtın. Güvenilir bir haber kaynağı olun. Tanıtım, medya ilişkilerinin bir parçasıdır ve medya ilişkileri, halkla ilişkilerin tamamı olmasa da bir parçasıdır.

PR çalışmalarının faydaları

Çalışan veya üye ilişkileri: Çalışanlarınızla etkileşimde bulunmak ve şirketinizin doğru şeyi yapmaya olan ilgisinin kendi içerisinde başladığını göstermek için haber bültenlerini, toplantıları, etkinlikleri, programları kullanın. Gerçek hikâyelerin kamuoyuna duyurulması, sizin için önemli bir tanıtım ve algı çalışması olacaktır.

Toplumsal ilişkiler: Gruplara katılarak, kurullarda hizmet vererek, hayırsever çabalara öncülük ederek ve sosyal alanlarda fayda sağlayarak, ulusal ta da yerel pazar alanınızla bağlar kurun. Toplumsal ilişki çabalarını sadece bir gösteriş ya da reklam olarak değil, yaptıklarınızın topluma bir faydası olduğunu düşünerek yapın. Aksi halde çabalarınız riyakâr tutumdan öteye geçemez.

Sektörel PR reklam çalışması

Sektörel ilişkiler: Bulunduğunuz sektöre bağlı derneklere katılın. Rakiplerinizin de içinde olduğu etkinliklerde boy gösterin. İş alanınızı temsil eden gruplarda stantlar açarak hizmetleriniz hakkında bilgilendirmeler yapın. Güçlü bir sektörel çalışma, işinizi ön planda tutar ve meslektaşlarınız, tüketiciler ve editörlük bağlantıları nezdinde güven kazanmanızı sağlar.

Kamu ilişkileri: Seçilmiş yetkililerle ilişkiler kurun. Politikacıları şirketinizle tanıştırın, böylece işletmeniz hakkında yorum yapmaları istenirse veya gelecekte yardımlarına ihtiyacınız olursa olumlu bir izlenim bıraksınlar. Bunu yaparken politikacılara yanlamış görüntüsü oluşturmamaya dikkat edin. Yoksa sizi iktidara ya da muhalefete yakın bir firma olarak algılayabilirler. Bu algıdan çıkmanız kolay olmaz. Onların medya ilişkilerinin sizden daha kuvvetli olduğunu unutmayın.

PR çalışması

Sorun ve kriz yönetimi: Bazen işinizle ilgili haberler kafa karıştırıcı olabilir ve arada bir imajınızı bile tehdit edebilir. Halkla ilişkilerin bir işlevi, karmaşık sorunları açıklamak ve bunlara destek sağlamak ve ortaya çıktığında krizleri yönetmektir. Kriz anlarında şirketinizin durumunu kontrol edebiliyorsanız, PR çalışmalarında kendinizi başarılı sayabilirsiniz.

Olumlu algı oluşturmayı başardığınız her seferinde üçlü bir zafer kazanırsınız. İlk olarak, kitle iletişim araçlarında değerli editoryal değerlendirmelere konu olursunuz. Bu da sizi dikkate değerler arasında gösterir. İkincisi, insanlar kitle iletişim araçlarının editoryal içeriğine ücretli reklam mesajlarından daha fazla inanma eğiliminde olduklarından, tüketicinin güvenini kazanırsınız. Çünkü PR çalışmalarında tanıtım yapma amacı fark edilmez. Bunun organik bir haber olduğu izlenimi vardır.

Olumlu algı çalışmasının (PR çalışması) üçüncü yararı, sosyal ağlarda ve haber bültenlerinde paylaşabileceğiniz ve doğrudan postalar, satış sunumları ve basın kitleri aracılığıyla dağıtmak için yeniden yazdırabileceğiniz üçüncü taraf sözler ve özellikler oluşturmasıdır.

Ajans PR

Instagram’da Nasıl Reklam Verilir?

Instagram’da Nasıl Reklam Verilir?

Instagram’da nasıl reklam verilir? Sorusuyla son dönemde oldukça sık karşılaşılmaktadır. Fenomenlere Instagram’da nasıl verilir sorusunun da çokça sorulduğunu gördüğümüzden bu yazımızda bu konulara yanıt vereceğiz. Sosyal medya kullanıcılarının daha fazla aktif olduğu Instagram’da reklam vermek için bir işletme hesabınızın olması gerekmektedir. Zaten işletme hesabınız açıldığı anda instagram tarafından size reklam seçenekleri sunulmaktadır. Reklam verme sırasında ne amaçla reklam verildiği çok önemlidir.

İnstagram Reklamlarında Amaç Belirleme

İnstagram reklamlarında amaç belirleme, Instagram’da reklam vermeden önce yapılması gerekenlerden biridir. Reklam verme amacı şu şekilde belirlenir. “Bu reklamı vererek ürünüm ve ya internet sitemle ilgili ne hedefliyorum?” sorusunun cevabı aşağıdakilerden biri olmalıdır.

  • İnternet sitemin trafiğini artırmak istiyorum.
  • Potansiyel müşterilere ulaşmak istiyorum.
  • Etkileşime geçenleri artırmak istiyorum.
  • Müşterilerime mesajla ulaşmak istiyorum.
  • Müşterilerimin geri dönüşümlerini almak istiyorum.
  • Kataloğumu tanıtmak istiyorum.

Instagram Reklam Formatları

Intagram’da nasıl reklam verilir konusunda ikinci olarak yapılması gereken, reklam formatını belirlemektir. Bu formatlar:

  • Görsel reklam
  • Döngü reklam
  • Video reklam
  • Hikâye reklam

Instagram’da Reklam Verme Adımları

Bunlar belirlendikten sonra verilecek olan reklam hazırlanır. Bu reklamı isterseniz bir ajans yardımıyla isterseniz kendiniz hazırlayıp verebilirsiniz. Eğer kendiniz hazırlamak isterseniz size 9 temel adımda Instagram’da nasıl reklam verilir kısaca anlatalım

Milyonluk hesaplarda reklam verme

  • Instagram işletme hesabı olan Busines Manager hesabında oturum açın
  • İnstagram hesabını Bm hesabına bağlayın
  • Bir reklam hesabı oluşturup BM hesabına bağlayın.
  • Reklamı oluşturmak için reklam hesabına gidin.
  • Reklam hedefini belirleyin.
  • Reklam bütçesini kendinize göre belirleyin
  • Reklamın hedef kitlesini belirleyin.
  • Reklam türünü belirleyin.
  • Reklamı onaya göndermeyi unutmayın.

Bu adımları uyguladıktan sonra reklamın onaydan gelmesini beklemeniz gerekecektir. Reklam onaylandıktan sonra bütçenize ve reklamın yayınlanma şekline göre belirlenen bir süre kadar yayınlanmaya devam edecektir. Yeni bir reklam vermek istediğinizde Instagram’da nasıl reklam verilir konusundaki aynı adımları tekrarlamalısınız. Ama isterseniz bir kampanya şeklinde reklam dizisi düzenleyerek bu işi daha profesyonelce yapabilirsiniz. Hatta video, görsel, hikâye ve döngü olarak dört farklı reklam formatını aynı anda ve ya dönüşümlü olarak kullanabilirsiniz.

