Twitter Mavi Rozet Alma Hizmeti
Twitter hesap doğrulama hizmeti, Twitter özelinde ön plana çıkmak ve çalışmalarını çok daha geniş bir kesime duyurmak isteyen kişilerin talep ettiği hizmet türleri arasında yer almaktadır.
İnternetten İçerik Kaldırma Nasıl Yapılmalı?
İnternetten içerik kaldırma nedir? İtibar yönetimi adına pek çok yenilikçi çalışma yapılabilmekte olup Google içerik kaldırma, internette yer alan haberlerin silinmesi ve markaya dair olumsuz içeriklerin kaldırılması; en önemli itibar yönetimi basamaklarından birkaçıdır.
Ajans PR Kişiye Özel PR Çalışmaları Paketi
Ajans PR olarak kişiye özel PR çalışması paketi üzerinden yenilikçi ve teknolojik hizmetlerimizi geniş bir kitleye sunmaktayız. Sizler de doğru reklamcılık modeli ile internet dünyasında ön planda yer alabilirsiniz.
Twitter hesap onayı nasıl yapılır?
Şu anda “Twitter hesapları nasıl doğrulanır”, “Twitter mavi tik nasıl alınır”, “Twitter blue tick ya da Twitter mavi rozet nasıl alınır” sorularına odaklanma zamanı. Çünkü artık Ajans PR olarak Twitter hesaplarınızı ücretli olarak doğruluyoruz. Artık Twitter mavi rozetinizi biz alıyoruz.
Instagram “Blue Tick” için koşullar neler?
Sosyal medya platformu denilince akla gelen uygulamalardan birisi olan Instagram, kullanıcıların, fotoğraf, video ve hikâye paylaşımında bulunabildiği canlı yayınlar açabildiği bir sosyal medya platformudur. Dünyada da oldukça popüler olan Instagram hakkında merak edilen en önemli konulardan bir tanesi hesapların onaylanmasıdır. Mavi tık nedir? Instagram’da mavi tik ne işe yarar? Mavi tik almak için neler yapmak gerekir? Gibi sorulara cevap arayacağız.
Mavi Tik Nedir?
Orijinal adı Instagram Account Verification Badge olan Instagram mavi tık, doğrulanmış rozet olarak da ifade edilir. Bir Instagram profilinin doğrulandığını gösteren işarettir. Instagram’da mavi tık daha çok futbolcular, siyasetçiler, gazeteciler, sanatçılar gibi ünlüler ile markalar tarafından kullanılmaktadır. Alınan mavi tik hesabın gerçek ve sahibi olan kişiye ait olduğunun göstergesidir. (1)
Mavi Tik Ne İşe Yarar?
Bir Instagram profilinde bulunan mavi tik, o profilin bizzat Instagram tarafından onaylandığı anlamına gelmektedir. Mavi tikli hesap sahibinin o hesabın gerçek hesap sahibi olup, mavi tike sahip markalar ise bir yönü ile güvenilir marka olduklarından günümüzde oldukça yaygın hale gelen Instagram üzerinden alışverişlerde bu mavi tikli hesap sahibi markalar rahatlıkla tercih edilebilir demektir.
Instagram’da Mavi Tik Alma Şartları Nelerdir?
Instagram’da mavi tık almak isteyen hesap sahiplerinin yerine getirmeleri gereken bir takım şartlar bulunmaktadır. Instagram mavi rozet (blue tick) başvurularını değerlendirirken ilk etapta hesabın kamu yararı açısından uygun olup olmadığına bakmaktadır. Bunun haricinde Instagram’ın doğrulamaya yönelik birtakım kriterlerini karşılayıp karşılamadığı da göz önünde bulundurulmaktadır. Instagram’ın kullanım koşullarına ve topluluk kurallarına uyan hesapların kamu yararı açısından da uygun bulunmasından sonra hesaplar, dikkat çekmek, özgün olmak, benzersiz olmak, eksiksiz olmak gibi birtakım kriterler açısından da değerlendirilir. (2)
- Instagram, dikkat çekme kriterini değerlendirirken hesabınızın kullanıcılar tarafından ne kadar sıklıkla aratıldığına dikkat eder. Bir kişi ya da kuruma ait olabilen hesap için incelemede bulunurken haber kaynaklarında ön plana çıkan hesapların incelemesini yapar. Hesap, haber kaynaklarında ücretli ya da tanıtım amaçlı yer alıyorsa Instagram bunu bir inceleme kaynağı olarak kabul etmemektedir.
