Türkiye’nin En İyi PR Ajansları
PR ajansı, online bir şekilde yapılan her türlü ürünlerin, şirketlerin veya projelerin daha fazla geliştirilmesi amacıyla hizmet veren ajanslara verilen bir isimdir. Bu ajanslar sayesinde artık online hizmet veren ve adını henüz duyuramamış site yöneticileri ajanslardan yardım alarak isimlerini en kısa sürede duyurmakta ve bu sayede daha geniş müşteri potansiyeline sahip olmaktadır.
En iyi PR ajansları arasında bulunan firmamız, yılların vermiş olduğu tecrübeye dayanarak müşterilerine özel hizmet sunmaktadır. Müşteri memnuniyetinin adres noktası olan firmamız sayesinde artık tüm tanıtım ve reklamcılık işleri kısa sürede tamamlanmaktadır. En iyi PR ajansları arasında yer alan firmamızdan destek almaya başladığınız andan itibaren aklınıza gelen her türlü hizmeti almaya başlayacaksınız.
Ajans PR olarak amacımız; en iyi PR ajansları arasında ilk sıralarda yer alarak firmalara katkı sağlamak ve bugüne kadar varlığını sürdürmüş fakat yeterince tanınmamış firmaları ulusal alanda tanıtarak ön plana çıkarmak olduğundan dolayı, çalışmalarımızı 7/24 sürdürerek kurumsal reklamcılık alanında müşteri dostu olmaya devam ediyoruz.
İstanbul PR Ajansları
PR ajansları arasında kurumsal hizmet sunan birçok ajans bulunuyor. Fakat bu ajanslar arasında bazı ajanslar ne yazık ki müşterisine gerekli hizmetleri sunmayarak müşterileri mağdur etmektedir. Bu durum sonucunda marka haline gelmek isteyenler arama motorlarında en gerilerde kalarak pasif hale gelmektedir. Bu durumun önüne geçmek ve marka olmak isteyenleri ön plana çıkarmak için, İstanbul’da hizmet sunan ve en iyi PR ajansları yer alan firmamız tarafından detaylı tanıtım hizmeti sunulmaktadır.
Özellikle analiz çalışması ve gerekli planlamanın yapılması doğrultusunda çalışmaları adım adım takip ediyoruz. Geçen süre boyunca sizlere işlemler hakkında detaylı bilgi vererek istenilen tarihe kadar çalışmaları tamamlıyoruz. En iyi PR ajansları arasında bir numaralı firma olduğumuzdan dolayı, markanız için istediğiniz hedefe ulaşacaksınız. Bu yüzden firmamız tarafından sizlere ayrıntılı bir şekilde hizmet sunularak markanızın adının kolay bir şekilde duyurulmasına yardımcı olunmaktadır.
Bugüne kadar sunmuş olduğumuz hizmetlerde herhangi bir sorunla karşılaşmadığımız için, müşterilerimiz tarafından olumlu düşünceler paylaşılmış ve bu düşünceler doğrultusunda hareket edilerek çalışmalara her geçen gün yenisi eklenmiştir. Bu yüzden markasının reklamını en güzel şekilde yaptırmak isteyenler artık İstanbul’da günlerce en iyi PR ajansları hakkında araştırma yapma derdinden kurtulmuştur. Böylece İstanbul PR ajansları arasında kaliteli bir firma olarak ön plana çıkmanın mutluluğunu yaşayarak müşterilerimizin marka tanıtım ihtiyaçlarını karşılıyoruz.
İzmir PR Ajansları
İzmir’de bulunan PR ajansları sayesinde artık marka haline gelmek isteyenler, ajanslardan hizmet alarak online reklamlarını en güzel şekilde yapmaktadır. En iyi PR ajansları yer alan firmamız sayesinde artık sosyal medyalarda ve Google’da ön plana çıkmak için farklı bir firmaya ihtiyaç duymayacaksınız. Hizmet odaklı çalışmalarımız alanında profesyonel ekipler tarafından yapılmaktadır.
Sunmuş olduğumuz hizmetler sayesinde birçok siteyle başarılı bir şekilde çalışmalarımızı sürdürüyor ve kurumlar için en kaliteli tanıtım haberlerini özgün bir şekilde yapıyoruz. En iyi PR ajansları arasında yer alan ve kullanıcısına sınırsız hizmet sunan firmamız sayesinde artık yapılan tanıtım ve reklam çalışmaları sorunsuz bir şekilde tamamlanmaktadır. Böylece medyada yer edinmek isteyenler için gerekli çalışmaları yaparak markaların strateji oluşturmalarına yardımcı oluyoruz.
Ankara PR Ajansı
Ankara ve birçok ilde varlığını sürdürmeye devam eden firmamız, en iyi PR ajansları arasından yer alarak şahıslar ve kurumlar için reklam hizmeti sunmaya devam ediyor. Ankara’da nerede olursanız olun sizlere sunmuş olduğumuz iletişim numarası veya e-posta üzerinden bizimle iletişime geçerek markanızın tanıtım haberlerini yaptırabilirsiniz. Böylece en iyi PR ajansları arasında kendimizi en iyi yerde hissettiğimizden dolayı, bizimle çalıştığınız için kendinizi şanslı hissetmeye başlayacaksınız.
Uygun fiyat politikamız sayesinde müşterilerimize özel fiyat teklifinde bulunuyoruz. Basit, eko, pro ve özel paket olmak üzere 4 ayrı paket seçeneği mevcut olduğundan dolayı, ihtiyacınıza uygun paketi seçerek markanıza katkı sağlayabilirsiniz.
Adana PR Ajansları
Türkiye’nin en iyi ve güvenilir PR ajansı olarak müşterilerimize Adana ilinde de hizmet sunmaya devam ediyoruz. Tüm çalışmalarımız kalite standartları çerçevesinde gerçekleşerek tanıtım haberleri en güzel şekilde yapılmaktadır.
En iyi PR ajansları arasında bulunmuş olduğumuz konumundan düşmeyerek müşterilerimizin marka olmak için alabilecekleri hizmetleri diğer firmalara oranla en ince ayrıntısına kadar sunuyor ve markaların değerinin artmasını sağlıyoruz. Sizde en iyi PR ajansları arasından markanızın reklam ve tanıtım işlerini yaptırmak için, Adana’da saatlerce PR ajansı aramak yerine firmamızı tercih ederek ayrıcalıklı hizmetlerden yararlanmaya başlayabilirsiniz.
Sosyal Medya Danışmanlığı Nedir?
Sosyal medya danışmanlık hizmeti, marka veya şirketler hakkında algı yaratarak markaların değerinin yükseltilmesine yardımcı olur. Sosyal medya üzerinden yapılan yönetim sayesinde artık markalarını ön plana çıkarmak ve daha çok kişiye hitap etmek isteyenler sosyal medya danışmanlığı hizmeti almaktadır.
Özellikle bilgisayar, cep telefonu gibi birçok cihazların yaygın bir şekilde kullanılmasının ardından sosyal medyanın önemi daha çok artmıştır. Bu nedenle şirketler veya markalar tanıtım ve reklamlarını yapmak için sosyal medya ajansını tercih ederek büyümeye çalışmaktadır. Bu nedenle sosyal medya danışmanlığı yapmak için güvenilir ajanslara ihtiyaç duyuluyor.
Güvenilir ajanslar arasında yer alan ve sunmuş olduğu hizmetlerde bugüne kadar herhangi bir sorunla karşılaşmayarak müşteri memnuniyeti kazanan ajans PR firmamız sayesinde artık sosyal medya üzerinden tanıtımlar rahat bir şekilde yapılmaktadır.
