Sosyal medya PR çalışması (Instagram PR çalışması)
Ünlü markalar ve tanınmış kişiler artık sosyal medya hesaplarının onaylanması için ulusal ajanslarda ve ulusal haber sitelerinde PR çalışması yaptırıyorlar. Bazılarına göre Instagram PR çalışması olarak ya da Facebook PR hizmeti olarak adlandırılan bu çalışmayı alanında etkili PR şirketleri veriyor. Profesyonel PR ajansları içinde yer alan Ajans PR sosyal medya PR çalışması hizmeti de veriyor.
Markanızı Büyütmek için İş Hikâyesi Nasıl Kullanılır?
Marka hikâyesi olarak da ifade edilebilen iş hikâyesi son dönemde hayli merak edilen bir konu haline geldi. Firmanızın daha da büyümesi ve önemli bir marka hale gelmesi için yapmanız gerekenlerden biri de ilham veren iş hikâyeleri.
Etkili PR reklamları için 7 önemli strateji
Her şeye uyan tek bir işletme reklam stratejisi yoktur, bu nedenle PR çalışmalarında benzersiz şirketiniz için neyin işe yaradığını gerçekten bulmak için farklı fikirlerin pazarlama stratejisine dâhil edilmesi gerekebilir.
İyi bir PR uzmanında olması gereken vasıflar nelerdir?
PR hizmeti herkesin yapabileceği bir hizmet değildir. Alanında otoriter bir halkla ilişkiler uzmanında bulunması gereken özellikler nelerdir? PR uzmanı ne iş yapar sorusundan ziyade PR uzmanının özellikleri de irdelenmelidir. PR danışmanı alanında deneyimli ve tecrübeli olmanın dışında çalışmalar için de donanımlı olmalıdır. Ülkemizde henüz Halkla İlişkiler eğitimi ile PR çalışmasının entegrasyonu tam olarak anlaşılamamıştır. PR çalışması için seçilen uzmanın bu konuda donanımlı olması PR hizmeti sonuçlarının pozitif olması açısından çok çok önemlidir.
Firmaların olumlu kimlik algısı oluşturmaları piyasada kalabilmeleri ve müşteri devamlılığının sağlanması için hayati önem taşır. Halkla ilişkiler uzmanı ya da PR uzmanı olarak ifade edilen kişinin mesleğinin gerekliliklerini yerine getiriyor olmasının yanında öngörülerinin de önemi büyüktür. İyi bir PR uzmanı profesyonel bir PR hizmeti için hangi yetkinliklere sahip olmalı? Bu konuyu sizler için araştırdık. Kurumsal PR hizmeti için seçilen kişilerde öncelikle stratejik düşünce yapısına sahip olunması şartına bakılmalı. Bunun dışında hangi konularda PR uzmanının yetkinliği değerlendirilmeli sorusunun yanıtına birlikte göz atalım.
Stratejik düşünce
PR çalışmasına başlanmadan önce stratejik planların göz önüne alınması ve doğru stratejilerle PR hizmetinin verilmesi önemlidir. Stratejisi olmayan bir PR çalışmasından elde edilecek başarı da yeteri olmayacağı gibi uzun vadede markaya olumsuz yansımaları da olacaktır. Bu yüzden PR uzmanının çalışmaya başlamadan önce yaratıcı bir perspektifle ileriye dönük bir strateji geliştirmesi gerekir.
Esneklik
PR uzmanı her konuda esnek bir yapıda olmalı. Yapılan yanlışlardan hemen dönerek doğru yola kanalize olabilmeli. Elastik bir düşünce PR uzmanının en önemli niteliklerinden biridir. Eğer çalışmanın başında olumsuz bir sonuçla karşılaştığında yeni stratejilere geçişte zorluk yaşıyorsa çalışmanın ilerlemesi daha da zorlaşacaktır.
Araştırmacı ve analiz yeteneği
Kurumsal yapıdaki şirketlerin ve markaların en dikkat ettiği niteliklerden biri de PR uzmanının konuyla ilgili araştırma yapabilmesi ve ardından analiz edebilecek bir yetkinliği gösterebilmesidir.
