Sosyal Medya Ajansı Nasıl Çalışır?
Bilgisayar, tablet, akıllı cep telefonu ve akıllı televizyonların yaygınlaşması ile birlikte internet kullanımı artıyor. Ülkemizde dahi 70 milyona yakın kişi her gün haber, eğlence, ekonomi, sağlık gibi sebeplerle internette geziniyor. Bunu fırsata çeviren şirketler, müşterilerinin tüketim alışkanlıklarını değiştirebiliyor. Sosyal hayattaki bu değişim, şirketleri sosyal medyada daha fazla aktif olmaya zorluyor. Bazı şirketler bunu kendi imkânları ile yapmaya çalışırken bazıları bunu sosyal medya ajansı tercih ediyor.
Dijital dünya firma kimliklerinin oluşmasını sağlıyor hem de rakiplerinin önüne geçme fırsatı sunuyor. Çünkü tek bir reklam ya da pazarlama stratejisi ile dijital âlemde milyonlarca kullanıcıya ulaşılabiliyor. Geleneksel stratejileri yerine internet reklamlarını tercih edenler, daha hızlı yol alıyor. Ayrıca firmalar dijital reklam ajansı vasıtasıyla müşterileriyle iletişim kurarak yakından ilgilenebiliyor.
Sosyal Medya Ajansı Ne İş Yapar?
İnternet kullanıcılarının %90’lık kısmı vaktini sosyal medya uygulamalarında geçiriyor. Daha çok eğlence amaçlı kullanılan bu platformlarda kullanıcıların yaşam tarzlarını değiştiren birçok bilgi ve öneriye de ulaşılabilir. Örneğin Facebook sayfaları üyelerini belirli bir ürüne çekebiliyor. Instagram ’da ise reklam ajansı ile çalışan fenomen hesaplar bir ürün ya da hizmete kitlesel bir talep oluşturabiliyor.
Sosyal medya ajansları; reklam ve pazarlama alanında sadece güncel sosyal ağlar üzerinde çalışırlar. Günümüzde Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Linkedin, Tiktok, Youtube, Tumblr ya da Reddit gibi sosyal ağlar başı çekiyor. Dijital medya ajansı müşterilerinin tanıtımlarını bu ağlar üzerinde yayınlayarak onların daha büyük kitlelere hitap etmesini sağlıyor.
Reklam politikalarını yürütürken sosyal ağların arasındaki farkları bilmek ve ona göre ayrı stratejiler geliştirmek gerekiyor. Örneğin Facebook’da başarılı görülen bir taktik Instagram ‘da etkisiz kalabiliyor. Her uygulamanın paylaşım yapma zamanı, paylaşım dili ve içerik şekli değişebiliyor. Dijital medya ajansı, firmalar adına aşağıdaki işlemleri üsteleniyor.
- Her bir platformda ayrı ayrı hesap açmak
- Platformlara göre özelleştirilmiş içerikler hazırlamak
- Paylaşımların yayın kriterlerini belirlemek
- Hesapların ya da ürünlerin reklamını yapmak
- Fenomen hesaplar ya da sayfalar ile anlaşmak
- Çeşitli sosyal medya aktiviteleri düzenlemek
- Sosyal sorumluluk projelerini takip etmek
- Hazır mesaj şablonlarını oluşturmak
- Takipçi sayısını arttırmak
Google Reklam Ajansı Nasıl Çalışır?
Google reklam ajansı, dijital reklam ajanslarının faaliyetlerinin bir kısmını yürütür. Sosyal medya hesapları kadar etkili olan diğer kısım internet sitelerindeki gösterimlerdir. Araştırma yapan, haber okuyan, eğlenceli videolar izleyen ya da blog okuyan kişilere ürün reklamının gösterilmesi yüzde yüz etkili bir yöntemdir.
