Google bilgi paneli açma

Google Bilgi Paneli (Knowledge Panel) Nasıl Açılır?

Google Knowledge panel, Google aramalarında sağ üst köşede çıkan sizin aramanızla ilgili hap bilginin yer aldığı kutucuğa verilen isimdir. Diğer bir adı da Google Bilgi Paneli olarak bilinir. Google Bilgi Paneli nedir ya da Google Knowledge panel nedir sorularının yanıtını verdikten sonra diğer detaylara geçelim. Son dönemde Google bilgi panelinde yer almak oldukça büyük önem taşımaktadır. Markalar, işletmeler, holdingler, kurumlar, oluşumlar; işadamları, dizi oyuncuları, sinema oyuncuları, futbolcular, şarkıcılar, sosyal medya fenomenleri, doktorlar, profesörler de kendileri için bir Google bilgi paneli olmasını istiyorlar. Önemli kişiler ve firmalar burada yer almak için PR ajanslarıyla çalışmaya başladılar. Google bilgi paneli nasıl yapılır ya da Google bilgi paneli açan şirketler arayışında olanlar Ajans PR ile bu konuda hedeflerine kısa sürede ulaşıyor.

Ajans PR Google bilgi panelinde (Knowledge panel) yer almak için gereken detaylara çok daha fazla hâkimdir. Eğer siz de bu tanınmış bir kişi ya da önemli bir işletmeyseniz ve burada yer almak istiyorsanız Ajans PR gibi profesyonel bir ajansla çalışmanızı öneriyoruz. Bu sayede tek başınıza zorlanacağınız ya da yapamayacağınız çoğu işlemin sizin yerinize profesyoneller tarafından en doğru şekilde yapıldığını görürsünüz.

 

Google bilgi panelini kimler yapar?

İş adamı bilgi paneli olsun, sinema oyuncusu Google bilgi paneli olsun ya da bir şarkıcı için Google bilgi paneli olsun fark etmez. Ajanslar bu kişiler için profesyonel anlamda bilgi paneli hazırlayabilir. Bu panelin güncellemelerini yönetebilir. Google bilgi paneli açıldıktan sonra bu paneli kendi üzerinize kolayca alabilirsiniz. Bunun için, bize en başta verdiğiniz tüm bilgilerin doğru bilgiler olması gerekiyor. Doğrulama sırasında sizden ize verdiğiniz ve bizim de Google bilgi paneline girdiğimiz bilgileri doğrulamanız gerekecek. Google bilgi panelini çok tanınmış kişiler ya da global markalar, kendileri alabiliyor olsalar da, yeterince tanınmayan kişiler ve markaların Google bilgi panelini açmak daha çok PR ajanslarının hâkim olduğu bir alandır. Ajans PR dışında farklı bir ajanslar çalışmak isterseniz de Google bilgi paneli yapan firmalar içinden alanında uzman olan bir firmaları seçmenizi tavsiye ederiz. Google Knowledge Panel örneklerini görerek, ajansların bu konuda işinin ehli olduğunu görebilirsiniz.

 

Google Knowledge İçin Yapılabilecek Çalışmalar

Yerel işletmeler için Google Knowledge Panel açmak oldukça kolaydır. İşletme hesabı açıp bilgi paneli talebinde bulunulur. Sonrasında bu panel için yapılması muhtemel güncellemeler için çalışmalara başlanır.  Aslında bunlar bilgi panelinde yer almak isteyen herkes için geçerli olan çalışmalardır. Bunları sıralayacak olursak:

  • HTML 5 yapısıyla kurulmuş olan bir siteye sahip olmak
  • İşletmeye bağlı olan internet sitesine düzenli olarak içerik girişi yapmak.
  • Girilen içeriklerin SEO uyumlu olmasını sağlamak
  • İçeriklerin özgün ifadelerden oluşmasına dikkat etmek. Eğer varsa içeriklerin kopya kısımlarını yeniden düzenlemek.
  • İçeriklerin semantik yapıda kurgulanmasını sağlamak
  • İçeriklerde anlam yönünden bütünlük sağlamak
  • Güçlü geri dönüşler almak.
  • Kullanıcı kitlesinin hatırı sayılır bir sayıda olmasını sağlamak.
Google Knowledge Panel
Google Knowledge Panel

 

Bunlara dikkat edildiği takdirde Google Knowledge Panel konusunda bir sıkıntı yaşamanız mümkün değildir. Ancak düzenli içerik girilmese ve içeriklerde SEO kurallarına uyulmazsa bu pek de sürekli olmayacaktır. Bilgi paneli konusunda profesyonel yardımlar almak isteyen müşterilerimize Ajans PR olarak en iyi hizmeti sunacağımız konusunda garanti veriyoruz. Bu alanda bizimle birlikte çalışan uzman kadromuz sayesinde sektördeki iddiamızı da sürdürüyoruz.

 

Google bilgi paneli fiyatı ne kadar?

Ajans PR olarak 2021 yılında başladığımız Google bilgi paneli çalışmalarında fiyatımız 1000 TL + KDV şeklindedir. Kişisel panellerle ilgili çalışmanın sonuçlandırılması için sizden maksimum 10 gün istiyoruz. 10 gün içinde Google bilgi paneliniz aktif şekilde Google aramalarında görülecektir. İşletmeler için yaptığımız Google bilgi panellerinin arama sonuçlarında görünmesi biraz daha zaman alabiliyor. Ancak bu süre 30 günü geçmiyor. Eğer siz de tanınmış bir kişi olduğunuzu ya da firmanızın artık bir Google bilgi paneli olması gerektiğini düşünüyorsanız Ajans PR ile iletişime geçmek için zaman kaybetmeyin.

 

Kaynak

Türkiye Cumhuriyetinde Atatürk'ün önderliğinde ilk PR çalışması

Türkiye Cumhuriyeti’nde Atatürk’ün önderliğinde ilk PR çalışması

Türkiye’nin ilk PR çalışmasının nasıl yapıldığını hiç merak ettiniz mi? Cumhuriyetin İlk PR Çalışması Karadeniz Gemisi ile yapıldı ve dünya çağdaş Türkiye’yi bu PR çalışması ile tanıdı.

 

Avrupa’nın günümüz Türkiye’sini tanıdığı bir gemi. Modern Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk PR çalışması olan ve Mustafa Kemal Atatürk’ün ne kadar vizyoner bir lider olduğunun ispatı bir fikirden bahsediyoruz.

 

Türkiye Cumhuriyeti ilan edildikten 2 yıl sonra Avrupa’nın büyük bir kısmı hala Osmanlı Devleti’nin devam ettiğini düşünüyordu ve demokratik yeni Türkiye rejimini bilmiyordu. Ayrıca genç Türkiye devletinin dış ticaretini de geliştirilmesi gerekiyordu. Türkiye’nin değişen çehresi, devrim sonrası yapılan tüm yeniliklerin Dünya basınında yer alması, tüm dünyanın çağdaş Türkiye’yi tanımasının yanı sıra sanayi ve tarım ürünlerimizin de tanıtılması gerekiyordu ve Cumhurbaşkanı Gazi Mustafa Kemal Atatürk bir fikir geliştirdi.

 

Türkiye’nin ilk PR çalışması diyebileceğimiz bu fikir bir seyyar gemiydi. Karadeniz Vapuru ismindeki bu gemi, seksen altı gün boyunca, birçok sanatçı, gazeteci, milletvekili, öğretmen, müzisyen ve denizciden oluşan 285 kişilik bir ekiple 14 ülkenin 16 limanını gezdi. Tam bir yıl boyunca hazırlıklarının sürdüğü bu gemi 12 Haziran 1926’da 86 günlük yolculuğuna başladı.

 

Gittiği her limanda toplamda 60 bin kişiyi ağırlayan gemide Türkiye’nin sanayi ürünleri, tarım ürünleri ve sanat ürünlerinin yanı sıra balolar, kutlamalar ve özel davetler de düzenlendi. Bu seyyar geminin bir amacı ticareti geliştirmek olsa da asıl büyük amacı Türkiye Cumhuriyeti’ni tüm dünyaya göstermekti.

atatürk karadeniz gemisi

Vapurda Türkiye’ye ait ürünlerin sunulduğu bir sergi bölümü yapıldı. Bu bölümde, Kütahya çinilerinden, Hacıbekir Lokumlarına, Bursa Hereke kumaş ve halılarından, tekel ürünlerine, kehribar ve kıymetli taşlarla yapılmış süslemelere kadar birçok ürüne yer verildi. Hatta dondurulmuş Ankara Tiftik keçisi bile vapurda yerini aldı.

 

Şimdiki adı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi olan Sanayi-i Nefise mektebi öğrencilerinin yaptığı heykel ve resim gibi sanat ürünleriyle vapur süslendi ve üzerlerine dört dilde bilgi veren etiketler yerleştirildi.

 

Karadeniz vapuru, Cezayir’de Bone, İspanya’da Barcelona, Fransa’da La Havre ve Marsilya İngiltere’de Londra, Hollanda’da Amsterdam, Almanya’da Hamburg, İsveç’te Stockholm, Finlandiya’da Helsinki, Sovyet Rusya’da Leningrad, Polonya’da Gdansk ve Gydania, Danimarka’da Kopenhag, Belçika’da Anvers, İtalya’da Cenova ve Napoli limanlarına uğrayan uzun bir yolculuk yaptı.

 

Gittiği her ülkede büyük bir ilgi gören gemi dünya basınında uzun süre yer edindi. Ünlü ressam İbrahim Çallı’nın yaptığı Mustafa Kemal’in yağlı boya resmi salonun baş köşesinde yer alırken, gemide İstiklal Marşı’nın bestecisi Zeki Üngör Bey’in de başında olduğu Cumhurbaşkanlığı Orkestrası da gidilen yerlerde konserler vermek için yerini aldı..

 

Doğudan gelen bir gemi olduğu için oryantalist esintiler barındıracağı düşünülen bu gemide modern görünümlü Türk kadınları, smokinli ve takım elbiseli Türk erkekleri herkeste şaşkınlık uyandırdı.

 

Tanıtılan birçok ürün için ticari anlaşmaların yapıldığı ve büyük ilgi uyandıran Karadeniz vapuru 86 günlük yolculuğunun ardından ülkeye döndü. Cumhuriyet tarihinin ilk PR çalışması olarak hafızalara kazınan bu seyahat medyanın henüz bu kadar aktif yoğun olarak kullanılmadığı 1920’lerde büyük başarı elde etti.