İnstagram Reklam Fiyatları

İnstagram’da nasıl reklam verilir konusunda aslında en çok merak edilen instagram reklam fiyatlarıdır. Bu fiyatların belirlenmesinde de bazı kriterler göz önüne alınır. sponsorlu reklam verecekseniz ihale usulü ile verildiğini unutmayın. Ama İnstagram gerekli durumlarda günlük öngörülen bütçenin %25 üzerine çıkabilir. Eğer bu durumla karşılaşmak istemiyorsanız kesin olarak bütçe sınırınızı belirlemelisiniz. Günlük değil de toplam bütçe belirlemeli ve bunun sınırı konusunda özel sınırlama getirilmelidir. Aksi takdirde planlanan bütçeden daha fazla bir reklam maliyeti çıkabilir.

Belirlenen bütçeye göre reklamınız 24 saate yayılarak yayınlanır. Ama yayınlanma ayarı “hızlandırılmış” moda ayarlandıysa İnstagram tarafından reklamınız oldukça sık gösterilerek 24 saate yayılmadan bir an önce günlük bütçeyi tüketmeye odaklanılır.

İnstagram reklamlarında gösterim odaklı fiyatlandırmada 1000 gösterim 4 ile 6 TL arasında değişiklik göstermektedir. Ortalama 1000 gösterim maliyeti 6 TL olan bir reklamın 120 TL karşılığında gösterileceği kişi sayısı 200.000 olacaktır. Bu fiyata ulaşılabilecek kişi sayısı oldukça fazladır. Instagram’da nasıl reklam verilir konusunda bütçe de önemli bir aşamadır.

Tıklama başı maliyet hesabı ise çok daha farklıdır. Bu reklamlarda bir tıklama 0,2 TL ile 1 TL arasında değerlendirilir. Eğer 1000 tıklama hedefiniz varsa ve buna göre bir bütçeniz varsa o zaman 200 TL ile 1000 TL arasında bir maliyet ortaya çıkar.

Fenomenlere İnstagram’da Nasıl Reklam Verilir

Fenomenlere İnstagram’da nasıl verilir konusunda ise özel açıklamalar mevcuttur. Bu kişiler tirajı yüksek gazete ve dergi gibidirler. Takipçi sayısı 1.000.000 ve daha fazla olan kişilere fenomen denilmektedir. Fluencer olarak da hizmet verdikleri için reklam konusunda çok daha etkili olabilmektedirler.

Bu kişiler seçilirken hedef kitleye uygun olan bir fenomen seçilmesi çok önemlidir. Yemek tarifi veren bir fenomenin tanıtmış olduğu mutfak malzemeleri çok daha kolay alıcı kitlesine ulaşabilir. Ama aynı kişi piyano reklamı yaptığında istediğiniz etkiyi elde etmeniz mümkün olmaz. Çünkü takip eden kitlenin alıcı profili çok farklıdır.

100.000 takipçiye ulaşmış olan bir fluencer, reklam için yaptığı tek bir gönderi için 1.000 USD alabilmektedir. Yeni başlayan bir fluencer 25-50 USD, 30 ile 80 bin takipçili olan 100-900 USD arasında değişine rakamları alabilmektedirler.

Fenomen hesaplarda reklam fiyatları 2021

Sonuç olarak İnstagram’da nasıl reklam verilir konusunda en önemli noktalar reklamın hedefi ve hedef kitlesidir. Bunlar belirlendikten sonra diğer adımlara geçilir.

  • Fenomen hesaplarda reklam fiyatları ne kadar?
  • Instagram fenomen reklam ücretleri 2021
  • Instagram fenomenlerine nasıl reklam verilir
  • Instagram fenomenleri hikaye ve gönderi fiyatları 2021
  • 1 Milyon takipçili hesaplarda reklam ve tanıtım
  • Milyonluk hesaplarda reklam verme
  • Onaylı instagram hesaplarında paylaşım fiyatları
  • Mavi tikli hesaplarda yorum hizmeti
  • Mavi tikli femomen sayfalarında story ve gönderi

Tüm bu konularda Ajans PR olarak hizmetimiz mevcuttur. Detaylar için arayabilirsiniz.

Instagram Business Vs Kişisel Hesaplar: Bilmeniz Gereken 4 Faydası

Instagram Business Vs Kişisel Hesaplar: Bilmeniz Gereken 4 Faydası

Instagram, bugünlerde sosyal medya pazarlamasıyla neredeyse eşanlamlı hale geldi. Hikâye reklamları ve doğrudan müşterilerinizle ve müşterilerinizle (ve aylık bir milyar kullanıcıyla) doğrudan bağlantı kurma becerisiyle Instagram hesabı, herhangi bir sağlam dijital pazarlama stratejisinin önemli bir parçasıdır. Instagram işi ve kişisel hesaplar söz konusu olduğunda, işletmeniz için en iyisi hangisi? Öğrenmek için okumaya devam edin.

Instagram iş ve kişisel hesaplar: Fark nedir?

Bir Instagram işletme hesabı, kişisel bir hesaba benzer hikayeler ve gönderiler de içerebileceğinden, yalnızca aralarındaki farkı söylemekle kalmaz, aynı zamanda sizin için hangisinin en iyisi olduğuna karar vermek de zor olabilir.

İşte temel farklılıklar (artı bilmeniz gereken dört avantaj).

Instagram işletme hesapları, premium özelliklere erişim sunar

Elbette, kişisel Instagram hesapları bir Instagram işletme hesabıyla aynı harika fotoğrafları göndermenize izin verir, ancak bir işletme hesabı daha fazla premium özellik ile birlikte gelir.

Bu, ilk avantajımızın açıkladığı gibi, potansiyel müşterilerinizin veya müşterilerinizin size ulaşması için daha fazla yol anlamına gelir.

  1. Avantaj: 10.000 veya daha fazla takipçiyle, “yukarı kaydır” özelliğini ekleyebilirsiniz

Bir Instagram hikâye gönderisinin altında “yukarı kaydırın” bilgi istemi görünür ve kullanıcıların hikâyenin referanslarını doğrudan web sitesi sayfasına kaydırmasına olanak tanır. Örneğin, bir doğal afetten etkilenen bir bölgede bir sağlık şirketi iseniz, Instagram hikayeniz yerel kaynaklara ve önemli bilgilere “hızlıca kaydırılabilir”. Bu, şirketinizi hizmet verdiğiniz topluluğun hayati bir parçası olarak konumlandırır sadece yüzü olmayan bir varlık değil.

Daha da önemlisi, Instagram ile ortak bir zorluk olan insanları doğrudan web sitenize çekmeyi çok daha kolay hale getirir. Ayrıca, gönderinizin ziyaretlerini ve etkinliğini izleyerek belirli bir ürün, etkinlik veya hizmet için “yukarı kaydırabilirsiniz”.

Instagram işletme hesapları analitikle birlikte gelir

Analitik, dijital pazarlamada çok önemlidir. Bu istatistikler, hangi yayınların hedef kitlenize ulaştığını ve hangilerinin düştüğünü size söyler.

Fayda # 2: Hangi gönderilerin işe yaradığını söylemek kolaydır

Sosyal medya için analiz, hedef kitlenizi daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir. Bu, onlara aradıkları bilgileri ve ürünleri verebileceğiniz ve zamanla büyüyecek bir ilişki kurabileceğiniz anlamına gelir.