Sosyal medya danışmanlığı konusunda alanında profesyonel ekip arkadaşlarımızla birlikte hizmet sunuyoruz. Facebook, Instagram gibi fenomenlerin olduğu sosyal medyalarda tanıtımlar kullanmış olduğumuz yöntemler doğrultusunda hızlı bir şekilde yapılarak markaların değeri yükseltiliyor. Bu yüzden firmamız Türkiye’nin en iyi ve güvenilir ajansları arasında yer alarak her geçen gün daha fazla kitleye hitap etmektedir.
Sosyal Medya Danışmanlığı Paketleri
Sosyal medya üzerinden danışmanlık yaptırmak reklam ve tanıtım işleri için en çok tercih edilen hizmetler arasında yer alıyor. Özellikle günün birçok vaktini sosyal medya hesapları üzerinden geçiren kullanıcılar için reklam gösterimi oldukça etkili bir yöntem olduğundan dolayı, yapılan reklam ve tanıtımlar her gün milyonlarca kişi tarafından izlenmektedir. Bu yüzden reklamlarını sosyal medya üzerinden yaptırmak isteyenler için sosyal medya danışmanlığı hizmeti sunan dijital reklam ajansları ön plana çıkmıştır.
Firmamız tarafından sunulan hizmet sayesinde artık markanızı zedeleyecek herhangi bir çalışmanın yerine hedef kitleye ulaşacak çalışmalar sergileyerek markanızı geniş kitleye ulaştırıyoruz. Bu yüzden sosyal medya danışmanlığı paketlerini sizlerin hizmetine sunuyoruz.
Sunmuş olduğumuz paketler diğer firmalar tarafından hizmete sunulan paketlere göre daha detaylı olduğundan dolayı, ekstra bir pakete ihtiyaç duyulmamaktadır. Böylece alacağınız paket sayesinde sizlere takipçi sayısını artırma ve ürünlerin reklamını yapma konusunda yardımcı olarak ön plana çıkmanızı sağlıyoruz.
Sosyal Medya Danışmanlığı Ücretleri
Sosyal medya danışmanlık hizmeti üzerinden markalarını büyütmek isteyen şirket veya şahıslar için dört dörtlük hizmet sunmaya devam ediyoruz. Dijital reklam ajansı olarak sosyal medyada yaşanan gelişmeleri yakından takip ediyor ve yaşanan değişiklikler konusunda müşterileri bilgilendirerek değişiklikleri avantajlı hizmete çeviriyoruz.
Özellikle sosyal medya danışmanlığı için sunmuş olduğumuz paketler sayesinde artık reklam ihtiyaçlarınız kolay bir şekilde karşılanıyor. Geniş içeriye sahip sosyal medya danışmanlık paketleri, en ideal fiyatlarla hizmete sunuluyor.
Satın alacağınız paketin fiyatı içeriye göre değişiklik göstermektedir. Diğer firmalara oranla sosyal medya danışmanlığı ücretleri konusunda en avantajlı fiyatları sunarak sizleri maddi açıdan rahatlatıyoruz. Böylece markanızın reklam veya tanıtımını yapmak için ekstra bir ücret ödeme zorunda kalmadan istediğiniz paketi satın alarak markanızın adını duyuracaksınız.
Güvenilir hizmet kapsamında çalışmalarımızı sürdürerek müşterilerimiz adına birçok hizmeti üstleniyor ve reklam paylaşımlarının hızlı bir şekilde yapılmasını sağlıyoruz.
Sosyal Medya Danışmanlığı Fiyat
Sosyal medya danışmanlık hizmetinin popüler hale gelmesinin ardından, markaların tanınma oranı her geçen gün artmaktadır. Bu yüzden markalarını en güzel şekilde tanıttırmak isteyenler sosyal medya danışmanlığı hizmeti almaktadır. Bu hizmeti almak isteyenler öncelikle sosyal medya danışmanlık fiyatı konusunda araştırma yaparak çalışmalara başlamaktadır.
Sosyal medya danışmanlık fiyatları şirketlerin almak istediği hizmete göre değişmektedir. Sosyal medya danışmanlığı, minimum aylık olarak 1000 TL’den başlayan fiyatlar olduğundan dolayı, şirketler sosyal medya danışmanlığı için vermiş oldukları ücretlerden yakınmayarak daha fazlasını kazanmaktadır.
Sosyal Medya Danışmanlığı Nasıl Yapılır?
Sosyal medya danışmalık hizmetlerini yapmak için birtakım bilgi ve beceriye sahip olmak gerekir. Sosyal medya danışmanlığı yapanlar kurumların sosyal medya hesaplarını oluşturmaya başlar ve oluşturulan hesapları yönetir. Ayrıca reklam ve pazarlama stratejisi oluşturma konusunda tecrübeli olan sosyal medya danışmanları, hizmet verdiği kurumun etkinlik, kampanya gibi işlerini üstlenerek oluşturulan bilgileri duyurur.
Sosyal medya danışmanlığı konusunda oldukça tecrübeli bir ajans olduğumuz için, firmamız sayesinde markanızın tanıtımını en iyi şekilde yapabilirsiniz. Sizlere sunmuş olduğumuz telefon numarası üzerinden firmamızla iletişime geçerek sosyal medya danışmanlık hizmeti hakkında bilgi alabilir ve bilgilendirme sonrası dilerseniz çalışmaları başlatabilirsiniz.
Güvenilir Bir PR Ajansı ile Çalışmanın Faydaları
Markaların reklam ve tanıtım hizmetlerinin yapılması için ajanslara ihtiyaç duyulmaktadır. Kaliteli ve güvenilir hizmet sunan ajanslar sayesinde artık geride kalmış markalar yapılan tanıtımlar sonrası ön plana çıkmaktadır.
Müşteri memnuniyetinin kazanıldığı ajans PR firmamız sayesinde artık güvenilir PR ajansı arama derdinden kurtularak markanızın tanıtımını en güzel şekilde yaptırabilirsiniz. Güvenilir bir PR ajansı ile çalışmanın birçok avantajı bulunuyor. Firmamız tarafından sunulan hizmetler sayesinde çalışmanın faydalarını en kısa sürede göreceksiniz.
Güvenilir PR ajansı olarak yapmış olduğumuz tüm sosyal medya ve internet haberleri sayesinde artık markanızın kaderini kendiniz belirleyeceksiniz. Dünden bugüne kadar çalışmalarımızı aralıksız bir şekilde sürdürerek müşteri dostu bir firma olmaya devam ediyoruz. Ayrıcalıklı hizmet anlayışımız sayesinde diğer firmalara oranla daha fazla hizmet sunuyor ve hizmette en ufak bir sorunun yaşanmaması için gerekli önlemlerimizi önceden alıyoruz.
Türkiye’de güvenilir PR ajansı olarak takım arkadaşlarımızla birlikte markanızı güçlendirmeye devam ediyoruz. Bu nedenle firmamızdan en üst düzeyde hizmet alabilmeniz için İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa, Adana gibi illerde hizmet veriyoruz.
Sunulan Hizmetler
Online reklamcılık hizmetinin artmasının ardından reklamcılık hizmeti konusunda yeteri kadar hizmet sunan ajanslar bulunmamaktadır. Bu yüzden markalarını yükseltmek isteyenler günlerce güvenilir ajans arayarak zaman kaybetmektedir. Bu durumun önüne geçmek ve yaşanan ajans bulma mağduriyetini gidermek için ajans PR firmamız tarafından reklam ve tanıtım hizmeti sunulmaktadır. Güvenilir PR ajansı olarak ön plana çıktığımız için, Türkiye genelinde en çok tercih edilen firma olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.
