Şirketinizin ticari reklamlarından ideal sonuçlar göremiyorsanız, yaklaşımınızı yeniden düşünmenin zamanı gelmiş olabilir. Dünyada internet, pazarlama, üretim alanında sürekli gelişmeler yaşanıyor. Bu nedenle geçmişte işe yarayan şeyler her zaman mevcut zamanlar için doğru olmayabilir. Elbette, her şeye uyan tek bir işletme reklam stratejisi yoktur, bu nedenle benzersiz şirketiniz için neyin işe yaradığını gerçekten bulmak için farklı fikirlerin pazarlama stratejisine dâhil edilmesi gerekebilir. Aynı zamanda, bir sonraki reklam kampanyanızda çalışabilmeniz gereken genel stratejik bilgileri yani diğer reklamlar için de sizi bilgi sahibi yapacak ipuçları ve fikirler de vardır. İllaki bir profesyonel PR çalışmasına ya da PR hizmetine bağlı kalmayarak, kendi markanızı, kendiniz de tanıtabilirsiniz. İşte bu konuda size nokta atışı bilgiler sunuyoruz bu yazımızda.
Hedeflerinizi Belirleyin
Şirketinizi tanıtmanın ilk adımı, hedeflerinizi ana hatlarıyla belirlemektir, böylece onlara ulaşmanın en iyi yolunu bulabilirsiniz. Örneğin, sosyal medyanızı takip ederek büyütmeyi umuyor musunuz? Yoksa yerel bölgelerdeki hedef kitlenizle daha fazla bağlantı kurmayı mı umuyorsunuz? Marka bilinirliğini artırmak mı yoksa satışları artırmak mı istiyorsunuz? Tam olarak neyi başarmayı umduğunuza karar verdiğinizde, bir oyun planı hazırlamak çok daha kolay hale gelir.
Hedef Kitlenizi Bulun
Artık bir vizyonunuz olduğuna göre, bunun bir parçası olacak insanları bulma zamanı. Bu çalışmaya standart bir müşterinizin profilini oluşturarak başlayabilirsiniz. Örneğin, spor salonu ekipmanı satıyorsanız, mantıklı olarak tipik müşterinizin ya bir spor salonuna sahip biri ya da evde egzersiz yapmak isteyen bir sporcu olduğunu var sayabilirsiniz. Temel bir müşteri profilini belirledikten sonra, daha derine inmenin ve yaş, cinsiyet, gelir ve konum gibi özellikleri göz önünde bulundurmanın zamanı geldi. Kime pazarlama yaptığınız hakkında genel bir fikriniz olduğunda, etkili pazarlama malzemeleri oluşturmak çok daha sezgisel hale gelir.
Markanızın Nasıl Görüntülendiğini Düşünün
Bir sonraki adım, şirketinizin markasını tarafsız bir bakış açısıyla incelemektir. Logonuzdan ve kurumsal renklerden sosyal medyada yayınladığınız içeriğe kadar markalamanın dikkate alınması gereken birçok yönü vardır. Amacınız, şirketinizi alanınızda otorite olarak kurmak olmalıdır. Nike, Puma ya da Adidas’ın çakması olarak kalmayı kimse hedeflemez. Bu yüzden amacınız alanında bilinen bir marka haline gelmek olmalı. Aynı spor salonu ekipmanı şirketi örneğini kullanarak, muhtemelen en son ekipmanı sunduğunuzu gösteren şık ve modern bir logo isteyeceksiniz. Ayrıca egzersizler ve fitness diyetleri gibi ilgili konuları kapsayan içerikler de yayınlayabilirsiniz.
Şirketinizi markalaştırmak, onu pazarlamanın önemli bir parçasıdır, bu nedenle reklamınızı yeniden canlandırmadan önce markanızın imajını elden geçirmek isteyebilirsiniz. Yüksek kaliteli, profesyonel markalaşmanın gücünü asla küçümsemeyin. Markanızı rayına oturtmanıza yardımcı olmak için grafik tasarımcılara, metin yazarlarına ve diğer profesyonellere ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu konuda bizimle de irtibat kurabilirsiniz. İçerik tedariki ve kurumsal marka tasarımı konusunda size yardımcı olmaya çalışırız.
Reklam Kampanyalarınızı Test Edin ve İzleyin
Tam teşekküllü bir reklam kampanyasını test etmeden ve ilerlemesini takip etmeden taahhüt etmek istemezsiniz. Sosyal medyada bir gönderi yayınlayarak başlayabilir ve ardından önümüzdeki birkaç gün veya hafta boyunca analizleri kontrol edebilirsiniz. Reklam iyi sonuç verirse, daha fazla tanıtmakta kendinizi rahat hissedebilirsiniz. Bir sonuç çıkmazsa, yine de bütçenizin yalnızca küçük bir kısmını harcadınız, yani şimdi onu yenileyebilir veya tamamen iptal edebilirsiniz. Sosyal medya ve reklam platformları, görüntülemeleri ve dönüşümleri izlemeyi kolaylaştırır, bu nedenle bu araçlardan yararlanın. Yaptığınız reklam çalışmasının dönütlerini olumlu ya da olumsuz şekilde almak, önümüzdeki süreçte nasıl bir yol izlemeniz gerektiği hususunda size yol gösterecektir.