Her işletme profili gönderisinin altındaki “bilgileri görüntüle” düğmesi size şu konularda bir fikir verir:

  • Hangi hesaplara ulaşılıyor
  • Kaç tanesi zaten seni takip ediyor
  • Hashtag’leriniz aracılığıyla hangi izleyiciler geldi?

Instagram işletme hesapları, premium

Instagram işletme hesapları geniş kapsamlı

Instagram’ın dahili veri kaynaklarına göre, 200 milyondan fazla Instagram kullanıcısı her gün en az bir Instagram işletme profilini ziyaret ediyor.

Fayda # 3: Bir gönderiyi güçlendirmenize izin verir

Bir gönderiyi güçlendirmek veya tanıtmak yalnızca iş hesapları için kullanılabilir. Analiziniz işe yarayan bir stratejinin belirlenmesine yardımcı olduktan sonra, daha fazla gönderi görüntüleme elde etmek için sosyal medya dolarlarınızı turbo şarj etmek için bu özelliği kullanın

Instagram işletme hesapları, daha fazla şirket bilgisi göndermenize olanak tanır

Elbette, kişisel Instagram profilinize birçok bilgi koyabilirsiniz, ancak bireyler için nelerin mevcut olduğuna dair sınırlar vardır. Önemli bir özellik (4. fayda), iletişim bilgilerini ayarlamanıza olanak tanır.

Avantaj 4: Bir “iletişim” düğmesi alırsınız

Instagram işletme profilinizi oluşturduğunuzda, bir “iletişim” düğmesi görünür. Müşterilerin sizi doğrudan Instagram’dan arayabileceği veya e-posta gönderebileceği şekilde ayarlayabilirsiniz: web sitenize gitmenize veya profiliniz aracılığıyla avlanmanıza gerek yok.

Kişisel hesaptan Instagram işletme hesabına nasıl geçilir?

Kişisel bir Instagram’ı bir işletme hesabına dönüştürmek basit ve kolaydır. Henüz kişisel bir Instagram hesabı oluşturmadıysanız, sıfırdan başlayabilir (bir bilgisayardan veya telefonunuzdaki bir uygulamadan) ve basitçe ayarlar panelinde bir Instagram işletme hesabı başlatmak istediğinizi belirtebilirsiniz.

Aksi takdirde, bu beş adımı izleyin.

  1. Instagram’ı aç
  2. Ayarlar’a gidin (profilinize dokunun, ardından adınızın sağındaki üç satıra dokunun)
  3. Aşağı kaydırın ve “İşletme profiline geç” e dokunun
  4. Bir işletme profili oluşturun (mümkün olduğunca çok bilgi girin)
  5. Göndermeye başlayın

Geçiş yapmak işin kolay kısmı. Bir sonraki zorluk, özenle seçilmiş ve stratejik olarak konumlandırılmış gönderiler kullanarak Instagram işinizi büyütmektir.

Instagram işinizi büyütün

Instagram işinizi büyütün

Her türden sosyal medya, dikkat çekmek için tasarlanmış gönderi, hikâye ve reklamlarla doludur. Peki Instagram işinizi nasıl büyütebilirsiniz?

  • Instagram işletme profilinizi doldurun: Profilinize ne kadar çok bilgi ekleyebilirseniz (saatler, konum vb.) O kadar iyidir.
  • Tutarlı bir şekilde yayınlayın: Kendi bölgelerinde yeni işletmeler arayan insanlardan veya sağladığınız benzersiz ürün veya hizmetlerden yararlanmak için Instagram işletme hesabınızı takip eden bir gönderi programı oluşturun.
  • Gönderi kalitesi: Aralarından seçim yapabileceğiniz çok şey olduğundan, gönderilerinizin alakalı, yüksek kaliteli ve hedef kitleniz için yararlı olması gerekir. Videoların iyi çekildiğinden ve fotoğrafların uygun olduğundan emin olun.
  • Yüzleri kullanın: Yemeklerin ve manzaraların güzel resimleri güzeldir, ancak yüzleri olan Instagram gönderileri, diğer herhangi bir gönderi türünden daha fazla yorum ve beğeni alır.
  • Hashtag’leri kullanın: Hashtag araştırması, sektörünüzdeki en önemli hashtaglere odaklanmanıza yardımcı olabilir. Bunları mantıklı bir şekilde kullanın gönderi başına ondan fazla değil ve nişanınızın tırmanışını izleyin.
  • Analizleri takip: kişisel hesap içindi vs bir Instagram iş kurmak nedenlerinden biri analitik, bu yüzden ne söylediğini emin olun ve ödeme dikkat. Ayda en az bir kez bunları gözden geçirin ve gerekirse ince ayarlar yapın.
  • Takipçilerle etkileşim kurun: İnsanlar yorum yaptığında yanıt verin. Sosyal medya sadece rüzgârda bağıran işletmeniz değildir mesajlarınıza sorular ve yanıtlar şeklinde geri gelen seslerin yankısını içerir. Onları asılı bırakma.
  • Instagram hikâye reklamlarını kullanın: Hikayeler, Instagram’ın en popüler özelliklerinden biridir. Bu güçlü formatta uyumayın. Sıradan izleyicileri aktif müşterilere dönüştüren Instagram hikâye reklamları oluşturun.
Instagram hikayeleri nasıl kullanılır (İpuçları ve Püf Noktaları)

Instagram hikayeleri nasıl kullanılır (İpuçları ve Püf Noktaları)

Instagram Hikayeleri, Instagram Gönderileri sosyal medya kullanımının ticarette önemli bir mecra haline gelmesinin ardından daha da önem kazandı. Instagram hikayeleri nasıl oluşturulmalı ve bu konuda nelere dikkat edilmeli? Instagram hikayeleri ile ilgili yapılması gerekenleri bu yazımızda sizlere sunuyoruz. Instagram story nasıl yapılır, instagram story nasıl gönderilir?

Instagram’ın günlük hayatınızdan rastgele fotoğraflar yayınladığınız bir yer olduğunu hatırlıyor musunuz?

Instagram Hikayelerini bunun için kullanmanız gerekir; her gün, düzenlenmemiş spontane videolar ve çekimler.

Instagram Hikayeleri bu arada 400.000.000 kullanıcıya ulaştı. Instagram Uygulaması, 1 milyar aylık kullanıcıya ulaştı.

Instagram Hikayeleri için hangi içerik işe yarar?

İlk önce ilk şeyler ve ne söyleyeceğimi biliyorsunuz; her şey içerikle ilgili.

Instagram Hikayeleri için iyi içerikler şunlar olabilir:

  • İlginç bir hikâye: Tercihen ilginç bir video veya fotoğrafla.
  • Takipçilerinizi tanımanın bir yolu: Hedef kitlenize sorular sorun ve onlarla bir ilişki kurun.
  • Kişisel güncellemeler: Hedef kitlenize kendinizden bahsedin. Kimsin? Ne ile meşgulsün?
  • Günlük içerik: Günlük hayatınıza bir bakış.
  • Müzik: Instagram Hikayelerinize müzik ekleyin.
  • IGTV videolarınızı Instagram Hikayeleri ile tanıtın.

IG hikayelerinizi renklendirmek için kullandığınız tüm yaratıcı yolları görmek istiyorsanız bu gönderisine bir göz atın.