 

1920’lerden günümüze birçok teknolojik gelişme yaşandı. Bu süre zarfında reklam çalışmalarında oldukça ilerlerdik. Hem Dünyada hem Türkiye’de artık reklamcılık birçok farklı kola ayrılan bir mesleği tanımlıyor. Satış, pazarlama ve reklamın çok fazla kanal kullanarak yapıldığı günümüze ışık tutan bu hikayeyi sizlerle de paylaşmak istedik. (alıntıdır)

instagram mavi tik için haber siteleri

PR çalışmaları için ulusal ve global haber siteleri ile ajanslar

Türkiye’nin ve dünyanın en önemli ulusal gazetelerinde ve televizyon kanallarında haberinizi yapıyoruz. Bülten yayını şeklinde ya da reklam verme olarak da nitelenebilecek çalışmalarımızın asıl maksadı PR çalışmalarına yönelik hizmetlerdir. Ulusal ve global sitelerde haber yayını maliyetleri hakkında bu yazımızda bilgi veremesek de hangi kanallar ve internet haber siteleri ile çalıştığımızı bilmeniz adına bu yazıyı yayınlıyoruz. Dünyanın en önemli haber ajansları ve yüzyılları bulan basın hayatlarında milyonlarca haberin yayınlandığı uluslararası haber kanalları ve televizyonlarda da haberlerinizi yayınlayabiliyoruz. PR çalışmalarının önemli bir aşamasını oluşturan haber yayınları için öncelikle ülkemizde faaliyet gösteren gazeteler ve haber sitelerine göz atmakta fayda var.

Hürriyet.com.tr’de haber yaptırmak

Hürriyet.com.tr’de haber yaptırmakTürkiye’de ulusal basının amiral gemisi olarak niteleniyor Hürriyet Gazetesi. Demirören grubu tarafından satın alındığında gazete tirajlarında ve internet sitesi hitlerinde bir nebze düşüş yaşansa da kısa sürede bu düşüşü telafi edip eski konumuna yerleşti. Hürriyet.com.tr’de haber yaptırmak tahmine edeceğiniz gibi Türkiye’de en pahalı yayınların başında geliyor. Eğer “burada haberiniz çıksın”, “Türkiye markamızı tanısın” diyorsanız bizimle irtibata geçebilirsiniz.

Milliyet internet sitesinde haber bülteni yayın

Milliyet internet sitesinde haber bülteni yayınMilliyet Gazetesi de Türkiye’de basın yayın tarihinde en önemli organlardan biridir. Medya patronları arasında el değiştirse de Milliyet Gazetesi hala güven duyulan bir gazete. Milliyet.com.tr’de haberinizin olması, sizin gerçekten de önemli bir şahsiyet ya da, markanızın önemli bir marka olduğunu kanıtlar niteliktedir. Hürriyet ve Milliyet belli bir düzeyde olmayan kişiler ve markalarla ilgili haber yayınlamıyor. Bu da kaliteden ödün vermediklerini ispatlıyor denebilir.

Haber7.com’da tanıtım haberi yayınlatmak

Haber7.com’da tanıtım haberi yayınlatmakMuhafazakâr kullanıcıların en çok takip ettiği haber sitesi olarak gösterilen haber7.com’da da haberinizi yayınlayabiliriz. Haber7’de haber yaptırmak muadillerine göre biraz daha pahalı olsa da tanınırlık ve marka bilinirliliği açısından tercih edebileceğiniz bir mecra. Haber7.com’da reklam ve tanıtım hizmetleri ile PR çalışmaları hakkında daha detaylı bilgi almak için Ajans PR yetkilileri ile temasa geçebilirsiniz.

Sözcü Gazetesi internet sitesinde haberiniz olsun

Sözcü Gazetesi internet sitesinde haberiniz olsunMuhalif kesim için en önemli gazete ve internet yayın organı olarak kabul edilen sozcu.com.tr hit bakımından da Türkiye’nin en çok ziyaret edilen internet sitesi konumunda. Diğer rakiplerinden çok çok sonra yayın hayatına girmesine rağmen Uğur Dündar, Yılmaz Özdil, Bekir Coşkun gibi kalemlerin etkisi ile kısa sürede Türkiye’nin en çok okunan basın organı olan Sözcü Gazetesi ve soczu.com.tr’de bülten yayınlamak, PR çalışması yaptırmak için bizimle irtibata geçebilirsiniz.

büyük sitelerde tanıtım yazısı bülten haberleri

iha.com.tr ve İHA’da (İhlas Haber Ajansı) haberiniz yayınlansın

iha.com.tr ve İHA’da (İhlas Haber Ajansı) haberiniz yayınlansınTürkiye’nin en büyük haber ajansı olan İhlas Haber Ajansı’nın 300’ü aşkın yerli ve yabancı abonesi bulunuyor. Burada yayınlanan haberler tüm abonelere de servis edildiğinden tüm Türkiye’nin gündemine gelebiliyor. Sadece iha.com.tr’de haberinizi yayınlayabileceğimiz gibi tüm abonelere de servis edebiliriz haberlerinizi. Dilerseniz İHA bülten yayını yanında İHA aracılığıyla televizyon kanallarına da haber servisinizi yapabiliyoruz. Sosyal medya hesapları instagram, twitter ve facebook hesap onayları için gerekli olan özellikle instagram mavi tik için haber siteleri arayışında olanlar için hem ajans haberleri hem de ulusal sitelerde haber yayınlarımız devam ediyor.

dha.com.tr ve DHA’da (Demirören Haber Ajansı) bülten yayını

dha.com.tr ve DHA’da (Demirören Haber Ajansı) bülten yayınıDoğan Haber Ajansı olarak kurulan DHA, Demirören grubu tarafından satın alınınca Demirören Haber Ajansı olarak faaliyet göstermeye başladı. Profesyonel haber ajansı olarak yayın hayatına devam eden DHA’da haberlerinizi yayınlayabiliyoruz. Ajans PR olarak Türkiye’nin en önemli 2 haber ajansı ile olan anlaşmamız sayesinde bizimle irtibat kurarak haberlerinizi tüm Türkiye’ye duyurabilirsiniz.

TGRTHaber’de haber yapılması

TGRTHaber’de haber yapılması

İhlas Grubu yayın organlarından TGRT haber (tgrthaber.com.tr) ve Türkiye Gazetesi’nde (turkiyegazetesi.com.tr) de haberlerinizi yayınlıyoruz. Google Haberler (Google News) sekmesinde de yayınlanan haberler ile dilerseniz sosyal medya hesaplarınızın onayını da gerçekleştirebilirsiniz.

Posta’da bülten haberleri yayını

Posta'da bülten haberleri yayınıTürkiye’nin uzun bir süre en çok okunan gazetesi unvanını elinde bulunduran Posta Gazetesi ve posta.com.tr sayfasında markanızın ya da sizin haberinizi yayınlayabiliriz. Hala Türkiye’de önemli bir kesim tarafından takip edilen Posta’da haberinizin çıkması için iletişim yollarımızı kullanarak bize ulaşabilirsiniz.

Akşam Gazetesi tanıtım haber yayını

Akşam Gazetesi tanıtım haber yayınıAkşam Gazetesi bir dönem Türkiye’de gündem belirleyen bir basın organıydı. Eski dönemlere göre etkisi azalmış olsa da aksam.com.tr hala Türkiye’de önemli bir ziyaretçi kitlesine sahip. Sizler de aksam.com.tr’de sizinle ilgili haberlerin yayınlanmasını isterseniz PR Uzmanı Necmettin Kar öncülüğünde kurulmuş olan Ajans PR yetkililerine ulaşabilirsiniz.

Yeni Akit Gazetesi tanıtım haberleri

Yeni Akit Gazetesi tanıtım haberleriTürkiye’de aşırı muhafazakâr kesimin dikkatle takip ettiği yayın organı olarak yıllardır kendi çizgisinde bir yayın anlayışı olan Yeni Akit Gazetesi internet sitesi yeniakit.com.tr Türkiye’nin en çok ziyaret edilen internet sayfaları arasında yer alıyor. Özellikle muhafazakâr kesimin ilgi alanında olan markaların tercih ettiği internet sitesi ile olan anlaşmamız sayesinde sizlerin de haberlerinizi bu mecrada yayınlayabiliyoruz. Tesettür ve muhafazakâr giyim gibi markaların önem verdiği yeniakit.com.tr’de haberinizin yer alması için iletişime geçebilirsiniz.

Acunn Medya’da PR haberleri

Acunn Medya’da PR haberleriTV8’i satın almasının ardından Türkiye’de en çok takip edilen kanallardan biri olan, haber yayın organı olarak da acunn.com’u geliştiren Acun Ilıcalı’nın özellikle yarışma programlarının etkisi ile Türkiye’nin en çok ziyaret edilen internet siteleri sıralamasında önemli bir yere gelen acunn.com magazin dünyası tarafından da takip ediliyor. Şarkıcılar, yönetmenler ve oyuncuların haberlerini yayınlamak için tercih ettikleri bir mecra olan acunn.com’da eğer haberiniz olsun isterseniz bizimle iletişim kurabilirsiniz.

Yenişafak Gazetesi’nde tanıtım yazısı ve haber yayını

Yenişafak Gazetesi’nde tanıtım yazısı ve haber yayınıMuhafazakâr kesim tarafından takip edilmesine rağmen Türkiye’de SEO açısından da en etkili site olarak da gösterilen yenisafak.com.tr’de sadece bülten yayını değil aynı zamanda dofollow link çıkılabilecek şekilde tanıtım yazılarınızı da yayınlıyoruz. Domain otoritesi ve sayfa otoritesi en etkili haber sitelerinden biri olan Yenişafak’ta tanıtım ya da haber servisi için bizimle irtibata geçebilirsiniz.

Güneş Gazetesi’nde haber yaptırma nasıl olur

Güneş Gazetesi’nde haber yaptırma nasıl olurMagazin gündemini takip edenlerin özellikle takip ettiği Güneş Gazetesi astroloji ve magazin haberleri için tercih edilebilir. Son yıllarda siyasi ve ekonomik konularda da etkili olmaya başlayan gunes.com.tr’de yayınlanan haberleriniz Google haberler sayfasında yer alması bakımından dikkate değer görülebiliyor. Burada haberlerinizin yayınlanması için tek yapmanız gereken Ajans PR iletişim yollarını kullanarak bize ulaşmak olacaktır.