Büyük fotoğrafı görme
Son yıllarda çok kullanılan bu deyim aslında PR uzmanları için olmazsa olmazdır. Bir firma için daha önce yapılmış çalışmalar, rakiplerin çalışmaları ve aldıkları sonuçlarla olması gerekenler arasında bütüncül bir bakış açısıyla tüm konulara yukarıdan bakabilme PR uzmanının güzel bir PR hizmeti vermesi için çok önemlidir.
Yaratıcı düşünce
PR uzmanı yeniliklere açık ve yaratıcı bir düşünceye sahip olmalı. Rakiplerinin gittiği yoldan gitmek yerine, yeni ve yaratıcı fikirleri uygulayabilmelidir. Creative Thinking (Yaratıcı Düşünme) PR uzmanında olması gereken belki de en önemli özelliktir.
Girişkenlik
Kurumsal PR danışmanları girişken ve etkili iletişim becerilerine sahip kişilerdir. Hem yapılan hizmet ile ilgili sunum hem de hayata geçirilecek çalışmalarda girişken olması, PR uzmanının çalışmalarda başarılı olması için önemli kazanımlardır.
Sabırlı ve vakur olma
Uzman olarak nitelenebilecek PR danışmanlarının çalışma öncesinde ve sonrasında sabırlı olmaları, çalışma sırasında da organizasyondaki aksaklıklardan kaynaklı motive edici özelliği ile vakur bir duruşa sahip olması gerekir.
Zamanı etkili kullanma
PR uzmanı aceleci değildir. Bugünün işini yarına da bırakmaz. Çünkü kendisine verilen zamanı iyi kullanım zamanı iyi kullanma potansiyelini ortaya koymalıdır.
Empatik düşünce
Kurumsal PR danışmanları empatik becerilere sahip olmalı. Kendilerini hem marka sahibinin hem de birlikte çalıştıkları ekip arkadaşlarının yerine koyarak düşünmeli. Bunun yanında hedef kitle ile de empati kurabilmesi onun, çalışmalardan başarı ile çıkabilmesi için önemli görülmektedir.
Detaylara odaklanma
Her uzman gibi PR uzmanı da detayları görebilmelidir. Bunun için de sadece bir beceriye değil, PR çalışmaları ile ilgili bilgi birikimine de sahip olmaları gerekir. Eğitimsiz PR çalışanlarının bu mesleği para kazanmaya odaklı yapması hem verimliliği hem de devamlılığı olumsuz etkiler.
Güvenilirlik
Ölçme ve değerlendirmenin önemli kavramlarından biri olan güvenirlilik, PR uzmanları için de hayati değerdedir. Eğer bir PR uzmanı güven vermiyorsa, onunla çalışması gereken kişiler ya da markalar bu ihtiyaçlarını başka bir PR uzmanından ya da PR şirketinden yana kullanacaklardır. Günümüzde en önemli görülen niteliklerden biri olan güven duygusu çok zor kazanılmasına rağmen çok kısa sürede ve bir anda kaybedilebilmektedir.
Disiplineler arası çalışabilme
PR uzmanları sadece bir konuda yetkin olmamalı. Farklı disiplinler üzerine de bilgi sahibi olmalılar. Örneğin özel bir hastane için yapılan PR çalışmasında sağlık için gerekli bilgiye sahip olması, bir teknoloji firması için icra edilecek olan PR hizmeti için de teknolojik bilgilere sahip olmaları gerekir.
Eleştirel düşünebilme
Yaratıcı düşünce kadar önemli bir beceridir eleştirel bakabilmek. Bazı firmalar ya da markalar eleştirel düşüncelere açık olmasa da PR uzmanı, yapılan yanlışları da görebilmesi açısından eleştirel düşünceye sahip olmalıdır. Hataları görmekle kalmamalı, bu hatalardan kurtulmak için de çözüm yolları sunmalıdır.
Firmaların PR çalışmasında bülten yayınının önemi
Televizyonların daha geri planda kalması ile etkileşimli sosyal medyanın daha çok ve yoğun kullanılması firmaların PR (Public Relations – Halkla İlişkiler) tercihlerinde de farklılığa yol açtı. Profesyonel PR çalışması için yeterli bütçe ayıramayan firmaların en uygun yolla PR çalışmalarını ajanslarda bülten yayını şeklinde yaptıkları görülüyor.
