Instagram’da Nasıl Satış Yapılır?

Instagram’da nasıl satış yapılır sorusuna verilecek yanıtları mı arıyorsunuz? En iyi kısmı bilmek ister misiniz? Instagram’cılar platformda satın almaya hazır: Instagram for Business’a göre kullanıcıların %60’ı platformda yeni ürünler keşfediyor ve 200 milyon kişi her gün en az bir işletme profilini ziyaret ediyor. instagram’da satış yapmanın püf noktalarını sizler için derlemeye çalıştık.

Şirketler için bu, pazarlama hedeflerine ulaşmak için bir fırsat anlamına geliyor, bu nedenle 25 milyon işletmenin Instagram’da pazarlama yapması şaşırtıcı değil ve yaklaşık 2 milyon reklamveren, marka mesajlarını iletmek ve iş sonuçlarını yönlendirmek için platformdaki Instagram işletme profillerini kullanıyor.

Piyasadaki çok çeşitli şirketlerle, yeni müşteriler kazanmak giderek daha zor hale geliyor. İlk bakışta, mevcut müşterilerle ilişkileri beslemeye odaklanmak mantıklıdır, ancak iş büyümesi de sistematik müşteri kazanımı gerektirir.

instagram'da satış yapmanın püf noktaları

Öyleyse, yeni müşterileri çekmeye adanmış bir Instagram pazarlama stratejisi oluşturabilirseniz harika olmaz mıydı? Instagram’ın iş için nasıl kullanılacağını ve daha spesifik olarak Instagram’da nasıl satış yapılacağını keşfedelim. Instagramda alışveriş siteleri üzerinden yasal satış yapmak için neler gerekiyor? tüm bu sorulara yanıt veriyoruz.

 

  1. Arama için optimize edilmiş bir Instagram biyografisi oluşturun

İlk önce ilk şeyler: Yeni müşteriler kazanmak için Instagram profilinizin hedef kitlenizi çekeceğinden emin olmanız gerekir.

Yazma mükemmel Instagram bio kullanıcılar hesabınızda rastlamak zaman ziyaret kart var gibi bir zorunluluktur. Üstelik, ilk izlenimi çevrimiçi olarak yaratmak sadece 2,6 saniye sürüyor, bu nedenle Instagram biyografiniz, potansiyel bir müşterinin markanızın onlarla yankı uyandırıp uyandırmayacağına karar vermesinin tek yoludur.

Sadece 150 karakter ve tek bir bağlantıyla sınırlı olan Instagram biyografiniz ziyaretçilere kim olduğunuzu, ne yaptığınızı, nerede bulunduğunuzu söylemeli ve hatta ilgilenen kullanıcılara daha fazla bilgi sağlamalıdır. Göz alıcı ve bilgilendirici bir Instagram biyografisi ile Instagram profiliniz, sizi takip etmeleri için bir neden vererek hedef kitlenizin ilgisini çekmenize yardımcı olabilir.

Bir Instagram işletme hesabı çalıştırıyorsanız, daha fazla seçeneğiniz vardır, bu nedenle Instagram İşletme profiline geçmeniz önerilir.

 

Instagram biyografinizi nasıl optimize edeceğinize dair ipuçları:

  • Uygun bir kategori seçin
  • Şirketinizin bir açıklamasını sağlayın
  • Odak anahtar kelime ekleyin
  • Bir bağlantı ekle
  • İşlem düğmeleri ekleyin

Instagram’da pazarlama için bonus ipuçları:

  • Diğer Instagram işletme profillerinizi etiketleyin: Mart 2018’de Instagram, kullanıcıların başka profillere yönlendirecek bir biyografiye tıklanabilir profil bağlantıları eklemelerine izin verdi. Modern müşteriler özgünlük arzuladığından, bu işlevsellik şeffaflık getirmek için marka sahibinizi etiketlemenize olanak tanır. Ve şirketinizin kardeş Instagram işletme profilleri varsa, diğer hesaplarınıza trafik çekmek için mükemmel bir yoldur.
  • Markalı bir hashtag ekleyin: Pazarlamacılar bir izleyici kitlesini çekmek için hashtagleri kullanırken, sadece birkaçımız ziyaretçilerin aktif bir şekilde ilgisini çekmek için en çok markalı hashtagleri yapıyoruz. Bu nedenle, Instagram pazarlama stratejinizi geliştirmek için, Instagram biyografinize markalı bir hashtag eklemeyi deneyin; bu, ziyaretçilerin aynı hashtag ile daha fazla fotoğraf bulmasına olanak tanır.
  • Emojiyi kullanın: Rakiplerinizin arasından sıyrılmak için yaratıcı kalmak önemlidir ve emojiyi kullanmak harika bir seçenek olabilir. İnsanların%90’ı emoji mesajlarını daha anlamlı bulduğundan, Instagram biyografinize bir emoji eklemek ziyaretçilerin daha anlamlı bir şekilde etkileşim kurmasına yardımcı olabilir.

