Bir firmanın kurumsal kimliğine dair yapılan çalışmaların en önemli yatırım olduğu söylenebilir. Bir üniversitenin, hastanenin, spor kulübünün ya da sinema yapımcılarının dış dünyaya yansıyan algıları vardır. Bu algıyı oluşturan her şey kurumsal kimliğin parçasıdır ve aynı zamanda başarının ilk anahtarıdır. Toplumda kaliteli olarak bilinen bir hastane, hastaların ilk tercihi olacaktır. Güzel filmler çeken bir yapımcının yeni filmi sinemaseverlerin ilgisini mutlaka çekecektir.
Müşteri kitlesinin kalbinde yer edinebilmek için rakiplerin önüne geçilmelidir. Her firmanın binlerce rakibi olduğunu düşünürsek diğerlerin ayrılmanın ilk yolu da kurumsal kimlik çalışmalarıdır. Firmanın ilgili olduğu her bir karede bu kimliğin izleri yansıtılmalıdır. Konya reklam ajansı AjansPR, şirketlerin marka ve logolarından başlayarak dağıtılan kataloglara kadar her ayrıntıda iş ortağına yardımcı olur ve benzersiz bir kimlik oluşturur.
Kurumsal Kimlik Nasıl Oluşturulur?
AjansPR, kurumsal kimlik taleplerinde öncelikle şirketlerin genel bir analizini yapar. Şirketin tarihini, ismini, markasını, müşteri kitlesini, misyonunu, vizyonunu ve ürünlerini tanıyarak işe başlar. Daha sonra firmanın faaliyet gösterdiği sektör ve rakiplerini değerlendirir. Tüm bu aşamalardan sonra görsel tasarım ve içerik çalışmalarını başlatır. İlk görüşte fark edilebilen, markanın değerini anımsatan ve ürünleri hakkında bilgi edindiren bir kurumsal kimlik ortaya çıkarılır. İstanbul reklam ajansı AjansPR, müşterilerine odaklanarak aşağıdaki hizmetleri yürütür:
Logo, Amblem ve Sloganın Belirlenmesi
Sosyal medyada gördüğümüz bir fotoğraftan arkadaşımızı çıkarabiliriz. Ya da bir resmi belgenin kime ait olduğunu belgenin altındaki imzadan anlayabiliriz. Kişiler için fotoğraf ya da imza ne ise firmalar için de logo öyledir. Global firmaların başarısını logolarının tanınmasında aramak gerekir. Dünyanın neresinde olursa olsun üç çizgiyi görenler Adidas markasını, ısırılmış elma görenler ise Apple markasını tanıyacaktır. Adana reklam ajansı AjansPR, ülkemizin en yaratıcı grafik tasarımcıları ile çalışır ve akılda kalıcı özgün amblemlere öncülük eder. Ayrıca zihinlerde yer edinen ve marka söylendiğinde doğrudan çağrışım yapan sloganlarla logoyu zenginleştirir.
Markaya Ait Kitapçıkların Tasarımı
PR çalışmalarında en çok göz ardı edilen kısım yazılı belgelerdir. Bir ürünün nasıl kullanılacağını, garantisinin hangi şartlarda geçerli olacağını ve ipuçlarını içeren kitapçıkların da kurumsal kimliği yansıtması gerekir. Kitapçıklarda kullanılan renk, yazı stili, görseller ve içerikler ilgi çekici olmalıdır. Aynı zamanda kullanıcılarda güven hissi uyandırmalıdır. Gerektiğinde burada yer alan bilgiler video yayınları ile desteklenmelidir. Ankara reklam ajansı AjansPR, sosyal medya ve tasarım alanındaki deneyimi ile müşterilerde güven oluşturmanın adresidir.
Kartvizit ve Broşür Tasarımı
Geleneksel tanıtım çalışmalarından birisi olan kartvizitler, en eski ürün gruplarındandır. Büyük ya da küçük olmasına bakılmaksızın tüm firmalarda kartvizit bastırılması yaygındır. Bu nedenle sıradan kartvizitler yerine, saklanmak istenen kartvizit tasarımlarına yönelmek gerekir. Hem şekli hem de kalitesi ile müşterilerde hayranlık uyandırılmalıdır. Konya reklam ajansı AjansPR, uhdesindeki binlerce tasarımı geliştirir ve göze hoş gelen bir tasarım yaratır.
Reklam Araçlarının Tasarımı
Kurum çalışanlarının kullanacağı t-shirtler ve müşterilere dağıtılacak olan şapka gibi promosyonlar başta olmak üzere tüm tekstil ürünleri İstanbul reklam ajansı AjansPR tarafından yapılandırılır. Hediye edilecek kalem, takvim, saat, post-it, hafıza kartı, dosya, masa takımı, bayrak gibi ürünlerin görsellerini hazırlar. Ayrıca müşterilerin kullanacağı bina ya da araçların dış cephe görsellerini fark edilecek ve kaliteyi yansıtacak şekilde belirler.
Faaliyetlerde Kullanılan Kimlik Materyalleri
Yukarıda sayılan tasarımların yapılması önemli olmasına rağmen asla yeterli değildir. Çünkü müşteriler güvendikleri kimliği her aşamada hissetmek isterler. Adana reklam ajansı AjansPR, gerekli olan hiçbir adımı atlamaz ve bu konuda iş ortaklarına tavsiyelerde bulunur. Müşterilerle ya da diğer ticari kurumlarla yapılan fiziki yazışmalarda kullanılan zarf, fatura, irsaliye ve form tasarımlarını bizzat yürütür. Ayrıca Ankara reklam ajansı; online fatura ve mail yazışmalarının görsel altyapısını hazırlar.
0/5
(0 Reviews)