Profesyonel hizmet ucuz bir hizmet olamaz. Bu yüzden eğer firmaların daha fazla olumlu kimlik algısı kazanması isteniyorsa profesyonel PR uzmanlarından yardım almalarını tavsiye ediyoruz. Sosyolojik, ekonomik ve psikolojik alanlarda da etkin firmalarla çalışan markaların ya da isimlerin, toplumun ihtiyaçlarını da ekonomik durumunu da dikkate alarak PR çalışması yapmaları, ortaya çıkacak olumlu algıyı bir o kadar daha yükseltecektir.
Sadece haber ajanslarında bülten yayınlamak (aa.com.tr AA bülten yayını, iha.com.tr İHA büten yayını ya da dha.com.tr DHA bülten yayını) bir PR çalışması olarak görülemez ancak önemsenmelidir. Bu çalışmalar daha çok ucuz PR çalışması ya da amatör reklam çalışması olarak nitelenebilir. Ajans PR olarak firmalara tavsiyemiz PR konusunda maddi çekingenliklerden uzak durmaları. PR bir markanın kuruluşundan bu güne kadar ortaya koyduğu tüm emeklerin artık toplum tarafından da bilinmesi ve olumlu bir algıyla bu marka ya da kişilere bakılması çalışmasıdır. Eğer yanlış PR çalışması yapılırsa tüm çabalar son bulabilir.
Son yıllarda yanlış PR ile satışları yüzde 80’e varan oranlarda düşen hayvansal ürün markasını hepiniz duymuşsunuzdur. Yanlış bir ajans haberi ile bir anda tepkilerin odağına oturan firmanın ne kadar prestij kaybı yaşadığını ve olumsuz bir kimlik algısına maruz kaldığını tahmin edebiliyor musunuz? Yaklaşık 50 yılı bulan firma geçmişi sadece bir haber ile yerle bir olabiliyor. Bu yüzden ajanslarda bülten yayını (İHA, Anadolu Ajansı haber servisi ya da DHA haber bülten servisi) o kadar da basit bir çalışma olarak görülmemeli. Tüm yönleri ile araştırılıp haber değerine ulaşan bilgilerin toplumla paylaşılması gerekir ki bu bir marka ya da firma için önemli bir reklam ve tanıtım olanağı anlamına gelir. Profesyonel kurumsal PR çalışması için Ajans PR yetkilileri ile temasa geçebilirsiniz.
Dijital pazarlama nasıl yapılır?
Kurumsal şirketlerin hem gelirlerini arttırmak hem de daha çok toplumsal kitlelere ulaşmak amacıyla sanal ortamda geliştirdikleri yöntem dijital pazarlamadır. Dijital pazarlama nasıl yapılır sorusunun cevabı birçok şirket tarafından en çok merak edilen konular arasındadır.
Teknolojinin hızla ilerlemesi ile birlikte şirketler satışlarını sanal ortamdan da gerçekleştirmeye başlamıştır. Bir markanın veya firmanın sanal ortamdan gerçekleştirdiklerini, satışlara dijital pazarlama denilmektedir. Dijital pazarlama sayesinde insanlara istedikleri yerden alışveriş yapabilme imkanı sunulmaktadır ve insanlar sanal alışveriş yapmaya teşvik edilmektedir. Dijital pazarlama nasıl yapılır? Sorusunun cevabı ise bu pazarlama yöntemini gerçekleştirmek için bazı yollar izlenmesi gerekmektedir.
Dijital Pazarlama Yapmak İçin Nasıl Bir Yol İzlenmeli?
Dijital pazarlama nasıl yapılır sorusunun ilk cevabı, insanların arama motorunda almak istedikleri ürün ile ilgili arama yaptıklarında sonuç sayfalarında üst sıralarda çıkmanız gerekmektedir. Tabi ki bunun ilk koşulu arama kriterlerine uygun bir web sayfasını optimize etmenizdir. Dijital pazarlama nasıl yapılır? Sorusuna verilecek ikinci cevap ise hedef kitlenizin taleplerini doğru analiz ederek, insanlara istekleri doğrusunda içerikler oluşturmaktır. Müşterileriniz sayfaya ulaştıklarında beklentilerini karşılaşabilmeniz çok önemlidir. Bu yöntemlerle potansiyel müşterilerinize ulaşmaya başlayacaksınız.
Dijital Pazarlama Sosyal Medyada Nasıl Yapılır?