Alanında profesyonel ekip arkadaşlarımız sayesinde internet reklamcılığını dört dörtlük bir şekilde yapıyoruz. Böylece hizmet odaklı bir ajans olarak çalışmalarımızı kendimize özel yöntemler kullanarak özgün bir şekilde tamamlıyoruz. Güvenilir PR ajansı tarafından alınan reklam ve tanıtım hizmeti kullanıcısına kolaylık sağlayacağından dolayı, firmamız tarafından hizmet alan müşterilerimizde markalarında büyük kolaylık yaşamaktadır. Bu nedenle diğer firmalara oranla daha ayrıcalıklı hizmet sunarak marka sorunlarına kalıcı çözüm üretiyoruz.
Sunmuş olduğumuz hizmetler şu şekildedir:
- Halkla ilişkilerde kaliteli reklam ve tanıtım hizmeti sunma
- Her bütçeye uygun ekonomik paket seçeneği
- Geniş içeriğe sahip paketler
- 7/24 destek hizmeti
- Sosyal medya ve televizyonlarda reklam hizmeti
- Ulusal ajanslar ve Google Adwords’te reklam ve tanıtım hizmeti
- Reklam stratejisi oluşturma
- Ünlü markalarla çalışma
- Reklam metinlerini hazırlama
- Pazarlama konusunda görüş belirtme
Gibi hizmetler sunulmaktadır. Bu hizmetler sayesinde artık güvenilir PR ajansı arama derdi olmadan firmamızla iletişime geçerek avantajlı hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz. Böylece sizlere her türlü konuda yardımcı olunarak markanızın geniş kitlelere duyurulması sağlanmaktadır.
Uygun Paket Seçenekleriyle Hizmet
Reklam ajansları yıllardır aktif bir şekilde hizmet sunarak izleyici kitlesine hitap etmeye devam ediyor. Reklam ajansları arasında büyük bir yer edinen ve Türkiye’de güvenilir PR ajansı olan firmamız, reklam stratejileri konusunda tasarım yaparak kullanıcısının işini kolaylaştırmaktadır.
Kurumsal kimlik oluşturma, uygun ürünleri ortaya çıkarma ve daha birçok hizmet sunarak diğer ajanslardan ayrılıyoruz. Güvenilir PR ajansı olarak müşterilerimize en ekonomik paket seçeneklerini hizmete sunuyoruz. Ekonomik paket seçenekleri sayesinde artık markanızın tanıtım ve reklam işlerini yaptırmak için, ekstra ücret ödeme zorunda kalmayacaksınız. Güvenilir PR ajansı olarak müşterilerimize özel fiyat tekliflerinde bulunarak maddi açıdan kolaylık sağlıyoruz. Paket seçenekleri arasında 4 çeşit paket bulunmaktadır:
- Standart paket
- Ekonomik paket
- Profesyonel paket
- VIP paket
Paketlerin içeriği birbirinden farklı olduğu için, artık müşteriler güvenilir PR ajansı olan firmamız üzerinden aradıkları paket içeriğini kolay bir şekilde bularak satın alabiliyor. Uygun fiyat politikamız sayesinde birçok mecrada reklam ve tanıtımları kolay bir şekilde yaparak kendinizi online ticaretin içerisinde bulacaksınız.
Hızlı İletişim ve Destek Hizmeti
Geniş bir kitleyi temsil etmek ve reklam işlerini güvenle yapmak için, firmamız tarafından müşterilerimize özel hizmetler sunuluyor. Ulusal PR çalışmalarını profesyonel bir şekilde yaparak çalışmalarımızı istenilen zamanda bitiriyor ve güvenle teslim ediyoruz. Güvenilir PR ajansı olarak piyar tanırım ajansı olmanın vermiş olduğu gurur sayesinde çalışmalarımızı aralıksız bir şekilde sürdürerek müşteri dostu olmaya devam ediyoruz. Bu yüzden markaların reklam ve tanıtım işlerini zaman kaybetmeden yaptırmak isteyenler için hızlı iletişim ve destek hizmeti sunuyoruz. Sizde güvenilir PR ajansı olan firmamızla telefon numarası, e-posta adresi gibi iletişim kanallar aracılığıyla istediğiniz zaman iletişime geçerek markanızın reklam işleri hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.
Ünlü markaların birlikte çalıştığı PR ajansları ne iş yapar?
PR çalışmaları son yıllarda markaların ve ünlü kişilerin yakından takip ettiği kurumlardır. Peki son günlerde adını sıkça duyduğumuz PR ajansları ne yapar? Nasıl çalışırlar ve markaları nasıl etkilerler?
PR aslında Public Relations kelime grubunun yani Türkçe olarak “Halkla İlişkiler” ifadesinin kısaltılmış halidir. Türkçe’mizde ‘piyar‘ ya da ‘piar‘ olarak da telaffuz edilmekle birlikte en fazla PR çalışması olarak gündeme gelmektedir.
Günümüzde reklam ve tanıtım imkanları o kadar önem kazandı ki, aynı işi yapan kişiler ya da firmalar kendilerini topluma anlatamadığı zaman rakiplerinin çok çok gerisinde kalabilmektedirler. Hatta daha kaliteli iş yapmasına rağmen, PR eksikliği nedeniyle rakipleri kadar büyüyemeyen firmalar maalesef çok fazladır. Kahramanmaraş’ta Karpedo adında bir dondurma markası vardır. Bu markanın ilk hali Akdo olarak hizmet veren pastanelerdir. Bir de Alpedo adında bir marka vardı ve Kervan pastaneleri olarak bilinirler. Hem dondurma kalitesi olarak hem de müşteri memnuniyeti olarak Karpedo çok daha iyi olmasına rağmen, PR çalışmalarını çok daha iyi yapan Alpedo’nun çok gerisinde kalmıştır. PR ajansları ne yapar sorusunun yanıtını tam da burada verebiliriz. PR ajansları sizi rakiplerinizin önüne geçirir.
PR Nedir?
PR, bir kişinin veya markanın, sosyal mecralar (Radyo, televizyon, sosyal medya vs.) vasıtası ile halka ulaşan kanalları kullanarak markasını tanıtma ve kamuoyu gözünde olumlu bir etki bırakma stratejisidir.
Markalar, doğru stratejiler ve PR çalışmaları sayesinde hedef kitlelerine kendilerini daha iyi tanıtırlar ve kamuoyu gözünde daha tanınır hale gelirler. akşam haberlerinde izlediğiniz bir haberde geçen “Ünlü işadamı Abdülkadir Konukoğlu deprem bölgesine 100 TIR dolusu yardım malzemesi gönderdi” ifadesi sadece bir haber değildir. Aynı zamanda insanların Konukoğlu Holding’e ve Yönetim Kurulu Başkanı Abduılkadir Konukoğlu’na olan güveni ve sempatiyi artırmaktadır. bu da doğrudan ya da dolaylı bir PR çalışmasının eseridir. PR çalışmalarını bazı siyasiler de çok iyi yapmalıdır. Çünkü toplum onların yaptıklarını bu çalışmalar sayesinde görebilmektedir. Yalnız yanlış yapılan PR çalışmaları ya da PR’ın çok belli edilmesi de kişi ya da kurumlara kârdan çok zarar vermektedir. Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı olan bir siyasetçi Twitter üzerinden kendi PR çalışmasını kendi yapmak istemiş ancak yanlışlıkla PR için kullanacağı Twitter hesabı yerine resmi olarak kullandığı Twitter hesabını açmış ve buradan yine kendisini öven “Başkanım xxx, Bu şehre ne kadar hizmet ettiğini biz çok iyi biliyoruz. Gayretinizi de hizmetlerinizi de görüyoruz. Sağ olun” paylaşımda bulunmuş ve paylaşım o dönem hem kendisini hem de partisini zor durumda bırakmış ve bir süre sonra da bu siyasi isim koltuğunu kaybetmiştir.