Doğru mesajı veren bir Instagram biyografisine sahip olmak, etkili bir Instagram pazarlama stratejisi yürütmenin ilk adımıdır. Böylece, Instagram biyografiniz tamamlandığında, Instagram’da nasıl satış yapacağınızı bulmaya bir adım daha yaklaşacaksınız.

instagram'da satış yapmanın püf noktaları

  1. Yerel kitleleri çekmek için coğrafi etiketler kullanın

Peki instagram’da etiketleme nasıl yapılır sorusunun yanıtını bulmaya çalışalım şimdi de. Instagram’da pazarlamanın en iyi yanı, dünyanın her yerinden insanlara ulaşma fırsatına sahip olmaktır. Hedef kitlenizi genişletebilir ve uluslararası müşteriler edinebilirsiniz, ancak Instagram pazarlama stratejinizin doğru kitleye ulaştığından emin olmanız önemlidir.

Pek çok şirket Instagram’da coğrafi etiketler kullanıyor, ancak mesele yalnızca fiziksel satışları artıran yerel işletmelerle ilgili değil; aynı zamanda uluslararası satış yapmayan e-ticaret markaları ile ilgili. Ek olarak, coğrafi etiketler kullanarak Instagram’da pazarlama yapmak, belirli bir alandaki fiziksel mağazanıza trafik çekmenize yardımcı olabilir.

Coğrafi etiket kullanmak, niş bir kitleyle bağlantı kurmanıza da yardımcı olabilir. İşte bir örnek:

Shake Shack’in farklı ülkeler için ayrı Instagram profilleri olmasına rağmen, şirket, coğrafi etiket içeren küresel Instagram profili aracılığıyla Şangay’da yeni bir kafe açtığını duyurdu. Bu nedenle, bu gönderi yalnızca şirketin büyümekte olduğu bir sinyal değil, aynı zamanda yerel kitleleri çekmenin bir yoludur. Instagram’ı iş için nasıl kullanacağınıza dair mükemmel bir örnek

İşiniz ne olursa olsun, takipçilerinizin miktarına değil kalitesine odaklanmalısınız. Ve hedef kitleniz ABD’de yaşıyorsa, Avrupa vatandaşlarına ulaşmak size herhangi bir ticari sonuç vermeyecektir. Bu nedenle, Instagram pazarlama stratejinizde coğrafi etiketler kullanmak, çevrimiçi iş yapan bir e-ticaret mağazası olsanız bile harika bir fikirdir.

Instagram’da Pazarlama İçin Bonus İpuçları:

  • Kullan coğrafi etiket Instagram Hikayeleri çıkartmalar: yana 500 milyon hesapları günlük Instagram Hikayeler kullanın coğrafi etiket çıkartmaları ekleyerek Instagram haber aramasında görünen başlamak ve daha fazla potansiyel müşterileri çekmek için basit bir yoludur.
  • Coğrafyayı hashtag olarak yazın: Bir hashtag sosyal medyada yeni bir özellik olmasa da, belirli olayları izlemek isteyen insanlar arasında oldukça popülerdir. Kullanıcılar bir hashtag’e dokunduklarında, aynı nota sahip gönderilerin listesini görebilirler. Markalar için, aynı coğrafi konumla ilgilenen potansiyel müşteriler tarafından keşfedilmesi gereken başka bir fırsat.

 

  1. Alışverişe açık etiketler ve Hikayeler oluşturun

2016’da Instagram, satın alma sürecini kolaylaştırmak için alışveriş yapılabilir ürün etiketlerini kullanıma sundu. Bu özellik, Instagram işletme profillerinin ürünleri gönderiler yoluyla öne çıkarmasına olanak tanır ve Instagram’ın satış için nasıl kullanılacağının açık bir örneğidir.