- Özgünlük kriterinde Instagram, hesabın gerçek bir kişiye ya da tescillenmiş kurum ve kuruluşlara ait olmasını göz önünde bulundurur. Başka bir markayı taklit eden ya da telif hakkına tabi içerikleri paylaşan hesapların takipçi sayıları ne kadar fazla olursa olsun başvurularına genellikle ret yanıtı verilmektedir.
- Benzersiz olmak kriterinde Instagram’da mavi tik almak için her gerçek kişinin, kurum ya da kuruluşun yalnızca bir hesabını doğrulamaktadır. Örneğin bazı sanatçılar kendi adlarına hem marka hesabı hem de kişisel hesap açıp bunlara mavi tik alabilmek için başvuru yapmalarına rağmen bu hesaplardan en fazla 1 tanesine onay verilmektedir.
- Eksiksiz olmak kriterinde Instagram, hesabın herkese açık olması, profilde fotoğraf ve biyografinin bulunması, hesapta en az bir gönderinin paylaşılmış olması gibi kriterleri değerlendirir. Tüm bu şartları taşıyan hesabı eksiksiz olarak niteler.
- Tüm bu şartları yerine getirmenin yanında Instagram hesabının aktif olarak kullanılması, takipçi sayısının artış göstermesi takipçiler ile gerçekleştirilen etkileşim gibi faktörlerde büyük önem arz etmektedir.
Doğal yollardan takipçi edinebilmek oldukça zahmetli ve zaman alan bir süreç olduğu için hesap sahipleri bu uzun ve zahmetli yolu kısaltabilmek adına çeşitli çekilişler ile takipçi sayılarında artış sağlama yolunu tercih etmektedirler. Yapılan bu çekiliş etkinliklerinde takipçi artışı sağlamak amacı ile her bir takipçiden bir ya da birkaç hesabı etiketleyip paylaşım yapmaları istenir.
Böylelikle çekilişin bir şartı olan takip etme sebebi ile hesap kısa sürede büyüme eğilimine girebilir ve Instagram’da mavi tık alabilmek için yeterli olan sayıya ulaşılabilir. Yalnız burada dikkat edilmesi gereken bir nokta çekiliş amacı ile takibe başlayan hesaplar çekiliş sonunda takipten de çıkabilirler. Çekiliş ile takipçi satın almak da mümkün olup bu konuda hizmet veren siteler üzerinden takipçi satın alımı gerçekleştirilebilmektedir. Organik olarak takipçi, beğeni ve yorum hizmeti için bizimle irtibata geçebilirsiniz.
Tanınmış bir profil için PR haberleri
Instagram, Facebook ve Twitter hesaplarınıza onay vermeden önce sizin tanınmış kişi ya da marka olduğunuzu kabul etmeli. Kişi ya da markaların “tanınmış” kişi ya da markalar olduğunu kanıtlamak için ulusal haber ajanslarında, sitelerde ya da gazetelerde haberlerinin yayınlanmış olması gerekiyor. Çok eski olmayan (son 6 ay içinde) farklı kaynaklarda yayınlanmış haberleriniz varsa ulusal mecralarda, sizin tanınmış kişi olduğunuza ikna olunabilir. Bunun için Ajans PR’den destek alabilirsiniz. Sizin ya da markanızın tüm Türkiye’de tanıtılması için yoğun çaba harcayabiliriz. Detaylar için bizimle iletişim kurabilirsiniz.
Data Takipçi Nedir? Data Takipçi Fiyatları
Sosyal medya platformlarında gerçek, organik takipçilerin yanı sıra data takipçiler de bulunmaktadır. Her ne kadar sosyal medya platformları geliştirdikleri algoritmalar ile bu data takipçilere savaş açmışlarsa da tam anlamı ile ortadan kaldırabilmeleri mümkün olmamıştır.