PR ajansları nasıl seçilir?
PR ajansları içinde hangisinin daha güvenilir olduğuna karar verirken, samimi ve güvenilir PR ajanslarının tercih edildiğini ifade edelim. Hem kendi bilinirliliğinizi artırmak hem de firmanızı kamuoyuna mal olan bir marka haline getirmek için PR ajansları ile çalışmanız hayati bir gerekliliktir denebilir. Ancak PR çalışması öyle alelade yapılan bir çalışma olmamalı. Üzerinde uzun uzun kafa yorulmalı ve stratejiler geliştirilmelidir. Kamuoyunda oluşan bir olumsuz algıyı da PR çalışmaları ile avantaja çevirebilirsiniz.
Günümüzde PR çalışmalarını en çok kullanan firmalar genellikle e-ticaret firmaları olduğu görülmektedir. Çünkü PR çalışmalarının etki olmasının ana sebeplerinden biri de 3. şahısların, stratejinin içine dahil olmasıdır. İnsanlar, oluşturduğunuz bir markanın sizin sözlerinizdense 3. şahısların sözlerine daha çok güvenirler. Dolayısıyla herhangi bir e-ticaret sitesinden alışveriş yaptığınızda ve bunu arkadaşlarınıza önerdiğiniz de siz de o marka için bir PR çalışması yönetmiş olursunuz. Peki doğru bir PR çalışması nasıl yapılmalıdır?
PR Çalışması Nasıl Yapılır?
PR ajansları ne yapar diye sormuştuk ya. Bunun yanıtını verirken, işin nasıl yapılacağı üzerinde duralım ve PR ajansları ne yapar sorusuna yanıt bulalım. Tanınmış kişi olma arzusundaysanız kendinizi, ya da ülkeye mal olmuş bir firma sahibi olmak düşüncesindeyseniz de markanızı halka doğru bir şekilde tanıtabilmek için PR çalışmaları büyük rol oynamaktadır. Tabii bu çalışmalar genel olarak uzun vadede verimli sonuçlara ulaşmaktadır. Bir gün sonrasında sonuç veren çalışmalara itibar etmemelisiniz. Yalan bir alev gibi bir anda parlayan isimler maalesef daha sonra gündeme gelmekte zorluk yaşamaktadırlar. Örnek olarak Küçük İbo, Küçük Onur gibi isimler kısa sürede parlamışlar ve bir daha gündeme gelememişlerdir. Günümüzde de Filozof Çocuk Atakan Kayalar çok kısa bir sürede PR çalışmaları ile Türkiye’nin gündemine gelmiş ancak sonrasında çok fazla yıpranmıştır. Bu yüzden PR çalışmaları sürece yayılmalı ve belli bir program dahilinde sürdürülmelidir.
PR çalışmalarının stratejileri ne kadar sağlam olursa, çalışmaların sürekliliği de o kadar uzun olur. Dolayısıyla PR çalışmaları markanızın yaratacağı etki için doğru strateji ve hedeflerle yapılmalıdır.
PR çalışmasına başlarken dikkate alınması gereken
- PR çalışmasının amacı
- PR çalışması yapılacak hedef kitle
- PR çalışması için bütçeniz
- PR çalışmasında malzeme
- PR çalışma aracı ne olacak?
PR çalışmasının amacı
PR ajansları ile çalışmaya karar verdiyseniz, öncelikle bir amacınızın olduğunu varsayabiliriz. Ancak amacınızı kesin çizgilerle belirlemelisiniz. Çalışma yapacak PR ajansları sizden öncelikle bu bilgileri isteyecektir. Eğer belli bir amacınız yoksa ya da bunu belirleyemediyseniz, PR çalışmanızın stratejisini doğru bir şekilde oluşturamazsınız. Belli bir amacınız yoksa, markanızın hedef kitlesini de belirleyemez ve hangi kanalları kullanacağınızı da saptayamazsınız. Dolayısıyla da PR çalışmalarınız büyük bir kargaşa içinde etkili olamaz. Bu noktada markanızın amacının ne olduğunu, kimlere nasıl hitap etmeniz gerektiğini, nasıl bir etki uyandırmak istediğinizi saptamalısınız.
PR çalışması yapılacak hedef kitle
Ünlü kişiler ya da markala için PR çalışmalarının belli bir hedef kitlesi vardır. Amaca uygun olarak, hedef kitlenizin de belirlenmesi şarttır. Örneğin geçtiğimiz günlerde televizyon kanallarında reklamlarını gördüğümüz Kötüçıktı.com adlı şikayet sitesi yanlış bir hedef kitle seçerek işe başlamıştır. Çünkü insanlar şikayetlerini ilk etapta zarar gördükleri alanlarda dile getirme eğilimindedirler. Televizyonda bu sitenin reklamını görüp de şikayet yazma eylemine geçilmesi zordur. Bunun yerine ilk etapta sosyal mecralar kullanılmalı ardından da televizyon reklamlarına yer verilmeliydi.
Etkili PR çalışmalarınızda hedef kitlenizin amacınıza uygun olarak doğru belirlenmesi gerekmektedir. Belirleyeceğiniz hedef kitleler;
- Çalışanlar,
- İşsizler,
- Öğrenciler,
- Atama Bekleyen Adaylar
- Yerel Yönetimler,
- Siyasi Partiler,
- Sosyal Medya Kullanıcıları,
- Yatırımcılar,
- Mağaza Sahipleri,
- Sivil Toplum Kuruluşları
gibi birçok gruplara ayrılabilir. Bunların yanında hedef kitlenizi, daha spesifik bir şekilde pek çok farklı faktörlere göre belirleyebilirsiniz.
Hedef kitle özelleştirme
Hedef kitlenizi nokta atışı belirlemek için sadece meslek grubu olarak değil, onların yaşını, cinsiyetini, hatta kişilik özelliklerini de belirleyerek PR çalışmalarına başlayabilirsiniz. Hedef kitlenizi daha iyi belirlemek için onların;
- Yaş,
- Cinsiyet,
- Medeni Hal,
- Uyruk,
- Coğrafi Yerleşim,
- Meslek,
- Kişilik,
- İnançlar,
- Sosyal Statü
gibi faktörler hedef kitlenizin daha spesifik belirlenebilmesine örnektir. Bu noktada, siz de kendi markanızın hedef kitlenizi belirleyerek, size tam uygun olan hedef kitleye uygun PR çalışmaları uygulayabilirsiniz.
PR çalışmasında malzeme
Hedef kitlenizi ve amaçlarınızı belirledikten sonra, markanızın, insanlar üzerinde olumlu etki yaratma çalışmaları başlayacaktır. Bu çalışmaları ise, kitlenize ve amacınıza uygun üreteceğiniz kreatif ve özgün içerikler ile oluşturmalısınız. Tabii ki üreteceğiniz içerikler tamamı ile hedef kitlenize uygun içerikler olmalı. PR çalışmaları kapsamında hedef kitlenizi yanlış belirlerseniz ya da hedef kitlenize uygun içerikler üretmezseniz etkili sonuçlar alamazsınız. Bu yüzden içeriklerinizi, kitlenizle buluşturacağınız her kanalda etkin olmalısınız. Dolayısıyla da kaliteli içerik oluşturmak için oldukça çaba sarf etmelisiniz.