Dijital pazarlama nasıl yapılır sorusunun cevabında akla ilk gelen, sosyal medya platformları olmaktadır. İnsanların internet kullanımına yoğunlaştırdığı özellikle bugünlerde sosyal medya üzerinden firmalar hedef kitlelerine kolaylıkla ulaşabilmektedirler. Marka ve şirketler için sosyal medya en etkili pazarlama yöntemlerinden biridir. Sosyal medya sayesinde markalar ürün ve hizmetlerini etkili bir şekilde tanıtabilme ve satış yapabilme imkânına sahiptirler.
Google Adwords
Marka ve şirketler için en bilinen pazarlama yöntemleri arasında en etkili olanlardan bir tanesi de Google Adwords’dur. Bu pazarlama yöntemi dijital pazarlama nasıl yapılır? Sorusuna büyük ölçüde katkı sağlamaktadır. Bu uygulama tarafından sağlanan reklam araçlarını kullanarak satıcılar, etkili reklam kampanyaları oluşturarak potansiyel müşterilerine kolaylıkla ulaştırabilirler. Marka ve şirketler bu yöntem sayesinde çok daha büyük satış rakamlarına ulaşabilmektedirler. Reklam araçlarını kullanmak sadece satış için yeterli değildir. Reklam stratejilerinin planlı bir şekilde oluşturulması gerekmektedir.
Google Haritalar
Google haritalar sayesinde sadece online satışlarda değil mağazalarınızın adreslerine kolaylıkla ulaşılabilmesini sağlayabilirsiniz. Müşterilerinizin buraya yaptıkları yorumlar sayesinde diğer potansiyel müşterilerinize kendinizi tanıtmanız mümkündür. Google haritalarda, firmaların bulunması dijital pazarlamada önemli rol oynamaktadır.
Ajans PR Kurucusu Necmettin Kar: “PR için uymanız gereken altın kurallar”
Son yıllarda iyiden iyiye önem kazanan PR çalışmaları artık bir zaruret haline geldi. Reklamların yerini alan PR çalışmaları profesyonel olarak yapılmadığında, faydadan çok zarar getirebiliyor. Kurumsal PR danışmanı ve Ajans PR kurucusu Necmettin Kar, PR konusunda dikkat edilmesi gerekenleri ve kesinlikle yapılmaması gerekenleri izah etti. Daha çok, kişilerin ya da markaların, uygun kanallar kullanılarak toplumda olumlu bir algı oluşturması için gerekli profesyonel çalışmaların tümü ya da doğal bir görünümle kamuoyunun gözü önüne çıkma stratejisi olarak da ifade edilebilecek olan PR (Public Relations) çalışmaları, sosyal medya kullanımının artması ile daha da önem kazandı. PR uzmanı Necmettin Kar, iyi bir PR çalışmasında olması ve olmaması gerekenleri maddeler halinde şöyle açıkladı.
Kitlenizi tanımlayın
Doğru bir PR çalışmasında ilk dikkat edilmesi gereken konu, hedeflenen kitledir. Eğer bir çikolata markası için PR çalışması yapılacaksa öncelikle hedef kitlenin yaşlılar değil de çocuklar ya da gençler olduğu göz önüne alınmalı ve onların yaş ve düşüncelerine göre bir çalışma planlanmalıdır.
Kanal seçimine dikkat edin
PR için birçok kanal kullanılabilir. İnternet siteleri, sosyal mecralar, billboardlar, radyolar ya da televizyon kanalları. Ancak sizin için hangi kanal daha uygunsa, o kanalın tercih edilmesi gerekir. Hem geri dönüşler açısından, hem de daha ekonomik olacağından, uygun kanalın tercih edilmesi gerekir.
İlk PR çalışması çok önemli
Bir marka ya da kişi için ilk PR çalışması hayati önemdedir. Bu çalışmayı bir binanın temellerine benzetebiliriz. Eğer sağlam bir temel atılmazsa, sonraki çalışmalar da, beklenen etkiyi göstermeyecektir. Örneğin bir sanatçının ilk çıkış parçası beğenilmediyse, kamuoyunda daha sonraki parçalarının da iyi olmayacağı algısı hâkim olabilir.