Instagram mavi tik için haber yaptırma
Instagram mavi tik için haber çalışması ya da instagram PR haberleri için özel bir çalışmamız var. Mavi tik haber çalışması ile ilgili detaylar içeriğimizin devamında. Dünyada en çok rağbet gören sosyal medya platformu Instagram hesaplarının onaylanması ve mavi tik sahibi olabilmek için en önemli koşullardan biri “tanınmış kişi” ya da “bilindik marka” olduğunuzu ispatlamanız. Peki, bunu nasıl ispatlayabileceksiniz? Bu yazımızda Instagram mavi tik için haber yaptırma” yollarını inceleyelim. Instagram mavi tik ajansları aslında ne yapıyor ve hesabınızın onaylanması konusunda nasıl bir hizmet veriyor?
Bir Ajans PR kuruluşu olan mavitik.net’te sizlerin sosyal medya hesap onayları için gerekli hizmetler konusunda bilgilenmesi için yeni yazılar yayınlanıyor. Detaylı bilgi için maviitik.net’i ziyaret edebilirsiniz. “Garantili mavi tik alma” konusunda ajans ya da kişilere ulaşmaya çalışanlar bu konuda yüksek bir oranda, kötü niyetli kişilerin eline düşüyor. Instagram onaylı hesap satın almak için arama yaparak buldukları kişilerle onaylı hesap satın alma konusunda anlaşma yapan ve ödeme yapanların neredeyse tümünün dolandırıldığına şahit olduk. 3-5 bin TL karşılığında size instagram mavi tikli hesap satacağını söyleyen kişilere itibar etmeyin. Çünkü bir hesaba mavi tik alabilmek için bile en az 15-20 bin TL harcamanız gerekebiliyor. 2021 yılı itibari ile instagram mavi tikli onaylı hesapların fiyatları 30-70 bin TL arasında değişiyor takipçi sayısı ve kullanıcı adının kalitesine göre. Ancak size mavi tikli hesap almanızı tavsiye etmiyoruz. Çünkü bu konuda çok fazla mağdur olan müşterimiz oldu. En iyisi profilinizi profesyonel bir görüntüye kavuşturarak, organik şekilde büyüttükten sonra kendinizle ilgili ulusal ajanslarda ya da sitelerde PR haberleri yaptırıp bu haber linklerini başvuru sırasında forma ekleyerek göndermeniz olacaktır.

Instagram mavi tik için haber yaptırma
Instagram mavi tik için haber yaptırma
Instagram hesabınızın mavi tik alabilmesi yani onaylı hesap olarak doğrulanması için en önemli ki koşulu sağlaması gerekir. Detaylı koşullar olsa da bir hesabın doğrulanması için temelde iki şart vardır. İlki instagram hesabınızın belli bir etkileşime, takipçi sayısına sahip olması gerekir. Takipçi sayısı mavi tik için önemli değil diyenler olacaktır. Ancak 30 bin altında takipçisi olan hesapların daha çok reddedildiğini gördük. Bu yüzden hesap onayı için takipçi sayısı önemsiz diyenlere kulak asmamak gerekir. Ayrıca hesabın etkileşimi yüksek olmalı. Profilde fazlaca paylaşım yapılmış olmalı. Beğeniler ve yorumlar bot hesaplardan değil de daha dikkate değer hesaplardan yapılmalı. Mavi tikli hesaplardan yapılan yorumlar hem hesap onayı hem de etkileşimi artırmada etkili olabilir.
Instagram hesap onayı için, mavi tikli hesap sahibi olabilmek için bir diğer şart da kişi ya da markaya ait ulusal ya da küresel basında haberleri olması koşulu. Yani sizin tanınmış bir kişi ya da marka olabilmenizi, sizin hakkınızda dijital medyada (iha.com.tr, dha.com.tr hurriyet.com.tr, milliyet.com.tr, sabah.com.tr, takvim.com.tr vs. gibi siteler) çıkan haberlere göre değerlendirdiklerini unutmamalısınız. Eğer instagram mavi tik almak istiyorsanız Instagram mavi tik için haber yaptırmanız gerekir. Ajans PR ulusal ve uluslararası en otoriter haber ajanslarıyla çalışıyor. Google haberler sekmesinde sizinle ilgili arama yapıldığında burada sizinle ilgili özel haberler yapılmış olmalı. Instagram mavi tik için haber yaptırma fiyatları ile ilgili Ajans PR yetkilileri ile iletişim kurabilirsiniz.