Google’ın reklam tekniği olan Adwords, dünyada milyonlarca kişi tarafından kullanılmaktadır. Adwords; firmanın reklamının belirli ücret karşılığında son tüketiciye gösterilmesidir. Bir internet kullanıcısının haber okurken karşısına çıkan ayakkabı reklamına tıklaması ve o ayakkabıyı satın alması, ayakkabı firmasının doğru bir Adwords politikası izlediğini göstermektedir. Çünkü hedef kitleye doğru zamanda doğru şekilde yaklaşılmıştır. Google reklam ajansı, Adwords yönetimi bakımından başarılıdır ve bütçenin en efektif şekilde kullanılmasını amaçlar. Bu doğrultuda aşağıdaki işlemleri yürütür:
- Reklamı yapılacak ürünler ilgili anahtar sözcüklerin tespit edilmesi
- Belirlenen kelimeler doğrultunda merak uyandıran içerik hazırlanması
- Google Adwords eşleme tekniklerinden uygun olanın seçilmesi
- Reklamın saatinin, konumunun ve dilinin seçilmesi
- Adwords dönüşüm seçeneklerinden birisinin seçilmesi
- Adwords bütçesinin tespiti ve Google işlemlerinin yürütülmesi
Reklam ajansı yerine kişisel imkanlar ile internet reklamına soyunmak pişmanlıkla sonuçlanmaktadır. Çünkü geleneksel reklam politikaları internet reklamlarında yanlış sonuçlar vermektedir. Hiç kampa gitmemiş bir kişiye çadır reklamını göstermek gibi geri dönüşü olmayan reklamlar reklam bütçesini zayi etmektedir.
AjansPR dijital medya ajansı olarak Google reklamları ve sosyal medya danışmanlığı hizmeti veriyoruz. Google reklamları konusunda deneyimli personellerimiz ile düşük rekabetli anahtar kelimeleri belirliyor ve reklamlar üzerinde çalışıyoruz. Reklamın ne zaman gösterilmesinin uygun olacağını ve hangi şehirlerde daha etkili sonuçlar doğuracağını raporlayıp Adwords eşleme tekniğini seçiyoruz. Sosyal platformlardaki değişiklikleri yakından takip eden dijital reklam ajansı olarak bunu müşterimiz için avantaja çeviriyoruz. İnternetin görünen yüzü olmak için sizleri de AjansPR’e bekliyoruz.
Reklam Ajansları Ne İş Yapar?
Pazarlamada başarı elde etmenin en etkili yollarından birisi şüphesiz ki reklamdır. Çünkü reklamlar bir tüketicinin birçok üründen birisine yönelmesini ve onu satın almasını sağlayan psikolojik faktördür. Bir işin kalitesi elbette önemlidir. Ancak o işin nasıl tanıtıldığı daha da önemlidir. Birçok ürün ya da hizmet, yeterli şekilde tanıtılmaması nedeniyle arzu edilen istatistiklere ulaşamamıştır. Bu nedenle kişi ya da kurumların pazarlama sürecinde mutlaka reklamın gücünden yararlanması gerekiyor.
Unutulmaması gerekir ki, ancak iyi şekilde planlanmış reklamlar başarı getiriyor. Markanın imajını zedeleyen ve tüketicileri üründen soğutan reklamlar, ters etki yaparak zarara yol açıyor. Bu nedenle reklam süreçlerinde reklam ajanslarından yararlanmak gerekiyor. Reklam ajansları ne iş yapar diyerek süreci kendisinin yönetebileceğini düşünenler reklam tecrübesinin önemini kısa sürede fark ediyor.
Reklam Ajansı Ne İş Yapar?
Dünyada reklam ajanslarının tarihi 300 yıl öncesine uzanıyor. Ancak giderek yıpranan bir sektöre dönen reklamcılık, alakasız sektörler ile birleştiriliyor. Kartvizit, broşür, tabela basımları dahi reklam ajansı faaliyeti olarak görülüyor. Peki reklam ajansı ne yapar? Reklam ajansları, reklam ürünü üretmekten ziyade reklam stratejisi tasarımlar ile ilgileniyor. Kurumsal kimliğin oluşturulmasına ve firma misyonuna uygun ürünlerin ortaya konulmasına yardımcı oluyor.