Kendi PR çalışmanızı kendiniz yapmayın
PR çalışmaları, kişi ya da markaların kendileri dışında yapılan bir algı çalışmadır. Örneğin bir reklam çalışmasında markaya ait ürünün iyi olduğu ve satın alınması gerektiği vurgulanırken, PR çalışmalarındaki asıl amaç, markanın toplumda olumlu bir algı kazanmasıdır. Bir doktorun televizyon kanalına çıkıp kendisi ve yaptıkları ile ilgili bilgi vermesi reklam ya da tanıtım olarak nitelenebilirken, sunucunun o doktorun olumlu bir niteliğini belirtmesi PR olarak ifade edilebilir. İzleyiciler, doktorun söylediklerine değil, sunucunun doktor hakkında söylediklerine daha çok inanırlar. Bu yüzden bütçeden çekinmeyip profesyonel PR ajansı ile yola çıkmalısınız.
Amatörlerden uzak durun
Kalite her zaman pahalı olmasa da genellikle ucuz da değildir. Profesyonel bir PR çalışması önemli bir bütçe gerektirir. Ulusal ya da global bir marka haline gelmek isteyen firmaların, amatör çalışmalar yerine, alanında kendini kanıtlamış, uzman bir PR ajansından profesyonel PR hizmeti almaları elzemdir.
PR’ın iyisi-kötüsü olur
Reklam hakkında eskiden çok söylenen “Reklamın iyisi-kötüsü olmaz” sözü PR için geçerli bir söz değildir. Kötü bir PR çalışması ile olumsuz algılanmaya başlanan bir firmanın, bu menfi durumu müspet hale getirmek için yıllarca çalışma yapması gerekebilir. Hatta bu algıdan kurtulmak için birçok firmanın isim değişikliğine gittiği bilinmektedir.
Zeminde kalmayın
PR çalışmalarında yanlış yapılan bir uygulama da, aynı sektörde bulunan markaların, daha çok tanınan marka ile algı oluşturma çabasıdır. Eğer kendi alanınızda isim yapmak gibi bir amacınız varsa, şekil-zemin ilişkisine dikkat etmeli, kendi markanızdan daha popüler olan marka ile birlikte anılmamalısınız. Yani zeminde kalmamalı, şekil olmalısınız.
Koşullanmalara dikkat edin
Ivan Pavlov’un yıllar önce dile getirdiği bitişiklik kuramına göre iki farklı uyarıcı arasında bir bağ kurulur. Eğer bir markanın reklam yüzü olarak seçilen kişi daha önce kamuoyunda olumsuz bir özelliği ile yer bulmuşsa, bu durum markada da olumsuz bir algının oluşmasına neden olur. Bu yüzden çalışma yapılacak kişiler, yerler, kanallar önemle seçilmelidir.
Kurumsal PR Uzmanı Necmettin Kar
Piar ne demektir?
Günümüzde daha da çok merak edilmeye başlanan piar ne demek ? Piar, Türk diline İngilizce olan “Public relations” ifadesinden geçmiştir. Türkçe karşılığı “Halkla İlişkiler” olan Public relations kısaltılarak PR şeklinde Türkiye’de kullanılmaya başlanınca bu PR’nin birleşik olarak ifadesi gerektiğinde de Piar ya da piyar şeklinde kullanılmaya başlanmıştır.
Piar ne demek?
Bir işletmenin, kurumun ya da örgütün bağlantı kurduğu ya da kurabileceği kimselerin anlayış, sempati ve desteğini elde etmek ve bunu devam ettirmek için yaptığı sürekli ve örgütlenmiş bir yönetim fonksiyonudur. Piar ne demek sorusunun ya da PR nedir sorusunun yanıtı budur. Piar ne demek diye sorulduğunda bunun temelinde ikna, retorik, algı kavramları yatan bir tanıtım çalışması olduğunun bilinmesi gerekir.
Türkiye’de yanlış bir algılama vardır. PR ile ile piar ya da piyarın farklı anlamlarda kullanılmasıdır. Aslında Bu üç kelimenin de kullanımı ortak olmalıdır. Piar ne demek sorusu sıklıkla sorulduğundan bu kelimenin gerçek anlamını açıklamaya çalıştık. Piar ne demek’ten ziyade Piar çalışması asıl merak edilendir. Burada da yine PR çalışması ya da piyar çalışması gibi ifadelerin kullanılması doğru olacaktır.