Instagram Hikâye görünümlerinizi artırmak için İpuçları ve Püf Noktaları

Instagram story nasıl yapılır

Instagram Hikayeleri için Hashtag Kullanımı

  • Instagram hikayelerinize birden fazla hashtag ekleyebilirsiniz. “#” İle başlayan metni eklemeniz yeterlidir.
  • Ayrıca üzerine bir çıkartma ekleyerek hashtag’leri gizleyebilirsiniz, böylece hashtag’lerden şu şekilde görünümler alırken biraz daha hoş görünür:

Instagram hashtag’leri hikayelerde iyi çalışıyor

(Instagram için kullandığım gri / kirli hilelerin çoğu, bu Instagram Pazarlama E-kitabında öğrendiğim bazı şeyler var )

Konumunuzu etiketleyin

Tüm Instagram Hikayelerimin %99’u bulunduğum konumla etiketlendi.
İnsanlara hikayeniz için bağlam sağlar ve görüşlerinizi de artıracaktır. Yani neden olmasın?

Instagram Hikayelerini ne sıklıkla yapmalısınız?

Bana göre, gönderileri ne sıklıkla yapmanız gerektiği ile aynı cevap: Harika bir içeriğiniz olduğunda. Söyleyecek hiçbir şeyin yoksa, hiçbir şey söyleme.

Her gün bir tane değil, haftada harika bir Instagram hikayesi yayınlamayı tercih ederim, bu öyle.
Her şey kaliteyle ilgili. Ve kalite derken mükemmel düzenlemeyi kastetmiyorum, ilginç hikâyeyi kastediyorum.

Ayrıca delirebilir ve bunun gibi hikayeler yapabilirsin

Bu video, gerçekten yetenekli bir videocunun Instagram Hikayelerini nasıl kullandığını gösteriyor.

Şahsen, hikayelerime bu kadar fazla çaba ve zaman harcamazdım ama bunu yaptığı için, gerçekten kalabalıktan sıyrılıyor. Pazarlamada, insanların %99,9’unun yapmayacağı bir zaman ayırmaya istekliysen, genellikle karşılığını alırsın.

Kaynak: Ajans PR

Instagram’da Nasıl Satış Yapılır?

Instagram’da nasıl satış yapılır sorusuna verilecek yanıtları mı arıyorsunuz? En iyi kısmı bilmek ister misiniz? Instagram’cılar platformda satın almaya hazır: Instagram for Business’a göre kullanıcıların %60’ı platformda yeni ürünler keşfediyor ve 200 milyon kişi her gün en az bir işletme profilini ziyaret ediyor. instagram’da satış yapmanın püf noktalarını sizler için derlemeye çalıştık.

Şirketler için bu, pazarlama hedeflerine ulaşmak için bir fırsat anlamına geliyor, bu nedenle 25 milyon işletmenin Instagram’da pazarlama yapması şaşırtıcı değil ve yaklaşık 2 milyon reklamveren, marka mesajlarını iletmek ve iş sonuçlarını yönlendirmek için platformdaki Instagram işletme profillerini kullanıyor.

Piyasadaki çok çeşitli şirketlerle, yeni müşteriler kazanmak giderek daha zor hale geliyor. İlk bakışta, mevcut müşterilerle ilişkileri beslemeye odaklanmak mantıklıdır, ancak iş büyümesi de sistematik müşteri kazanımı gerektirir.

instagram'da satış yapmanın püf noktaları

Öyleyse, yeni müşterileri çekmeye adanmış bir Instagram pazarlama stratejisi oluşturabilirseniz harika olmaz mıydı? Instagram’ın iş için nasıl kullanılacağını ve daha spesifik olarak Instagram’da nasıl satış yapılacağını keşfedelim. Instagramda alışveriş siteleri üzerinden yasal satış yapmak için neler gerekiyor? tüm bu sorulara yanıt veriyoruz.

 

  1. Arama için optimize edilmiş bir Instagram biyografisi oluşturun

İlk önce ilk şeyler: Yeni müşteriler kazanmak için Instagram profilinizin hedef kitlenizi çekeceğinden emin olmanız gerekir.

Yazma mükemmel Instagram bio kullanıcılar hesabınızda rastlamak zaman ziyaret kart var gibi bir zorunluluktur. Üstelik, ilk izlenimi çevrimiçi olarak yaratmak sadece 2,6 saniye sürüyor, bu nedenle Instagram biyografiniz, potansiyel bir müşterinin markanızın onlarla yankı uyandırıp uyandırmayacağına karar vermesinin tek yoludur.

Sadece 150 karakter ve tek bir bağlantıyla sınırlı olan Instagram biyografiniz ziyaretçilere kim olduğunuzu, ne yaptığınızı, nerede bulunduğunuzu söylemeli ve hatta ilgilenen kullanıcılara daha fazla bilgi sağlamalıdır. Göz alıcı ve bilgilendirici bir Instagram biyografisi ile Instagram profiliniz, sizi takip etmeleri için bir neden vererek hedef kitlenizin ilgisini çekmenize yardımcı olabilir.

Bir Instagram işletme hesabı çalıştırıyorsanız, daha fazla seçeneğiniz vardır, bu nedenle Instagram İşletme profiline geçmeniz önerilir.

 

Instagram biyografinizi nasıl optimize edeceğinize dair ipuçları:

  • Uygun bir kategori seçin
  • Şirketinizin bir açıklamasını sağlayın
  • Odak anahtar kelime ekleyin
  • Bir bağlantı ekle
  • İşlem düğmeleri ekleyin

Instagram’da pazarlama için bonus ipuçları:

  • Diğer Instagram işletme profillerinizi etiketleyin: Mart 2018’de Instagram, kullanıcıların başka profillere yönlendirecek bir biyografiye tıklanabilir profil bağlantıları eklemelerine izin verdi. Modern müşteriler özgünlük arzuladığından, bu işlevsellik şeffaflık getirmek için marka sahibinizi etiketlemenize olanak tanır. Ve şirketinizin kardeş Instagram işletme profilleri varsa, diğer hesaplarınıza trafik çekmek için mükemmel bir yoldur.
  • Markalı bir hashtag ekleyin: Pazarlamacılar bir izleyici kitlesini çekmek için hashtagleri kullanırken, sadece birkaçımız ziyaretçilerin aktif bir şekilde ilgisini çekmek için en çok markalı hashtagleri yapıyoruz. Bu nedenle, Instagram pazarlama stratejinizi geliştirmek için, Instagram biyografinize markalı bir hashtag eklemeyi deneyin; bu, ziyaretçilerin aynı hashtag ile daha fazla fotoğraf bulmasına olanak tanır.
  • Emojiyi kullanın: Rakiplerinizin arasından sıyrılmak için yaratıcı kalmak önemlidir ve emojiyi kullanmak harika bir seçenek olabilir. İnsanların%90’ı emoji mesajlarını daha anlamlı bulduğundan, Instagram biyografinize bir emoji eklemek ziyaretçilerin daha anlamlı bir şekilde etkileşim kurmasına yardımcı olabilir.