Instagram mavi tik için haberleri nerelerde yapıyoruz?
En uygun fiyatlarla; bbc.com, thesun.com, Reuters.com Hürriyet.com.tr, Milliyet.com.tr, Cnnturk.com, Haberturk.com, Ensonhaber.com, Haber7, Aksam.com.tr, Sabah.com.tr, Gunes.com.tr, Takvim.com.tr, Tgrthaber.com.tr, Turkiyegazetesi.com.tr, Haberler.com, acunn.com, gazetevatan.com, sondakika.com, birgun.net, sozcu.com.tr, webtekno.com, webrazzi.com, shiftdelete.net, iha.com.tr, dha.com.tr, timeturk.com, karar.com, ortadogugazetesi.com ve daha birçok ulusal ve global haber sayfasında ya da haber sitesinde instagram için haberinizi yapalım.
Basın danışmanları ile özel PR çalışmaları
Basın danışmanlarının daha çok kamu kurumlarında yönetici statüsünde olanlar, milletvekilleri, milletvekili adayları, belediye başkanları, belediye başkan adayları ya da genel müdür koltuğunda oturanlar için hizmet verdikleri düşünülse de günümüzde özel sektörün hem yönetim kademesindekiler hem de markaların basın ve halkla ilişkiler çalışmaları için önemli bir istihdama sahip meslek kollarından biridir.
Ajans PR artık basın danışmanları ile da çalışmalar yürütüyor
Türkiye’nin en etkili PR ajanslarından Ajans PR önemli bir meslek haline gelen basın danışmanları ile PR çalışmalarında ortak çalışmalara başladı. Sizler de milletvekili, belediye başkanı ya da kurum müdürlerinin yanında markalar ya da önemli firmaların basın danışmanı olarak çalışmaktaysanız, Ajans PR ile iletişime geçerek çalıştığınız kurumlar ya da kişilerin basın açıklamalarını, toplantılarını, partilerini ya da özel günlerini tüm Türkiye’nin duymasını sağlayabilirsiniz.
Basın danışmanları ne yapar?
Basın danışmanı kimdir, basın danışmanı ne iş yapar? Basın danışmanı, kişi ya da işletmelerin, medya organları vasıtasıyla toplum gözünde olumlu bir kimlik oluşturmasını sağlayan kişidir.
Basın danışmanları nerelerde istihdam edilir?
Basın danışmanı mesleğini daha çok seçim dönemlerinde duyabiliriz. Milletvekili adayları, TBMM çalışanları, belediye başkanı adayları ya da henüz aday olamayan aday adayları kendileri hakkında topluma ulaşılmasını istedikleri konuları basın danışmanları vasıtasıyla kitlelerine duyururlar. Ancak sadece seçim döneminde değil, basın danışmanları hem kamu kurumlarında hem de özel kurumlarda önemli bir meslek olarak dikkat çekmektedir.
Basın Danışmanı Nasıl Çalışır, Hangi Görevleri Yerine Getirir?