PR çalışması için bütçeniz
PR çalışmasının en önemli unsurlarından biri de PR çalışması için ayıracağınız bütçedir. Bunu bir defalık bir çalışma olarak görmemek gerekir. Çünkü PR çalışmaları sürekliliği esastır. Dünyanın en çok kazanan firmaları içinde ilk 10 içinde yer alan Coca Cola’nın bir reklama ihtiyacı var mıdır? Neden her ay yeni bir reklamla görmekteyiz onları? Çünkü Coca Cola yöneticileri PR çalışmalarının sürekliliğinin ne kadar hayati olduğunun farkına varmışlardır. Hatta 4 Temmuz 2003 tarihinde Türk askerine Irak’ın Süleymaniye kentinde yapılan saygısızlığın ardından Coca Cola’ya karşı başlayan tepkilerin ardından Türkiye’ye bu tadı unutturmamak için Cola Turka’nın yine Coca Cola tarafından getirildiği iddia edilmektedir.
PR çalışma aracı ne olacak?
PR çalışmaları için belli bir kanalın kullanılması gerekir. Örneğin televizyonlar, radyolar, bilboardlar bilinen PR kanallarıydı bir zamanlar. Ancak artık Google reklamları, Youtube reklamları, Sosyal medya reklamları ya da Ajans haberleri artık son yıllarda daha etkili PR kanalları haline gelmiştir. PR ajansları içinde bu konuda en hassas çalışmaları yapmaya gayret eden Ajans PR, birçok farklı PR kanalı ile birlikte çalışmaktadır. Size uygun olan PR çalışmasını, size en iyi katkı sağlayacak şekilde yönetmektedir.
Piyar çalışmalarınızı başlattığınızda içerik oluşturmanızın ardından bu içeriği hangi kanallar yoluyla kitlenize ulaştıracağınız konusu ‘PR çalışma aracı ne olacak’ sorusunun yanıtını oluşturmaktadır. Hedeflediğiniz her kanal için, uygun içerikler üretmeniz gerekmektedir. Örneğin; marka bilinirliliğinizi arttırmayı hedef alıyorsanız, PR çalışmaları daha çok sosyal mecralar vasıtasıyla yapılabilir. Etkileşiminizi arttıracak viral reklamlar ile markanızı oldukça güçlendirebilirsiniz. Tabii viral içerik nasıl hazırlanır sorusunun cevabından tam olarak emin değilseniz, iyi bir viral içerik oluşturmak karmaşık bir hal alabilir.
Viral nedir?
Viral, kısa sürede yayılan anlamında bir ifade olsa da PR çalışmalarında Viral videolar, Viral paylaşımlar ya da Viral haberler konusunda bu ifade daha çok kullanılmaktadır. Sosyal medyada bir anda yayılan ve milyonlara ulaşan bir video için viral video ifadesi kullanılabilir.
Siz de markanız ya da kendiniz adına Ajans PR tarafından yapılan çalışmalara yönelik örnek çalışmalar talep edebilir, PR stratejisi konusunda bilgi alabilirsiniz.
Reklam Engelleme Uygulaması İndir
Android ve IOS telefonlarda kullandığımız birçok farklı uygulama sırasında sürekli şekilde karşılaştığınız reklamlar büyük bir rahatsızlık oluşturmaktadır. Bu nedenle son dönemlerde akıllı yazılımlar içerisinde özellikle reklam engelleme uygulaması en çok aranan uygulamalar arasında yer almaktadır. Bu bağlamda hem IOS telefonlar hem de Android telefonlar için en iyi reklam engelleme uygulaması seçeneklerini bu yazımızda görebilirsiniz.
En İyi IOS Reklam Engelleme Uygulamaları
IOS telefonlar yani Apple marka ile üretilmiş iPhone telefonlar için kullanabileceğiniz en iyi reklam engelleme uygulaması olarak aslında birçok farklı örnek verilebilir. Ayrıca bu yazılımlar gayet kolay bir şekilde kullanılarak sonuç elde edilebilir. Bu kapsamda ilk 5 uygulama göz önünde bulundurulursa sırası ile
- Adguard-adblock&privacy uygulaması, IOS için en iyi reklam engelleme yazılımlarından biri olarak amatör ve teknik bilgiye sahip kullanıcılar tarafından tercih edilebilir. Uygulama Safari reklamları, YouTube reklamları ve video reklamlarını engellemek için kullanılabilir.
- WipR uygulaması ise basit ve etkili bir reklam engelleme uygulaması olarak, ayar yapmadan kullanma fırsatı sağlarken, Safari reklamlarını engellemeye yardımcı olabilir. Ancak uygulama için 1.99 dolar ücret ödenmesi gerekir.
- NordVPN: VPN Fast&Secure uygulaması ise reklam engelleme konusunda kendisini ispatlamış bir uygulama olarak ücretli şekilde kullanılabilir.
- BlockBear! ise ücretsiz bir seçenek olarak reklam engelleme, izleme engelleme, sosyal medya buton engelleme ve yazı fontu engelleme seçenekleri sağlamaktadır.
- Son olarak Firefox Focus Privacy Browser uygulaması sayesinde Safari ve site reklamlarını engelleyerek, daha hızlı internet kullanabilirsiniz. Ayrıca gizlilik seçeneği yer almaktadır.
En İyi Android Reklam Engelleme Uygulamaları
Dünya genelinde Android kullanıcıları milyarlara ulaşırken, bu cihazlarda da reklam engelleme uygulaması yüksek bir ihtiyaç oluşturmaktadır. Android telefonlarda reklam engelleme uygulaması açısından ilk 5 sırası ile incelenirse;
- AdAway pratik bir uygulama olarak reklam isteklerini başka bir noktaya yönlendirir ve siz bu rakamları görmezsiniz. Play Store üzerinde yer almamakla birlikte F-Droid üzerinden indirilir ve root erişimi gerektirir.
- Adguard uygulaması ise arka planda çalışması vasıtasıyla reklamları size göstermeden uzaklaştırır. Ücretsiz sürüm sadece web tarayıcı reklamlarını engeller.
- Block This uygulaması çok popüler olmasa da etkili ve açık kaynaklı olarak ücretsiz şekilde kullanılabilir. Fitre kullanmak yerine DNS engelleme kullanır ve ayrıca daha az batarya kullanımı görülmektedir.
- Adblock Plus uygulaması ise tartışmasız en iyi reklam engelleme uygulaması olarak görülebilir. Cihazınızda root olsa da olmasa da kolayca çalıştırılarak, arka planda filtre uygular.
- Browser with Ad-block ise birçok farklı tarayıcıda reklam trafiğini ve saldırgan reklam trafiğini filtreleme amacı sunmaktadır. Uygulama Firefox, Samsung browser, Firefox focus ve Google Chrome gibi tarayıcılarda engelleyici sağlamaktadır.
Haber ajanslarında reklam vermek
Türkiye’de sosyal medya kullanımının hızla artması, internet ünlülerini de ortaya çıkardı. Özellikle sosyal medya fenomenleri ve youtuberler ne kadar kazanç sağlıyor sorusunun yanıtını arayanlar, onlar gibi ünlü olmak için çalışmalar yapıyorlar. En kestirme yoldan ünlü olmak için internet reklamlarının önemini fark eden kullanıcılar, özellikle Google reklamları ve Youtube reklamları üzerine kafa yoruyorlar. Ancak burada rekabete göre fiyatların belirlenmesinden, uzun süre reklam verme gerekliliği, masrafların da artmasına yol açabiliyor. Ünlü olmak isteyenler PR çalışması ile Google ya da Youtube reklamlarına masraf etmeden de tanıtım yaptırabiliyorlar.
