Instagram’da nasıl reklam verilir? Sorusuyla son dönemde oldukça sık karşılaşılmaktadır. Fenomenlere Instagram’da nasıl verilir sorusunun da çokça sorulduğunu gördüğümüzden bu yazımızda bu konulara yanıt vereceğiz. Sosyal medya kullanıcılarının daha fazla aktif olduğu Instagram’da reklam vermek için bir işletme hesabınızın olması gerekmektedir. Zaten işletme hesabınız açıldığı anda instagram tarafından size reklam seçenekleri sunulmaktadır. Reklam verme sırasında ne amaçla reklam verildiği çok önemlidir.
İnstagram Reklamlarında Amaç Belirleme
İnstagram reklamlarında amaç belirleme, Instagram’da reklam vermeden önce yapılması gerekenlerden biridir. Reklam verme amacı şu şekilde belirlenir. “Bu reklamı vererek ürünüm ve ya internet sitemle ilgili ne hedefliyorum?” sorusunun cevabı aşağıdakilerden biri olmalıdır.
- İnternet sitemin trafiğini artırmak istiyorum.
- Potansiyel müşterilere ulaşmak istiyorum.
- Etkileşime geçenleri artırmak istiyorum.
- Müşterilerime mesajla ulaşmak istiyorum.
- Müşterilerimin geri dönüşümlerini almak istiyorum.
- Kataloğumu tanıtmak istiyorum.
Instagram Reklam Formatları
Intagram’da nasıl reklam verilir konusunda ikinci olarak yapılması gereken, reklam formatını belirlemektir. Bu formatlar:
- Görsel reklam
- Döngü reklam
- Video reklam
- Hikâye reklam
Instagram’da Reklam Verme Adımları
Bunlar belirlendikten sonra verilecek olan reklam hazırlanır. Bu reklamı isterseniz bir ajans yardımıyla isterseniz kendiniz hazırlayıp verebilirsiniz. Eğer kendiniz hazırlamak isterseniz size 9 temel adımda Instagram’da nasıl reklam verilir kısaca anlatalım
- Instagram işletme hesabı olan Busines Manager hesabında oturum açın
- İnstagram hesabını Bm hesabına bağlayın
- Bir reklam hesabı oluşturup BM hesabına bağlayın.
- Reklamı oluşturmak için reklam hesabına gidin.
- Reklam hedefini belirleyin.
- Reklam bütçesini kendinize göre belirleyin
- Reklamın hedef kitlesini belirleyin.
- Reklam türünü belirleyin.
- Reklamı onaya göndermeyi unutmayın.
Bu adımları uyguladıktan sonra reklamın onaydan gelmesini beklemeniz gerekecektir. Reklam onaylandıktan sonra bütçenize ve reklamın yayınlanma şekline göre belirlenen bir süre kadar yayınlanmaya devam edecektir. Yeni bir reklam vermek istediğinizde Instagram’da nasıl reklam verilir konusundaki aynı adımları tekrarlamalısınız. Ama isterseniz bir kampanya şeklinde reklam dizisi düzenleyerek bu işi daha profesyonelce yapabilirsiniz. Hatta video, görsel, hikâye ve döngü olarak dört farklı reklam formatını aynı anda ve ya dönüşümlü olarak kullanabilirsiniz.
İnstagram Reklam Fiyatları
İnstagram’da nasıl reklam verilir konusunda aslında en çok merak edilen instagram reklam fiyatlarıdır. Bu fiyatların belirlenmesinde de bazı kriterler göz önüne alınır. sponsorlu reklam verecekseniz ihale usulü ile verildiğini unutmayın. Ama İnstagram gerekli durumlarda günlük öngörülen bütçenin %25 üzerine çıkabilir. Eğer bu durumla karşılaşmak istemiyorsanız kesin olarak bütçe sınırınızı belirlemelisiniz. Günlük değil de toplam bütçe belirlemeli ve bunun sınırı konusunda özel sınırlama getirilmelidir. Aksi takdirde planlanan bütçeden daha fazla bir reklam maliyeti çıkabilir.
Belirlenen bütçeye göre reklamınız 24 saate yayılarak yayınlanır. Ama yayınlanma ayarı “hızlandırılmış” moda ayarlandıysa İnstagram tarafından reklamınız oldukça sık gösterilerek 24 saate yayılmadan bir an önce günlük bütçeyi tüketmeye odaklanılır.
İnstagram reklamlarında gösterim odaklı fiyatlandırmada 1000 gösterim 4 ile 6 TL arasında değişiklik göstermektedir. Ortalama 1000 gösterim maliyeti 6 TL olan bir reklamın 120 TL karşılığında gösterileceği kişi sayısı 200.000 olacaktır. Bu fiyata ulaşılabilecek kişi sayısı oldukça fazladır. Instagram’da nasıl reklam verilir konusunda bütçe de önemli bir aşamadır.
Tıklama başı maliyet hesabı ise çok daha farklıdır. Bu reklamlarda bir tıklama 0,2 TL ile 1 TL arasında değerlendirilir. Eğer 1000 tıklama hedefiniz varsa ve buna göre bir bütçeniz varsa o zaman 200 TL ile 1000 TL arasında bir maliyet ortaya çıkar.
Fenomenlere İnstagram’da Nasıl Reklam Verilir
Fenomenlere İnstagram’da nasıl verilir konusunda ise özel açıklamalar mevcuttur. Bu kişiler tirajı yüksek gazete ve dergi gibidirler. Takipçi sayısı 1.000.000 ve daha fazla olan kişilere fenomen denilmektedir. Fluencer olarak da hizmet verdikleri için reklam konusunda çok daha etkili olabilmektedirler.
Bu kişiler seçilirken hedef kitleye uygun olan bir fenomen seçilmesi çok önemlidir. Yemek tarifi veren bir fenomenin tanıtmış olduğu mutfak malzemeleri çok daha kolay alıcı kitlesine ulaşabilir. Ama aynı kişi piyano reklamı yaptığında istediğiniz etkiyi elde etmeniz mümkün olmaz. Çünkü takip eden kitlenin alıcı profili çok farklıdır.
100.000 takipçiye ulaşmış olan bir fluencer, reklam için yaptığı tek bir gönderi için 1.000 USD alabilmektedir. Yeni başlayan bir fluencer 25-50 USD, 30 ile 80 bin takipçili olan 100-900 USD arasında değişine rakamları alabilmektedirler.
Sonuç olarak İnstagram’da nasıl reklam verilir konusunda en önemli noktalar reklamın hedefi ve hedef kitlesidir. Bunlar belirlendikten sonra diğer adımlara geçilir.
- Fenomen hesaplarda reklam fiyatları ne kadar?
- Instagram fenomen reklam ücretleri 2021
- Instagram fenomenlerine nasıl reklam verilir
- Instagram fenomenleri hikaye ve gönderi fiyatları 2021
- 1 Milyon takipçili hesaplarda reklam ve tanıtım
- Milyonluk hesaplarda reklam verme
- Onaylı instagram hesaplarında paylaşım fiyatları
- Mavi tikli hesaplarda yorum hizmeti
- Mavi tikli femomen sayfalarında story ve gönderi
Tüm bu konularda Ajans PR olarak hizmetimiz mevcuttur. Detaylar için arayabilirsiniz.
0/5
(0 Reviews)