CNN Türk’te haber yayın fiyatları

CNN Türk'te haber yayın fiyatlarıUluslararası bir kanalın Türkiye şubesi olarak faaliyet yürüten CNN Türk televizyon kanalı olduğu kadar internet sitesi ile de gündem haberlerinin takip edildiği önemli bir sitedir. Doğan grubu bünyesinde faaliyete başlayan CNN Türk şu anda Demirören yayın grubunda yer alıyor. Dikkate değer ulusal bir haber sitesi olan CNN Türk internet sitesi cnnturk.com haberleri içinde Ajans PR müşterilerinin de haberleri yayınlanıyor. Siz de bizimle bağlantı kurarak CNN Türk haber sitesinde yer bulabilirsiniz.

Haberler.com’da haber yaptırma maliyeti

Haberler.com’da haber yaptırma maliyetiTürkiye’de “haberler” dendiğinde ilk akla gelen haber sitesi olan haberler.com hem ulusal anlamda hem de yerel haberler konusunda milyonlarca haberin aktif olarak kullanıcıların hizmetine sunulduğu bir önemli mecra olarak dikkat çekiyor. Sosyal medya hesap doğrulama için de önemli görülen haberler.com haberlerinde yer almak için hem haberler.com iki farklı seçenek sunuyor. Hem editorial haberler hem de advertorial haberler yayınlayabiliyoruz burada.

Habertürk TV’de haber yayını

Habertürk TV’de haber yayınıHabertürk TV kanalı olarak en çok takip edilen televizyon kanallarının başında geliyor. Turgay Ciner grubunda yer alan kanalın diğer kanallara göre kısmen bağımsız yayıncılık yaptığı algısı ile birçok farklı kesim tarafından izleniyor olması HaberTürk’ü bu zamanda önemli ve değerli kılıyor. Haberturk.com’da haber yaptırmak için kısa bir süre bülten yayınlarına ara veren kanal yönetimi, ajans haberlerinin sitede yayınlanması konusunda de seçici davranıyor. Habertürk ve Sabah Gazetesi (Sabah.com.tr) yerel haberler konusunda genellikle İHA, Anadolu Ajansı ya da DHA tarafından servis edilen haberleri tercih ediyor.

Sondakika.com’da bülten yayınlama

Sondakika.com’da bülten yayınlamaTürkiye’de “son dakika haberler” dendiğinde ilk akla gelen haber sitesi olan sondakika.com hem ulusal anlamda hem de yerel haberler konusunda milyonlarca haberin aktif olarak kullanıcıların hizmetine sunulduğu bir önemli mecra olarak dikkat çekiyor. Sosyal medya hesap doğrulama için de önemli görülen sondakika.com haberlerinde yer almak için hem sondakika.com iki farklı seçenek sunuyor. Hem editorial haberler hem de advertorial haberler yayınlayabiliyoruz burada. Haberler.com ile aynı yayın ekibi tarafından yönetilen sondakika.com’da bülten ve ADS içerik yayınları hakkında daha detaylı bilgi almak için bizimle irtibata geçebilirsiniz.

Star Gazetesi’nde bülten ne kadara yayınlanıyor?

Star Gazetesi’nde bülten ne kadara yayınlanıyor?Cem Uzan tarafından kurulan ancak daha sonra el değiştiren Star Gazetesi internet sitesinde haberinizin çıkması için tek yapmanız gereken burada haberinizin çıkmasına karar verip bizimle iletişim kurmak olacak.

Mynet.com’da tanıtım yazısı ya da haber bülteni

Mynet.com’da tanıtım yazısı ya da haber bülteniTürkiye’nin en eski sitelerinden biri mynet.com. Hem oyun hem mail hem de güncel haberler konusunda önemli bir platform olan Mynet, her geçen gün kendini daha da geliştiriyor. Burada sizin ya da firmanızın da haberlerinin yayınlanması hiç de fena olmaz. Çünkü Mynet, her haberi ya da markayı, firmayı gündemine almama konusunda çok titiz bir kurum. Bizimle irtibat kurarak Mynet haberler sayfasında yer bulabilirsiniz.

Karar Gazetesi’nde haber yayını

Karar Gazetesi’nde haber yayınıIlımlı muhalifler tarafından kurulan KARAR.com kısa sürede önemli bir kitleye hitap etmeye başladı. Hem muhalefet hem de iktidar kanadı tarafından okunan gazetenin internet sitesi karar.com da Türkiye’de en çok ziyaret edilen 30 haber kanalından biri olarak dikkat çekiyor. Burada tanıtım yazısı ya da bülten yayını olarak iki farklı çalışmamız bulunuyor. Bülten yayınları kısmen daha uygun fiyatlı olsa da tanıtım yazısı fiyatlarının biraz daha yüksek olduğu yorumları yapılıyor.

BirGün Gazetesi’nde reklam ve tanıtım

Sözcü’den sonra muhalif kesim tarafından en çok dikkate alınan gazete olması bakımından önemli bir basın yayın organı olan Birgün Gazetesi internet sitesi ve sosyal medya hesaplarının da çok aktif bir biçimde kullanıldığı görülüyor. Birgün Gazetesi’nde haberinizin yer alması için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Cumhuriyet Gazetesi’nde haber yaptırma

Türkiye’nin en etkili, otoriter gazetelerinden biri olan Cumhuriyet Gazetesi yönetiminin değişmesinin ardından eski etkisini yitirse de hala SEO açısından en etkili sitelerden biri olarak kabul ediliyor. Cumhuriyet.com.tr sayfası hem arşiv olarak hem de güncel haber sayfaları olarak çok değerli bulunuyor.

Gazeteduvar’da reklam ve tanıtım

Gazeteduvar’da reklam ve tanıtımAktif ve eleştirel haberciliğin önemli temsilcilerinden biri de Gazete Duvar. Belli bir okur kitlesi olan gazeteduvar.com.tr hem haberler konusunda seçiciliği hem de okur kitlesi bakımından diğer sitelerden ve gazetelerden ayrılıyor. Gazeteduvar.com.tr sayfasında önemli görülen ve yayın kurulunca onaylanan marka, kişi ya da firma bültenlerini yayınlayabiliyoruz.

Takvim Gazetesi internet sitesinde haber yapılması

Takvim Gazetesi internet sitesinde haber yapılmasıDemirören grubu içinde yer alan Takvim Gazetesi internet sayfası takvim.com.tr ile yayın hayatını sürdürüyor. Ulusal gazeteler içinde kendine has bir kitlesi olan ve günlük ziyaretçisi bakımından hala dikkate değer bir kitleye hitap eden takvim.com.tr’de yayınlanan haberler Google ve Yahoo arama sonuç sayfalarında da yer alıyor.

Timetürk’te biyografi ya da bülten yayınlama

Timetürk'te biyografi ya da bülten yayınlamaHem İngilizce hem de Türkçe olarak yayın yapan timeturk.com milyonları geçen aylık ziyaretçi sayısı ile önemli bir internet sitesi. Instagram hesap onayları için yapılan yayınlarda dikkate alınan sitelerden biri olan timeturk.com’da haberinizin çıkmasını isterseniz AjansPR yetkililerine hemen ulaşabilirsiniz.

Ortadoğu Gazetesi’nde bülten yayını

Milliyetçi ve ülkücü kesimin önemle takip ettiği Ortadoğu Gazetesi’nin internet yayın organı ortadogugazetesi.com da Türkiye’de kaliteli bir haber sitesi. Özellikle SEO amaçlı tanıtım yazılarının da yayınlanabildiği sitede bülten yayınları da yapılmakta.

ulusal sitelerde haber fiyatları 2020

Türkgün Gazetesi’nde haber yayınlama

Ülkücü camianın ulusal çapta gazetesi olarak bilinen Türkgün Gazetesi henüz çok eski bir gazete olmadığından birçok kişi tarafından da bilinmiyor. Ancak ulusal haber sitelerinde haber konusunda tercih edilebilecek siteler arasında yer alıyor. Siz de turkgun.com sayfasında haberlerde yer almak için bizimle iletişim kurabilirsiniz.

Donanımhaber sayfasında tanıtım ve teknoloji haberi

Türkiye’nin en büyük forum siteleri içinde birinci sırada yer alan donanimhaber.com sayfasından hem backlink hem de haber bülteni yayınımız var. Özellikle teknoloji, sosyal medya ve internet konularında haberler için tercih edilebilecek önemli sitelerden biri donanımhaber forum ve blog sayfaları.

Webtekno haber bülteni yayını

Webtekno haber bülteni yayınıTeknoloji haberleri dendiğinde ilk akla gelen webtekno internet sitesi daha çok yeniliğe açık internet kullanıcılarının takip ettiği bir teknoloji haber sitesi olarak tanımlanabilir. Alanında tek olan sitede güncel teknoloji ve geleceğe yönelik gelişmeler ile ilgili yayınları bulabilirsiniz. Gündem haberlerinin daha çok bilişim ve teknik konularında yer aldığı sitede markalar ve kişilerin haberleri için uygun kategoriler de bulunuyor.

Webrazzi haber yayınlama fiyatı

Webrazzi haber yayınlama fiyatıAlanında en etkili siteler içinde belki de Türkiye’de en farklı site diyebileceğimiz webrazzi’de bülten yayınlamak gerçekten de çok külfetli. Hürriyet ve Milliyet’ten daha pahalı bir site olmasına rağmen webtekno ziyaretçi sayısı tahmin edilenden çok çok az. Böyle olmasına rağmen katı kuralları olan ve kendi alanı dışına çıkmayan site özellikle global markaların Türkiye’de en çok aradığı mecra. Bu yönüyle hit değil de kalite arayanlar için bulunmaz bir site webrazzi. Burada da PR bültenleri yayınlıyoruz. Fiyatlar için bizimle iletişim kurabilirsiniz.

BBC internet sitesinde haber bülteni yayını

BBC internet sitesinde haber bülteni yayınıAjans PR olarak sadece ulusal çapta çalışmalar yapmıyoruz. Global pazarın öncüleri olan BBC gibi sitelerde de haberinizi yapabiliyoruz. Fiyatlar Euro üzerinden değerlendirildiğinden Türkiye’deki fiyatlara göre astronomik fiyatlar ödemeniz gerekiyor. Ancak uluslararası arenada isim yapmak, markalarınızı tanıtmak için bbc.com üzerinden yayınlayacağımız haberlerin fazlasıyla etkili olacağını söyleyebiliriz.

