Reklam Ajansları Ne İş Yapar?

Pazarlamada başarı elde etmenin en etkili yollarından birisi şüphesiz ki reklamdır. Çünkü reklamlar bir tüketicinin birçok üründen birisine yönelmesini ve onu satın almasını sağlayan psikolojik faktördür. Bir işin kalitesi elbette önemlidir. Ancak o işin nasıl tanıtıldığı daha da önemlidir. Birçok ürün ya da hizmet, yeterli şekilde tanıtılmaması nedeniyle arzu edilen istatistiklere ulaşamamıştır. Bu nedenle kişi ya da kurumların pazarlama sürecinde mutlaka reklamın gücünden yararlanması gerekiyor.

Unutulmaması gerekir ki, ancak iyi şekilde planlanmış reklamlar başarı getiriyor. Markanın imajını zedeleyen ve tüketicileri üründen soğutan reklamlar, ters etki yaparak zarara yol açıyor. Bu nedenle reklam süreçlerinde reklam ajanslarından yararlanmak gerekiyor. Reklam ajansları ne iş yapar diyerek süreci kendisinin yönetebileceğini düşünenler reklam tecrübesinin önemini kısa sürede fark ediyor.

Reklam Ajansları Ne İş Yapar?
Reklam Ajansları Ne İş Yapar?

Reklam Ajansı Ne İş Yapar?

Dünyada reklam ajanslarının tarihi 300 yıl öncesine uzanıyor. Ancak giderek yıpranan bir sektöre dönen reklamcılık, alakasız sektörler ile birleştiriliyor. Kartvizit, broşür, tabela basımları dahi reklam ajansı faaliyeti olarak görülüyor. Peki reklam ajansı ne yapar? Reklam ajansları, reklam ürünü üretmekten ziyade reklam stratejisi tasarımlar ile ilgileniyor. Kurumsal kimliğin oluşturulmasına ve firma misyonuna uygun ürünlerin ortaya konulmasına yardımcı oluyor.

Reklam Ajanslarının Faaliyetleri Nelerdir?

Reklam ajansları kendi deneyimlerinden yararlanarak müşterilerinin kendilerini daha iyi ifade etmelerini sağlar. Firmaların kurumsal tanıtımlarının yanı sıra her ürün grubunun doğru şekilde tanıtılması için strateji geliştirirler ve reklamların yayınlanması için tüm teknolojik imkanları kullanırlar. Bu anlamda reklam ajanslarının faaliyetlerini aşağıdaki şekilde gruplandırabiliriz:

  • Pazarlamanın nasıl yapılacağı ve nelere dikkat edilmesi konusunda görüş bildirir
  • Firma-müşteri ilişkilerinin nasıl olması gerektiğine dair iletişim dili geliştirir.
  • Reklam metinlerini ve görsellerini ayarlayarak medya kuruluşlarına gönderir.
  • Yerel ve ulusal medya ile iş birliği yaparak reklam giderlerini indirir.

İnternet Reklam Ajansı Ne İş Yapar?

Ülkemiz nüfusunun %60’lık kısmı aktif olarak internet kullanıyor. Yapılan araştırmalar internette geçirilen zamanın televizyon ve radyodan daha fazla olduğunu gösteriyor. Bu rakamlar, internete verilecek reklamların önemini gösteriyor. İnternette yapılacak tanıtımlar konusunda reklam ajansı ne iş yapar? Dijital reklam ajansları; sosyal medya hesapları ve arama motorlarında verilecek reklamları yönetiyor.

Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Youtube ve Linkedin gibi etkileşimin yüksek olduğu alanlar internet reklamcılığında önceliği taşıyor. Özellikle 60 milyon sosyal medya kullanıcısının olduğu ülkemizde, doğru bir internet reklamı ile iyi sonuçlar alınıyor. Bünyesinde Türkiye’nin en genç ve dinamik sosyal medya uzmanlarını barındıran bir ajans olarak, internet reklamlarından %100 sonuç vadediyoruz.

Google Reklam Ajansı Ne Yapar?

Reklam ajansı ne yapar araştırması yapanlar için hizmetlerimizi şöyle sıralıyoruz:

  • Sosyal medya hesaplarını açıyoruz ve ilgi çekecek reklamlar hazırlıyoruz.
  • Reklamları doğru zamanda yayınlıyoruz. Dil ve bölge seçimini yapıyoruz.
  • Reklam anlaşmaları yapıyoruz ve bütçeyi en verimli şekilde kullanıyoruz.
  • Sosyal medya aktiviteleri ile hedef kitlede merak uyandırıyoruz.
  • Sosyal medyadaki yorum ve mesajları yönetiyor ya da bilgilendiriyoruz.

Google Reklam Ajansı Ne Yapar?

Herhangi bir sebeple internete girecek olan kişiler arama motorlarını kuruyor. Yandex, Google, Yahoo, Bing ve Aol gibi birçok arama motoru bulunuyor. Ülkemizdeki kullanıcıların %95’i aramalarında Google kullanıyor. Bu nedenle Google reklamlarını kullanmak fayda sağlıyor. Binlerce kişinin reklamlar konusunda güven verdiği Google reklam ajansı ne iş yapar?

Türkiye’nin en saygın markaları ile çalışan bir PR ajansı olarak Adwords yönetimini doğru bir şekilde yapıyor ve iş ortaklarımıza kazandırıyoruz. Adwords bütçesi, dili, zamanı, yeri gibi kriterleri belirliyoruz. Daha sonra rekabet edeceğimiz anahtar kelimelere yoğunlaşarak müşterilerimizin ön sıralara çıkartıyoruz sağlıyoruz. Müşterilerimizin rakiplerini analiz ederek karşı strateji geliştiriyor ve iş ortaklarımızın daha fazla internet kullanıcısına görünmesini sağlıyoruz.