Gelişen teknoloji ile birlikte gelişen iletişim araçları sayesinde reklam ve hizmet tanıtımları çok daha kısa bir sürede çok büyük bir kitleye erişebiliyor. Dijital gelişimler güçlerini offline ve online entegrasyonlardan almaktadırlar. Dijital PR ajansı deyince internet sunucuları ve sosyal medyanın reklam ve halkla ilişkiler alanlarında kullanılması akla gelmektedir.
Şirket haberlerinin ve basın bültenlerinin halka daha kolay ulaşmasını sağlar. Viral olan videolarla ve diğer sosyal medya çalışmalarıyla markanın tanınırlığını artırmayı hedefler. Ayrıca markanın kendine has bir topluluğunun oluşmasını bu toplulukta markanın konuşulmasını gerçekleştirir. Markanın değerini korumak adına markanın gelişimini devamlı ve online olarak yapar.
Dijital PR Ajansı Nedir
Dijital PR ajansı teknoloji çağında bir şirketin can damarını besleyen kurumdur. Markalar kendilerinin tanıtımını gerçekleştirerek ve kendi marka topluluklarını oluşturmak konusundaki çalışmaları gerçekleştirir. Medyada haberlerinin çıkması her firma için bir reklam malzemesidir. Sosyal medya da bugün televizyondan sonra en çok kullanılan reklam platformlarından biridir. Bu platformda kullanılacak olan içeriklerin üretilmesi, web sitesi içeriklerinin yazılması, viral videoların üretilmesi gibi işleri firmalar adına gerçekleştiren kurumlar dijital PR ajanslarıdır.
Dijital PR Ajansı Ne İş Yapar
Dijital PR ajansı markanın sürekli olması gereken medya iletişimini sağlamakta, içerik üretmekte, yeni projeler oluşturmakta, reklam kampanyaları yapmaktadırlar. Sosyal medya hesaplarının yönetiminden sorumlu olan ajansların uzmanlığı sayesinde firmaların tanıtım, reklam, metin ve filmleriyle birlikte alınan geri dönüşlerin değerlendirilmesiyle gelecek için yeni yol haritasının belirlenmesi konusunda da faydalı olacaktır.
Elbette her firmanın bir web sitesi ve sosyal medya hesabı vardır. Ancak bu alanların uzman kişiler tarafından yönetilmesi ve takip edilmesi çok daha etkili sonuçlar alınmasını sağlar. Bu şekilde geliştirilen bir sosyal medya hesabı ile istenilen etkiyi sağlamak ve çok daha fazla kişiye ulaşılması çok daha hızlı bir şekilde mümkün olacaktır. Bu konuda dijital PR ajansı şirketlere gereken hizmeti en profesyonel şekilde vermektedir.
SEO Çalışmalarında Dijital PR Ajansı
Pek çok kimsenin dijital PR ile SEO çalışmalarını birbirinden ayrı olarak düşündüğü ve gördüğü bilinmektedir. Oysa doğru olarak gerçekleştirilen dijital PR çalışmaları ile SEO yönünden de faydalı geri dönüşler alınmaktadır. Basın bülteni dağıtımı SEO ile birleştiğinde ve bu işlemler dijital PR ajansı tarafından yapıldığında arama motorları tarafından üst sıralara taşınmasını sağlamaktadır.
Web sitesi içeriklerinde SEO kurallarının uygulanması için özel tekniklerle çalışan içerik üreticisi yazarlar dijital PR ajansı ile işbirliği halindedirler. Bu yazarlar tarafından üretilen içerikler web sitesinin üst sıralarda ve ilk sayfalarda görüntülenmesini sağlar.
PR Çalışması Nasıl Yapılır
Markanın ve ya ürünün halka tanıtım şeklinin doğru olabilmesi için PR çalışmaları çok önemlidir. PT çalışamalarının temeli sağlam atılırsa o kadar uzun soluklu olarak etkisini sürdürebilir. Bu bağlamda düşünüldüğünde PR çalışmaları, markanın istenen etkiyi ortaya çıkarabilmesi için doğru amaç ve stratejiler kullanılmalıdır. Bu stratejileri özetleyecek olursak:
- Amacın net olarak belirlenmiş olması gereklidir.
- Hedef kitlenin doğru argümanlar kullanılarak netleştirilmesi gereklidir.
Eğer PR çalışmasının amacı belirlenmediyse diğer koşulların da sağlanması mümkün olmayacaktır. Amaç belirleme PR için ilk adımdır ve anahtar görevindedir.
Amaç belirlendikten sonra hedef kitle zaten kendiliğinden gelecektir. Belirlenebilecek hedef kitle grupları; yerel yönetimler, öğrenciler, ev hanımları, bayiler, çalışanlar, medya, iş insanları, STKlar ve siyasi partiler olabilir. Ama PR çalışmalarında hedef kitle daha da odaklanmış bir grup olabilir. Bunu da şu şekilde belirleyebiliriz. Belli bir yaş grubu, cinsiyet, medeni hal durumu, uyruğu, mesleği, coğrafi bölgesi, inancı, toplumdaki yeri gibi focuslanılabilen gruplar de seçilebilir.
- Hazırlanan içeriklerin kaliteli, özgün ve SEO uyumlu olmalıdır.
Eğer içerik olmazsa diğer konular askıda kalacaktır. İçeriklerin özgün ve SEO uyumlu olması aynı zamanda hedef kitle baz alınarak hazırlanmış olması önemli bir detaydır. Bu şekilde hazırlanmış içeriklerle arama motorlarında ilk sayfalarda yer almak gayet kolay olacaktır. Böylece şirketin dijital PR ajansı tarafından yapılan çalışmalar amacına ulaşacaktır.
- İçeriklerin kullanılacağı ya da yayınlanacağı kanallar ve platformlar doru bir şekilde belirlenmelidir.
İçerikleri oluşturduktan sonra dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli husus da kitlelere ulaşmak için hangi kanalların kullanılması gerektiğidir. Amaca göre kanal seçilmesi en doğru yöntemdir. Marka bilirliğini artırmak için sosyal medya kullanılırken, daha yaygın bir etkileşim için televizyon tercih edilebilir.
Dijital PR Ajansıyla Çalışmak Ne Kazandırır
Günümüz koşullarında dijital ortamda varlık gösteremeyen şirketlerin kendilerini tanıtmaları ve erişilebilir olmaları mümkün değildir. Bu şekilde varlık gösteremeyen bir firmanın sürdürülebilir bir iş yapabilmesi de imkân dâhilinde değildir.
Bu bağlamda PR ajansları müşteri ile şirket arasındaki iletişimi sağlamakta ve geri bildirimlerin hemen alınmasına imkân vermektedir. İyi bir dijital PR ajansı, şirketlerin marka değerini ve tanınırlığını artırma konusunda en yakın çözüm ortağıdır.
0/5
(0 Reviews)