Reuters haber ajansında bülten yayını

Reuters haber ajansında bülten yayını1851 yılında Paul Julius Reuter tarafından Londra’da kurulan ajans dünyada önemli bir marka haline geldi. İngiltere merkezli küresel haber ajansı Reuters Türkiye’de sadece birkaç ajansla işbirliği içinde. Ajans PR olarak biz de Reuters üzerinden haberlerinizi yapabiliyoruz. reuters.com adresinde yayınlanacak haberlerinizle Avrupa başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinden haberinizi okuyanlar olacaktır.

The SUN Gazetesinde haber yayınlama

İngiltere merkezli bir diğer uluslararası haber sitesi The SUN 1964 yılında Londra’da kuruldu. Günlük 3 milyondan fazla asılan gazete, Avrupa’nın bile en etkili gazetelerinden biri. Ajans PR olarak The SUN internet sayfası thesun.co.uk’ta bültenlerinizi yayınlayabiliyoruz.

Daily Mirror haber bülteni yayını

Daily Mirror haber bülteni yayınıİngiltere’de 2 Kasım 1903 tarihinde Alfred Harmsworth tarafından kurulan Daily Mirror günlük gazete olarak yayın hayatına başlamıştı. Teknolojinin gelişmesine ayak uydurarak mirror.co.uk üzerinden online haber yayınına devam eden gazete Avrupa’da kayda değer bir kitle tarafından takip ediliyor.

The Times’ta global haber yayını

1785’te kurulup 1788 tarihinden itibaren The Times adını kullanan gazete bir Büyük Britanya gazetesidir. İngiltere’nin siyasi PR çalışmalarında önemli bir yayın organı olmasının yanında dünyanın ilk gazetelerinden biri oalrak gösterilen The Times John Witherow tarafından yayın hayatını sürdürüyor. Ajans PR global tanıtım ve PR çalışması isteyen müşterileri için The Times internet sitesi thetimes.co.uk üzerinden haberlerinizi dünyaya servis etmektedir.

 

 

Basın bülteni

Ajans Bülteni Nedir? Basın Bülteni Faydaları

Ajans bülteni, benzer yayın çeşitleri ile ilişkili olarak kendi içerisinde disiplini var olan, anlatılmak istenilen konuyu ya da haberi doğrudan, tarafsız olacak şekilde hazırlanarak kurum, kuruluş ve şahıslar üzerinden hazırlanan tekst yazılarıdır.

Ajans bülteni, içerisinde hazırlanan bilgi, haber, reklam, değerlendirme mesajı, röportaj gibi çok çeşitli stillerde hazırlanabilir. Vurgulanmak istenen konu, daha çok ajans bülteninde yer edinen bilgilerin halkı, zaman zaman da çeşitli sektörlerden de çeşitli ilgilere sahip bir toplumu ilgilendiren konuların işleniyor olmasıdır. Ajans bültenleri; basın bildirisi, basın açıklaması veya haber bülteni denilecek şekilde de adlandırılabilir. Kısaca anlatılacak olursa ajans bülteni ya da diğer bir ifade ile basın bülteni bir şahsın ya da kuruluşun basına hazırladığı resmi bildirgedir.

Ajans Bülteni Nasıl Yazılır?

Bahsedildiği üzere gayet iyi yazılmış bir tekst, şahıslar, kurum ve kuruluşlar açısından önem arz eden vesileler içerir. Servis edilmeden önce basın bültenlerinin istenilen amaca yönelik bir dille yazılması ve ifade edilmesi gerekmektedir. Öncelikle başarılı bir ajans bülteni için fiil gerektiren ve çarpıcı bir başlık gerekmektedir. Başlık her metinde olduğu gibi okuyucuları ilk cezbedecek nitelikte olmalıdır. Çarpıcı bir başlıktan sonra 5n-1k’ ya cevap aranmalıdır. Bu doğrultuda gerçekleştirilen soruların yanıtlanması, basit bir dile sahip olması ve anlaşılması gerekmektedir.

Ajans Bülteni Nasıl Yazılır

Toplumun tüm kesimlerine ulaşılması hedeflendiğinden süslü, anlaşılması zor olabilecek türden cümlelerden de uzak durulmalıdır. Tüm bu detayların dışında kaliteli hazırlanmış ajans bültenini içerisinde alıntı yapılması da oldukça önemlidir. Örnek verecek olursak; bir kuruluş hakkında o kuruluşta emek veren bir işçinin düşünceleri önem arz etmektedir ve alıntı niteliği taşıyabilir.

Ajans Bülteni Hangi Konuları İçerir?

Çoğu zaman kısıtlı bir alana sahip olduğu düşünülse de ajans bültenleri çok çeşitli alanlarda yayınlanabilir. Örneğin; Kuruluşlar arası ortaklık veya satın alımlarında, ilk defa piyasa sürülecek veyahut farklı modeli tanıtılacak bir üründe, katılım oranı yüksek olması istenilen etkinliklerde, çalışma ortaklığı arayışında, proje geliştirme ve yeni projeler kapsamında, kendi dalında üstün başarı göstermiş kişilerin ödül törenlerinde… bu konular popülaritesi yüksek, tercih edilen konular arasında yer edinmektedir ve bunlara benzer nitelikte olan tüm konularda da ajans bültenleri hazırlanabilmektedir.

Ulusal gazetelerde PR haberleri yayınlıyoruz

Ulusal gazetelerde PR haberleri yayınlıyoruz

Son yüzyılın belki de en etkili PR mecralarından biri olarak sayılabilecek olan ulusal gazetelerde bir işletme ya da kişi ile ilgili yapılan haberler toplumun gözünde habere konu olan işletme ya da kişinin olumlu bir algıyla karşılanmasında etkili oluyor. İnternetin yaygın olarak kullanılmaya başlanmasının ardından eski etkisini yitirdiği sanılsa da bir gazetede çıkan haber her zaman kalıcı bir PR için olmazsa olmazdır. Bu etkiyi daha da perçinlemek isteyen bazı işletmelerin gazetede basılan haberlerini sosyal medya ya da internet sitelerindeki “basında biz” köşelerinde yayınladıklarına şahit oluyoruz. Bu da firmayı rakipleri karşısında daha avantajlı ve güvenilir bir konuma yükseltiyor.

 

Ajans PR olarak artık ulusal gazetelerde baskı haberler de yapıyoruz. Dilerseniz tam sayfa röportaj ya da haberler ile dilerseniz de yarım ya da çeyrek sayfa haberlerle Türkiye’nin en etkili gazeteleri Hürriyet Gazetesi, Milliyet Gazetesi, Sabah Gazetesi, Posta Gazetesi, Akşam Gazetesi ve Star Gazetesi’nde haberlerinizi yayınlıyoruz. Gazetelerde yer alan haberleri aynı zamanda internet sitelerinde de dijital olarak yayınlıyoruz. PR haberimizde ilan ya da reklam ibaresi yer almadığından, bu haberler PR için bulunmaz bir imkan olarak nitelenebilir.

 

Hürriyet Gazetesi Milliyet Gazetesi Sabah Gazetesi Akşam Gazetesi Posta Gazetesi Star Gazetesi

 

Çalıştığımız ulusal gazeteler

  • Hürriyet Gazetesi
  • Milliyet Gazetesi
  • Sabah Gazetesi
  • Akşam Gazetesi
  • Posta Gazetesi
  • Star Gazetesi

 

Türkiye’nin en etkili PR ajansları içinde kendine özgü yer edinen Ajans PR ile PR ajansı arayışınıza son verebilirsiniz. Hem internet sitelerinde başlatılan kampanya paketleri ile hem de gazetelerde sürmanşetten verilen haberler için yerinizi ayırtabilirsiniz. Baskı haberler, dijital yayınların aksine birkaç gün sürebilmektedir. Haberinizi gazetede basmadan önce tüm olasılıklara karşı baskı ekran görüntüsünü sizlerin teyidine sunuyoruz.

 

Türkiye’de basın tarihinin en önemli gazetelerinde işletmeleriniz ya da sizinle ilgili çok detaylı haberlerinizi yayınlıyoruz. Dilerseniz tam sayfayı size ayırıyoruz ya da yarım sayfa veya çeyrek sayfaya haberinizi sığdırıyoruz. PR haberleri ile ilgili inşaat, teknoloji, magazin, sağlık, tarım, eğitim, sosyal medya ve daha birçok sektöre yönelik ulusal gazete haberlerine imza atıyoruz. Ajans PR ile çalışmak sizin işletmenize de fazlasıyla katkı sağlayacaktır. PR çalışmaları koşulları ve detayları için bizi arayabilirsiniz. Daha detaylı çalışmalar için ofisimizde sizleri ağırlamaktan mutluluk duyarız.

KOBİ’ler için PR çalışmalarının faydaları

KOBİ’ler için PR çalışmalarının faydaları

Halkla ilişkiler (PR), Küçük ve Orta Bütçeli İşletmeler (KOBİ) için müşteriler, iş ortakları ve potansiyel müşteriler tarafından fark edilmesini sağlamakla ilgili çalışmaların tümüdür. KOBİ yöneticilerinin pazarlama mesajında belirli kitleleri hedeflemek için PR ajansları ile etkili bir PR çalışması yapması önerilir.

Global PR Ajansları Derneği, PR çalışmalarını “Bir kuruluşun ve hedef kitlesinin karşılıklı olarak birbirine uyum sağlamasına yardımcı olan etkinlikler ve kamuoyuyla olumlu bağ kurma çalışmaları” olarak tanımlar. Diğer profesyoneller, halkla ilişkilerin, bir kuruluşun başarısının bağlı olduğu halkla olumlu bir ilişki kurmayı, sürdürmeyi ve geliştirmeyi amaçlayan faaliyetler ile kamuoyunda olumlu bir algı yaratmayı içerdiği şeklinde tanımlıyor.

Mavi tik PR çalışması

Türkiye’de küçük işletmelerin pazarlama alanında halkla ilişkileri daha çok basın yayın organlarında işletmelerle ilgili haberlerin yer alması, olumlu duyuruların ve gelişmelerin halka duyurulması şeklinde yapılsa da PR çalışmaları bundan daha geniş bir perspektifle ele alınmalıdır.