Bir Instagram kullanıcısı küçük bir alışveriş çantası simgesi olan bir gönderi gördüğünde, öne çıkan ürünler hakkında ek bilgi almak için üzerine dokunabilir. Fiyatlandırma ve ürün açıklamalarına hızlı erişim sayesinde, Instagram’da alışveriş yapılabilir gönderiler, potansiyel müşterilerin satın alma sürecine dalmasını kolaylaştırır.

Ve satın alma süreci ne kadar kolay olursa, müşterilerin satın alma işlemini tamamlama olasılığı o kadar artar. Instagram kullanıcılarının çoğu platformdaki ürünleri keşfettiklerinden, uygulama içinde satın almalarına izin vermek harika bir fikirdir. Şimdilik, şirketler gönderilerde ve Instagram Hikayelerinde ürünleri etiketleyebilir.

Ürün etiketleri: İşletmeniz Instagram pazarlamacılığına giriyorsa, haber akışında yayınlamak için içerik üretme ihtimaliniz vardır. Ziyaretçiler Instagram işletme profilinizle karşılaştıklarında, ürünlerinizin ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığını görmek için akışta gezinmeye başlarlar. Ve Instagram pazarlama stratejinizin bir parçası olarak herhangi bir satış yapmak istiyorsanız, ürününüzü göstermek yeterli değildir: Kullanıcılara fiyatlandırma ve ürün ayrıntıları sağlamanız gerekir. Bu nedenle, Instagram Shoppable Posts veya Instagram Stories’deki ürünleri etiketleyin, insanlara öne çıkan öğeler hakkında daha fazla bilgi sağlamanın harika bir yoludur.

 

Instagram Hikâyeleri etiketleri:  Geçici içeriğin artmasıyla birlikte, insanların platformda geçirdikleri süre ortalama 16 dakikadan 32 dakikaya çıktı. Kısa ömürlü içeriğin izleyicilerin dikkatini çekmesi anlamına gelir, bu nedenle Instagram Hikayeleri, işletmelerin potansiyel müşterilerine haber akışını içerikle tıkamadan ulaşmaları için harika bir fırsattır.

Instagram Hikayeleri özelliklerinden en iyi şekilde yararlanmak için markalar ürünleri etiketleyebilir, böylece izleyiciler öğelerle ilgili ayrıntıları görebilir. Dahası, bu özellik şirketlerin takipçilerini müşterilere dönüştürmesine olanak tanıyor çünkü Instagrammers, uygulama içi satın alarak ani alımlar yapabiliyor.

 

Instagram’da pazarlama için bonus ipuçları:

  • Yayın gönderilerini taslak olarak kaydedin: Çoğu insan görsel odaklı olduğundan, Instagram’da tutarlı bir haber akışına sahip olmak önemlidir. Bu nedenle, yazılarınızı yayınlamak için acele etmeyin. Gönderiniz hazır olduğunda taslak olarak kaydedin ve haber beslemenize uygun olup olmadığını görmek için ön izleyin.
  • Instagram içgörülerine dikkat edin: Hedef kitleniz için hangi gönderilerin daha iyi çalıştığını anlamak için, Instagram iç görülerine bakarak kitlenizin en çok etkileşim kurduğu Instagram alışverişi yapılabilir gönderileri sıralayın. Alışverişe uygun çıkartmalar kullanıyorsanız, analizleri görmek için Hikâyede yukarı kaydırın.
  • Tüm ürünleri etiketleyin: Hangi ürünlerin hedef kitlenizin ilgisini çekeceğini asla bilemezsiniz, bu nedenle tüm öğelerin adını ve fiyatını göstermek önemlidir. Instagram gönderilerini kullanırken, tek bir görsel için en fazla 5 ürün etiketleyebilirsiniz. Alışverişe uygun etiketleri kullanırken yalnızca bir ürünü etiketleyebilirsiniz.

instagram para kazanma

  1. Markalı eşantiyonlar düzenleyin

Bir veya iki gün içinde ürününüzün etrafında bir vızıltıya neden olsanız harika olmaz mıydı?

Markalı hediyelerle, bir kitlenin dikkatini çekebilir ve rakiplerinizi gölgede bırakabilirsiniz. İnsanlar ücretsiz şeyleri sever, bu nedenle yarışmalar düzenlemek, Instagram’daki etkileşimi artırmanın, işinize aşina olmayan insanları çekmenin, takipçilerle ilişkileri beslemenin ve e-ticaret satışlarını artırmak için Instagram’ı kullanmanın bir yoludur.

