Instagram, bugünlerde sosyal medya pazarlamasıyla neredeyse eşanlamlı hale geldi. Hikâye reklamları ve doğrudan müşterilerinizle ve müşterilerinizle (ve aylık bir milyar kullanıcıyla) doğrudan bağlantı kurma becerisiyle Instagram hesabı, herhangi bir sağlam dijital pazarlama stratejisinin önemli bir parçasıdır. Instagram işi ve kişisel hesaplar söz konusu olduğunda, işletmeniz için en iyisi hangisi? Öğrenmek için okumaya devam edin.
Instagram iş ve kişisel hesaplar: Fark nedir?
Bir Instagram işletme hesabı, kişisel bir hesaba benzer hikayeler ve gönderiler de içerebileceğinden, yalnızca aralarındaki farkı söylemekle kalmaz, aynı zamanda sizin için hangisinin en iyisi olduğuna karar vermek de zor olabilir.
İşte temel farklılıklar (artı bilmeniz gereken dört avantaj).
Instagram işletme hesapları, premium özelliklere erişim sunar
Elbette, kişisel Instagram hesapları bir Instagram işletme hesabıyla aynı harika fotoğrafları göndermenize izin verir, ancak bir işletme hesabı daha fazla premium özellik ile birlikte gelir.
Bu, ilk avantajımızın açıkladığı gibi, potansiyel müşterilerinizin veya müşterilerinizin size ulaşması için daha fazla yol anlamına gelir.
- Avantaj: 10.000 veya daha fazla takipçiyle, “yukarı kaydır” özelliğini ekleyebilirsiniz
Bir Instagram hikâye gönderisinin altında “yukarı kaydırın” bilgi istemi görünür ve kullanıcıların hikâyenin referanslarını doğrudan web sitesi sayfasına kaydırmasına olanak tanır. Örneğin, bir doğal afetten etkilenen bir bölgede bir sağlık şirketi iseniz, Instagram hikayeniz yerel kaynaklara ve önemli bilgilere “hızlıca kaydırılabilir”. Bu, şirketinizi hizmet verdiğiniz topluluğun hayati bir parçası olarak konumlandırır sadece yüzü olmayan bir varlık değil.
Daha da önemlisi, Instagram ile ortak bir zorluk olan insanları doğrudan web sitenize çekmeyi çok daha kolay hale getirir. Ayrıca, gönderinizin ziyaretlerini ve etkinliğini izleyerek belirli bir ürün, etkinlik veya hizmet için “yukarı kaydırabilirsiniz”.
Instagram işletme hesapları analitikle birlikte gelir
Analitik, dijital pazarlamada çok önemlidir. Bu istatistikler, hangi yayınların hedef kitlenize ulaştığını ve hangilerinin düştüğünü size söyler.
Fayda # 2: Hangi gönderilerin işe yaradığını söylemek kolaydır
Sosyal medya için analiz, hedef kitlenizi daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir. Bu, onlara aradıkları bilgileri ve ürünleri verebileceğiniz ve zamanla büyüyecek bir ilişki kurabileceğiniz anlamına gelir.
Her işletme profili gönderisinin altındaki “bilgileri görüntüle” düğmesi size şu konularda bir fikir verir:
- Hangi hesaplara ulaşılıyor
- Kaç tanesi zaten seni takip ediyor
- Hashtag’leriniz aracılığıyla hangi izleyiciler geldi?
Instagram işletme hesapları geniş kapsamlı
Instagram’ın dahili veri kaynaklarına göre, 200 milyondan fazla Instagram kullanıcısı her gün en az bir Instagram işletme profilini ziyaret ediyor.
Fayda # 3: Bir gönderiyi güçlendirmenize izin verir
Bir gönderiyi güçlendirmek veya tanıtmak yalnızca iş hesapları için kullanılabilir. Analiziniz işe yarayan bir stratejinin belirlenmesine yardımcı olduktan sonra, daha fazla gönderi görüntüleme elde etmek için sosyal medya dolarlarınızı turbo şarj etmek için bu özelliği kullanın
Instagram işletme hesapları, daha fazla şirket bilgisi göndermenize olanak tanır
Elbette, kişisel Instagram profilinize birçok bilgi koyabilirsiniz, ancak bireyler için nelerin mevcut olduğuna dair sınırlar vardır. Önemli bir özellik (4. fayda), iletişim bilgilerini ayarlamanıza olanak tanır.
