Markanızı Büyütmek için İş Hikâyesi Nasıl Kullanılır?

Marka hikâyesi olarak da ifade edilebilen iş hikâyesi son dönemde hayli merak edilen bir konu haline geldi. Firmanızın daha da büyümesi ve önemli bir marka hale gelmesi için yapmanız gerekenlerden biri de ilham veren iş hikâyeleri. Müşterilerinize işletmenizin neyle ilgili olduğunu gösteren iş hikâyelerinin faydasını öğrenince siz de iş hikâyelerinizi paylaşma gereği duyacaksınız. Şirketinizi nasıl ve neden kurduğunuzu anlamalarına yardımcı olur. Ve onlara şirketinizin güdüleri ve inançları hakkında biraz daha bilgi verir. Ama en iyi yanı, iyi bir hikâyedir. İnsanların hatırlayacağı bir şey sunmalısınız onlara. Dolayısıyla, markanızın hikâyesini paylaşmak, doğru şekilde tasarladığınız ve kullandığınız sürece müşterilerin işletmenizi hatırlamasını kolaylaştırabilir. Bu da ünlü bir marka olabilmek, insanların hatırında kalabilmek için yapmanız gereken bir çalışmadır.

Marka Hikâyesi Nedir?

Bir marka hikâyesi, bir şirketin gelişimini şirketin “kişiliğini” vurgulayacak şekilde anlatır. Örneğin, şirketinizin eğlenceli ve rahat olmasıyla tanınmasını istiyorsanız, hikâyenize biraz komiklik ya da ince bir mizah eklemeyi düşünmelisiniz.

Bir marka hikâyesinin pazarlama materyali olmadığını da bilmelisiniz. Hikâyeler pazarlama için değil, markanın unutulmaması için yapılan çalışmalardır. Bir reklam veya satış konuşması yazmıyorsunuz. Şirketiniz ile hedef kitlesi arasında güven oluşturmaya yardımcı olan özgün, kişiliğe dayalı bir hikâyedir bu.

Markanızı Büyütmek için İş Hikâyesi Nasıl Kullanılır?

Ne Tür Hikâye Anlatmak İstediğinize Karar Verin

Marka hikâyesi oluşturmadan önce bir hikâye türü seçmek önemlidir çünkü insanların markanıza bakışını ve markanızla ilişki kurma şeklini şekillendirmeye yardımcı olur. Örneğin, en dipten çıkarak yükselip zenginliğe uzanan hikâyeler genellikle popülerdir. Çünkü izleyicilere, şirketinizi kurmadan önce onlar gibi olduğunuzu gösterir. Sizinle daha kişisel bir düzeyde ilişki kurmalarına yardımcı olur. Dikkate alınacak diğer bazı hikâye türleri şunlardır:

  • Görev hikâyeleri, gezegeni kurtarmak için çalışan bir geri dönüşüm şirketi gibi, belirli bir misyona sahip şirketler için işe yarar.
  • Yeniden doğuş hikâyeleri, büyük zorlukların üstesinden gelen şirketler için sadece zirveye çıkmak için idealdir.
  • “Canavarı yenen” hikâyeler genellikle klasik mazlum hikâyelerdir, bu nedenle zirveye çıkmak için mücadele ettiyseniz iyi çalışırlar.
  • İşinizi seyahat ederken deneyimlediğiniz şeylerle dönüştürdüyseniz, bir yolculuk ve dönüş hikâyesi yazmayı düşünün
  • Marka hikâyenizi, insanların belirli konularla ilgilenmelerini sağlayan trajik bir hikâyeye dönüştürmeyi düşünün
  • Komedi yazmak, sıradan ve eğlenceli bir markayı hayata geçirmenin harika bir yoludur.

marka hikayesi nasıl yazılır

Şirketinizin Hikâyesinin Odaklandığından Emin Olun

Özgün, ilgi çekici bir hikaye yazmak önemlidir, ancak aynı zamanda net bir odağa sahip olması gerekir. Aksi takdirde, müşterilerinizin dikkatini hızla kaybedebilirsiniz. Bu yüzden yazmaya başlamadan önce, kendinize şu sorulardan bazılarını sorarak hikâyeniz için temel bir taslak oluşturun:

  • Sizinle veya şirketinizin kuruluş şekliyle ilgili ilginç olan nedir?
  • Şirketiniz hangi sorunları çözmeye çalışıyor?
  • Şirketiniz ne tür zorluklarla karşılaştı ve üstesinden geldi?
  • Hikâyedeki insanlar kimler ve neyi başarmaya çalışıyorlar?
  • Ne anlar yaşadın?
  • İşletmeniz nasıl gelişti?

marka hikayesi örnekleri

Şirket Hikâyenizi Doğru Kullanın

Öncelikle, hikâyenizi şirket web sitenizin Hakkında sayfasında göstermelisiniz çünkü bu, insanların bir işletme hakkında daha fazla bilgi edinmek istediklerinde ilk baktıkları yerlerden biridir. Sosyal medya gönderileri oluştururken hikayenizden ilham almanız da önemlidir. Örneğin, paçavradan zenginliğe uzanan bir hikâyeniz varsa, işletmenizin perde arkası fotoğraflarını, ilham verici alıntıların bulunduğu görüntüleri ve yeni yaşam tarzınızdan keyif aldığınızı gösteren özçekimleri Instagram akışınızda paylaşabilirsiniz.

Ayrıca, bir makale veya yayın için röportaj yaptığınız her seferinde şirketinizin hikâyesinin kısaltılmış bir versiyonunu paylaşmalısınız. Kısaltılmış hikâyenizi podcast’lerde, blogunuzda ve konuk blog gönderilerinde de paylaşabilirsiniz.

Marka hikâyenizi oluşturmak ve paylaşmak önemlidir. Marka hikâyelerinizi tüm kamuoyuna duyurabilmek için size yardımcı olacak firmalardan biri de NK Ajans ve Reklamcılık ‘tır. Ajans PR olarak hikayelerinizi hem yerel, hem ulusal hem de global alanda duyurabiliyoruz. Detaylar için bizimle irtibata geçebilirsiniz.