Reklam Ajanslarının Faaliyetleri Nelerdir?
Reklam ajansları kendi deneyimlerinden yararlanarak müşterilerinin kendilerini daha iyi ifade etmelerini sağlar. Firmaların kurumsal tanıtımlarının yanı sıra her ürün grubunun doğru şekilde tanıtılması için strateji geliştirirler ve reklamların yayınlanması için tüm teknolojik imkanları kullanırlar. Bu anlamda reklam ajanslarının faaliyetlerini aşağıdaki şekilde gruplandırabiliriz:
- Pazarlamanın nasıl yapılacağı ve nelere dikkat edilmesi konusunda görüş bildirir
- Firma-müşteri ilişkilerinin nasıl olması gerektiğine dair iletişim dili geliştirir.
- Reklam metinlerini ve görsellerini ayarlayarak medya kuruluşlarına gönderir.
- Yerel ve ulusal medya ile iş birliği yaparak reklam giderlerini indirir.
İnternet Reklam Ajansı Ne İş Yapar?
Ülkemiz nüfusunun %60’lık kısmı aktif olarak internet kullanıyor. Yapılan araştırmalar internette geçirilen zamanın televizyon ve radyodan daha fazla olduğunu gösteriyor. Bu rakamlar, internete verilecek reklamların önemini gösteriyor. İnternette yapılacak tanıtımlar konusunda reklam ajansı ne iş yapar? Dijital reklam ajansları; sosyal medya hesapları ve arama motorlarında verilecek reklamları yönetiyor.
Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Youtube ve Linkedin gibi etkileşimin yüksek olduğu alanlar internet reklamcılığında önceliği taşıyor. Özellikle 60 milyon sosyal medya kullanıcısının olduğu ülkemizde, doğru bir internet reklamı ile iyi sonuçlar alınıyor. Bünyesinde Türkiye’nin en genç ve dinamik sosyal medya uzmanlarını barındıran bir ajans olarak, internet reklamlarından %100 sonuç vadediyoruz.
Reklam ajansı ne yapar araştırması yapanlar için hizmetlerimizi şöyle sıralıyoruz:
- Sosyal medya hesaplarını açıyoruz ve ilgi çekecek reklamlar hazırlıyoruz.
- Reklamları doğru zamanda yayınlıyoruz. Dil ve bölge seçimini yapıyoruz.
- Reklam anlaşmaları yapıyoruz ve bütçeyi en verimli şekilde kullanıyoruz.
- Sosyal medya aktiviteleri ile hedef kitlede merak uyandırıyoruz.
- Sosyal medyadaki yorum ve mesajları yönetiyor ya da bilgilendiriyoruz.
Google Reklam Ajansı Ne Yapar?
Herhangi bir sebeple internete girecek olan kişiler arama motorlarını kuruyor. Yandex, Google, Yahoo, Bing ve Aol gibi birçok arama motoru bulunuyor. Ülkemizdeki kullanıcıların %95’i aramalarında Google kullanıyor. Bu nedenle Google reklamlarını kullanmak fayda sağlıyor. Binlerce kişinin reklamlar konusunda güven verdiği Google reklam ajansı ne iş yapar?
Türkiye’nin en saygın markaları ile çalışan bir PR ajansı olarak Adwords yönetimini doğru bir şekilde yapıyor ve iş ortaklarımıza kazandırıyoruz. Adwords bütçesi, dili, zamanı, yeri gibi kriterleri belirliyoruz. Daha sonra rekabet edeceğimiz anahtar kelimelere yoğunlaşarak müşterilerimizin ön sıralara çıkartıyoruz sağlıyoruz. Müşterilerimizin rakiplerini analiz ederek karşı strateji geliştiriyor ve iş ortaklarımızın daha fazla internet kullanıcısına görünmesini sağlıyoruz.