Google reklam vermek yerine ajanslarda haber yaptırmak
Nasıl mı oluyor bu? Tabi ki bizimle çalışarak. İnternet reklamı yerine en çok reklam veren siteler sizler için daha ideal bir yolsa, youtube reklam alma ya da Google reklam vermek ile hiç zaman harcamayın. Anlaşmalı olduğumuz İhlas Haber Ajansı ve Demirören Haber Ajansı’nda haberlerinizi yayınlayabiliriz. bunu dilerseniz evinize muhabirlerimizi göndererek yapabilir ve hazırladığımız bu haberi televizyon kanallarında da yayınlatabiliriz. Böylelikle, araya farklı şirketleri sokmadan televizyonlarda, haberlerde firmanız ya da sizinle ilgili haberleri tüm Türkiye görebilir.
Ajans reklamı nasıl yapılıyor?
İnternette reklam yapma artık çok kolay. Sadece internette değil, televizyon reklamları da bizim verdiğimiz hizmetlerden biri. Özellikle tanınmış olmasına rağmen, kendilerine medyada yer bulamayan sosyal medya fenomenleri, futbolcular, oyuncular ya da firmalar. Hizmetimiz sizi de yakından ilgilendiriyor. Reklam nasıl yapılır diye kafa yormak yerine en çok reklam veren sitelerde haberinizi de yapabiliyoruz. Reklam verme dışında tüm hizmetlerimizin detayları ile ilgili iletişime geçebilirsiniz.
Reklami nerelerde yapıyoruz?
Google reklam vermek için organik reklam hizmeti Google reklam alma dışında, bağımsız sitelerde haberlerin yayınlanması ya da ajanslara gönderilen tek bir haberin, tüm haber sitelerinin onayına gönderilmesi şeklinde yapılabiliyor. İnternet reklamı için güvenle çalışabileceğiniz Ajans PR Türkiye’de bu konuda hizmet veren sayılı PR ajansları arasında yer alıyor. Hizmet detayları ile ilgili detaylar için iletişim sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz.
Tanıtım Filmi Nedir?
Tanıtım filmi, bir işletme, şirket ya da kuruluş için oluşturulmaktadır. Tanıtım filmlerinin tabanı genel olarak reklamdan ibaret olmaz. Teknolojinin bu denli gelişmiş olması internet üzerinde varlık gösteren şirketlerin arasındaki rekabeti de arttırmıştır. Böylesine bir rekabet oluşunca çeşitli firma ve şirketler kendilerini bir adım daha öne çıkarmak için tanıtım filmi yapmaya başlamışlardır. Tanıtım filminde satılan ürün veya verilen hizmet kısa ve etkili bir şekilde tanıtılır. Tanıtım filmleri, şirket ve firmalar tarafından ürün veya hizmetleri daha iyi tanıtmak için çekilir.
Tanıtım filmi çekilmesi için ilk önce bir senaryoya ihtiyaç duyulur. Firmalar bu senaryoyu ya çalışanlardan talep eder ya da çeşitli reklam ajanslarından. Tanıtım filmleri en etkili sunum çeşitlerindendir. Tanıtım filmleri sayesinde firmalar veya şirketler potansiyel kitleye daha kolay ve rahat bir şekilde ulaşabilmektedir. En büyük avantajı ise diğer reklam türlerine göre daha uygun fiyatlı olmasıdır. İnsanların internette ve sosyal medyada ne kadar çok zaman geçirdiği göz önüne alındığında firmaların neden tanıtım filmlerini seçtiklerini daha rahat anlayabiliyoruz.
Tanıtım Filmi Çekilirken Nelere Dikkat Edilmeli?
- Tanıtım filmini çekecek olan ajans, firmanın neye ihtiyaç duyduğunu ve eksik yönlerini iyice gözlemleyip analiz etmelidir ki firma tanıtım filminden güzel bir verim alabilsin,
- Filmin ürün veya hizmeti nasıl anlatacağı üzerine beyin fırtınası yapılmalıdır ve hemen ardından senaryo yazımına geçilmelidir,
- Senaryo yazımında ise firmayı en iyi hangi cümleler tanımlıyor ise ona göre hareket edilmelidir,
- Eğer tanıtım filmi açık bir yerde çekilecek ise hava durumuna bakılmadan harekete geçilmemeli, kapalı alanlar da çekilecek ise de ışık düzenine dikkat edilmelidir.
- Film çekilirken gerekli olan malzemelerin eksiksiz olması çok önemlidir,
- Film içinde kullanılacak efektler sahne geçişlerine göre ayarlanmalı ve efekt kullanımında aşırıya kaçılmamalıdır.
- Çekilen filmin kalitesi en düşük HD kalitede olmalıdır, kimse kötü kalitede olan bir tanıtım filmini izlemek istemez,
- Son olarak ise fiyat araştırmasının çok iyi yapılması gerekir. Piyasa fiyatların çok üstünde fiyat belirleyen ajanslar ile çalışılmamalı.
Ajan PR ile neler yapılabilir?
Ajans PR, firmaların kendini ulusal düzeyde tanınır hale getirmesine yardımcı olmaktadır. Bunun için detaylı hizmet teklifi isteyebilirsiniz. Kurumsal reklamcılığın yeni yolu Ajans PR hizmetlerinde görüşmek üzere.
Kurumsal Kimlik Oluşturma
Bir firmanın kurumsal kimliğine dair yapılan çalışmaların en önemli yatırım olduğu söylenebilir. Bir üniversitenin, hastanenin, spor kulübünün ya da sinema yapımcılarının dış dünyaya yansıyan algıları vardır. Bu algıyı oluşturan her şey kurumsal kimliğin parçasıdır ve aynı zamanda başarının ilk anahtarıdır. Toplumda kaliteli olarak bilinen bir hastane, hastaların ilk tercihi olacaktır. Güzel filmler çeken bir yapımcının yeni filmi sinemaseverlerin ilgisini mutlaka çekecektir.
Müşteri kitlesinin kalbinde yer edinebilmek için rakiplerin önüne geçilmelidir. Her firmanın binlerce rakibi olduğunu düşünürsek diğerlerin ayrılmanın ilk yolu da kurumsal kimlik çalışmalarıdır. Firmanın ilgili olduğu her bir karede bu kimliğin izleri yansıtılmalıdır. Konya reklam ajansı AjansPR, şirketlerin marka ve logolarından başlayarak dağıtılan kataloglara kadar her ayrıntıda iş ortağına yardımcı olur ve benzersiz bir kimlik oluşturur.
Kurumsal Kimlik Nasıl Oluşturulur?
AjansPR, kurumsal kimlik taleplerinde öncelikle şirketlerin genel bir analizini yapar. Şirketin tarihini, ismini, markasını, müşteri kitlesini, misyonunu, vizyonunu ve ürünlerini tanıyarak işe başlar. Daha sonra firmanın faaliyet gösterdiği sektör ve rakiplerini değerlendirir. Tüm bu aşamalardan sonra görsel tasarım ve içerik çalışmalarını başlatır. İlk görüşte fark edilebilen, markanın değerini anımsatan ve ürünleri hakkında bilgi edindiren bir kurumsal kimlik ortaya çıkarılır. İstanbul reklam ajansı AjansPR, müşterilerine odaklanarak aşağıdaki hizmetleri yürütür:
Logo, Amblem ve Sloganın Belirlenmesi
Sosyal medyada gördüğümüz bir fotoğraftan arkadaşımızı çıkarabiliriz. Ya da bir resmi belgenin kime ait olduğunu belgenin altındaki imzadan anlayabiliriz. Kişiler için fotoğraf ya da imza ne ise firmalar için de logo öyledir. Global firmaların başarısını logolarının tanınmasında aramak gerekir. Dünyanın neresinde olursa olsun üç çizgiyi görenler Adidas markasını, ısırılmış elma görenler ise Apple markasını tanıyacaktır. Adana reklam ajansı AjansPR, ülkemizin en yaratıcı grafik tasarımcıları ile çalışır ve akılda kalıcı özgün amblemlere öncülük eder. Ayrıca zihinlerde yer edinen ve marka söylendiğinde doğrudan çağrışım yapan sloganlarla logoyu zenginleştirir.