Doğru mesajı veren bir Instagram biyografisine sahip olmak, etkili bir Instagram pazarlama stratejisi yürütmenin ilk adımıdır. Böylece, Instagram biyografiniz tamamlandığında, Instagram’da nasıl satış yapacağınızı bulmaya bir adım daha yaklaşacaksınız.

instagram'da satış yapmanın püf noktaları

  1. Yerel kitleleri çekmek için coğrafi etiketler kullanın

Peki instagram’da etiketleme nasıl yapılır sorusunun yanıtını bulmaya çalışalım şimdi de. Instagram’da pazarlamanın en iyi yanı, dünyanın her yerinden insanlara ulaşma fırsatına sahip olmaktır. Hedef kitlenizi genişletebilir ve uluslararası müşteriler edinebilirsiniz, ancak Instagram pazarlama stratejinizin doğru kitleye ulaştığından emin olmanız önemlidir.

Pek çok şirket Instagram’da coğrafi etiketler kullanıyor, ancak mesele yalnızca fiziksel satışları artıran yerel işletmelerle ilgili değil; aynı zamanda uluslararası satış yapmayan e-ticaret markaları ile ilgili. Ek olarak, coğrafi etiketler kullanarak Instagram’da pazarlama yapmak, belirli bir alandaki fiziksel mağazanıza trafik çekmenize yardımcı olabilir.

Coğrafi etiket kullanmak, niş bir kitleyle bağlantı kurmanıza da yardımcı olabilir. İşte bir örnek:

Shake Shack’in farklı ülkeler için ayrı Instagram profilleri olmasına rağmen, şirket, coğrafi etiket içeren küresel Instagram profili aracılığıyla Şangay’da yeni bir kafe açtığını duyurdu. Bu nedenle, bu gönderi yalnızca şirketin büyümekte olduğu bir sinyal değil, aynı zamanda yerel kitleleri çekmenin bir yoludur. Instagram’ı iş için nasıl kullanacağınıza dair mükemmel bir örnek

İşiniz ne olursa olsun, takipçilerinizin miktarına değil kalitesine odaklanmalısınız. Ve hedef kitleniz ABD’de yaşıyorsa, Avrupa vatandaşlarına ulaşmak size herhangi bir ticari sonuç vermeyecektir. Bu nedenle, Instagram pazarlama stratejinizde coğrafi etiketler kullanmak, çevrimiçi iş yapan bir e-ticaret mağazası olsanız bile harika bir fikirdir.

Instagram’da Pazarlama İçin Bonus İpuçları:

  • Kullan coğrafi etiket Instagram Hikayeleri çıkartmalar: yana 500 milyon hesapları günlük Instagram Hikayeler kullanın coğrafi etiket çıkartmaları ekleyerek Instagram haber aramasında görünen başlamak ve daha fazla potansiyel müşterileri çekmek için basit bir yoludur.
  • Coğrafyayı hashtag olarak yazın: Bir hashtag sosyal medyada yeni bir özellik olmasa da, belirli olayları izlemek isteyen insanlar arasında oldukça popülerdir. Kullanıcılar bir hashtag’e dokunduklarında, aynı nota sahip gönderilerin listesini görebilirler. Markalar için, aynı coğrafi konumla ilgilenen potansiyel müşteriler tarafından keşfedilmesi gereken başka bir fırsat.

 

  1. Alışverişe açık etiketler ve Hikayeler oluşturun

2016’da Instagram, satın alma sürecini kolaylaştırmak için alışveriş yapılabilir ürün etiketlerini kullanıma sundu. Bu özellik, Instagram işletme profillerinin ürünleri gönderiler yoluyla öne çıkarmasına olanak tanır ve Instagram’ın satış için nasıl kullanılacağının açık bir örneğidir.

Bir Instagram kullanıcısı küçük bir alışveriş çantası simgesi olan bir gönderi gördüğünde, öne çıkan ürünler hakkında ek bilgi almak için üzerine dokunabilir. Fiyatlandırma ve ürün açıklamalarına hızlı erişim sayesinde, Instagram’da alışveriş yapılabilir gönderiler, potansiyel müşterilerin satın alma sürecine dalmasını kolaylaştırır.

Ve satın alma süreci ne kadar kolay olursa, müşterilerin satın alma işlemini tamamlama olasılığı o kadar artar. Instagram kullanıcılarının çoğu platformdaki ürünleri keşfettiklerinden, uygulama içinde satın almalarına izin vermek harika bir fikirdir. Şimdilik, şirketler gönderilerde ve Instagram Hikayelerinde ürünleri etiketleyebilir.

Ürün etiketleri: İşletmeniz Instagram pazarlamacılığına giriyorsa, haber akışında yayınlamak için içerik üretme ihtimaliniz vardır. Ziyaretçiler Instagram işletme profilinizle karşılaştıklarında, ürünlerinizin ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığını görmek için akışta gezinmeye başlarlar. Ve Instagram pazarlama stratejinizin bir parçası olarak herhangi bir satış yapmak istiyorsanız, ürününüzü göstermek yeterli değildir: Kullanıcılara fiyatlandırma ve ürün ayrıntıları sağlamanız gerekir. Bu nedenle, Instagram Shoppable Posts veya Instagram Stories’deki ürünleri etiketleyin, insanlara öne çıkan öğeler hakkında daha fazla bilgi sağlamanın harika bir yoludur.

 

Instagram Hikâyeleri etiketleri:  Geçici içeriğin artmasıyla birlikte, insanların platformda geçirdikleri süre ortalama 16 dakikadan 32 dakikaya çıktı. Kısa ömürlü içeriğin izleyicilerin dikkatini çekmesi anlamına gelir, bu nedenle Instagram Hikayeleri, işletmelerin potansiyel müşterilerine haber akışını içerikle tıkamadan ulaşmaları için harika bir fırsattır.

Instagram Hikayeleri özelliklerinden en iyi şekilde yararlanmak için markalar ürünleri etiketleyebilir, böylece izleyiciler öğelerle ilgili ayrıntıları görebilir. Dahası, bu özellik şirketlerin takipçilerini müşterilere dönüştürmesine olanak tanıyor çünkü Instagrammers, uygulama içi satın alarak ani alımlar yapabiliyor.

 

Instagram’da pazarlama için bonus ipuçları:

  • Yayın gönderilerini taslak olarak kaydedin: Çoğu insan görsel odaklı olduğundan, Instagram’da tutarlı bir haber akışına sahip olmak önemlidir. Bu nedenle, yazılarınızı yayınlamak için acele etmeyin. Gönderiniz hazır olduğunda taslak olarak kaydedin ve haber beslemenize uygun olup olmadığını görmek için ön izleyin.
  • Instagram içgörülerine dikkat edin: Hedef kitleniz için hangi gönderilerin daha iyi çalıştığını anlamak için, Instagram iç görülerine bakarak kitlenizin en çok etkileşim kurduğu Instagram alışverişi yapılabilir gönderileri sıralayın. Alışverişe uygun çıkartmalar kullanıyorsanız, analizleri görmek için Hikâyede yukarı kaydırın.
  • Tüm ürünleri etiketleyin: Hangi ürünlerin hedef kitlenizin ilgisini çekeceğini asla bilemezsiniz, bu nedenle tüm öğelerin adını ve fiyatını göstermek önemlidir. Instagram gönderilerini kullanırken, tek bir görsel için en fazla 5 ürün etiketleyebilirsiniz. Alışverişe uygun etiketleri kullanırken yalnızca bir ürünü etiketleyebilirsiniz.

instagram para kazanma

  1. Markalı eşantiyonlar düzenleyin

Bir veya iki gün içinde ürününüzün etrafında bir vızıltıya neden olsanız harika olmaz mıydı?