Instagram Mavi Tık Hizmeti
1 milyardan fazla kullanıcıya sahip olan sosyal medya platformu Instagram; sunduğu yeniliklerle her geçen gün büyüyor. Fotoğraf paylaşım sitesi olarak yayın hayatına başlayan platform; günümüzde reklam ve pazarlamadan sosyal sorumluluk projelerine kadar farklı amaçlar için tercih ediliyor. Ayrıca Sürekli artan Google reklam fiyatları, ücretsiz olarak yararlanılan Instagram’ı cazip hale getiriyor. Bu nedenle markasını, ürününü ya da kurumsal faaliyetlerini tanıtmak isteyen kişilerin mutlaka Instagram ‘da bir hesabının olması ve etkileşim alması gerekiyor.
Kullanıcı sayısı fazla olduğundan Instagram’dan verim almak isteyen markaların “onaylı hesap” statüsü elde etmelidir. Çünkü sosyal medya kullanıcıları, benzer olan sayfalar arasından onaylı olanları takip ediyor ve bu hesapların gönderilerine daha çok ilgi gösteriyor. Instagram da kardeş şirketleri Twitter ve Facebook gibi onaylı hesabı göstermek için “mavi tık” simgesini kullanıyor.
Instagram Mavi Tık Başvurusu Yapıyoruz
Önceki yıllarda Instagram mavi tık almak için şartlar sıkı değildi ve kullanıcıların başvuru yapması beklenmiyordu. Takipçi sayıları, takipçilerin statüsü, içerikler, kişisel bilgiler ve etkileşim oranları in gibi kriterlere bakılarak hesaplar inceleniyordu. Uygun görülen hesaplara kendiliğinden Instagram mavi tık ayrıcalığı tanınıyordu. Ancak milyara yaklaşan kullanıcı sayısı ile beraber Instagram bu uygulamadan vazgeçti. Artık hesabının mavi tık almayı hak ettiğini düşünen kişilerin uygulama üzerinden başvuru yapması gerekiyor. Başvuru için “Profil girişi- Sağ Üst Köşede Bulunan Üç Nokta- Ayarlar- Hesap- Doğrulama İste” adımları izleniyor.
Başvuru üzerine Instagram sayfası inceleniyor ve kullanıcıya ortalama 30 gün içinde cevap veriliyor. Ne yazık ki tüm şartları sağladığını düşünse bile çoğu kullanıcıya olumsuz cevap veriliyor. Çünkü Instagram, artık bireysel talepler yerine “Instagram hesap onayı ajansları” aracılığı ile yapılan başvurulara öncelik veriyor. Türkiye’nin en yenilikçi PR ajansı olarak bu süreçte sizlere yardımcı oluyoruz.
Instagram Mavi Tık Sürecini Yürütüyoruz
Sosyal medya alanında yaptığımız araştırmalar ve çalışmalar sayesinde platformun hangi kriterleri baz aldığını biliyoruz. Mavi tık hizmeti almak isteyen kişi ya da kurumların hesaplarını kapsamlı şekilde inceliyor ve eksiklerini tespit ediyoruz. Instagram mavi tık hizmetimiz kapsamında öncelikle aşağıdaki hususları gözden geçiriyoruz:
- Hesabın özgün paylaşımlarda bulunması
- Hesaba düzenli şekilde içerik girilmesi
- Hesabın gerçek kişi ya da kuruma ait olması
- Hesap paylaşımlarına herkesin erişebilmesi
- Profil açıklamalarının yeterli bilgileri içermesi
- Yeterli sayıda gerçek takipçiye ulaşılması
Instagram hesabı üzerinde yapılan incelemeleri rapor haline getiriyor ve hizmet talep edenle paylaşıyoruz. Olası eksikler için zaman geçmeden çalışmalara başlıyor ve adım adım tüm şartları yerine getiriyoruz. Hesap onay alabilecek seviyeye geldiğinde Instagram hesap onayı ajansları ayrıcalığı olan talep metnini hazırlıyoruz. Bu süreçte yabancı dile hâkim olan ve Instagram talep metinlerinde tecrübeli olan içerik yazarları ile çalışıyoruz.