Markaya Ait Kitapçıkların Tasarımı
PR çalışmalarında en çok göz ardı edilen kısım yazılı belgelerdir. Bir ürünün nasıl kullanılacağını, garantisinin hangi şartlarda geçerli olacağını ve ipuçlarını içeren kitapçıkların da kurumsal kimliği yansıtması gerekir. Kitapçıklarda kullanılan renk, yazı stili, görseller ve içerikler ilgi çekici olmalıdır. Aynı zamanda kullanıcılarda güven hissi uyandırmalıdır. Gerektiğinde burada yer alan bilgiler video yayınları ile desteklenmelidir. Ankara reklam ajansı AjansPR, sosyal medya ve tasarım alanındaki deneyimi ile müşterilerde güven oluşturmanın adresidir.
Kartvizit ve Broşür Tasarımı
Geleneksel tanıtım çalışmalarından birisi olan kartvizitler, en eski ürün gruplarındandır. Büyük ya da küçük olmasına bakılmaksızın tüm firmalarda kartvizit bastırılması yaygındır. Bu nedenle sıradan kartvizitler yerine, saklanmak istenen kartvizit tasarımlarına yönelmek gerekir. Hem şekli hem de kalitesi ile müşterilerde hayranlık uyandırılmalıdır. Konya reklam ajansı AjansPR, uhdesindeki binlerce tasarımı geliştirir ve göze hoş gelen bir tasarım yaratır.
Reklam Araçlarının Tasarımı
Kurum çalışanlarının kullanacağı t-shirtler ve müşterilere dağıtılacak olan şapka gibi promosyonlar başta olmak üzere tüm tekstil ürünleri İstanbul reklam ajansı AjansPR tarafından yapılandırılır. Hediye edilecek kalem, takvim, saat, post-it, hafıza kartı, dosya, masa takımı, bayrak gibi ürünlerin görsellerini hazırlar. Ayrıca müşterilerin kullanacağı bina ya da araçların dış cephe görsellerini fark edilecek ve kaliteyi yansıtacak şekilde belirler.
Faaliyetlerde Kullanılan Kimlik Materyalleri
Yukarıda sayılan tasarımların yapılması önemli olmasına rağmen asla yeterli değildir. Çünkü müşteriler güvendikleri kimliği her aşamada hissetmek isterler. Adana reklam ajansı AjansPR, gerekli olan hiçbir adımı atlamaz ve bu konuda iş ortaklarına tavsiyelerde bulunur. Müşterilerle ya da diğer ticari kurumlarla yapılan fiziki yazışmalarda kullanılan zarf, fatura, irsaliye ve form tasarımlarını bizzat yürütür. Ayrıca Ankara reklam ajansı; online fatura ve mail yazışmalarının görsel altyapısını hazırlar.
PR Ajansı Ne İş Yapar?
PR, İngilizce Public Relations kelimelerinin kısaltması olup halka ilişkiler anlamına gelmektedir. PR çalışmaları ile şirketler; rekabet ettikleri sektördeki imajlarını yükseltmek, kurumsal bir kimlik oluşturmak, marka bilinirliği sağlamak, müşterilerinin güven duygusunu pekiştirmek ve onlara çok daha iyi hizmet etmek isterler. Bu anlamda PR, potansiyel müşterileri etkilemek için yapılan tüm psikolojik çalışmaları içermektedir.
PR ayrı bir uzmanlık gerektirir ve bu alanda kendisini geliştirmiş uzmanlar yardımı ile yapılabilir. En doğru PR çalışmaları şüphesiz ki PR ajansı ile mümkündür. Çünkü şirketler kendi hizmetlerine odaklandığından reklam ya da pazarlama alanında yetersiz kalmaktadır.
PR Ajansı Nedir?
PR Ajansı, müşterilerin algıları üzerinde çalışan ve pozitif marka algısı yaratmak için çalışan halka ilişkiler kuruluşudur. Kurumsal kimlik, vizyon, misyon ve marka değeri üzerinde çalıştıklarından diğer reklam ajanslarına göre daha fazla öneme sahiptirler. Çünkü bir markanın toplum nezdindeki değeri düştükçe sektörde tutunması imkansızlaşmaktadır. Markanın imajı yükseldikçe sunduğu ürün ya da hizmetlerde başarıyı yakalama şansı da yükselmektedir.
PR ajansı, bu amaç uğrunda ulusal medya, yerel basın, sosyal medya, internet siteleri, radyo, gazete ve sosyal aktiviteler gibi tüm imkanları kullanır. Teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve yenilikleri PR çalışmalarından nasıl kullanacağını düşünür. Ajanslar, şirketlerin verimliliklerini arttırmak ve karlılık oranlarında doğrudan etki etmek için şirketleri hem içeriden hem de dışarıdan gözlemler.
Dijital PR Ajansı Nedir?
Dijital PR Ajansı, şirketlerin halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini yürütürken sadece internet teknolojileri üzerinde çözüm üretir. Şirketlerin ürünlerini ya da projelerini tanıtmak için sosyal medyayı etkin şekilde kullanır. Hangi internet platformunda ne zaman tanıtım yapılacağını düzenler. Haber ajansları ve kanalları ile anlaşmalar yapar ve firmanın lehine içerikler yayımlatır.
İnternet, bir marka ile müşterilerini buluşturmak için sayısız fırsat sunmaktadır. Facebook, Instagram, Twitter gibi öncü platformlar ile müşterilere ulaşmak oldukça kolaydır. Ayrıca Youtube gibi video paylaşım siteleri, müşterilere her saat ulaşmanın ve ilgilerini çekmenin en kestirme yoludur. PR Ajansı, bu mecralarda yetkin olduğundan halkla ilişkiler sürecini eksiksiz yürütür ve yaratıcı çözümler üretir.
PR Ajansı Ne İş Yapar?
Şirketlerinin daha iyi rekabet etmesini isteyen şirketler ajanslara yönelmektedir ve PR ajansı ne iş yapar diyerek araştırmalar yapmaktadır. Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama üçgeninde rolleri yadsınmayan ajansların faaliyetleri sınırsızdır. Kurumsal şirket algısını yükseltmeye elverişli tüm alan ve işlemler ajansların faaliyet kapsamındadır. Genel olarak bakıldığından bir PR Ajansı; aşağıdaki işlemleri üstlenir:
- Öncelikle markanın kuruluşuna dair, basında kendisine yer bulabilecek ilgi çekici hikayeler oluşturur. Bunların medyada yayılmasını sağlar.
- Firmayı temsil eden logo, kartvizit, amblem, pankart, tabela, takvim, bardak, broşür, katalog gibi reklam araçlarının tasarımını yapar.
- Markayı zedeleyecek bir gelişme olduğunda bu olumsuz havayı yıkmak için uğraşır. PR Ajansı, hedef kitlenin kalbini kazanacak açıklamalar geliştirir.
- Şirketin hitap ettiği müşterilerin hayata dair algılarını analiz eder. Ülkeye, bölgeye, yaşa veya cinsiyete göre ayrımlar yaparak çeşitli stratejiler geliştirir.
- Medya ile iş birliği yapar ve gerektiğinde meydanın gücünü arkasına alır. Medyada şirketi temsil edecek yüzler bulur ve onlarla çalışır.
- Dijital PR ajansı ise içerik üretir, sosyal medya hesaplarını yönetir ve SEO çalışmalarına aracılık eder. İnternet reklamlarından yararlanır ve bütçeyi verimli şekilde kullanır.
Neden Bir PR Ajansı İle Çalışmalıyım?