Avantaj 4: Bir “iletişim” düğmesi alırsınız
Instagram işletme profilinizi oluşturduğunuzda, bir “iletişim” düğmesi görünür. Müşterilerin sizi doğrudan Instagram’dan arayabileceği veya e-posta gönderebileceği şekilde ayarlayabilirsiniz: web sitenize gitmenize veya profiliniz aracılığıyla avlanmanıza gerek yok.
Kişisel hesaptan Instagram işletme hesabına nasıl geçilir?
Kişisel bir Instagram’ı bir işletme hesabına dönüştürmek basit ve kolaydır. Henüz kişisel bir Instagram hesabı oluşturmadıysanız, sıfırdan başlayabilir (bir bilgisayardan veya telefonunuzdaki bir uygulamadan) ve basitçe ayarlar panelinde bir Instagram işletme hesabı başlatmak istediğinizi belirtebilirsiniz.
Aksi takdirde, bu beş adımı izleyin.
- Instagram’ı aç
- Ayarlar’a gidin (profilinize dokunun, ardından adınızın sağındaki üç satıra dokunun)
- Aşağı kaydırın ve “İşletme profiline geç” e dokunun
- Bir işletme profili oluşturun (mümkün olduğunca çok bilgi girin)
- Göndermeye başlayın
Geçiş yapmak işin kolay kısmı. Bir sonraki zorluk, özenle seçilmiş ve stratejik olarak konumlandırılmış gönderiler kullanarak Instagram işinizi büyütmektir.
Instagram işinizi büyütün
Her türden sosyal medya, dikkat çekmek için tasarlanmış gönderi, hikâye ve reklamlarla doludur. Peki Instagram işinizi nasıl büyütebilirsiniz?
- Instagram işletme profilinizi doldurun: Profilinize ne kadar çok bilgi ekleyebilirseniz (saatler, konum vb.) O kadar iyidir.
- Tutarlı bir şekilde yayınlayın: Kendi bölgelerinde yeni işletmeler arayan insanlardan veya sağladığınız benzersiz ürün veya hizmetlerden yararlanmak için Instagram işletme hesabınızı takip eden bir gönderi programı oluşturun.
- Gönderi kalitesi: Aralarından seçim yapabileceğiniz çok şey olduğundan, gönderilerinizin alakalı, yüksek kaliteli ve hedef kitleniz için yararlı olması gerekir. Videoların iyi çekildiğinden ve fotoğrafların uygun olduğundan emin olun.
- Yüzleri kullanın: Yemeklerin ve manzaraların güzel resimleri güzeldir, ancak yüzleri olan Instagram gönderileri, diğer herhangi bir gönderi türünden daha fazla yorum ve beğeni alır.
- Hashtag’leri kullanın: Hashtag araştırması, sektörünüzdeki en önemli hashtaglere odaklanmanıza yardımcı olabilir. Bunları mantıklı bir şekilde kullanın gönderi başına ondan fazla değil ve nişanınızın tırmanışını izleyin.
- Analizleri takip: kişisel hesap içindi vs bir Instagram iş kurmak nedenlerinden biri analitik, bu yüzden ne söylediğini emin olun ve ödeme dikkat. Ayda en az bir kez bunları gözden geçirin ve gerekirse ince ayarlar yapın.
- Takipçilerle etkileşim kurun: İnsanlar yorum yaptığında yanıt verin. Sosyal medya sadece rüzgârda bağıran işletmeniz değildir mesajlarınıza sorular ve yanıtlar şeklinde geri gelen seslerin yankısını içerir. Onları asılı bırakma.
- Instagram hikâye reklamlarını kullanın: Hikayeler, Instagram’ın en popüler özelliklerinden biridir. Bu güçlü formatta uyumayın. Sıradan izleyicileri aktif müşterilere dönüştüren Instagram hikâye reklamları oluşturun.
0/5
(0 Reviews)