Çalıştıkları kişiler ya da kurumlara göre görev alanları ve yaptıkları faaliyetler farklılık gösterse de genel olarak basın danışmanlarının görevleri şöyle sıralanabilir:
- Çalıştığı kişi ya da kurumun gereksinimlerini karşılamak için planlar oluşturmak,
- Çalışılan kuruma ait misyon ve vizyona göre oluşturulacak bültenlerin ya da açıklamaların kamuoyuna doğru ve akıllıca sunumlarını sağlamak,
- Markalar ya da kişilerin itibar yönetimine yönelik kampanyalar gerçekleştirmek,
- Basın toplantıları düzenlemek ya da müşterileri faaliyetleri ile ilgili basın bültenleri hazırlamak ve ilgili kurumlara ulaşmasını sağlamak,
- Kampanya ya da basın açıklamalarının etkilerini analiz etmek ve raporlamak,
- Basın bülteni, kurum haberleri ve dergi makaleleri hazırlamak ve bu çalışmaları basınla paylaşmak
- Gazete baskılarını ve dijital tüm medya kanallarını takip ederek kurum ya da kişi hakkında çıkan haberleri derlemek ve arşivleyerek gerektiğinde kullanmak,
- Müşteri eğer kamuoyuna seslenecekse bu konuda metin çalışması yapmak,
- Kurum yöneticileriyle medya çalışmaları hakkında toplantılar düzenlemek
- Ajans PR gibi PR şirketleri ile eşgüdüm içinde kişi ya da kurum için halkla ilişkiler çalışmaları yapmak,
- Marka ya da kişilerin imajının nasıl kazandırılacağı ve medya ilişkilerinin nasıl ele alacağı konusunda yöneticilere danışmanlık yapmak, PR ajansları ile görüşmeler düzenlemek,
- TV kanallarında yapılacak tanıtım ve PR yayınları için anlaşma yolları ve fırsatları takip etmek,
- Çalıştığı kurumların ya da kişilerin mahrem bilgilerini 3. Kişilerle paylaşmamak. Güvene dayalı çalışmanın en önemli gereği sadakattir. Sadakatinden şüphe duyulan basın danışmanları ile çalışmalar uzun vadeli olmayacaktır.
Basın Danışmanı Nasıl Olunur?
Türkiye’de basın danışmanı olmak için üniversitelerin dört yıllık eğitim veren, Medya ve İletişim bölümleri ile Sosyal Bilimler merkezli diğer lisans bölümleri vardır ve buradan mezun olanlar bu iş kollarında olan açıkları değerlendirerek istihdam fırsatı yakalayabilmektedir. Ancak Daha çok güven duyulacak kişilerin basın danışmanı olarak seçildiğini de dikkate almanız gerekir.
Basın Danışmanında Olması Gereken Özellikler
- Basın danışmanı olmak için teorik ve pratik birikime sahip olmak,
- Kamuoyu beklentilerinden haberdar olmak,
- Algı yönetimini gerçekleştirebilmek,
- Müşteri ihtiyaçlarını anlayıp çözümler oluşturabilecek analiz ve problem çözme yeteneklerine sahip olmak,
- Sözlü ve yazılı mükemmel iletişim becerisine sahip olmak,
- Ani durumlar karşısında etkili karar verebilmek,
- Diksiyon becerisine sahip olmak,
- Giyim kuşamına ve görünümüne dikkat etmek,
- Çalışma zamanlamasına sadık kalmak,
- İş ahlakına sahip olmak,
- Pozitif ve dinamik bir yapıya sahip olmak,
- Diğer çalışanlarla ortak çalışma potansiyeline sahip olmak,
- Çalışılan kişi ya da kuruma sadık olmak.
Etkili PR Çalışması Nasıl Olmalı?
PR (Public Relations) yani “Halkla İlişkiler” bir pazarlama stratejisi olup markanın imajını ve itibarını daha iyi bir seviyeye getirmek için yapılan çalışmaları kapsar. Buradaki amaç hedef kitlenin gözünde markanın güvenilirliğini ve değerini arttırmaya yöneliktir. Etkili PR çalışması markanın lehine olumlu gelişmelere yol açar.
Bu gelişmelere kısa bir şekilde değinirsek; buna:
- Markanın prestijinin artması,
- İmajının olumlu bir şekilde değişmesi,
- Güvenilirliğinin ve
- Tanınırlığının artması örnek olarak verilebilir.
PR Neden Önemlidir?
Bir markanın hedeflenen kitlenin beğenisini ve güvenilirliğini kazanması için etkili PR çalışması yapması gereklidir. Markalar kendi başlarına marka değildirler. Onları bilen ve seven bir kitleye muhtaçtırlar. PR yani halkla ilişkiler tam da bu konuyla ilgilidir. PR halkın ya da hedef kitlenin algısını markanın lehine çevirmeyi amaçlayan bir çalışmadır. Bu nedenle PR çok büyük bir önem arz etmektedir.