Aşağıda, PR çalışmalarının farklı alanlarının ve her birinin ne yaptığının bir listesini paylaşıyoruz.

Medya ilişkileri: Misafir yazıları ve başyazılar sunarak, medya röportajlarına, forumlara ve etkinliklerine katılarak editoryal bağlantılar kurun, haber bültenleri ve hikaye fikirleri dağıtın. Güvenilir bir haber kaynağı olun. Tanıtım, medya ilişkilerinin bir parçasıdır ve medya ilişkileri, halkla ilişkilerin tamamı olmasa da bir parçasıdır.

PR çalışmalarının faydaları

Çalışan veya üye ilişkileri: Çalışanlarınızla etkileşimde bulunmak ve şirketinizin doğru şeyi yapmaya olan ilgisinin kendi içerisinde başladığını göstermek için haber bültenlerini, toplantıları, etkinlikleri, programları kullanın. Gerçek hikâyelerin kamuoyuna duyurulması, sizin için önemli bir tanıtım ve algı çalışması olacaktır.

Toplumsal ilişkiler: Gruplara katılarak, kurullarda hizmet vererek, hayırsever çabalara öncülük ederek ve sosyal alanlarda fayda sağlayarak, ulusal ta da yerel pazar alanınızla bağlar kurun. Toplumsal ilişki çabalarını sadece bir gösteriş ya da reklam olarak değil, yaptıklarınızın topluma bir faydası olduğunu düşünerek yapın. Aksi halde çabalarınız riyakâr tutumdan öteye geçemez.

Sektörel PR reklam çalışması

Sektörel ilişkiler: Bulunduğunuz sektöre bağlı derneklere katılın. Rakiplerinizin de içinde olduğu etkinliklerde boy gösterin. İş alanınızı temsil eden gruplarda stantlar açarak hizmetleriniz hakkında bilgilendirmeler yapın. Güçlü bir sektörel çalışma, işinizi ön planda tutar ve meslektaşlarınız, tüketiciler ve editörlük bağlantıları nezdinde güven kazanmanızı sağlar.

Kamu ilişkileri: Seçilmiş yetkililerle ilişkiler kurun. Politikacıları şirketinizle tanıştırın, böylece işletmeniz hakkında yorum yapmaları istenirse veya gelecekte yardımlarına ihtiyacınız olursa olumlu bir izlenim bıraksınlar. Bunu yaparken politikacılara yanlamış görüntüsü oluşturmamaya dikkat edin. Yoksa sizi iktidara ya da muhalefete yakın bir firma olarak algılayabilirler. Bu algıdan çıkmanız kolay olmaz. Onların medya ilişkilerinin sizden daha kuvvetli olduğunu unutmayın.

PR çalışması

Sorun ve kriz yönetimi: Bazen işinizle ilgili haberler kafa karıştırıcı olabilir ve arada bir imajınızı bile tehdit edebilir. Halkla ilişkilerin bir işlevi, karmaşık sorunları açıklamak ve bunlara destek sağlamak ve ortaya çıktığında krizleri yönetmektir. Kriz anlarında şirketinizin durumunu kontrol edebiliyorsanız, PR çalışmalarında kendinizi başarılı sayabilirsiniz.

Olumlu algı oluşturmayı başardığınız her seferinde üçlü bir zafer kazanırsınız. İlk olarak, kitle iletişim araçlarında değerli editoryal değerlendirmelere konu olursunuz. Bu da sizi dikkate değerler arasında gösterir. İkincisi, insanlar kitle iletişim araçlarının editoryal içeriğine ücretli reklam mesajlarından daha fazla inanma eğiliminde olduklarından, tüketicinin güvenini kazanırsınız. Çünkü PR çalışmalarında tanıtım yapma amacı fark edilmez. Bunun organik bir haber olduğu izlenimi vardır.

Olumlu algı çalışmasının (PR çalışması) üçüncü yararı, sosyal ağlarda ve haber bültenlerinde paylaşabileceğiniz ve doğrudan postalar, satış sunumları ve basın kitleri aracılığıyla dağıtmak için yeniden yazdırabileceğiniz üçüncü taraf sözler ve özellikler oluşturmasıdır.

Ajans PR

Instagram’da Nasıl Reklam Verilir?

Instagram’da Nasıl Reklam Verilir?

Instagram’da nasıl reklam verilir? Sorusuyla son dönemde oldukça sık karşılaşılmaktadır. Fenomenlere Instagram’da nasıl verilir sorusunun da çokça sorulduğunu gördüğümüzden bu yazımızda bu konulara yanıt vereceğiz. Sosyal medya kullanıcılarının daha fazla aktif olduğu Instagram’da reklam vermek için bir işletme hesabınızın olması gerekmektedir. Zaten işletme hesabınız açıldığı anda instagram tarafından size reklam seçenekleri sunulmaktadır. Reklam verme sırasında ne amaçla reklam verildiği çok önemlidir.

İnstagram Reklamlarında Amaç Belirleme

İnstagram reklamlarında amaç belirleme, Instagram’da reklam vermeden önce yapılması gerekenlerden biridir. Reklam verme amacı şu şekilde belirlenir. “Bu reklamı vererek ürünüm ve ya internet sitemle ilgili ne hedefliyorum?” sorusunun cevabı aşağıdakilerden biri olmalıdır.

  • İnternet sitemin trafiğini artırmak istiyorum.
  • Potansiyel müşterilere ulaşmak istiyorum.
  • Etkileşime geçenleri artırmak istiyorum.
  • Müşterilerime mesajla ulaşmak istiyorum.
  • Müşterilerimin geri dönüşümlerini almak istiyorum.
  • Kataloğumu tanıtmak istiyorum.

Instagram Reklam Formatları

Intagram’da nasıl reklam verilir konusunda ikinci olarak yapılması gereken, reklam formatını belirlemektir. Bu formatlar:

  • Görsel reklam
  • Döngü reklam
  • Video reklam
  • Hikâye reklam

Instagram’da Reklam Verme Adımları

Bunlar belirlendikten sonra verilecek olan reklam hazırlanır. Bu reklamı isterseniz bir ajans yardımıyla isterseniz kendiniz hazırlayıp verebilirsiniz. Eğer kendiniz hazırlamak isterseniz size 9 temel adımda Instagram’da nasıl reklam verilir kısaca anlatalım

Milyonluk hesaplarda reklam verme

  • Instagram işletme hesabı olan Busines Manager hesabında oturum açın
  • İnstagram hesabını Bm hesabına bağlayın
  • Bir reklam hesabı oluşturup BM hesabına bağlayın.
  • Reklamı oluşturmak için reklam hesabına gidin.
  • Reklam hedefini belirleyin.
  • Reklam bütçesini kendinize göre belirleyin
  • Reklamın hedef kitlesini belirleyin.
  • Reklam türünü belirleyin.
  • Reklamı onaya göndermeyi unutmayın.

Bu adımları uyguladıktan sonra reklamın onaydan gelmesini beklemeniz gerekecektir. Reklam onaylandıktan sonra bütçenize ve reklamın yayınlanma şekline göre belirlenen bir süre kadar yayınlanmaya devam edecektir. Yeni bir reklam vermek istediğinizde Instagram’da nasıl reklam verilir konusundaki aynı adımları tekrarlamalısınız. Ama isterseniz bir kampanya şeklinde reklam dizisi düzenleyerek bu işi daha profesyonelce yapabilirsiniz. Hatta video, görsel, hikâye ve döngü olarak dört farklı reklam formatını aynı anda ve ya dönüşümlü olarak kullanabilirsiniz.

İnstagram Reklam Fiyatları

İnstagram’da nasıl reklam verilir konusunda aslında en çok merak edilen instagram reklam fiyatlarıdır. Bu fiyatların belirlenmesinde de bazı kriterler göz önüne alınır. sponsorlu reklam verecekseniz ihale usulü ile verildiğini unutmayın. Ama İnstagram gerekli durumlarda günlük öngörülen bütçenin %25 üzerine çıkabilir. Eğer bu durumla karşılaşmak istemiyorsanız kesin olarak bütçe sınırınızı belirlemelisiniz. Günlük değil de toplam bütçe belirlemeli ve bunun sınırı konusunda özel sınırlama getirilmelidir. Aksi takdirde planlanan bütçeden daha fazla bir reklam maliyeti çıkabilir.

Belirlenen bütçeye göre reklamınız 24 saate yayılarak yayınlanır. Ama yayınlanma ayarı “hızlandırılmış” moda ayarlandıysa İnstagram tarafından reklamınız oldukça sık gösterilerek 24 saate yayılmadan bir an önce günlük bütçeyi tüketmeye odaklanılır.

İnstagram reklamlarında gösterim odaklı fiyatlandırmada 1000 gösterim 4 ile 6 TL arasında değişiklik göstermektedir. Ortalama 1000 gösterim maliyeti 6 TL olan bir reklamın 120 TL karşılığında gösterileceği kişi sayısı 200.000 olacaktır. Bu fiyata ulaşılabilecek kişi sayısı oldukça fazladır. Instagram’da nasıl reklam verilir konusunda bütçe de önemli bir aşamadır.

Tıklama başı maliyet hesabı ise çok daha farklıdır. Bu reklamlarda bir tıklama 0,2 TL ile 1 TL arasında değerlendirilir. Eğer 1000 tıklama hedefiniz varsa ve buna göre bir bütçeniz varsa o zaman 200 TL ile 1000 TL arasında bir maliyet ortaya çıkar.

Fenomenlere İnstagram’da Nasıl Reklam Verilir

Fenomenlere İnstagram’da nasıl verilir konusunda ise özel açıklamalar mevcuttur. Bu kişiler tirajı yüksek gazete ve dergi gibidirler. Takipçi sayısı 1.000.000 ve daha fazla olan kişilere fenomen denilmektedir. Fluencer olarak da hizmet verdikleri için reklam konusunda çok daha etkili olabilmektedirler.

Bu kişiler seçilirken hedef kitleye uygun olan bir fenomen seçilmesi çok önemlidir. Yemek tarifi veren bir fenomenin tanıtmış olduğu mutfak malzemeleri çok daha kolay alıcı kitlesine ulaşabilir. Ama aynı kişi piyano reklamı yaptığında istediğiniz etkiyi elde etmeniz mümkün olmaz. Çünkü takip eden kitlenin alıcı profili çok farklıdır.