Piar çalışması ülkemizde yeni gelişen bir sektördür. Daha çok ünlü isimlerin ya da ünlü markaların daha önemsediği bir çalışma olan piar çalışmalarında asıl maksat firma ya da kişinin toplumda olumlu bir algı kazanmasıdır. Örnek olarak iki farklı diş macunu markası biliyorsunuz.
Piar ile reklam arasındaki fark nedir?
Televizyonlarda ve internet sitelerinde bu iki diş macunu markasının da reklamlarını benzer sıklıkla görüyorsunuz ve ikisi de çok fazla ilginizi çekmiyor. Markete gittiğinizde ikisinin de adını bildiğiniz halde özelliklerini öğrenmeye çalışarak karar veriyorsunuz. Bazen zamanınız yoksa herhangi birini alıp sepete atıyorsunuz. (Piar ne demek) İşte Piar çalışması burada devreye giriyor. Eğer bu markalardan birini sosyal sorumluluk projesinde görseydiniz kararınızı daha çabuk verebilirdiniz. Çünkü sosyal sorumluluk projesine katılan diş macunu markası sizde sempati oluşturmuş olacaktı ve ürünün içeriğine çok da dikkat etmeden o markanın ürününü satın alacaktınız. (Piar ne demek) Sosyal sorumluluk projeleri genellikle PR için yapılan bir eylemdir. Aslında böyle bir projenin markanın reklamı gibi gösterilememesinden dolayı, daha çok bu çalışmaları biz haberlerde ya da daha doğal mecralarda görürüz. Bu çalışmanın bir piar çalışması olduğunu bilmeyiz. Önemli olan kamuoyunda o markaya karşı bir sempati oluşturmak ve onlarla bir bağ kurmaktır. Bu yazımızda piar ne demek (PİAR ne demek) sorusunun yanıtını vermeye çalıştık.
Dijital Reklam Ajansı Ne İş Yapar?
Dijital reklam ajansı müşteri portföylerinde yer alan firmaların bünyelerine dahil olarak firmaların işleyişlerini öncelikli anlamaya çalışırlar. Prensip, vizyon ve misyonlarını benimseyerek kuruluşun hitap ettiği kişi yada kitlelere, reklam pazarlarına hedef kitle taraması yaparak mevcudiyetin online olma durumlarını inceler.
En iyi dijital reklam ajansı
Google üzerinden baktığınızda en iyi reklam ajansları olarak birçok firma ismine ulaşabilirsiniz. Bu konuda önemli olan reklamını çok iyi yapan bir firmadan çok eğer böyle bir kuruluşla çalışacaksanız dijital reklam ajansı arayışınız varsa bu konuda size en çok yardımcı olacak firmanın yaptığı başarılı projeler olacaktır.

Dijital reklam ajansı nedir?
Sosyal medya hesaplarınızdan bu ajansları takip ederek yaptıkları işleri detaylıca inceleyebilir. Kendinize en yakın duran kuruluş ile iletişime geçebilirsiniz. Yine de kriter belirlemek gerekirse ajansınızı seçerken size yardımcı olabilecek birkaç detayı şu şekilde sıralayabiliriz;
- Portfolio ( kimlerle çalışıp hangi projelere imza attıklarını ) ve tasarım zevkini inceleyin.
- Referanslarını inceleyin.
- Söz konusun ajansın kültürü, kalemi markanıza uygun mu? Araştırın.
- En meşhur ajanslar müşteri potansiyeli çok olanlar sizin taleplerinize detaylı cevap verebilir mi?
- Marka temsilciniz sizle ve istekleriniz ile ne kadar alakalı
- Ve en önemlisi şu ki, dijital reklam ajansı değişen dünyanın değişen pazarların bir parçaları bu hızlı değişime ayak uydurabilecek uzun soluklu bir marka seçmelisiniz. Hızlı ve etkin düşünebilen.

Dijital Medya Ajansı
Dijital Reklam Ajansı
Dijital reklam ajansı alışılagelmiş klasik reklam ajanslarına göre biraz daha farklı bir misyona sahiptirler. Bir firmanın pazarlama faaliyetlerini alarak firma prensipleri dahilin de sadece internet üzerinden olacak şekilde online olarak dijital platformlarda pazarlama faaliyetlerini sürdüren kurumdur.