Üstelik, eşantiyonunuzun doğru kitleyi çekmesini sağlamak için ürününüzü hediye olarak seçebilirsiniz. Potansiyel bir müşteri bir ürünü test ettiğinde, belirli bir ürün için istek yaratabilir ve bu nedenle Instagram pazarlaması yoluyla satışları artırmanın yaratıcı bir yoludur.

Ayrıca, kendi ürünlerinizi vermenize gerek yoktur. Örneğin, TRX Training spor ve sağlık sektörleriyle ilgili markalarla birlikte büyük hediyeler organize etmek için çalışır ve tüm sponsorlar sonuç alır.

 

Instagram’da pazarlama için bonus ipuçları:

  • Niş odaklı markalarla çalışın: Yeni müşteriler edinmekle ilgileniyorsanız, hedef kitlenize ulaşmanın alternatif yollarını bulmanız gerekir ve bir çekilişin sponsoru olmak, müşteri kazanmak için büyük bir fırsattır.
  • Karşılıklılık kuralına güvenin: İyiliğin karşılığını vermek insanların doğasında olduğundan, markalı ücretsiz ürünler vermek, dikkatleri Instagram işletme profilinize çekmenin ve katılımcıları ürününüzü satın alma söz konusu olduğunda bir seçenek olarak görmeye ikna etmenin kanıtlanmış bir yoludur.

 

  1. Etkileyici pazarlama ve Instagram pazarlama stratejilerinizi birleştirin

Modern müşteriler artık reklamlara güvenmiyor: Alışveriş yapan kadınların % 86’sı ürünleri satın almadan önce sosyal medyada araştırma yapıyor ve Y kuşağı tüketicilerinin % 70’i satın alma kararları vermek için meslektaşlarının tavsiyelerine güveniyor. Üstelik, etkileyici unsur pazarlama 11X üretir buna daha popüler olmaya başladı hiç şaşırtıcı değil bu nedenle, pazarlama geleneksel formlarına göre daha fazla YG.

Niş odaklı influencer’lar ile çalışarak, hedef kitlenize uygun mevcut kullanıcı kitlesine ulaşabilir ve ürününüzü özgün bir şekilde tanıtabilirsiniz.

 

Instagram’da pazarlama için bonus ipuçları:

  • Bir brifing formu sağlayın: İş hedeflerinize bağlı olarak, influencer kampanyanız için KPI’ları düşünün. Örneğin, Instagram Hikâyelerinde “Yukarı Kaydırma” işlevine erişiminiz yoksa Instagram Hikayeleri aracılığıyla ürününüzü öne çıkararak web sitesi trafiği elde etmenize yardımcı olması için 10K + takipçisi olan bir etkileyiciden yardım isteyebilirsiniz.
  • Uzun vadeli ilişkiler kurun: Mikro etkileyicilerle çalışmaya karar vermiş olsanız bile, bu iş birliği gelecekte daha fazla sonuç verebilir. Kanaat önderleri takiplerini büyüttüğü için, ilişkileri beslemek, diğer markalardan sıyrılma ve daha iyi sonuçlar almak için onlarla tekrar çalışma şansınızdır.

 

  1. Instagram reklamları yayınlayın

Müşteri edinme, yeni kitlelerle bağlantı kurmakla ilgilidir ve Instagram reklamları yayınlamak, ürününüzü bilmeyen kişileri hedeflemenin bir yolu olabilir. Yeni kitlelere ulaşmanın bazı organik yolları olsa da, Instagram’da reklam vermek, marka mesajınızı iletmenize ve çok fazla zaman ve çaba harcamadan pazarınızla eşleşen insanları çekmenize yardımcı olur.

Pazardaki zorlu bir rekabetle, rakiplerinizden bir adım önde olmanın yollarını aramanız gerekir ve bunun bir yolu da gürültüyü kesen Instagram reklamları oluşturmaktır. Doğru yapıldığında, reklamınız doğru kişilere ulaşabilir, doğru mesajı verebilir ve bunun sonucunda yabancıları sadık hayranlara ve müşterilere dönüştürebilir.

Dahası, bazı markalar Instagram reklamlarını satışları artırmak için bir pazarlama aracı olarak kullanıyor.