Zamanlamanızı Düşünün
Hızlı hareket eden bir dünyada, zamanlama her şeydir. Bir restoran işletiyorsanız, akşamları kahvaltı menünüzün reklamını yapmazsınız, değil mi? Hedef kitlenizin reklamınızı görme olasılığının en yüksek olduğu zamanı ve yanı sıra en çok ne zaman yanıt vereceğini düşünün. Ofis malzemeleri satıyorsanız, ürünlerinizin reklamını ofis envanterini düşünmedikleri akşam yerine ofis yöneticilerinin siparişlerini verdikleri iş gününde yapmak mantıklıdır. Türkiye’de bayram arifesinde N11, Hepsiburada, Trendyol gibi online E-Ticaret mağazalarının son kozlarını oynadığına şahit oluruz. Yani bayram öncesinde etkin tüm reklam platformlarını bu mağazaların yoğun olarak kullandığını görürüz. Çünkü herkes alışverişe odaklanmıştır ve harcamalarını bile ayarlayıp ne alacaklarını düşünmektedir. Böyle bir zamanda verilen reklamdan dönüşlerin azami düzeyde olacağını unutmayın. Reklamlarınızı hazır olur olmaz dünyaya yaymak cazip gelse de, haftalarca hatta aylarca uzakta olsa bile mümkün olan en iyi anı beklemeye çalışın. İlgili topluluğunuza, rekabete ve görüşlerinizi etkileyebilecek diğer faktörlere dikkat edin ve ardından zamanlama mantıklı olduğunda reklamınızı yayınlayın.
Profesyonel Yardım Alın
Küçük bir işletme ortamında, sahipler birçok şapka takma eğilimindedir. Bu, tüm bir pazarlama departmanının görevlerini kendi başınıza halletmeniz gerektiği anlamına gelmez. Özellikle aile şirketlerinde durum böyledir. Aile şirketine alınan bir akrabaya tüm işler yüklenmeye çalışılır. Reklam işlerine de onun bakması istenir, muhasebe işlerine de. Aile şirketinde müdürden daha yetkili, hiçbir vasfı olmayan bir aile üyesidir. Çalışanlara bu kişi karar verir ve sonuç hiç de iyi olmaz. Yetenekli bir fotoğraf editörü değilseniz, bir tane kiralayın. Profesyonel videolar oluşturamıyorsanız, yapabilecek birini bulun. Düşük kaliteli reklamlar yayınlamak daha ucuzdur, ancak aynı zamanda markanızı karartır ve nadiren başarılı sonuçlar verir. Reklam söz konusu olduğunda, kalite nicelikten daha iyidir.
Düşük Maliyetli Reklam Seçeneklerini Deneyin
Şirketinizin reklamını yapmak için çok büyük bir bütçeye ihtiyacınız yok. Elbette, reklam içeriği için ödeme yapmanız gerekebilir, ancak nasıl yapılacağını biliyorsanız, yine de şirketinizi ucuza tanıtabilirsiniz. Aşağıda, düşük maliyetli ticari reklam fırsatları için bazı harika seçenekler verilmiştir:
- Sanayi ve ticaret fuarları
- Konuşma görevleri
- Topluluk olayları
- Müşteri yönlendirmeleri
- Online incelemeler
- Ağızdan ağza reklam (memnun müşteriler olmalı)
- Sosyal medya katılımı
- El ilanları veya indirim kartları
- Kartvizitler ya da kampanya kartları
- Etkinliklerin düzenlenmesi
- Müşteri sadakat programları
- Postalar ya da e-postalar
Şirketiniz hakkında tutkuluysanız, bazen en iyi ticari pazarlama sadece oraya gitmek ve kelimeyi yaymaktır. Tüm dikkatinizi tek bir stratejiye odaklamak yerine, bir pazarlama karması yaklaşımı kullanın. Hedef kitlenizle online, yüz yüze ve somut reklam araçları aracılığıyla etkileşim kurun. Yarışmalar, çekilişler düzenleyin ve ücretsiz kuponlar verin. Hangi reklam kampanyalarının en iyi sonuçları verdiğine dikkat edin ve bunları yeni yollarla yeniden üretin. Hatalarınızdan ders alın ve başarılarınızı geliştirin.
Reklamda ustalaşmak zaman alır. Şirketiniz için neyin işe yaradığını bulun ve bu yolda devam edin, ancak sadece bir reklama bağlı kalmayın. Pazarınıza, hedef topluluğunuza, rekabetinize ve değişen trendlere dikkat ettiğiniz sürece, reklamlarınızı alakalı ve etkili tutabilmelisiniz.
Reklam ve PR çalışmaları konusunda profesyonel destek almak için Ajans PR çalışanlarımızla irtibata geçebilirsiniz. Firmanız, markanız ya da işyeriniz ile ilgili genel amaçlarınız, yapmak istedikleriniz ve rakip firmalarla ilgili bize kısa bir bilgilendirmede bulunarak, markanız için en etkili PR ve reklam çalışması konusunda size bilgi vermemizi bekleyebilirsiniz.
0/5
(0 Reviews)