Dijital Ajans Nedir?
Dijital kelime olarak “digital” kelimesi Fransızcadan dilimize girmiştir. Araştırmalarımızın sonucu olarak ise, dijital olarak araştırmalara bakıldığından “sayısallaştırma” olarak görülmektedir. Oysaki dijital reklam ajansı denildiğinde ise farklı bir unsur nitelenmektedir, günümüzde.
Dijital Ajans: Basit anlamda internet üzerinden herhangi bir ürünün pazarlanması reklamı yapılması anlamına gelmektedir.
Dijital Ajanslar
Dijital reklam ajansı ilk olarak amacı çalıştıkları firmaların beklentilerini çok iyi anlamalıdırlar. Beklentilerinin ne olduğunu ajans bilmeli ki buna yönelik projeler hazırlamalı ve hedef olarak doğru kitle oluşturmalıdırlar.
Sonrasındaki adım ise, belirlenen hedef kitlenin hangi saatlerde hangi online mecralardan vakit geçirdikleridir. İşte tam olarak bu nedenle dijital ajanslar firmaları çok iyi anlamalıdırlar sebebi ise, ajansın yapı taşıdır hedef kitle!.. ve bir dijital reklam ajansı firmasını oldukça iyi tanınması gerekir ki hedef kitle doğru analiz edilsin. Zaman kaybı ve maddiyat kaybına firmayı uğratmasın.
Hedef kitlenin belirlenmesinin ardından firma için dijital pazarlama stratejisi çıkarır.
Dijital pazarlama stratejisi firmanın talepleri doğrultusunda en doğru verilerle ve analizlerle hazırlanmış bir yol haritasıdır. Bu yol haritasını izleyecektir ajans bundan sonraki süreç dahilinde ve tabii maddi olarak da şirke protokolünde prensip de belirtilen rakamları aşmadan.

İstanbul Reklam Ajansları ve faaliyetleri
Dijital Medya Ajansı
Dijital medya ajansı internetin hayatımıza dahil olmanın ötesinden hayatımızla engetre olması sonucunda doğmuş olan bir platformdur.
Kimse tahmin edemedi yakın geçmiş de sosyal medyanın bu denli popülaritesinin yükselebileceğini şuan herkes ünlü! İş dünyasının nabzı bile sosyal medya üzerinden tutulurken dönüp mecraya baktığınızda hiçde azımsanmayacak rakamlar olduğunu hissedeceksiniz.
İnternetle birlikte hayatımıza yeni kavramlar dahil oldu yeni meslekler, yeni terimler… tüm bunların sonucu dijital medya ajansları kurularak yeni nesil bir reklam otoritesi oluştu. Geleneksel yöntemlerle var olan reklamcılık ve pazarlama dijital reklam ajansı sayesinde bir üst noktaya taşınmış oldu. Günümüzdeki reklamcılık ulaşılabilirliği yüksek, oldukça pratik bir hal alarak bilinen tüm prensipleri değiştirdi.
Sokaklarda, dergilerde, gazetelerde, haberlerde, televizyon ekranlarındaki haberler artık cep telefonumuza elektronik posta olarak ya da sms olarak gelmeye başladı. Dijital ajanslardaki bu değişim gün geçtikçe artarak kazanç sağlamak bir yana istenilen kullanılan bir ortam haline dönüştü. İş dünyası da artık dijital medya kullanıyor peki neden? Daha çok kitle daha çok tanıtım. Web siteleri üzerinden kişilerin telefonlarına kadar uzanan bu yolda firmalar adlarını duyurmak adına bu mecrayı en çok istenilen olma yolunda bir adım daha ileri taşıdı.
İstanbul Reklam Ajansları ve faaliyetleri
Türkiye’nin gözde, Dünya’nın seçkin şehirleri arasında yer alan İstanbul yüzlerce dijital reklam ajansı bünyesinde bulundurarak ev sahipliği yapmaktadır. Birçok hatta binlerce markaya hizmet veren ajanslar birçok alanda İstanbul’da yer almaktadır.
Şehir olarak İstanbul, dönen Dünyanın hızlı değişimlerine ayak uydurabilecek en doğru noktalardan biridir. Zira İstanbul da çok hızlı değişmektedir bu nedenledir ki her alandan faaliyet gösteren ajansları bünyesinden barındırarak memnuniyetle ev sahipliği yapar.