100.000 takipçiye ulaşmış olan bir fluencer, reklam için yaptığı tek bir gönderi için 1.000 USD alabilmektedir. Yeni başlayan bir fluencer 25-50 USD, 30 ile 80 bin takipçili olan 100-900 USD arasında değişine rakamları alabilmektedirler.

Fenomen hesaplarda reklam fiyatları 2021

Sonuç olarak İnstagram’da nasıl reklam verilir konusunda en önemli noktalar reklamın hedefi ve hedef kitlesidir. Bunlar belirlendikten sonra diğer adımlara geçilir.

  • Fenomen hesaplarda reklam fiyatları ne kadar?
  • Instagram fenomen reklam ücretleri 2021
  • Instagram fenomenlerine nasıl reklam verilir
  • Instagram fenomenleri hikaye ve gönderi fiyatları 2021
  • 1 Milyon takipçili hesaplarda reklam ve tanıtım
  • Milyonluk hesaplarda reklam verme
  • Onaylı instagram hesaplarında paylaşım fiyatları
  • Mavi tikli hesaplarda yorum hizmeti
  • Mavi tikli femomen sayfalarında story ve gönderi

Tüm bu konularda Ajans PR olarak hizmetimiz mevcuttur. Detaylar için arayabilirsiniz.

Instagram Business Vs Kişisel Hesaplar: Bilmeniz Gereken 4 Faydası

Instagram Business Vs Kişisel Hesaplar: Bilmeniz Gereken 4 Faydası

Instagram, bugünlerde sosyal medya pazarlamasıyla neredeyse eşanlamlı hale geldi. Hikâye reklamları ve doğrudan müşterilerinizle ve müşterilerinizle (ve aylık bir milyar kullanıcıyla) doğrudan bağlantı kurma becerisiyle Instagram hesabı, herhangi bir sağlam dijital pazarlama stratejisinin önemli bir parçasıdır. Instagram işi ve kişisel hesaplar söz konusu olduğunda, işletmeniz için en iyisi hangisi? Öğrenmek için okumaya devam edin.

Instagram iş ve kişisel hesaplar: Fark nedir?

Bir Instagram işletme hesabı, kişisel bir hesaba benzer hikayeler ve gönderiler de içerebileceğinden, yalnızca aralarındaki farkı söylemekle kalmaz, aynı zamanda sizin için hangisinin en iyisi olduğuna karar vermek de zor olabilir.

İşte temel farklılıklar (artı bilmeniz gereken dört avantaj).

Instagram işletme hesapları, premium özelliklere erişim sunar

Elbette, kişisel Instagram hesapları bir Instagram işletme hesabıyla aynı harika fotoğrafları göndermenize izin verir, ancak bir işletme hesabı daha fazla premium özellik ile birlikte gelir.

Bu, ilk avantajımızın açıkladığı gibi, potansiyel müşterilerinizin veya müşterilerinizin size ulaşması için daha fazla yol anlamına gelir.

  1. Avantaj: 10.000 veya daha fazla takipçiyle, “yukarı kaydır” özelliğini ekleyebilirsiniz

Bir Instagram hikâye gönderisinin altında “yukarı kaydırın” bilgi istemi görünür ve kullanıcıların hikâyenin referanslarını doğrudan web sitesi sayfasına kaydırmasına olanak tanır. Örneğin, bir doğal afetten etkilenen bir bölgede bir sağlık şirketi iseniz, Instagram hikayeniz yerel kaynaklara ve önemli bilgilere “hızlıca kaydırılabilir”. Bu, şirketinizi hizmet verdiğiniz topluluğun hayati bir parçası olarak konumlandırır sadece yüzü olmayan bir varlık değil.

Daha da önemlisi, Instagram ile ortak bir zorluk olan insanları doğrudan web sitenize çekmeyi çok daha kolay hale getirir. Ayrıca, gönderinizin ziyaretlerini ve etkinliğini izleyerek belirli bir ürün, etkinlik veya hizmet için “yukarı kaydırabilirsiniz”.

Instagram işletme hesapları analitikle birlikte gelir

Analitik, dijital pazarlamada çok önemlidir. Bu istatistikler, hangi yayınların hedef kitlenize ulaştığını ve hangilerinin düştüğünü size söyler.

Fayda # 2: Hangi gönderilerin işe yaradığını söylemek kolaydır

Sosyal medya için analiz, hedef kitlenizi daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir. Bu, onlara aradıkları bilgileri ve ürünleri verebileceğiniz ve zamanla büyüyecek bir ilişki kurabileceğiniz anlamına gelir.

Her işletme profili gönderisinin altındaki “bilgileri görüntüle” düğmesi size şu konularda bir fikir verir:

  • Hangi hesaplara ulaşılıyor
  • Kaç tanesi zaten seni takip ediyor
  • Hashtag’leriniz aracılığıyla hangi izleyiciler geldi?

Instagram işletme hesapları, premium

Instagram işletme hesapları geniş kapsamlı

Instagram’ın dahili veri kaynaklarına göre, 200 milyondan fazla Instagram kullanıcısı her gün en az bir Instagram işletme profilini ziyaret ediyor.

Fayda # 3: Bir gönderiyi güçlendirmenize izin verir

Bir gönderiyi güçlendirmek veya tanıtmak yalnızca iş hesapları için kullanılabilir. Analiziniz işe yarayan bir stratejinin belirlenmesine yardımcı olduktan sonra, daha fazla gönderi görüntüleme elde etmek için sosyal medya dolarlarınızı turbo şarj etmek için bu özelliği kullanın

Instagram işletme hesapları, daha fazla şirket bilgisi göndermenize olanak tanır

Elbette, kişisel Instagram profilinize birçok bilgi koyabilirsiniz, ancak bireyler için nelerin mevcut olduğuna dair sınırlar vardır. Önemli bir özellik (4. fayda), iletişim bilgilerini ayarlamanıza olanak tanır.

Avantaj 4: Bir “iletişim” düğmesi alırsınız

Instagram işletme profilinizi oluşturduğunuzda, bir “iletişim” düğmesi görünür. Müşterilerin sizi doğrudan Instagram’dan arayabileceği veya e-posta gönderebileceği şekilde ayarlayabilirsiniz: web sitenize gitmenize veya profiliniz aracılığıyla avlanmanıza gerek yok.

Kişisel hesaptan Instagram işletme hesabına nasıl geçilir?

Kişisel bir Instagram’ı bir işletme hesabına dönüştürmek basit ve kolaydır. Henüz kişisel bir Instagram hesabı oluşturmadıysanız, sıfırdan başlayabilir (bir bilgisayardan veya telefonunuzdaki bir uygulamadan) ve basitçe ayarlar panelinde bir Instagram işletme hesabı başlatmak istediğinizi belirtebilirsiniz.

Aksi takdirde, bu beş adımı izleyin.

  1. Instagram’ı aç
  2. Ayarlar’a gidin (profilinize dokunun, ardından adınızın sağındaki üç satıra dokunun)
  3. Aşağı kaydırın ve “İşletme profiline geç” e dokunun
  4. Bir işletme profili oluşturun (mümkün olduğunca çok bilgi girin)
  5. Göndermeye başlayın

Geçiş yapmak işin kolay kısmı. Bir sonraki zorluk, özenle seçilmiş ve stratejik olarak konumlandırılmış gönderiler kullanarak Instagram işinizi büyütmektir.

Instagram işinizi büyütün

Instagram işinizi büyütün

Her türden sosyal medya, dikkat çekmek için tasarlanmış gönderi, hikâye ve reklamlarla doludur. Peki Instagram işinizi nasıl büyütebilirsiniz?

  • Instagram işletme profilinizi doldurun: Profilinize ne kadar çok bilgi ekleyebilirseniz (saatler, konum vb.) O kadar iyidir.
  • Tutarlı bir şekilde yayınlayın: Kendi bölgelerinde yeni işletmeler arayan insanlardan veya sağladığınız benzersiz ürün veya hizmetlerden yararlanmak için Instagram işletme hesabınızı takip eden bir gönderi programı oluşturun.
  • Gönderi kalitesi: Aralarından seçim yapabileceğiniz çok şey olduğundan, gönderilerinizin alakalı, yüksek kaliteli ve hedef kitleniz için yararlı olması gerekir. Videoların iyi çekildiğinden ve fotoğrafların uygun olduğundan emin olun.
  • Yüzleri kullanın: Yemeklerin ve manzaraların güzel resimleri güzeldir, ancak yüzleri olan Instagram gönderileri, diğer herhangi bir gönderi türünden daha fazla yorum ve beğeni alır.
  • Hashtag’leri kullanın: Hashtag araştırması, sektörünüzdeki en önemli hashtaglere odaklanmanıza yardımcı olabilir. Bunları mantıklı bir şekilde kullanın gönderi başına ondan fazla değil ve nişanınızın tırmanışını izleyin.
  • Analizleri takip: kişisel hesap içindi vs bir Instagram iş kurmak nedenlerinden biri analitik, bu yüzden ne söylediğini emin olun ve ödeme dikkat. Ayda en az bir kez bunları gözden geçirin ve gerekirse ince ayarlar yapın.
  • Takipçilerle etkileşim kurun: İnsanlar yorum yaptığında yanıt verin. Sosyal medya sadece rüzgârda bağıran işletmeniz değildir mesajlarınıza sorular ve yanıtlar şeklinde geri gelen seslerin yankısını içerir. Onları asılı bırakma.
  • Instagram hikâye reklamlarını kullanın: Hikayeler, Instagram’ın en popüler özelliklerinden biridir. Bu güçlü formatta uyumayın. Sıradan izleyicileri aktif müşterilere dönüştüren Instagram hikâye reklamları oluşturun.
Instagram hikayeleri nasıl kullanılır (İpuçları ve Püf Noktaları)

Instagram hikayeleri nasıl kullanılır (İpuçları ve Püf Noktaları)

Instagram Hikayeleri, Instagram Gönderileri sosyal medya kullanımının ticarette önemli bir mecra haline gelmesinin ardından daha da önem kazandı. Instagram hikayeleri nasıl oluşturulmalı ve bu konuda nelere dikkat edilmeli? Instagram hikayeleri ile ilgili yapılması gerekenleri bu yazımızda sizlere sunuyoruz. Instagram story nasıl yapılır, instagram story nasıl gönderilir?