Markalı hediyelerle, bir kitlenin dikkatini çekebilir ve rakiplerinizi gölgede bırakabilirsiniz. İnsanlar ücretsiz şeyleri sever, bu nedenle yarışmalar düzenlemek, Instagram’daki etkileşimi artırmanın, işinize aşina olmayan insanları çekmenin, takipçilerle ilişkileri beslemenin ve e-ticaret satışlarını artırmak için Instagram’ı kullanmanın bir yoludur.

Üstelik, eşantiyonunuzun doğru kitleyi çekmesini sağlamak için ürününüzü hediye olarak seçebilirsiniz. Potansiyel bir müşteri bir ürünü test ettiğinde, belirli bir ürün için istek yaratabilir ve bu nedenle Instagram pazarlaması yoluyla satışları artırmanın yaratıcı bir yoludur.

Ayrıca, kendi ürünlerinizi vermenize gerek yoktur. Örneğin, TRX Training spor ve sağlık sektörleriyle ilgili markalarla birlikte büyük hediyeler organize etmek için çalışır ve tüm sponsorlar sonuç alır.

 

Instagram’da pazarlama için bonus ipuçları:

  • Niş odaklı markalarla çalışın: Yeni müşteriler edinmekle ilgileniyorsanız, hedef kitlenize ulaşmanın alternatif yollarını bulmanız gerekir ve bir çekilişin sponsoru olmak, müşteri kazanmak için büyük bir fırsattır.
  • Karşılıklılık kuralına güvenin: İyiliğin karşılığını vermek insanların doğasında olduğundan, markalı ücretsiz ürünler vermek, dikkatleri Instagram işletme profilinize çekmenin ve katılımcıları ürününüzü satın alma söz konusu olduğunda bir seçenek olarak görmeye ikna etmenin kanıtlanmış bir yoludur.

 

  1. Etkileyici pazarlama ve Instagram pazarlama stratejilerinizi birleştirin

Modern müşteriler artık reklamlara güvenmiyor: Alışveriş yapan kadınların % 86’sı ürünleri satın almadan önce sosyal medyada araştırma yapıyor ve Y kuşağı tüketicilerinin % 70’i satın alma kararları vermek için meslektaşlarının tavsiyelerine güveniyor. Üstelik, etkileyici unsur pazarlama 11X üretir buna daha popüler olmaya başladı hiç şaşırtıcı değil bu nedenle, pazarlama geleneksel formlarına göre daha fazla YG.

Niş odaklı influencer’lar ile çalışarak, hedef kitlenize uygun mevcut kullanıcı kitlesine ulaşabilir ve ürününüzü özgün bir şekilde tanıtabilirsiniz.

 

Instagram’da pazarlama için bonus ipuçları:

  • Bir brifing formu sağlayın: İş hedeflerinize bağlı olarak, influencer kampanyanız için KPI’ları düşünün. Örneğin, Instagram Hikâyelerinde “Yukarı Kaydırma” işlevine erişiminiz yoksa Instagram Hikayeleri aracılığıyla ürününüzü öne çıkararak web sitesi trafiği elde etmenize yardımcı olması için 10K + takipçisi olan bir etkileyiciden yardım isteyebilirsiniz.
  • Uzun vadeli ilişkiler kurun: Mikro etkileyicilerle çalışmaya karar vermiş olsanız bile, bu iş birliği gelecekte daha fazla sonuç verebilir. Kanaat önderleri takiplerini büyüttüğü için, ilişkileri beslemek, diğer markalardan sıyrılma ve daha iyi sonuçlar almak için onlarla tekrar çalışma şansınızdır.

 

  1. Instagram reklamları yayınlayın

Müşteri edinme, yeni kitlelerle bağlantı kurmakla ilgilidir ve Instagram reklamları yayınlamak, ürününüzü bilmeyen kişileri hedeflemenin bir yolu olabilir. Yeni kitlelere ulaşmanın bazı organik yolları olsa da, Instagram’da reklam vermek, marka mesajınızı iletmenize ve çok fazla zaman ve çaba harcamadan pazarınızla eşleşen insanları çekmenize yardımcı olur.

Pazardaki zorlu bir rekabetle, rakiplerinizden bir adım önde olmanın yollarını aramanız gerekir ve bunun bir yolu da gürültüyü kesen Instagram reklamları oluşturmaktır. Doğru yapıldığında, reklamınız doğru kişilere ulaşabilir, doğru mesajı verebilir ve bunun sonucunda yabancıları sadık hayranlara ve müşterilere dönüştürebilir.

Dahası, bazı markalar Instagram reklamlarını satışları artırmak için bir pazarlama aracı olarak kullanıyor.

 

Dijital PR Ajansı Ne İş Yapar

Dijital PR Ajansı ile PR Çalışması

Gelişen teknoloji ile birlikte gelişen iletişim araçları sayesinde reklam ve hizmet tanıtımları çok daha kısa bir sürede çok büyük bir kitleye erişebiliyor. Dijital gelişimler güçlerini offline ve online entegrasyonlardan almaktadırlar. Dijital PR ajansı deyince internet sunucuları ve sosyal medyanın reklam ve halkla ilişkiler alanlarında kullanılması akla gelmektedir.

Şirket haberlerinin ve basın bültenlerinin halka daha kolay ulaşmasını sağlar. Viral olan videolarla ve diğer sosyal medya çalışmalarıyla markanın tanınırlığını artırmayı hedefler. Ayrıca markanın kendine has bir topluluğunun oluşmasını bu toplulukta markanın konuşulmasını gerçekleştirir. Markanın değerini korumak adına markanın gelişimini devamlı ve online olarak yapar.

Dijital PR Ajansı Nedir

Dijital PR ajansı teknoloji çağında bir şirketin can damarını besleyen kurumdur. Markalar kendilerinin tanıtımını gerçekleştirerek ve kendi marka topluluklarını oluşturmak konusundaki çalışmaları gerçekleştirir. Medyada haberlerinin çıkması her firma için bir reklam malzemesidir. Sosyal medya da bugün televizyondan sonra en çok kullanılan reklam platformlarından biridir. Bu platformda kullanılacak olan içeriklerin üretilmesi, web sitesi içeriklerinin yazılması, viral videoların üretilmesi gibi işleri firmalar adına gerçekleştiren kurumlar dijital PR ajanslarıdır.

Dijital PR Ajansı Ne İş Yapar

Dijital PR ajansı markanın sürekli olması gereken medya iletişimini sağlamakta, içerik üretmekte, yeni projeler oluşturmakta, reklam kampanyaları yapmaktadırlar. Sosyal medya hesaplarının yönetiminden sorumlu olan ajansların uzmanlığı sayesinde firmaların tanıtım, reklam, metin ve filmleriyle birlikte alınan geri dönüşlerin değerlendirilmesiyle gelecek için yeni yol haritasının belirlenmesi konusunda da faydalı olacaktır.