PR Çalışmasını Etkili Kılan 4 Önemli Adım
1. PR Çalışması Amacını Netleştirin
Yapacağınız PR çalışmasını amacını net bir şekilde belirlemelisiniz. Çünkü bütün yapacağınız çalışmalar bu hedef etrafında şekillenir. Sizin rotanızı bu madde belirleyecektir.
- Markayı Tanıtma
- Tüketici Bilinci Oluşturma
- Yatırımcı Farkındalığı
- Markayı Büyütme
2. Hedef Kitlenizi Belirleyin
Etkili PR çalışması içeriğiniz, hitap ettiğiniz hedef kitleye göre değişkenlik gösterir. Örneğin eğitimle ilgili bir PR çalışması için merkeze alacağınız kitle, öğrencilerdir. Hazırlayacağınız içeriğin belirlenmesinde öğrenci ve öğrencilik olgusuna uygun bir şekilde içerik hazırlamalısınız.
3. Silahınızı Belirleyin
Silahınızla en iyi atışı yapabilmek, amacınıza en iyi şekilde ulaşabilmek demektir. Silahlarınız olan kullandığınız kelimeler, sloganlarınız, görsel ve işitsel araçlarınızın uygunluğu hedef kitlenize ve amacınıza uygunsa iyi bir sonuç alırsınız.
4. Platformunuzu Amacınıza ve Markanıza Uygun Seçin
Etkili PR çalışması için platform ve içerik paralel giden unsurlardır. Eğer siz marka bilinirliğini arttırmak istiyorsanız ilk önceliğiniz, sosyal mecralarda mümkün olduğunca reklam faaliyetleriyle hedef kitlenizle iletişime geçerek bunu gerçekleştirmek olabilir.
Sonuç olarak diyebiliriz ki bu 4 önemli adımı baz alarak; üzerinde ön çalışmalar yapmalısınız. Alt yapısını en iyi şekilde hazırlayarak uygun bir stratejiyle, planlı ve programlı bir çalışmayla gerçekleştirdiğiniz bir PR çalışması, sizi hedefinize götürür ve iyi bir geri dönüt (feedback) almanızı sağlar.
Etkili PR Çalışması Örnekleri
Etkili PR çalışmasına örnek olarak verilebilecek pek çok markanın reklam çalışmaları bulunmaktadır. Ünlü markaları temsil eden PR ajansları, markaların tanınırlığını ve değerini artıracak reklam çalışmalarına imza atarak sektörde isim yapmaktadırlar. Bunlara dünyadan birkaç örnek verecek olursak: Yerden 2100 metre yükseklikteki bir İtalyan Dolomites’e bile bir mağaza açan The North Face; böylece maceraperestlerin, yine ünlü maceraperestler tarafından giyilen koleksiyon parçalarını almak için 2 saatlik zorlu yollardan geçmesini sağladı. Böylece tanınırlığını ve prestijini yükselten firma başarılı bir şekilde hedef kitlesinin beğenisini kazanarak, farklı ve etkili bir PR çalışmasına imza attı.
Diğer bir örnek ise; bilindik Japon kozmetik mağazası AINZ & TULPE akıllı bir vitrin geliştirdi. Bu vitrin müşterilerinin yüzlerini okuyup hangi milletten olduğunu anlayan ve müşterinin dilinde konuşan bir yapay zekâya sahipti. Bu vitrin müşterilerin o kadar ilgisini çekti ki önünde metrelerce kuyruk oluştu. Böylesine etkili PR çalışması sayesinde hem ülke çapında hem de dünya çapında tanınmasına vesile oldu.
Türkiye’de en çok ziyaret edilen internet siteleri
Türkiye’de en çok ziyaret edilen siteleri sizin için derledik. Sosyal medyanın yaygın olarak kullanılması ile internet siteleri bir bakıma geri planda kalsa da milyonlarca kişi birçok şey için internet siteleriniz ziyaret etmeye devam ediyor. En çok ziyaret edilen haber siteleri 2020 yılında olduğu gibi 2021 yılında da çok fazla değişmedi. Alexa ve similarweb aracılığıyla sitelerin ne kadar ziyaretçi tarafından tıklandığı konusunda fikir edinmek mümkün.