Her işte olduğu gibi PR hizmetlerinde de profesyonel bir ekiple çalışmak şirketlere kazandırıyor. PR ajansı ne iş yapar sorusuna verilen cevaplar tüm şirketlerin bir ajansa başvurmasını zorunlu kılıyor:
- Ajans çalışanları PR konusunda yeteneklidir ve deneyimlidir. Ayrıca birbirleri ile koordineli çalışırlar. Bu onların daha hızlı karar almalarına yardımcı olur.
- Şirketlerin kendi elemanları PR konusunda yetersiz kalır ve harcanan paralar karşılığını görmez. PR ajansı ile çalışan şirketler ise kendi işlerine yoğunlaşırlar ve işçilerini daha verimli kullanırlar.
- Ajanslar, her zaman doğru adımları atar. Her şirketi kendi içerisinde değerlendirip özel stratejiler geliştirirler. İş ortaklarını binlerce firma arasında özel hale getirebilirler.
- Şirketler sadece kendilerini takip edebilirken ajanslar şirketin rekabet ettiği alandaki tüm firmaları analiz edebilir. Rakip firmaların avantajlarını ve dezavantajlarını raporlayabilirler.
- PR ajansı, hem geleneksel medya hem de internet medyası bakımından geniş anlaşmalar yapar. Böylelikle PR içeriklerinin kısa sürede yayılmasını sağlar.
- Ajanslar yenilikçi olduklarından değişen eğilimleri çok daha rahat görebilirler. Örneğin yeni çıkan bir sosyal medya hesabının nasıl değerlendirilebileceğini süratle öğrenebilirler.
Sosyal Medya Ajansı Nasıl Çalışır?
Bilgisayar, tablet, akıllı cep telefonu ve akıllı televizyonların yaygınlaşması ile birlikte internet kullanımı artıyor. Ülkemizde dahi 70 milyona yakın kişi her gün haber, eğlence, ekonomi, sağlık gibi sebeplerle internette geziniyor. Bunu fırsata çeviren şirketler, müşterilerinin tüketim alışkanlıklarını değiştirebiliyor. Sosyal hayattaki bu değişim, şirketleri sosyal medyada daha fazla aktif olmaya zorluyor. Bazı şirketler bunu kendi imkânları ile yapmaya çalışırken bazıları bunu sosyal medya ajansı tercih ediyor.
Dijital dünya firma kimliklerinin oluşmasını sağlıyor hem de rakiplerinin önüne geçme fırsatı sunuyor. Çünkü tek bir reklam ya da pazarlama stratejisi ile dijital âlemde milyonlarca kullanıcıya ulaşılabiliyor. Geleneksel stratejileri yerine internet reklamlarını tercih edenler, daha hızlı yol alıyor. Ayrıca firmalar dijital reklam ajansı vasıtasıyla müşterileriyle iletişim kurarak yakından ilgilenebiliyor.
Sosyal Medya Ajansı Ne İş Yapar?
İnternet kullanıcılarının %90’lık kısmı vaktini sosyal medya uygulamalarında geçiriyor. Daha çok eğlence amaçlı kullanılan bu platformlarda kullanıcıların yaşam tarzlarını değiştiren birçok bilgi ve öneriye de ulaşılabilir. Örneğin Facebook sayfaları üyelerini belirli bir ürüne çekebiliyor. Instagram ’da ise reklam ajansı ile çalışan fenomen hesaplar bir ürün ya da hizmete kitlesel bir talep oluşturabiliyor.
Sosyal medya ajansları; reklam ve pazarlama alanında sadece güncel sosyal ağlar üzerinde çalışırlar. Günümüzde Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Linkedin, Tiktok, Youtube, Tumblr ya da Reddit gibi sosyal ağlar başı çekiyor. Dijital medya ajansı müşterilerinin tanıtımlarını bu ağlar üzerinde yayınlayarak onların daha büyük kitlelere hitap etmesini sağlıyor.
Reklam politikalarını yürütürken sosyal ağların arasındaki farkları bilmek ve ona göre ayrı stratejiler geliştirmek gerekiyor. Örneğin Facebook’da başarılı görülen bir taktik Instagram ‘da etkisiz kalabiliyor. Her uygulamanın paylaşım yapma zamanı, paylaşım dili ve içerik şekli değişebiliyor. Dijital medya ajansı, firmalar adına aşağıdaki işlemleri üsteleniyor.
- Her bir platformda ayrı ayrı hesap açmak
- Platformlara göre özelleştirilmiş içerikler hazırlamak
- Paylaşımların yayın kriterlerini belirlemek
- Hesapların ya da ürünlerin reklamını yapmak
- Fenomen hesaplar ya da sayfalar ile anlaşmak
- Çeşitli sosyal medya aktiviteleri düzenlemek
- Sosyal sorumluluk projelerini takip etmek
- Hazır mesaj şablonlarını oluşturmak
- Takipçi sayısını arttırmak
Google Reklam Ajansı Nasıl Çalışır?
Google reklam ajansı, dijital reklam ajanslarının faaliyetlerinin bir kısmını yürütür. Sosyal medya hesapları kadar etkili olan diğer kısım internet sitelerindeki gösterimlerdir. Araştırma yapan, haber okuyan, eğlenceli videolar izleyen ya da blog okuyan kişilere ürün reklamının gösterilmesi yüzde yüz etkili bir yöntemdir.
Google’ın reklam tekniği olan Adwords, dünyada milyonlarca kişi tarafından kullanılmaktadır. Adwords; firmanın reklamının belirli ücret karşılığında son tüketiciye gösterilmesidir. Bir internet kullanıcısının haber okurken karşısına çıkan ayakkabı reklamına tıklaması ve o ayakkabıyı satın alması, ayakkabı firmasının doğru bir Adwords politikası izlediğini göstermektedir. Çünkü hedef kitleye doğru zamanda doğru şekilde yaklaşılmıştır. Google reklam ajansı, Adwords yönetimi bakımından başarılıdır ve bütçenin en efektif şekilde kullanılmasını amaçlar. Bu doğrultuda aşağıdaki işlemleri yürütür:
- Reklamı yapılacak ürünler ilgili anahtar sözcüklerin tespit edilmesi
- Belirlenen kelimeler doğrultunda merak uyandıran içerik hazırlanması
- Google Adwords eşleme tekniklerinden uygun olanın seçilmesi
- Reklamın saatinin, konumunun ve dilinin seçilmesi
- Adwords dönüşüm seçeneklerinden birisinin seçilmesi
- Adwords bütçesinin tespiti ve Google işlemlerinin yürütülmesi
Reklam ajansı yerine kişisel imkanlar ile internet reklamına soyunmak pişmanlıkla sonuçlanmaktadır. Çünkü geleneksel reklam politikaları internet reklamlarında yanlış sonuçlar vermektedir. Hiç kampa gitmemiş bir kişiye çadır reklamını göstermek gibi geri dönüşü olmayan reklamlar reklam bütçesini zayi etmektedir.
AjansPR dijital medya ajansı olarak Google reklamları ve sosyal medya danışmanlığı hizmeti veriyoruz. Google reklamları konusunda deneyimli personellerimiz ile düşük rekabetli anahtar kelimeleri belirliyor ve reklamlar üzerinde çalışıyoruz. Reklamın ne zaman gösterilmesinin uygun olacağını ve hangi şehirlerde daha etkili sonuçlar doğuracağını raporlayıp Adwords eşleme tekniğini seçiyoruz. Sosyal platformlardaki değişiklikleri yakından takip eden dijital reklam ajansı olarak bunu müşterimiz için avantaja çeviriyoruz. İnternetin görünen yüzü olmak için sizleri de AjansPR’e bekliyoruz.