SEO Çalışmalarında Dijital PR Ajansı

Elbette her firmanın bir web sitesi ve sosyal medya hesabı vardır. Ancak bu alanların uzman kişiler tarafından yönetilmesi ve takip edilmesi çok daha etkili sonuçlar alınmasını sağlar. Bu şekilde geliştirilen bir sosyal medya hesabı ile istenilen etkiyi sağlamak ve çok daha fazla kişiye ulaşılması çok daha hızlı bir şekilde mümkün olacaktır. Bu konuda dijital PR ajansı şirketlere gereken hizmeti en profesyonel şekilde vermektedir.

SEO Çalışmalarında Dijital PR Ajansı

Pek çok kimsenin dijital PR ile SEO çalışmalarını birbirinden ayrı olarak düşündüğü ve gördüğü bilinmektedir. Oysa doğru olarak gerçekleştirilen dijital PR çalışmaları ile SEO yönünden de faydalı geri dönüşler alınmaktadır. Basın bülteni dağıtımı SEO ile birleştiğinde ve bu işlemler dijital PR ajansı tarafından yapıldığında arama motorları tarafından üst sıralara taşınmasını sağlamaktadır.

Web sitesi içeriklerinde SEO kurallarının uygulanması için özel tekniklerle çalışan içerik üreticisi yazarlar dijital PR ajansı ile işbirliği halindedirler. Bu yazarlar tarafından üretilen içerikler web sitesinin üst sıralarda ve ilk sayfalarda görüntülenmesini sağlar.

PR Çalışması Nasıl Yapılır

Markanın ve ya ürünün halka tanıtım şeklinin doğru olabilmesi için PR çalışmaları çok önemlidir. PT çalışamalarının temeli sağlam atılırsa o kadar uzun soluklu olarak etkisini sürdürebilir. Bu bağlamda düşünüldüğünde PR çalışmaları, markanın istenen etkiyi ortaya çıkarabilmesi için doğru amaç ve stratejiler kullanılmalıdır. Bu stratejileri özetleyecek olursak:

  • Amacın net olarak belirlenmiş olması gereklidir.
  • Hedef kitlenin doğru argümanlar kullanılarak netleştirilmesi gereklidir.

Eğer PR çalışmasının amacı belirlenmediyse diğer koşulların da sağlanması mümkün olmayacaktır. Amaç belirleme PR için ilk adımdır ve anahtar görevindedir.

Amaç belirlendikten sonra hedef kitle zaten kendiliğinden gelecektir. Belirlenebilecek hedef kitle grupları; yerel yönetimler, öğrenciler, ev hanımları, bayiler, çalışanlar, medya, iş insanları, STKlar ve siyasi partiler olabilir. Ama PR çalışmalarında hedef kitle daha da odaklanmış bir grup olabilir. Bunu da şu şekilde belirleyebiliriz. Belli bir yaş grubu, cinsiyet, medeni hal durumu, uyruğu, mesleği, coğrafi bölgesi, inancı, toplumdaki yeri gibi focuslanılabilen gruplar de seçilebilir.

PR Çalışması Nasıl Yapılır

  • Hazırlanan içeriklerin kaliteli, özgün ve SEO uyumlu olmalıdır.

Eğer içerik olmazsa diğer konular askıda kalacaktır. İçeriklerin özgün ve SEO uyumlu olması aynı zamanda hedef kitle baz alınarak hazırlanmış olması önemli bir detaydır. Bu şekilde hazırlanmış içeriklerle arama motorlarında ilk sayfalarda yer almak gayet kolay olacaktır. Böylece şirketin dijital PR ajansı tarafından yapılan çalışmalar amacına ulaşacaktır.

  • İçeriklerin kullanılacağı ya da yayınlanacağı kanallar ve platformlar doru bir şekilde belirlenmelidir.

İçerikleri oluşturduktan sonra dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli husus da kitlelere ulaşmak için hangi kanalların kullanılması gerektiğidir. Amaca göre kanal seçilmesi en doğru yöntemdir. Marka bilirliğini artırmak için sosyal medya kullanılırken, daha yaygın bir etkileşim için televizyon tercih edilebilir.

Dijital PR Ajansıyla Çalışmak Ne Kazandırır

Günümüz koşullarında dijital ortamda varlık gösteremeyen şirketlerin kendilerini tanıtmaları ve erişilebilir olmaları mümkün değildir. Bu şekilde varlık gösteremeyen bir firmanın sürdürülebilir bir iş yapabilmesi de imkân dâhilinde değildir.

Bu bağlamda PR ajansları müşteri ile şirket arasındaki iletişimi sağlamakta ve geri bildirimlerin hemen alınmasına imkân vermektedir. İyi bir dijital PR ajansı, şirketlerin marka değerini ve tanınırlığını artırma konusunda en yakın çözüm ortağıdır.

Sosyal medya PR çalışması (Instagram PR çalışması)

Sosyal medya PR çalışması (Instagram PR çalışması)

Ünlü markalar ve tanınmış kişiler artık sosyal medya hesaplarının onaylanması için ulusal ajanslarda ve ulusal haber sitelerinde PR çalışması yaptırıyorlar. Bazılarına göre Instagram PR çalışması olarak ya da Facebook PR hizmeti olarak adlandırılan bu çalışmayı alanında etkili PR şirketleri veriyor. Profesyonel PR ajansları içinde yer alan Ajans PR sosyal medya PR çalışması hizmeti de veriyor.

Sosyal medya PR çalışması neden gerekli?
Sosyal medyada tanınmış ve bilinen bir hesap olmasına rağmen ulusal ajanslarda hiç bu hesap sahibi kişiden ya da markadan bahsedilmiyorsa burada bir gariplik var demektir. Eğer tanınmış biriyseniz ve instagram (Instagram PR çalışması), facebook, twitter, youtube hesaplarınızın onaylanmasını (verification account) talep ediyorsanız yani sosyal medya hesabınıza mavi tik almak istiyorsanız sadece hesabınızın popüler olması yeterli görülmüyor.

Instagram PR çalışması
Instagram PR çalışması

Aynı zamanda ulusal ajanslarda ve ulusal haber sitelerinde de sizden bahsediliyor olmalı ki, tanınmış biri olduğunuza instagram (Instagram PR çalışması), facebook, twitter ya da youtube yetkilileri de inansın ve hesabınızı onaylasın. Ajans PR olarak tam da bu konuda biz devreye giriyoruz. Sizin için önce kısa bir araştırma ardından da kişisel ya da işletme olarak vizyonunuza uygun PR hikayeleri yazıyoruz. Yazdığımız hikayeler çerçevesinde oluşturduğumuz bültenleri ulusal ajanslarda ve sitelerde yayınlayarak sosyal medya hesaplarınızın onaylanmasına yardımcı oluyoruz. Instagram PR çalışması konusunda son günlerde çok fazla talep almaya başlayınca bu konuda kısa bir bilgilendirme yazısı hazırlamaya karar verdik.