Ajans PR olarak Türkiye’nin en büyük haber siteleri ile çalışmaktayız. Ulusal haber ya da PR haberleri için çalıştığımız sitelerin ne kadar ziyaretçisi olduğunu siz de merak ediyorsanız, bu blog yazımız tam da sizin için yazılmış olabilir.
Alexa Türkiye ilk 20 site
Google.com
Youtube.com
Google.com.tr
Trendyol.com
Sahibinden.com
Turkiye.gov.tr
Facebook.com
Live.com
Ensonhaber.com
Netflix.com
Hurriyet.com.tr
Hepsiburada.com
Instagram.com
Milliyet.com.tr
Zoom.us
Sporx.com
Twitter.com
Eksisozluk.com
Wikipedia.org
N11.com
Alexa Türkiye ilk 15 haber sitesi
Ensonhaber.com
Hurriyet.com.tr
Milliyet.com.tr
Sporx.com
Sozcu.com.tr
Mynet.com
Trthaber.com
Yenisafak.com
Yeniakit.com.tr
Haberturk.com
Sabah.com.tr
Haberler.com
Haber7.com
Haberglobal.com.tr
Ntv.com.tr
Not: Alexa sıralaması maniple edilerek de yükseltilebilir. Yani Alexa sıralaması ilk sıralarda olmasına rağmen o sitelerin aslında en çok ziyaretçi alan siteler olduğu anlamı çıkarılmaması gerekir.
Türkiye’de hangi site ne kadar kişi tarafından ziyaret ediliyor? Çok merak edilen bu sorunun yanıtını aradık. Pandemi döneminde evlere kapanmanın etkisi ile film izleme siteleri Netflix ve Youtube’un ziyaretçi sayısında olağanüstü bir artış gözleniyor. Farklı kategorilere göre ziyaretçi sayılarını elde ettik. Nisan 2021 verilerine dayanarak çıkardığımız tablolardan siteleri bir ay içinde kaç kişinin ziyaret ettiğini görebilirsiniz.
Türkiye’de en çok ziyaretçi alan ilk 5 haber sitesi (1- 30 Nisan 2021 hitleri)
- Hurriyet.com.tr – 198,6 milyon ziyaretçi
- Sozcu.com.tr – 181,5 milyon ziyaretçi
- Milliyet.com.tr – 135,2 milyon ziyaretçi
- Sabah.com.tr – 110,4 milyon ziyaretçi
- Haberturk.com – 79,4 milyon ziyaretçi
Türkiye’de en çok ziyaretçi alan ilk 5 e-ticaret sitesi (1- 30 Nisan 2021)
- Trendyol.com – 197,8 milyon ziyaretçi
- Sahibinden.com – 112,3 milyon ziyaretçi
- Hepsiburada.com – 91,9 milyon ziyaretçi
- N11.com – 47,9 milyon ziyaretçi
- Gittigidiyor.com – 33,2 milyon ziyaretçi
Türkiye’de en çok ziyaretçi alan ilk 5 seyahat sitesi (1- 30 Nisan 2021)
- Obilet.com – 7,0 milyon ziyaretçi
- Enuygun.com – 5,6 milyon ziyaretçi
- Iett.istanbul – 3,3 milyon ziyaretçi
- Etstur.com – 2,7 milyon ziyaretçi
- Turkishairlines.com – 2,7 milyon ziyaretçi
Türkiye’de en çok ziyaretçi alan ilk 5 ekonomi/finans sitesi (1- 30 Nisan 2021)
- Binance.com – 28,9 milyon kişi
- Investing.com – 28,4 milyon kişi
- Altin.in – 21,4 milyon kişi
- Tradingview.com – 21,1 milyon kişi
- Doviz.com – 21,1 milyon kişi
Türkiye’de en çok ziyaretçi alan ilk 5 kültür/sanat/eğlence sitesi (1- 30 Nisan 2021)
- Youtube.com – 902,0 milyon ziyaretçi
- Netflix.com – 44,6 milyon ziyaretçi
- Ntv.com.tr – 35,6 milyon ziyaretçi
- Bloomberght.com – 16,2 milyon ziyaretçi
- 720pizle.org – 14,7 milyon ziyaretçi
Kaynak: Ajans PR / Alexa / Similarweb