İstanbul reklam ajansı
İstanbul’da bir dijital reklam ajansı Ajans PR ile güven ve kalite anlayışı ile uzun zamandır süre gelen modern ve teknolojik dünyayı tecrübeleriyle müşterilerine sunmaktadır.
Dijital reklam ajansı denildiğinde öne çıkan Ajans PR kuruluşu İstanbul ve Türkiye’de hizmet veren digital reklam ajansı aynı zamanda yüksek kaliteyi güven ve uygun fiyatlarla müşterilerine sunar. Dijital reklam ajansı Ajans PR sizlere en iyi hizmeti verebilmek için uzman ekibi ve deneyimleri ile sizleri bekliyor.
Cast Ajans Nedir?
Cast ve Ajans nedir sorusuna cevap vermek adına ilk olarak Cast ve Ajans kelimeleri açmak gerekirse, Cast bir yapımın kamera önünde rol alan oyuncuları derleyen kurumdur. Ajans ise yapımcı ve cast ekibini buluşturan aracı firma. Cast Ajansı genellikle eğitim alan oyuncularını yapım şirketlerine ait projeler için elinde hazır tutar talep ve kriterlere uygun oyuncuları yapım şirketlerine sunar. Aynı zamanda oyuncuların hukuki menajerliklerini de yapmış olurlar. Cast ajansında ünlü isimler, tanınmış yüzler yanı sıra tanınmamış isimsiz kişilerde yer alır. Ekranlarda yer alan dizi, sinema oyuncularının tamamı cast ajansına bağlıdır.
Cast Ajans Neden Para İstiyor
Kurumsal yapılara sahip olan cast ajansı oyuncularına sağladığı iş imkanı ve eğitimleri dolayısı ile oyuncu adaylarından ücret almak durumundadırlar. Bazı cast ajansı ise, oyuncunun rol aldığı proje üzerinden yüzde de alabilir. Cast ajansı sizin haklarınızı da korumaktadır.
Cast Ajans Güvenilir mi?
Cast ajanslarını genellemek gerekirse, konservatuar mezunları ve oyunculuk ile ilgili gerekli eğitimleri alabilecek uygun fotojenik tüm bunlarla birlikte yetenekli olan adayları genel bir sınava tutarak bünyelerine dahil ederler. Ve bilgilerinizi 3. Şahıslarla paylaşılmayacağını size taahhüt eder.
Cast Ajans Yorumlar
Günümüzde birçok cast ajansı bulunmakta büyük bir kısmı yetenek sınavı yapmadan genel kabul görmüş kuralları barındırmayan bireyleri de bünyelerine dahil ederek ekranlara giden yolu bu kişilere açmaktadırlar. Oysaki sektör olarak önceliğin konservatuarın ilgili bölümlerini bitiren gençlere verilmesi ivedilikle gerekmektedir.
Günümüzde dizilerin ve sinemaların olduğundan daha başarılı bir noktaya gelebilmesi adına oyuncu yani cast kalitelerini yükseltmeleri gerekmektedir. Donanımlı bireylere her mecrada ihtiyaç olduğu gibi bu sektörde de duruşuyla, bakışıyla fikir ve misyonu ile izleyicilerine rol model olabilecek karakterlere ihtiyaç vardır.
Cast Ajans Başvuru
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki sektörün önde gelen kurumsal firmalarına başvuru yapabilmeniz hatta yaptıysanız kabul edilebilmeniz için Kurum içinden ya da ünlü isimlerden referanslara ihtiyacınız olacaktır.
Tüm bunlarla birlikte cast ajanslarına başvurmak istiyorsanız güncel bilgilerinizin yer aldığı bir formu doldurduktan sonra ajans stüdyolarında farklı karelerden fotoğraflarınız çekilerek kayıt havuzlarına alınırsınız.
Bu fotoğrafların içerikleri sizin dört farklı duyguyu nasıl temsil ettiğinizi niteleyen kareler olacaktır. Korku, Endişe, Neşe, Hüzün
Cast Ajans İletişim
Günümüzde internet üzerinden ulaşabileceğimiz birçok ajans bulunmaktadır. Telefon ile randevu almanız ve başvuruya zamanında gitmeniz bu konuda yeterli olacaktır.