Instagram PR çalışması
Instagram PR çalışması

Instagram PR çalışması nerelerde yayınlanıyor?
Sosyal medya pr hizmeti (Instagram PR çalışması) verdiğimiz kanallar Türkiye’de ‘haber’ dendiğinde ilk akla gelen haber ajansları başta olmak üzere tüm otoriter haber siteleri. Türkiye’nin en etkili haber ajanslarından DHA (Demirören Haber Ajansı) ve İHA (İhlas Haber Ajansı) ile en tecrübeli internet medya organlarından Hürriyet, Milliyet, Akşam. Güneş, Posta, CNN Türk, Takvim, Haber7.com, Haber3.com, Haberler.com, Star.com.tr, Sondakika.com, Yenisafak.com, Mynet.com, Turkiyegazetesi.com.tr, Beyazgazete.com.tr, Tgrthaber.com.tr (Instagram PR çalışması) Gazeteduvar.com.tr, Timeturk.com, Memurlar.net gibi sitelerle çalışmaktayız. Dilerseniz televizyon kanallarında da haberlerinizi yayınlıyoruz. İşletmenize ya da ofisinize gelerek yaptığımız profesyonel haber çekimi TRT 1, TRT Haber, Star TV, Show TV, atv, Kanal D, Kanal 7, FOX TV, Beyaz TV, A Haber, CNN Türk. Haber Global, Habertürk, Halk TV, KRT Kültür, NTV, Tele1, TGRT Haber, TRT Haber, TV100, TVNET, Ulusal Kanal ve Ülke TV gibi ulusal televizyon kanallarına da servis edilmektedir. Instagram PR çalışması yaptırmak ya da Türkiye’nin sizi ya da markanızı tanımasını istiyorsanız Ajans PR ile hemen iletişime geçebilirsiniz.

marka hikayesi nasıl yazılır

Markanızı Büyütmek için İş Hikâyesi Nasıl Kullanılır?

Marka hikâyesi olarak da ifade edilebilen iş hikâyesi son dönemde hayli merak edilen bir konu haline geldi. Firmanızın daha da büyümesi ve önemli bir marka hale gelmesi için yapmanız gerekenlerden biri de ilham veren iş hikâyeleri. Müşterilerinize işletmenizin neyle ilgili olduğunu gösteren iş hikâyelerinin faydasını öğrenince siz de iş hikâyelerinizi paylaşma gereği duyacaksınız. Şirketinizi nasıl ve neden kurduğunuzu anlamalarına yardımcı olur. Ve onlara şirketinizin güdüleri ve inançları hakkında biraz daha bilgi verir. Ama en iyi yanı, iyi bir hikâyedir. İnsanların hatırlayacağı bir şey sunmalısınız onlara. Dolayısıyla, markanızın hikâyesini paylaşmak, doğru şekilde tasarladığınız ve kullandığınız sürece müşterilerin işletmenizi hatırlamasını kolaylaştırabilir. Bu da ünlü bir marka olabilmek, insanların hatırında kalabilmek için yapmanız gereken bir çalışmadır.

Marka Hikâyesi Nedir?

Bir marka hikâyesi, bir şirketin gelişimini şirketin “kişiliğini” vurgulayacak şekilde anlatır. Örneğin, şirketinizin eğlenceli ve rahat olmasıyla tanınmasını istiyorsanız, hikâyenize biraz komiklik ya da ince bir mizah eklemeyi düşünmelisiniz.

Bir marka hikâyesinin pazarlama materyali olmadığını da bilmelisiniz. Hikâyeler pazarlama için değil, markanın unutulmaması için yapılan çalışmalardır. Bir reklam veya satış konuşması yazmıyorsunuz. Şirketiniz ile hedef kitlesi arasında güven oluşturmaya yardımcı olan özgün, kişiliğe dayalı bir hikâyedir bu.

Markanızı Büyütmek için İş Hikâyesi Nasıl Kullanılır?

Ne Tür Hikâye Anlatmak İstediğinize Karar Verin

Marka hikâyesi oluşturmadan önce bir hikâye türü seçmek önemlidir çünkü insanların markanıza bakışını ve markanızla ilişki kurma şeklini şekillendirmeye yardımcı olur. Örneğin, en dipten çıkarak yükselip zenginliğe uzanan hikâyeler genellikle popülerdir. Çünkü izleyicilere, şirketinizi kurmadan önce onlar gibi olduğunuzu gösterir. Sizinle daha kişisel bir düzeyde ilişki kurmalarına yardımcı olur. Dikkate alınacak diğer bazı hikâye türleri şunlardır:

  • Görev hikâyeleri, gezegeni kurtarmak için çalışan bir geri dönüşüm şirketi gibi, belirli bir misyona sahip şirketler için işe yarar.
  • Yeniden doğuş hikâyeleri, büyük zorlukların üstesinden gelen şirketler için sadece zirveye çıkmak için idealdir.
  • “Canavarı yenen” hikâyeler genellikle klasik mazlum hikâyelerdir, bu nedenle zirveye çıkmak için mücadele ettiyseniz iyi çalışırlar.
  • İşinizi seyahat ederken deneyimlediğiniz şeylerle dönüştürdüyseniz, bir yolculuk ve dönüş hikâyesi yazmayı düşünün
  • Marka hikâyenizi, insanların belirli konularla ilgilenmelerini sağlayan trajik bir hikâyeye dönüştürmeyi düşünün
  • Komedi yazmak, sıradan ve eğlenceli bir markayı hayata geçirmenin harika bir yoludur.

marka hikayesi nasıl yazılır

Şirketinizin Hikâyesinin Odaklandığından Emin Olun

Özgün, ilgi çekici bir hikaye yazmak önemlidir, ancak aynı zamanda net bir odağa sahip olması gerekir. Aksi takdirde, müşterilerinizin dikkatini hızla kaybedebilirsiniz. Bu yüzden yazmaya başlamadan önce, kendinize şu sorulardan bazılarını sorarak hikâyeniz için temel bir taslak oluşturun:

  • Sizinle veya şirketinizin kuruluş şekliyle ilgili ilginç olan nedir?
  • Şirketiniz hangi sorunları çözmeye çalışıyor?
  • Şirketiniz ne tür zorluklarla karşılaştı ve üstesinden geldi?
  • Hikâyedeki insanlar kimler ve neyi başarmaya çalışıyorlar?
  • Ne anlar yaşadın?
  • İşletmeniz nasıl gelişti?

marka hikayesi örnekleri

Şirket Hikâyenizi Doğru Kullanın

Öncelikle, hikâyenizi şirket web sitenizin Hakkında sayfasında göstermelisiniz çünkü bu, insanların bir işletme hakkında daha fazla bilgi edinmek istediklerinde ilk baktıkları yerlerden biridir. Sosyal medya gönderileri oluştururken hikayenizden ilham almanız da önemlidir. Örneğin, paçavradan zenginliğe uzanan bir hikâyeniz varsa, işletmenizin perde arkası fotoğraflarını, ilham verici alıntıların bulunduğu görüntüleri ve yeni yaşam tarzınızdan keyif aldığınızı gösteren özçekimleri Instagram akışınızda paylaşabilirsiniz.

Ayrıca, bir makale veya yayın için röportaj yaptığınız her seferinde şirketinizin hikâyesinin kısaltılmış bir versiyonunu paylaşmalısınız. Kısaltılmış hikâyenizi podcast’lerde, blogunuzda ve konuk blog gönderilerinde de paylaşabilirsiniz.

Marka hikâyenizi oluşturmak ve paylaşmak önemlidir. Marka hikâyelerinizi tüm kamuoyuna duyurabilmek için size yardımcı olacak firmalardan biri de NK Ajans ve Reklamcılık ‘tır. Ajans PR olarak hikayelerinizi hem yerel, hem ulusal hem de global alanda duyurabiliyoruz. Detaylar için bizimle irtibata geçebilirsiniz.