Google ve Instagram Reklamlarını Yönetiyoruz
Instagram ‘da ve Google’da daha fazla kişiye ulaşmak için kaliteli içerik dışında reklamın önemi büyüktür. Instagram mavi tık onayı almış olsa bile reklamın doğru şekilde planlanması ve bütçenin iyi ayarlanması gerekmektedir. Bilinçsizce verilen reklamlar; yeterli dönüş sağlamamakla birlikte reklam giderlerini gereksiz şişirmektedir. Sosyal medya uzmanlarımız ve dinamik reklam kadromuzla birlikte reklam stratejisi oluşturuyor ve tüm reklam süreçlerini yönetiyoruz. Ortalama düzeydeki Instagram reklam fiyatları ile müşterilerimizin istedikleri verimi alabilmeleri için aşağıdaki hizmetleri veriyoruz:
- İçerikleri metinlerini oluşturmak
- İçerik görsellerini denetlemek
- Hedef kitleyi analiz etmek
- Reklamın yayın zamanını belirlemek
- Reklam bölgesinin sınırlarını çizmek
- Reklam bütçesini planlamak
Reklamlar yayınlandıktan sonraki tüm gelişmeleri düzenli şekilde raporluyoruz. Reklam bütçesinin nasıl kullanıldığını ve reklam süresince ne kadar kişiye ulaşıldığını açıklıyoruz. Ayrıca yeni reklam stratejisinin nasıl olması gerektiği olası Instagram reklam fiyatları hakkında fikir üretiyoruz.
Instagram dışında Facebook, Twitter, Pinterest ve Linkedin gibi çok kullanılan mecralarda da aynı çözümleri üretiyoruz. Firmaların olmazda olmazı konumundaki Google reklamları konusunda faaliyet gösteriyoruz. Müşterilere uygun Google reklam fiyatları belirliyor ve onların ideal reklam bütçeleri doğru zamanda doğru kitleye ulaşmasının yolunu açıyoruz.
Ajans PR ile ulusal reklamcılık
Ajans PR, Türkiye’de kurumsal PR hizmetleri konusunda en detaylı hizmet sunan şirketlerden biridir. Ajans PR ile çalıştığınızda sadece tanıtımınız yapılmakla kalınmaz, aynı zamanda markanız ya da şahsınızla ilgili uygun haberler içinde sizinle ilgili kurgusal bir PR haberi de sunarız. Ajans PR nedir? Ülkemizde PR reklamcılık faaliyetlerinin önem kazanmasının ardından, Kurumsal PR Uzmanı Necmettin Kar tarafından
Kurumsal PR ajansı ile profesyonel reklamcılık
Yapılan araştırmaların sonucunda da yapılan ön görüye göre bu yeni kişiler, hizmetler ve ürünler her geçen yıl daha da artacaktır. Hal böyle olunca her sektördeki rekabet her geçen gün artacak ve piyasa da üst sıralara gelmek bir hayli zorlaşacaktır. Siz de bu rekabetten kurtulmak ve zirve ve zirveye yakın yerleri kendinize hedef gördüyseniz Ajans PR
Sosyal medya reklamcılığı
Geçtiğimiz yıllarda artış gösteren sosyal medyada popüler olma arzusu her geçen gün daha da artmaktadır. Bunun en büyük etmenlerinden birisi de kuşkusuz insanların tek tıkla istedikleri her bilgiye, hizmete ve ürüne ulaşmalarıdır. İşte bu noktada devreye sosyal medya reklamcılığı giriyor. Düşük bütçe ve doğru insanla yapacağınız sosyal medya reklam çalışması kısa süre içerisinde sizi, ürününüzü veya hizmetinizi binlerce