Instagram’ın günlük hayatınızdan rastgele fotoğraflar yayınladığınız bir yer olduğunu hatırlıyor musunuz?

Instagram Hikayelerini bunun için kullanmanız gerekir; her gün, düzenlenmemiş spontane videolar ve çekimler.

Instagram Hikayeleri bu arada 400.000.000 kullanıcıya ulaştı. Instagram Uygulaması, 1 milyar aylık kullanıcıya ulaştı.

Instagram Hikayeleri için hangi içerik işe yarar?

İlk önce ilk şeyler ve ne söyleyeceğimi biliyorsunuz; her şey içerikle ilgili.

Instagram Hikayeleri için iyi içerikler şunlar olabilir:

  • İlginç bir hikâye: Tercihen ilginç bir video veya fotoğrafla.
  • Takipçilerinizi tanımanın bir yolu: Hedef kitlenize sorular sorun ve onlarla bir ilişki kurun.
  • Kişisel güncellemeler: Hedef kitlenize kendinizden bahsedin. Kimsin? Ne ile meşgulsün?
  • Günlük içerik: Günlük hayatınıza bir bakış.
  • Müzik: Instagram Hikayelerinize müzik ekleyin.
  • IGTV videolarınızı Instagram Hikayeleri ile tanıtın.

IG hikayelerinizi renklendirmek için kullandığınız tüm yaratıcı yolları görmek istiyorsanız bu gönderisine bir göz atın.

Instagram Hikâye görünümlerinizi artırmak için İpuçları ve Püf Noktaları

Instagram story nasıl yapılır

Instagram Hikayeleri için Hashtag Kullanımı

  • Instagram hikayelerinize birden fazla hashtag ekleyebilirsiniz. “#” İle başlayan metni eklemeniz yeterlidir.
  • Ayrıca üzerine bir çıkartma ekleyerek hashtag’leri gizleyebilirsiniz, böylece hashtag’lerden şu şekilde görünümler alırken biraz daha hoş görünür:

Instagram hashtag’leri hikayelerde iyi çalışıyor

(Instagram için kullandığım gri / kirli hilelerin çoğu, bu Instagram Pazarlama E-kitabında öğrendiğim bazı şeyler var )

Konumunuzu etiketleyin

Tüm Instagram Hikayelerimin %99’u bulunduğum konumla etiketlendi.
İnsanlara hikayeniz için bağlam sağlar ve görüşlerinizi de artıracaktır. Yani neden olmasın?

Instagram Hikayelerini ne sıklıkla yapmalısınız?

Bana göre, gönderileri ne sıklıkla yapmanız gerektiği ile aynı cevap: Harika bir içeriğiniz olduğunda. Söyleyecek hiçbir şeyin yoksa, hiçbir şey söyleme.

Her gün bir tane değil, haftada harika bir Instagram hikayesi yayınlamayı tercih ederim, bu öyle.
Her şey kaliteyle ilgili. Ve kalite derken mükemmel düzenlemeyi kastetmiyorum, ilginç hikâyeyi kastediyorum.

Ayrıca delirebilir ve bunun gibi hikayeler yapabilirsin

Bu video, gerçekten yetenekli bir videocunun Instagram Hikayelerini nasıl kullandığını gösteriyor.

Şahsen, hikayelerime bu kadar fazla çaba ve zaman harcamazdım ama bunu yaptığı için, gerçekten kalabalıktan sıyrılıyor. Pazarlamada, insanların %99,9’unun yapmayacağı bir zaman ayırmaya istekliysen, genellikle karşılığını alırsın.

Kaynak: Ajans PR

Instagram’da Nasıl Satış Yapılır?

Instagram’da nasıl satış yapılır sorusuna verilecek yanıtları mı arıyorsunuz? En iyi kısmı bilmek ister misiniz? Instagram’cılar platformda satın almaya hazır: Instagram for Business’a göre kullanıcıların %60’ı platformda yeni ürünler keşfediyor ve 200 milyon kişi her gün en az bir işletme profilini ziyaret ediyor. instagram’da satış yapmanın püf noktalarını sizler için derlemeye çalıştık.

Şirketler için bu, pazarlama hedeflerine ulaşmak için bir fırsat anlamına geliyor, bu nedenle 25 milyon işletmenin Instagram’da pazarlama yapması şaşırtıcı değil ve yaklaşık 2 milyon reklamveren, marka mesajlarını iletmek ve iş sonuçlarını yönlendirmek için platformdaki Instagram işletme profillerini kullanıyor.

Piyasadaki çok çeşitli şirketlerle, yeni müşteriler kazanmak giderek daha zor hale geliyor. İlk bakışta, mevcut müşterilerle ilişkileri beslemeye odaklanmak mantıklıdır, ancak iş büyümesi de sistematik müşteri kazanımı gerektirir.

instagram'da satış yapmanın püf noktaları

Öyleyse, yeni müşterileri çekmeye adanmış bir Instagram pazarlama stratejisi oluşturabilirseniz harika olmaz mıydı? Instagram’ın iş için nasıl kullanılacağını ve daha spesifik olarak Instagram’da nasıl satış yapılacağını keşfedelim. Instagramda alışveriş siteleri üzerinden yasal satış yapmak için neler gerekiyor? tüm bu sorulara yanıt veriyoruz.

 

  1. Arama için optimize edilmiş bir Instagram biyografisi oluşturun

İlk önce ilk şeyler: Yeni müşteriler kazanmak için Instagram profilinizin hedef kitlenizi çekeceğinden emin olmanız gerekir.

Yazma mükemmel Instagram bio kullanıcılar hesabınızda rastlamak zaman ziyaret kart var gibi bir zorunluluktur. Üstelik, ilk izlenimi çevrimiçi olarak yaratmak sadece 2,6 saniye sürüyor, bu nedenle Instagram biyografiniz, potansiyel bir müşterinin markanızın onlarla yankı uyandırıp uyandırmayacağına karar vermesinin tek yoludur.

Sadece 150 karakter ve tek bir bağlantıyla sınırlı olan Instagram biyografiniz ziyaretçilere kim olduğunuzu, ne yaptığınızı, nerede bulunduğunuzu söylemeli ve hatta ilgilenen kullanıcılara daha fazla bilgi sağlamalıdır. Göz alıcı ve bilgilendirici bir Instagram biyografisi ile Instagram profiliniz, sizi takip etmeleri için bir neden vererek hedef kitlenizin ilgisini çekmenize yardımcı olabilir.

Bir Instagram işletme hesabı çalıştırıyorsanız, daha fazla seçeneğiniz vardır, bu nedenle Instagram İşletme profiline geçmeniz önerilir.

 

Instagram biyografinizi nasıl optimize edeceğinize dair ipuçları:

  • Uygun bir kategori seçin
  • Şirketinizin bir açıklamasını sağlayın
  • Odak anahtar kelime ekleyin
  • Bir bağlantı ekle
  • İşlem düğmeleri ekleyin

Instagram’da pazarlama için bonus ipuçları:

  • Diğer Instagram işletme profillerinizi etiketleyin: Mart 2018’de Instagram, kullanıcıların başka profillere yönlendirecek bir biyografiye tıklanabilir profil bağlantıları eklemelerine izin verdi. Modern müşteriler özgünlük arzuladığından, bu işlevsellik şeffaflık getirmek için marka sahibinizi etiketlemenize olanak tanır. Ve şirketinizin kardeş Instagram işletme profilleri varsa, diğer hesaplarınıza trafik çekmek için mükemmel bir yoldur.
  • Markalı bir hashtag ekleyin: Pazarlamacılar bir izleyici kitlesini çekmek için hashtagleri kullanırken, sadece birkaçımız ziyaretçilerin aktif bir şekilde ilgisini çekmek için en çok markalı hashtagleri yapıyoruz. Bu nedenle, Instagram pazarlama stratejinizi geliştirmek için, Instagram biyografinize markalı bir hashtag eklemeyi deneyin; bu, ziyaretçilerin aynı hashtag ile daha fazla fotoğraf bulmasına olanak tanır.
  • Emojiyi kullanın: Rakiplerinizin arasından sıyrılmak için yaratıcı kalmak önemlidir ve emojiyi kullanmak harika bir seçenek olabilir. İnsanların%90’ı emoji mesajlarını daha anlamlı bulduğundan, Instagram biyografinize bir emoji eklemek ziyaretçilerin daha anlamlı bir şekilde etkileşim kurmasına yardımcı olabilir.

Doğru mesajı veren bir Instagram biyografisine sahip olmak, etkili bir Instagram pazarlama stratejisi yürütmenin ilk adımıdır. Böylece, Instagram biyografiniz tamamlandığında, Instagram’da nasıl satış yapacağınızı bulmaya bir adım daha yaklaşacaksınız.

instagram'da satış yapmanın püf noktaları

  1. Yerel kitleleri çekmek için coğrafi etiketler kullanın

Peki instagram’da etiketleme nasıl yapılır sorusunun yanıtını bulmaya çalışalım şimdi de. Instagram’da pazarlamanın en iyi yanı, dünyanın her yerinden insanlara ulaşma fırsatına sahip olmaktır. Hedef kitlenizi genişletebilir ve uluslararası müşteriler edinebilirsiniz, ancak Instagram pazarlama stratejinizin doğru kitleye ulaştığından emin olmanız önemlidir.

Pek çok şirket Instagram’da coğrafi etiketler kullanıyor, ancak mesele yalnızca fiziksel satışları artıran yerel işletmelerle ilgili değil; aynı zamanda uluslararası satış yapmayan e-ticaret markaları ile ilgili. Ek olarak, coğrafi etiketler kullanarak Instagram’da pazarlama yapmak, belirli bir alandaki fiziksel mağazanıza trafik çekmenize yardımcı olabilir.

Coğrafi etiket kullanmak, niş bir kitleyle bağlantı kurmanıza da yardımcı olabilir. İşte bir örnek:

Shake Shack’in farklı ülkeler için ayrı Instagram profilleri olmasına rağmen, şirket, coğrafi etiket içeren küresel Instagram profili aracılığıyla Şangay’da yeni bir kafe açtığını duyurdu. Bu nedenle, bu gönderi yalnızca şirketin büyümekte olduğu bir sinyal değil, aynı zamanda yerel kitleleri çekmenin bir yoludur. Instagram’ı iş için nasıl kullanacağınıza dair mükemmel bir örnek

İşiniz ne olursa olsun, takipçilerinizin miktarına değil kalitesine odaklanmalısınız. Ve hedef kitleniz ABD’de yaşıyorsa, Avrupa vatandaşlarına ulaşmak size herhangi bir ticari sonuç vermeyecektir. Bu nedenle, Instagram pazarlama stratejinizde coğrafi etiketler kullanmak, çevrimiçi iş yapan bir e-ticaret mağazası olsanız bile harika bir fikirdir.

Instagram’da Pazarlama İçin Bonus İpuçları:

  • Kullan coğrafi etiket Instagram Hikayeleri çıkartmalar: yana 500 milyon hesapları günlük Instagram Hikayeler kullanın coğrafi etiket çıkartmaları ekleyerek Instagram haber aramasında görünen başlamak ve daha fazla potansiyel müşterileri çekmek için basit bir yoludur.
  • Coğrafyayı hashtag olarak yazın: Bir hashtag sosyal medyada yeni bir özellik olmasa da, belirli olayları izlemek isteyen insanlar arasında oldukça popülerdir. Kullanıcılar bir hashtag’e dokunduklarında, aynı nota sahip gönderilerin listesini görebilirler. Markalar için, aynı coğrafi konumla ilgilenen potansiyel müşteriler tarafından keşfedilmesi gereken başka bir fırsat.

 

  1. Alışverişe açık etiketler ve Hikayeler oluşturun

2016’da Instagram, satın alma sürecini kolaylaştırmak için alışveriş yapılabilir ürün etiketlerini kullanıma sundu. Bu özellik, Instagram işletme profillerinin ürünleri gönderiler yoluyla öne çıkarmasına olanak tanır ve Instagram’ın satış için nasıl kullanılacağının açık bir örneğidir.

Bir Instagram kullanıcısı küçük bir alışveriş çantası simgesi olan bir gönderi gördüğünde, öne çıkan ürünler hakkında ek bilgi almak için üzerine dokunabilir. Fiyatlandırma ve ürün açıklamalarına hızlı erişim sayesinde, Instagram’da alışveriş yapılabilir gönderiler, potansiyel müşterilerin satın alma sürecine dalmasını kolaylaştırır.

Ve satın alma süreci ne kadar kolay olursa, müşterilerin satın alma işlemini tamamlama olasılığı o kadar artar. Instagram kullanıcılarının çoğu platformdaki ürünleri keşfettiklerinden, uygulama içinde satın almalarına izin vermek harika bir fikirdir. Şimdilik, şirketler gönderilerde ve Instagram Hikayelerinde ürünleri etiketleyebilir.

Ürün etiketleri: İşletmeniz Instagram pazarlamacılığına giriyorsa, haber akışında yayınlamak için içerik üretme ihtimaliniz vardır. Ziyaretçiler Instagram işletme profilinizle karşılaştıklarında, ürünlerinizin ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığını görmek için akışta gezinmeye başlarlar. Ve Instagram pazarlama stratejinizin bir parçası olarak herhangi bir satış yapmak istiyorsanız, ürününüzü göstermek yeterli değildir: Kullanıcılara fiyatlandırma ve ürün ayrıntıları sağlamanız gerekir. Bu nedenle, Instagram Shoppable Posts veya Instagram Stories’deki ürünleri etiketleyin, insanlara öne çıkan öğeler hakkında daha fazla bilgi sağlamanın harika bir yoludur.

 

Instagram Hikâyeleri etiketleri:  Geçici içeriğin artmasıyla birlikte, insanların platformda geçirdikleri süre ortalama 16 dakikadan 32 dakikaya çıktı. Kısa ömürlü içeriğin izleyicilerin dikkatini çekmesi anlamına gelir, bu nedenle Instagram Hikayeleri, işletmelerin potansiyel müşterilerine haber akışını içerikle tıkamadan ulaşmaları için harika bir fırsattır.

Instagram Hikayeleri özelliklerinden en iyi şekilde yararlanmak için markalar ürünleri etiketleyebilir, böylece izleyiciler öğelerle ilgili ayrıntıları görebilir. Dahası, bu özellik şirketlerin takipçilerini müşterilere dönüştürmesine olanak tanıyor çünkü Instagrammers, uygulama içi satın alarak ani alımlar yapabiliyor.

 

Instagram’da pazarlama için bonus ipuçları:

  • Yayın gönderilerini taslak olarak kaydedin: Çoğu insan görsel odaklı olduğundan, Instagram’da tutarlı bir haber akışına sahip olmak önemlidir. Bu nedenle, yazılarınızı yayınlamak için acele etmeyin. Gönderiniz hazır olduğunda taslak olarak kaydedin ve haber beslemenize uygun olup olmadığını görmek için ön izleyin.
  • Instagram içgörülerine dikkat edin: Hedef kitleniz için hangi gönderilerin daha iyi çalıştığını anlamak için, Instagram iç görülerine bakarak kitlenizin en çok etkileşim kurduğu Instagram alışverişi yapılabilir gönderileri sıralayın. Alışverişe uygun çıkartmalar kullanıyorsanız, analizleri görmek için Hikâyede yukarı kaydırın.
  • Tüm ürünleri etiketleyin: Hangi ürünlerin hedef kitlenizin ilgisini çekeceğini asla bilemezsiniz, bu nedenle tüm öğelerin adını ve fiyatını göstermek önemlidir. Instagram gönderilerini kullanırken, tek bir görsel için en fazla 5 ürün etiketleyebilirsiniz. Alışverişe uygun etiketleri kullanırken yalnızca bir ürünü etiketleyebilirsiniz.

instagram para kazanma

  1. Markalı eşantiyonlar düzenleyin

Bir veya iki gün içinde ürününüzün etrafında bir vızıltıya neden olsanız harika olmaz mıydı?

Markalı hediyelerle, bir kitlenin dikkatini çekebilir ve rakiplerinizi gölgede bırakabilirsiniz. İnsanlar ücretsiz şeyleri sever, bu nedenle yarışmalar düzenlemek, Instagram’daki etkileşimi artırmanın, işinize aşina olmayan insanları çekmenin, takipçilerle ilişkileri beslemenin ve e-ticaret satışlarını artırmak için Instagram’ı kullanmanın bir yoludur.

Üstelik, eşantiyonunuzun doğru kitleyi çekmesini sağlamak için ürününüzü hediye olarak seçebilirsiniz. Potansiyel bir müşteri bir ürünü test ettiğinde, belirli bir ürün için istek yaratabilir ve bu nedenle Instagram pazarlaması yoluyla satışları artırmanın yaratıcı bir yoludur.

Ayrıca, kendi ürünlerinizi vermenize gerek yoktur. Örneğin, TRX Training spor ve sağlık sektörleriyle ilgili markalarla birlikte büyük hediyeler organize etmek için çalışır ve tüm sponsorlar sonuç alır.

 

Instagram’da pazarlama için bonus ipuçları:

  • Niş odaklı markalarla çalışın: Yeni müşteriler edinmekle ilgileniyorsanız, hedef kitlenize ulaşmanın alternatif yollarını bulmanız gerekir ve bir çekilişin sponsoru olmak, müşteri kazanmak için büyük bir fırsattır.
  • Karşılıklılık kuralına güvenin: İyiliğin karşılığını vermek insanların doğasında olduğundan, markalı ücretsiz ürünler vermek, dikkatleri Instagram işletme profilinize çekmenin ve katılımcıları ürününüzü satın alma söz konusu olduğunda bir seçenek olarak görmeye ikna etmenin kanıtlanmış bir yoludur.

 

  1. Etkileyici pazarlama ve Instagram pazarlama stratejilerinizi birleştirin

Modern müşteriler artık reklamlara güvenmiyor: Alışveriş yapan kadınların % 86’sı ürünleri satın almadan önce sosyal medyada araştırma yapıyor ve Y kuşağı tüketicilerinin % 70’i satın alma kararları vermek için meslektaşlarının tavsiyelerine güveniyor. Üstelik, etkileyici unsur pazarlama 11X üretir buna daha popüler olmaya başladı hiç şaşırtıcı değil bu nedenle, pazarlama geleneksel formlarına göre daha fazla YG.

Niş odaklı influencer’lar ile çalışarak, hedef kitlenize uygun mevcut kullanıcı kitlesine ulaşabilir ve ürününüzü özgün bir şekilde tanıtabilirsiniz.

 

Instagram’da pazarlama için bonus ipuçları:

  • Bir brifing formu sağlayın: İş hedeflerinize bağlı olarak, influencer kampanyanız için KPI’ları düşünün. Örneğin, Instagram Hikâyelerinde “Yukarı Kaydırma” işlevine erişiminiz yoksa Instagram Hikayeleri aracılığıyla ürününüzü öne çıkararak web sitesi trafiği elde etmenize yardımcı olması için 10K + takipçisi olan bir etkileyiciden yardım isteyebilirsiniz.
  • Uzun vadeli ilişkiler kurun: Mikro etkileyicilerle çalışmaya karar vermiş olsanız bile, bu iş birliği gelecekte daha fazla sonuç verebilir. Kanaat önderleri takiplerini büyüttüğü için, ilişkileri beslemek, diğer markalardan sıyrılma ve daha iyi sonuçlar almak için onlarla tekrar çalışma şansınızdır.

 

  1. Instagram reklamları yayınlayın

Müşteri edinme, yeni kitlelerle bağlantı kurmakla ilgilidir ve Instagram reklamları yayınlamak, ürününüzü bilmeyen kişileri hedeflemenin bir yolu olabilir. Yeni kitlelere ulaşmanın bazı organik yolları olsa da, Instagram’da reklam vermek, marka mesajınızı iletmenize ve çok fazla zaman ve çaba harcamadan pazarınızla eşleşen insanları çekmenize yardımcı olur.

Pazardaki zorlu bir rekabetle, rakiplerinizden bir adım önde olmanın yollarını aramanız gerekir ve bunun bir yolu da gürültüyü kesen Instagram reklamları oluşturmaktır. Doğru yapıldığında, reklamınız doğru kişilere ulaşabilir, doğru mesajı verebilir ve bunun sonucunda yabancıları sadık hayranlara ve müşterilere dönüştürebilir.

Dahası, bazı markalar Instagram reklamlarını satışları artırmak için bir pazarlama aracı olarak kullanıyor.